İçeriğe Yönlendir

Yüksek İrtifa Testi


Servet Aydın

Recommended Posts

Okay Kaygusuz
Servet Aydın yazdı:

Nasıl, açsana hele biraz. 

yani bunun deneyimi bir iat sensörlü maf almıstım, bunu oem mafa lehimlemiştim bizim oemde yoktu sırf ne olcak tepkilerde değişim olacak mı diye ama zannedersem bizde sıcaklıgı maptan okuyor. zaten soket 5 pinli ama bir pin boş buda olabilir diye düşündüm.

p5EW8L.jpg

kMEWLm.jpg

3OAqj4.jpg

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Okay Kaygusuz yazdı:

 

Anladım. Isı okuma değerleri ile oynanıp fazladan güç alma oluyor. Bilgin olsun 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Servet Aydın yazdı:

Anladım. Isı okuma değerleri ile oynanıp fazladan güç alma oluyor. Bilgin olsun 

Vw nin map sensorleri tsi motorda ısı ve basıncı tek sensorden okuyor, teknik bultende yazıyordu. Bizim tsi de iki tane sensor var, turbo ve supercharger icin. İkiside iki islevli.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

İki sensör olması gerekir zaten. Kompresör bypass için turbo tepe basınç sınırı için. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Said Çiftci
Yazılım yapan arkadaşım ile konuyu görüştüm. Şayet turbo basınç kontrolü sistemi elektronik ise hiçbir şekilde basınç kaybı olmaz dedi. Vakum kontrolü ile çalışan araçların yüksek yerlerde vakum kapasitesi düştüğü için turbonun basınç kumandası istenen seviyeye ulaşamıyormuş. Çözümü var. Harici vakum motoru ile sistem istenen basınca çıkarılıyor. İstersen yapabiliriz dedi. Düşünüyorum 
Abi bizim ki de vakumlu galiba mk3 tdci mondeo yüksek irtifada bende farkediyorum araç sanki düşük rakımda ki gittiği gibi gitmiyor.... [emoji106]
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Tüm vakum kontrollü araçlarda aynı oluyor. Elektronik olanlar ilk anda baygın, malum önce 1 barı görecek sonra üzerine çıkacak basınç 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Ben kayıp hissetmemiştim, bendeki sistem elektronik mi acaba 🤔

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Mıhlama, muhlama deyince kızıyorlar 

zımbalamadan geliyor, alışkanlık işte, mıhlama yani zımbalama, adamı zımbalama, tabanca.....  olayı anladın sanırım :)   mıhlarım yerine muhlarım dersen tabii kızarlar :D

Mert Yeldan yazdı:

Rakımı yüksek yerlerde turbo ömrü kısa olur denebilir mi?

basınç kurtarmadığından westgate fren yaptırmaz paller daha hızlı döner şeklinde mantık yürütürsek evet zarar görebilir gibi, fazla tur =pal kırılması-film yırtılması

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Mert Yeldan yazdı:

O zaman yüksek rakımlı yerden turbolu araba almıyoruz :D

 

 

Erciyes e tayin mi çıktı, hayırdır

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Mert Yeldan yazdı:

Rakımı yüksek yerlerde turbo ömrü kısa olur denebilir mi?

Hayır 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

 

basınç kurtarmadığından westgate fren yaptırmaz paller daha hızlı döner şeklinde mantık yürütürsek evet zarar görebilir gibi, fazla tur =pal kırılması-film yırtılması

Hayır, basınç oluşması için yüksek devir gerekiyor lakin oluşmuyor. Turbo daha rahat çalışıyor. Wesgate frenleme değil basınç regülasyonu yapar 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Köksal Yılmaz yazdı:

 

Erciyes e tayin mi çıktı, hayırdır

 

Yok burdayım halen. Yıkılmadım ayaktayım. Yok bu o değildi. Deveye hendek atlatmayı öğretiyorum.

Servet Aydın yazdı:

Hayır 

Hayır, basınç oluşması için yüksek devir gerekiyor lakin oluşmuyor. Turbo daha rahat çalışıyor. Wesgate frenleme değil basınç regülasyonu yapar 

 

Son kararın mı bak gidip alacağım şuan. Senden haber bekliyorum. Beni ara.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Hayır 

Hayır, basınç oluşması için yüksek devir gerekiyor lakin oluşmuyor. Turbo daha rahat çalışıyor. Wesgate frenleme değil basınç regülasyonu yapar 

yüksek devir oluşmuyorsa o zaman sorun yok,  westgate basınç regülasyonu yapar doğru ama bunu egzost girişini kısarak yapar, yani dönüş hızını kısarak yapmazmı? westgate kapatma yapmadımı aşırı devirden dağılır turbo, aslında hem basınç hemde devir sayısı turboyu gümletebilir....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...