İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - Triger Değişimi Hakkında


Kaan Karakaya

Recommended Posts

Kaan Karakaya

Merhaba değerli arkadaşlar,

 

Aracım Aralık ayında 5 yaşını dolduracak (49.500 km) ve forumda takip ettiğim kadarıyla ağır bakım zamanı gelmiş. Riski pek sevmediğim için triger değişimi yapacağım, fiyatlar sürekli arttığı için şimdiden parçaları alıp hazır etme niyetindeyim.

 

Triger değişimi esnasında v kayışı ve devirdaim'i de değiştireceğim. Genellikle aracın üzerinden ne çıkarsa aynısını takma taraftarıyım. Ancak marka konusunda pek bir bilgim yok.

 

1. Devirdaim'in orijinali Pierburg marka denilmekte ancak piyasada Fomoco marka diye satılan devirdaimler var. Fomoco devirdaim üretmekte midir yoksa Pierburg orijinal ekipman sağladığı için bu devirdaimlere Fomoco marka mı denmekte?

2. V kayışı markası için tavsiyeniz nedir?

3. V kayışı değişiminde gergisini de değiştirmeye gerek var mıdır? Yoksa kontrol edilip gerek varsa mı değiştirilmeli? Malum epey pahalı bir parça.

4. Fomoco marka triger kayışlarının üzerinde Citroen ve Peugeot logosu bulunmakta, açıklamalarda ortak üretim yapıldığı için bu şekildedir denmekte ve kutu üzerinde Polonya üretimi olduğu yazmakta. Gönül rahatlığıyla alınabilir mi? Açıkcası üzerinde Ford dışında bir şey görmek beni ürkütüyor :) 

 

Doğru parçalar konusunda deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

 

Not: Ali Bey'in Mobil 1 ESP tavsiyesine de uyarak bu yağı kullanacağım bu kez :)

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
Kaan Karakaya yazdı:

1. Devirdaim'in orijinali Pierburg marka denilmekte ancak piyasada Fomoco marka diye satılan devirdaimler var. Fomoco devirdaim üretmekte midir yoksa Pierburg orijinal ekipman sağladığı için bu devirdaimlere Fomoco marka mı denmekte?

2. V kayışı markası için tavsiyeniz nedir?

3. V kayışı değişiminde gergisini de değiştirmeye gerek var mıdır? Yoksa kontrol edilip gerek varsa mı değiştirilmeli? Malum epey pahalı bir parça.

4. Fomoco marka triger kayışlarının üzerinde Citroen ve Peugeot logosu bulunmakta, açıklamalarda ortak üretim yapıldığı için bu şekildedir denmekte ve kutu üzerinde Polonya üretimi olduğu yazmakta. Gönül rahatlığıyla alınabilir mi? Açıkcası üzerinde Ford dışında bir şey görmek beni ürkütüyor :) 

 

Doğru parçalar konusunda deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

 

Not: Ali Bey'in Mobil 1 ESP tavsiyesine de uyarak bu yağı kullanacağım bu kez :)

 

Merhaba.

1: Fomoco Ford Motor Company açılımı olan bir parça markası. Orijinaldir. Ama bilirsiniz ki üreticiler farklı markalardan parça ürettirip oem logo basıp satarlar. Pierburg orijinal parça tedarikçisidir.

2: Kayışı her zaman orijinal alın. Benim aklıma kayış denince Dayco gelir.

3: bu soruyu daha bilgili forumdaşlarım yanıtlar, yanlış bir şey söylemeyeyim.

4: PSA ile Ford aynı motorları kullandığı için -hepsi değil- parçaları ortaktır. Sıkıntı olmaz. Örneğin 1.6 TDCi motor PSA bandında 1.6 HDi olarak görülür.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erkan Işık

100 bin km ye kadar sürün bir sey olmaz 

Ben 115 binde degişdim çatlak patlak vs hıcbırsey yokdu aracın şasesi veriyorsunuz parcacı verıyor sıze

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsmail Çetinn

Ben de sizinle aynı durumdayım ve aklımdan geçen soruları sormuşsunuz[emoji3] Konuyu takipteyim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
Kaan Karakaya yazdı:

Merhaba değerli arkadaşlar,

 

Aracım Aralık ayında 5 yaşını dolduracak (49.500 km) ve forumda takip ettiğim kadarıyla ağır bakım zamanı gelmiş. Riski pek sevmediğim için triger değişimi yapacağım, fiyatlar sürekli arttığı için şimdiden parçaları alıp hazır etme niyetindeyim.

 

Triger değişimi esnasında v kayışı ve devirdaim'i de değiştireceğim. Genellikle aracın üzerinden ne çıkarsa aynısını takma taraftarıyım. Ancak marka konusunda pek bir bilgim yok.

 

1. Devirdaim'in orijinali Pierburg marka denilmekte ancak piyasada Fomoco marka diye satılan devirdaimler var. Fomoco devirdaim üretmekte midir yoksa Pierburg orijinal ekipman sağladığı için bu devirdaimlere Fomoco marka mı denmekte?

2. V kayışı markası için tavsiyeniz nedir?

3. V kayışı değişiminde gergisini de değiştirmeye gerek var mıdır? Yoksa kontrol edilip gerek varsa mı değiştirilmeli? Malum epey pahalı bir parça.

4. Fomoco marka triger kayışlarının üzerinde Citroen ve Peugeot logosu bulunmakta, açıklamalarda ortak üretim yapıldığı için bu şekildedir denmekte ve kutu üzerinde Polonya üretimi olduğu yazmakta. Gönül rahatlığıyla alınabilir mi? Açıkcası üzerinde Ford dışında bir şey görmek beni ürkütüyor :) 

 

Doğru parçalar konusunda deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

 

Not: Ali Bey'in Mobil 1 ESP tavsiyesine de uyarak bu yağı kullanacağım bu kez :)

 

 

Merhaba,

 

Bende sizinli aynı mantıkla hareket edip triger parçalarını 2 gün önce alıp kıyıya koymuş bulunmaktayım.

 

1- Triger kayışı ve bilyaları set olarak satılmakta fomoco diye orjinal set satılıyor. İnceledim Kayış fomoco ve psa ortak kayışı logolu bilyalar ise ina marka cıkıyor(Bunu direk set alın baktım hepsi cidden kaliteli)

2- V kayışını ben gates marka aldım ki orjinal bir üreticidir. Bu arada triger setinden cıkan kayışın uzerinde fomoco yazsada üretici gates yazıyor :)

3- Benim araçta henuz 86 bın km de oldugundan v kayış gergisinin değişimine gerek görülmedi ama ve gerginin üzerindeki gergi bilyasını aldım.En azından bilyası değişirse kafam cok daha rahat olur diyeki zaten pahalı birşey değil 30 tl ve NSK marka. Buda cok kalıtelı uretıcıdır.

4- Devirdaim'ı pierburg aldım zaten gelen kutunun üzerinde ford ve psa gurubu orjinal urun stickerları oluyor dusunmeden alabılırsınız.

 

Özetle benım triger bakım listesi, triger full set, v kayış ve v kayış gegi bilyası ve devirdaim.

Resimlerini örnek olması acısından cektım ama yukleyemedım henuz

 

 

tarihinde Mert ER tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

90 binde triger ve tüm gergi- makara falan değiştirmiştim (hepsi sağlamdı), devirdaimi değişmedim, bunun 2 sebebi var, 1. si o kmde bozluma yoksa gereksiz değişim, 2. sebebse bence en önemlisi, Sıfır alınan araçtaki parçalar özellikle sağlamdırlar,asla piyasadan sonradan alınan (aynı marka dahi olsa) parça fabrikasyonla aynı kalitede değil, örneğin akü gibi, benimki 9 sene gitti dahada giderdi az kayıp olduğundan değiştirdim,   sıfır aracın tüm sarf (balata-disk fren balata vs.) mazlemeleri üst kalitede oluyor, arada hatalı olanlarda var ama istisnalar kaideyi bozmaz...

 

neyse ben devirdaimi 180 binde değiştim, o km de bile sorun yoktu, ama artık sınıra ulaştı dedim, bundan sonra başlayabilir riske girmemeyim diyip değiştirdim, kaçak yapsa herşeyi değişmek gerekecekti çünki...

aracı sıfır aldıysanız bu araçlarda değişim süreleri servisin dediği süreden çok daha fazladır, ama değiştikten sonra artık iş biter, değişim aralığı neyse o süre dolduğunda değişin çünki sağlam dahi olsa kısa süre sonra sorun çıkarır genelde, sistem böyle ayarlı, bir ara vestel için dedikleri gibi, garanti süresi dolunca bozulmaya programlı gibi :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

1. Devirdaim'in orijinali Pierburg, üstünde yuvarlak içinde P harfi yazar, üzerinden çıkacak olan da o. (sizin için çok erken, 2. trigerde değişin derim, ben 180 binde değiştim)

2. DAYCO-CONTI

3. V kayışı değişiminde gergi bilyasını değiştirdim ben sadece, ses yapacak kısım o zaten (180 binde değişti tabi bu da)

4. O zaman aracı satın, motor komple PSA yani pejo-citroen :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya

Verdiğiniz bilgiler için hepinize teşekkür ederim. Parçaları uygun fiyata şimdi toplayayım, belli bir zaman sonra değiştiririm o halde.

 

Ahmet İhsan Akşen yazdı:

4. O zaman aracı satın, motor komple PSA yani pejo-citroen :)

 

Ama motor kapağının üzerinde Duratorq Ford yazıyor :) 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Seat, skoda ve VW motorlarının üstende de kendi isimleri yazıyor ama hepsi aynı :) 

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Kaan Karakaya yazdı:

Verdiğiniz bilgiler için hepinize teşekkür ederim. Parçaları uygun fiyata şimdi toplayayım, belli bir zaman sonra değiştiririm o halde.

 

 

Ama motor kapağının üzerinde Duratorq Ford yazıyor :) 

 

 

 

Şaşmaza  gidin orada yıldız ford var şase yi verin fiyat alın ben  190 liraya almısdım orjinal i

Ama sizin arac daha 49000 de 2014 araba koparamassın kolay kolay boşa degişim olur ama kafaya taktıysanız şaşmazda yaptırırsınız

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

1. Devirdaim'in orijinali Pierburg, üstünde yuvarlak içinde P harfi yazar, üzerinden çıkacak olan da o. (sizin için çok erken, 2. trigerde değişin derim, ben 180 binde değiştim)

2. DAYCO-CONTI

3. V kayışı değişiminde gergi bilyasını değiştirdim ben sadece, ses yapacak kısım o zaten (180 binde değişti tabi bu da)

4. O zaman aracı satın, motor komple PSA yani pejo-citroen :)

4. kısmen yalnış ama, motor bloğu PSA geri kalan tüm parçalar Ford standartında(peco-sitroenden daha az hata payı toleransına sahip parçalar) yani aynı değiller :)

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Triger aynı, yağ su pompası aynı, turbo aynı (Garret), egr aynı(valeo). Bence sadece blok ile bitmiyor :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Triger aynı, yağ su pompası aynı, turbo aynı (Garret), egr aynı(valeo). Bence sadece blok ile bitmiyor :)

turbo hariç yazdıkların önemsiz olanlar, enjektör farklı motor iç aksam krank sibob vs. farklı, pejo ile aynı değil emim olabilirsin, fordun kullandığı motorla pejonun ki bir değil, aynı görünseler bile...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İsmail Çetinn

Bir kaç gündür fiyatları araştırıyorum. Orjinal Triger seti+devirdaim (Pierburg)+v kayışı(Conti) 550 ile 750 arası fiyatlar mevcut (Dayco markayı araştırmadım belki daha uygun olabilir). Aynı marka ürünlerde fiyat farkları olması kafamı karıştırdı. Bu kayışlarda raf ömrü var mı? Acaba elden kalan ürünler mi veriliyor ucuz fiyata? Ek olarak değişimi yaptırırken bizim dikkat etmemiz ya da ustaya hatırlatmamız gereken neler vardır?

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Fiyat farkına takılmayin, her üründe var. Sacsh volan baskı balata bilya 3000 e satan da var, 2400 diyen de, ben geçen ay 2150 ye aldım, serbest piyasa :)

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ü.Emre Kartal

Aynı sorun bende de var. Aracım 2015 model 1.5 dizel,  100000 km ye gelmek üzere. Aracı yeni aldım, 90000 de bakımı yapılmış serviste 1 sene önce. Bende 1 sene oldu diye yağ, hava filtresi, polen filtresi değiştirdim. Yakıt filtresi 90000 de değişmiş diye ellemedim(30000 kmde 1 değişim yapılmış) Triger içinde usta değişelim dedi ama servis bakım kılavuzunda 4/9 yıl 135000 km falan yazıyor. Kafam karıştı haliyle, 2015 yılı ocak ayı çıkışlı araç, neredeyse 5 yılı olacak.

 

Sizce değişmeli mi yoksa bir sonraki yıllık bakımı mı beklemeli? Bakımda hepsini toptan değişirim diyorum ama çekinmiyor da değilim. Yine aynı şekilde fren hidroliği ve şanzıman yağı da listemde.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bakım yapılırken değişse iyi olur.

Şanzıman yağına gerek yok, fren hidroliği değişmeli.

 

 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Evren Erakçora yazdı:

Bakım yapılırken değişse iyi olur.

Şanzıman yağına gerek yok, fren hidroliği değişmeli.

 

 

Bu durumda seneye eylülde değişecek, 5.5 sene 110000 km bakımı gibi olmuş olacak.  Şanzıman yağı değişimi neden yağılmıyor? Bakım çizelgesinde de göremedim ama normalde değişimi yapılması gerekir.

Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten
Ü.Emre Kartal yazdı:

Bu durumda seneye eylülde değişecek, 5.5 sene 110000 km bakımı gibi olmuş olacak.  Şanzıman yağı değişimi neden yağılmıyor? Bakım çizelgesinde de göremedim ama normalde değişimi yapılması gerekir.


İzmirdeki iki yetkili servis focus 2015 icin 9 sene 135bin km demişti triger değişimi için seneye değişmenizde bir sıkıntı yok bence. Ama forumda genel kanı 5 sene 90bin km risk almayı sevmiyoruz.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bakım çizelgesinde yok, benimki 11 yıllık değişmedi, vites geçişleri iyi. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Vasfi Gişten yazdı:


İzmirdeki iki yetkili servis focus 2015 icin 9 sene 135bin km demişti triger değişimi için seneye değişmenizde bir sıkıntı yok bence. Ama forumda genel kanı 5 sene 90bin km risk almayı sevmiyoruz.

Bende arada kaldım, birkaç servis 4 yıl dedi. Fordun sayfasında öyle yazıyor ama sıkıntı olursa bir yaptırımı olmaz size kalır masraf diyen sanayi çalışanları ve yetkili servislerde var. Bakımı yaptırdığım yerdeki usta forddan ayrılmaydı ve çok fazla geliyordu kayış kopan dedi. Bende çekimserim.....

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

millet şunu dikkate alın;  aracı sıfır aldıysanız üstündeki tüm parçalar ekstra sağlamdır:

 

asla ve asla dışardan sonradan aldığınız orjinal parça dahi olsa dahi fabrikasyon parça kadar dayanmaz:

araçlar üretildikten sonra aylarca, bazen sene boyunca bekler depolarda, o yüzden bunuda hesaba katar dayanıklı parça takar üretici...

mesela akü, orjinal aküm 9 sene yi geçti, tam ölmeden değiştim, şimdi aldığım en baba akü mümkün değil 9 sene bile dayanamaz mesela...

hatta orjinal akü takılı aracı 3 ay dokunma hiç çalıştırma, birde git sıfır en baba aküyü tak 3 ay dokunma, bakalım hangisi marş basacak yada daha iyi durumda olacak...

 

sonuç olarak sıfır araçta triger falan avrupadaki gibi yüksek km lere rahat dayanır,  sonrası bakım olduktan sonra iş değişir takılanlar onlar kadar iyi değildir, bu durumda kitaba uyulur, kitaba ve servisin dediğine bakın ortalamasını alıp değişin, mesela bende 90 binde bir, normal bence, böyle değişiyorum...

 

manule şanzımanda sorun yoksa kaçak yoksa yağ değişimi olmaz, gerek yoktur.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Taha çağrı Güneş

 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

turbo hariç yazdıkların önemsiz olanlar, enjektör farklı motor iç aksam krank sibob vs. farklı, pejo ile aynı değil emim olabilirsin, fordun kullandığı motorla pejonun ki bir değil, aynı görünseler bile...

Ali Bey,

 

Piston ve segmanlar aynı mı?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...