İçeriğe Yönlendir

Bir Garip LPG Sıkıntısı


Emrah Altun

Recommended Posts

Cem Işık

Stop etmeden 10 dk evvel benzine geçip o şekilde stop edip, motor soğuyunca tekrar marş denediniz mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Bence hala kalibrasyon hatası. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Gdi motora karma sistem takılmıyor mu?

Özençler çok iyidir. Çok iyi montaj ve ayar da yaparlar. Fakat 3-4 ay önce afr yalanları diyerek video çekmiştir. Geniş bant sensör ile yapılan ayarı yok saymışlardır. Egzoza takıan sensör ile yapılan ayara gerek yok demişlerdir. Bilginize. 

Egzozdan yapılan ayar, sadece emisyon ayarı olmaz mı?

Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Distribütör firma ile görüşüp durumu anlatın onlar sizi yönlendirir büyük ihtimalle montaj hatası yada hatalı ürün kullanıldı

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

İnternetten bakınca takılan kitin sıralı sistem mpi düzen lpg kiti olduğu gözüküyor.  Karma sistemi ilk defa duyuyorum

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

İnternetten bakınca takılan kitin sıralı sistem mpi düzen lpg kiti olduğu gözüküyor.  Karma sistemi ilk defa duyuyorum

Bakınca gördüm. Kit sıralı sistem için. 

 

Karma sistem lpg kitleri var. Prins brc her markanın var. Çok sık da kullanılıyor. Direkt enjeksiyonlu araçlarda sıralı sistem kitlerinin olmamasının sebebi, benzin enjektörlerinin zarar görmesiydi. Karma kitlerde hem lpg hem benzin tüketilir. Tabi benzin çok az. Tasarruf oranı azdır. En iyisi direkt enjeksiyonlu kit ama iyi markaların fiyatları 13-15 bin tl şu an. 

Yorum bağlantısı
Burak Uzel

Sizin bence 2 sıkıntınız var;
1-Benzinde performansın düşmesinin ve fakir hatası almasının sebebi;
- ya lpg ayarı çok zengin ayarlanmıştır, ltft çok yükselmiştir. (Ltft,stft nedir bir araştırın internette) Yani araç beyni, havanın az girdiğini veya yakıtın çok girdiğini öğrenerek daha az yakıt püskürtmeyi öğreniyor. Benzine geçince de daha az yakıt püskürttüğünde hava/yakıt oranı düzgün olmadığı için performans düşer ve fakir hatası alabilir.
-ya da -daha yüksek ihtimal- motor bir yerlerden hava alıyor. Nerden hava aldığını kontrol edin veya ettirin. Balata spreyi kullanarak ya da duman testi ile kontrol edebilirsiniz. -Lpg montajı sırasında manifold söküldüyse tekrar montajlanırken contalar düzgün oturmamış olabilir. -manifold nozullarından hava alıyor olabilir. -Hava hortumlarında kırık çatlak olabilir.

2-sabah geç çalışmasının veya aptal çalışmasının sebepleri;
-yukarıda bahsettiğim hava alma olayı
-kötü lpg ayarı
-lpg sisteminin araç stop durumdayken motora gaz kaçırması. Ya lpg regülatöründe sorun var. Ya da lpg gaz kesicisinde ve lpg enjektörlerinde beraber sorun var. Genelde regülatör sıkıntısı oluyor.

Tavsiyem; İlk olarak hava vakum kaçağını kontrol edip varsa çözüme kavuşturun. Sonrasında yolda düzgün bir lpg ayarı yaptırın.
Bundan sonra ilk çalışmada hala aptal çalışma varsa lpg regülatörünü kontrol ettirin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emrah Altun

Arkadaşlar kit ismini yanlış mı verdim bilmiyorum ama aracımda landirenzo direk enjeksiyonlu sistemler için geliştirdiği obd2 li kit var. Benim araçta da gdi motor var. 

 

Burak Uzel yazdı:

Sizin bence 2 sıkıntınız var;
1-Benzinde performansın düşmesinin ve fakir hatası almasının sebebi;
- ya lpg ayarı çok zengin ayarlanmıştır, ltft çok yükselmiştir. (Ltft,stft nedir bir araştırın internette) Yani araç beyni, havanın az girdiğini veya yakıtın çok girdiğini öğrenerek daha az yakıt püskürtmeyi öğreniyor. Benzine geçince de daha az yakıt püskürttüğünde hava/yakıt oranı düzgün olmadığı için performans düşer ve fakir hatası alabilir.
-ya da -daha yüksek ihtimal- motor bir yerlerden hava alıyor. Nerden hava aldığını kontrol edin veya ettirin. Balata spreyi kullanarak ya da duman testi ile kontrol edebilirsiniz. -Lpg montajı sırasında manifold söküldüyse tekrar montajlanırken contalar düzgün oturmamış olabilir. -manifold nozullarından hava alıyor olabilir. -Hava hortumlarında kırık çatlak olabilir.

2-sabah geç çalışmasının veya aptal çalışmasının sebepleri;
-yukarıda bahsettiğim hava alma olayı
-kötü lpg ayarı
-lpg sisteminin araç stop durumdayken motora gaz kaçırması. Ya lpg regülatöründe sorun var. Ya da lpg gaz kesicisinde ve lpg enjektörlerinde beraber sorun var. Genelde regülatör sıkıntısı oluyor.

Tavsiyem; İlk olarak hava vakum kaçağını kontrol edip varsa çözüme kavuşturun. Sonrasında yolda düzgün bir lpg ayarı yaptırın.
Bundan sonra ilk çalışmada hala aptal çalışma varsa lpg regülatörünü kontrol ettirin.

Burak hocam değindiğiniz hususlar benim de aklıma gelenler. İlk olarak aracın kendi lft standardına getirmek. Bunun için çarşamba günü 400 km lik yol yapacağım ve duruma bakacağım. Eğer benzinde hala düzelme olmazsa hava kaçağı dolayısıyla kompresyon eksikliğinden şüphe edeceğim. 

 

Yorum bağlantısı
Emrah Altun

Arkadaşlar tekrar merhaba. Ankara Samsun arası ve biraz da Ankara şehir içi toplam 450km benzinde aracı kullandım. 410 km şehirlerarası kalanı şehir içi olmak üzere yol gittim. Şehirlerarası yolculukta aracı 2500 devir ve 90km klima kapalı sabit hızda kullandım ve ortalama 9 yaktı araba ve arıza ışığı sönmedi. 300 km sonra lft ve sft değerleri normale döner dedim ama heralde problem yakıt haritasının bozulması ile ilgili değil. 

 

Elm 327 cihazı sipariş vermiştim ve cihaz geldi ve şu hatayı alıyorum. 

 

Hata kodu: P2191

- Muhtemel sebepler. 

- Sızıntı yapan yakıt enjektörü veya basınç regülatörü

- Hatalı Kütle Hava Akışı (MAF) sensörü

- Yüksek yakıt basıncı koşulu

- Arızalı ön HO2S

- Egzoz sisteminde sızıntı

- Arızalı PCV sistemi

 

Ben oksijen sensöründen şüpheliyim. Fakat mantığıma oturmayan nokta bu arızanın sadece benzinde olması lpg de olmaması. Ek olarak aracımım geçen ay eksoz muayene değeri lpg de sınırlar içinde benzinde sınırlar dışında yüksek çıktı. Bu bilgi ile beraber bana ne önerirsiniz. 

 

Bu arada eksoz borusundan önceki tambur gibi büyük eksoz parçasında ufak bir delik açılmış bir yere çarpmıştım. Bununla alakası yoktur sanırım. Sonuçta egsoz sisteminin en uç noktası. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Emrah Altun yazdı:

Arkadaşlar tekrar merhaba. Ankara Samsun arası ve biraz da Ankara şehir içi toplam 450km benzinde aracı kullandım. 410 km şehirlerarası kalanı şehir içi olmak üzere yol gittim. Şehirlerarası yolculukta aracı 2500 devir ve 90km klima kapalı sabit hızda kullandım ve ortalama 9 yaktı araba ve arıza ışığı sönmedi. 300 km sonra lft ve sft değerleri normale döner dedim ama heralde problem yakıt haritasının bozulması ile ilgili değil. 

 

Elm 327 cihazı sipariş vermiştim ve cihaz geldi ve şu hatayı alıyorum. 

 

Hata kodu: P2191

- Muhtemel sebepler. 

- Sızıntı yapan yakıt enjektörü veya basınç regülatörü

- Hatalı Kütle Hava Akışı (MAF) sensörü

- Yüksek yakıt basıncı koşulu

- Arızalı ön HO2S

- Egzoz sisteminde sızıntı

- Arızalı PCV sistemi

 

Ben oksijen sensöründen şüpheliyim. Fakat mantığıma oturmayan nokta bu arızanın sadece benzinde olması lpg de olmaması. Ek olarak aracımım geçen ay eksoz muayene değeri lpg de sınırlar içinde benzinde sınırlar dışında yüksek çıktı. Bu bilgi ile beraber bana ne önerirsiniz. 

 

Bu arada eksoz borusundan önceki tambur gibi büyük eksoz parçasında ufak bir delik açılmış bir yere çarpmıştım. Bununla alakası yoktur sanırım. Sonuçta egsoz sisteminin en uç noktası. 

Ufak bir bilgi ekleyeyim. Bazı lpg montajcıları lpg arızalarını sil şeklinde ayarlıyorlar. Yani araç lpg’de arıza verecekse de vermiyor. Çünkü öyle ayarlanmış. Size söylediğim yere gitmenizi tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Emrah Altun
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ufak bir bilgi ekleyeyim. Bazı lpg montajcıları lpg arızalarını sil şeklinde ayarlıyorlar. Yani araç lpg’de arıza verecekse de vermiyor. Çünkü öyle ayarlanmış. Size söylediğim yere gitmenizi tavsiye ederim.

 

Tansu Hocam dediğiniz yer ile görüştüm araştırdım. Oraya gideceğim ama gitmeden problemsiz şekilde benzin ile çalışan bir motor olmalı ki AFR ayarı bu motora sorunsuz yapılabilsin. Katalitik konvertör öncesinde yer alan oksijen sensöründen satın aldım hadi hayırlısı bakalım.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Emrah Altun yazdı:

 

Tansu Hocam dediğiniz yer ile görüştüm araştırdım. Oraya gideceğim ama gitmeden problemsiz şekilde benzin ile çalışan bir motor olmalı ki AFR ayarı bu motora sorunsuz yapılabilsin. Katalitik konvertör öncesinde yer alan oksijen sensöründen satın aldım hadi hayırlısı bakalım.

Sadece ayarcı değil ki. Sisteme de bakıyorlar. Motordan anlayan kişişer :) bu arada ben o o2 sensöründen çok çektim. Sensör değiştim olmadı. Katalizör değiştim olmadı. Egzoz spirali değiştim olmadı. Umarım değişince sorununuz çözülür sizde

Yorum bağlantısı
Emrah Altun
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sadece ayarcı değil ki. Sisteme de bakıyorlar. Motordan anlayan kişişer :) bu arada ben o o2 sensöründen çok çektim. Sensör değiştim olmadı. Katalizör değiştim olmadı. Egzoz spirali değiştim olmadı. Umarım değişince sorununuz çözülür sizde

 

Nasıl oldu peki. İnşallah filmin sonu mutlu bitmiştir :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Emrah Altun yazdı:

 

Nasıl oldu peki. İnşallah filmin sonu mutlu bitmiştir :) 

Yok :) motor arıza lambası yanan yere elektrik bandı yapıştırmıştım ki her bindiğimde görmeyeyim diye. Getz di araç. Şehir içinde lamba yanıyordu. Şehir dışında yanmıyordu. Ama çözemedik. Fakat bende fazla yakıt tüketimi veya çekiş kaybı yoktu. Normaldi her şey. Sadece katalizör ve sensör hatası veriyordu. 

Yorum bağlantısı
Emrah Altun
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yok :) motor arıza lambası yanan yere elektrik bandı yapıştırmıştım ki her bindiğimde görmeyeyim diye. Getz di araç. Şehir içinde lamba yanıyordu. Şehir dışında yanmıyordu. Ama çözemedik. Fakat bende fazla yakıt tüketimi veya çekiş kaybı yoktu. Normaldi her şey. Sadece katalizör ve sensör hatası veriyordu. 

 

Ahhahahhahahahha 😃😃😃😃 ofiste kahkaha attım. Arıza çözümünde yeni bir yaklaşım olabilir bu bant işi :) :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Çok fazla yakmış.. 

Oksijen sensörü verilerini bi okumaya çalış.. 

Ali Darbaz okuyordu.

Yorum bağlantısı
Emrah Altun
Mehmet Ozyurek yazdı:

Çok fazla yakmış.. 

Oksijen sensörü verilerini bi okumaya çalış.. 

Ali Darbaz okuyordu.

 

Mehmet abi verileri okudum ama referans değerler kaç olmalı bilmiyorum. Telefondan ekran alıntısı yapıp buraya eklerim.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Emrah Altun yazdı:

 

Mehmet abi verileri okudum ama referans değerler kaç olmalı bilmiyorum. Telefondan ekran alıntısı yapıp buraya eklerim.

1.sensör zigzag grafik şeklinde 0,1-0,9 volt aralığında olmalı rölantide. 2.sensör düz çizgi olmalı. 

Yorum bağlantısı
Emrah Altun

Sensörden verileri ücretli satın aldığım car scanner programı ile okudum.

 

Aracın ECU'sunun Freeze Frame özelliği varmış. Bu özellik hata meydana geldiği andaki sistem parametlerini kaydediyor. Program içindeki açıklama şu şekilde.

uc?id=0Bw3r_cNzxuwiaDlWc2FIQVUyenlLcjQyZ

 

Freeze Frame aracımda çıkan P2191 hata kodu için hata anındaki şu verileri kaydetmiş

uc?id=0Bw3r_cNzxuwiWlc4eGJ5VTVmU0I5Smd5V

 

Programda emisyon testi diye bir kısım da var. Egsoz muayenesinden aracım kaldığı için buna da baktım. Bu test ile ilgili açıklamar şöyle

uc?id=0Bw3r_cNzxuwiMjZwWVUtX01LVXdCclB3N

 

Emisyon test sonuçları ise oksijen sensöründen şüphelenmemin haklı olduğunu gösterir gibi ama bir sorun başka sorunu tetikliyor olabilir. Bilemiyorum tabi.

uc?id=0Bw3r_cNzxuwiNTFoekVhNWlNTGoxM2hNT

 

Son olarak araç hareket halinde iken sensör verilerini okudum ve ekran kaydı yaptım. O da şu şekilde

 

Sensör kısaltmalarında Türkçe çevirilerde hata olduğu için grafik altındaki bilgiler şöyle.

STFT - Short term fuel (kısa süreli yakıt)

LTFT - Long term fuel (uzun süreli yakıt)

Hız - Bu zaten malum

O2S2 volt - Katalitik konvertörden önceki oksijen sensörü Voltajı (Programı ingilizce yapınca Oxygen sensor 2 Bank 1 Voltage yazıyor)

O2S2 trim  - Katalitik konvertörden önceki oksijen sensörünün kısa süreli yakıt ayarı (Programı ingilizce yapınca Oxygen sensor 2 Bank 1 Short term fuel trim yazıyor)

O2S1 current - Oxygen Sensor 1 Wide Range Current (mA)

Oksijen sensörü 1 geniş aralık yakıt hava karışım oranı düzenlemesi - Oxygen sensor 1 Wide Range Equivalence ratio

Uzun süreli ikincil oksijen sensörü düzenlemesi bank 1 - Long term secondary oxygen sensor trim bank 1

Uzun süreli ikincil oksijen sensörü düzenlemesi bank 3 - Long term secondary oxygen sensor trim Bank 3 (sanırım bende bu sensör olmadığı için veri gelmiyor.) Şase numarasından yedek parça sorgulatınca katalitik konvertörden önce ve sonra olmak üzere 2 tane sensör görünüyor.

uc?id=1DIPoX0Y_nVqaGkMignmpC_vx_a-_O3ca

 

 

Akademik hayatım için şu kadar araştırma yapmamışımdır :) :) 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

1. O2 sensörü sıfır ampere yakın. Ama oynak. Yüksek sayılara çıkıyor. Bu tehlikeli. 2.sensör de yükseliyor. Voltaj sıfıra yakın olması lazım. Olması gereken zaten sabit olması. 

 

Motor daha yeni çalışmış. 2,5 dk diyor. Soğuk sayılır.

 

ltf değeri dikkat çeken şey. Araç ciddi fakirde çalışıyor. Ama turbo var mı sizde? Turbolu araçlarda fakir çalışma olur. 

Yorum bağlantısı
Emrah Altun
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

1. O2 sensörü sıfır ampere yakın. Ama oynak. Yüksek sayılara çıkıyor. Bu tehlikeli. 2.sensör de yükseliyor. Voltaj sıfıra yakın olması lazım. Olması gereken zaten sabit olması. 

 

Motor daha yeni çalışmış. 2,5 dk diyor. Soğuk sayılır.

 

ltf değeri dikkat çeken şey. Araç ciddi fakirde çalışıyor. Ama turbo var mı sizde? Turbolu araçlarda fakir çalışma olur. 

 

Aracın akü kutup başını geceden sökmüştüm. Sabah taktım yola çıktım biraz gezdim sonra ışık yandı. Arıza kaydı düştüğü anda araç yeni çalışmamıştı. Ankaranın sıcağında zaten durduk yerde motor ısınıyor :) Zaten hararet 86 derece diyor. Araçta turbo yok. 

 

Tehlikeli derken nasıl bir tehlike acaba?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Emrah Altun yazdı:

 

Aracın akü kutup başını geceden sökmüştüm. Sabah taktım yola çıktım biraz gezdim sonra ışık yandı. Arıza kaydı düştüğü anda araç yeni çalışmamıştı. Ankaranın sıcağında zaten durduk yerde motor ısınıyor :) Zaten hararet 86 derece diyor. Araçta turbo yok. 

 

Tehlikeli derken nasıl bir tehlike acaba?

Fakir karışımla ilgili tehlike. Fakir karışım ateşleme sisteminden supaplara kadar, motor yağına kadar, üst kapağa kadar, soğutma sistemine kadar her şeyi etkiliyor hocam. İlk etki supap ve bujilere olur. Fakir karışımdan kurtulmanız gerek. Sensörde de arıza olabilir. Yanlış okuyarak aracı fakire yönlendiriyordur belki. Bence lpg sigortasını çıkarın. Servisten başka bir sensör taktırarak deneyin. İllaki ellerinde vardır. Oraya gelen araçlardan birini çıkarıp sizinkine taksınlar. Rica ederseniz yaparlar. Ondan sonra tekrar izlemeli. Direkt sensör satın almayın yani. Sensörde sorun yoksa başka şeylere bakılmalı artık. egr olabilir. Karbon kanistere de baktırın. Sırayla bakılacak artık

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emrah Altun
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Fakir karışımla ilgili tehlike. Fakir karışım ateşleme sisteminden supaplara kadar, motor yağına kadar, üst kapağa kadar, soğutma sistemine kadar her şeyi etkiliyor hocam. İlk etki supap ve bujilere olur. Fakir karışımdan kurtulmanız gerek. Sensörde de arıza olabilir. Yanlış okuyarak aracı fakire yönlendiriyordur belki. Bence lpg sigortasını çıkarın. Servisten başka bir sensör taktırarak deneyin. İllaki ellerinde vardır. Oraya gelen araçlardan birini çıkarıp sizinkine taksınlar. Rica ederseniz yaparlar. Ondan sonra tekrar izlemeli. Direkt sensör satın almayın yani. Sensörde sorun yoksa başka şeylere bakılmalı artık. egr olabilir. Karbon kanistere de baktırın. Sırayla bakılacak artık

 

LPG sigortasını söktüm zaten araç benzinde LPG komple kapalı. Sensörü satın aldım artık ön mü arka mı emin olamadım ben de ön sensörü aldım. Sensör takılınca değerlere tekrar bakacağım. Fakir karışımda araç zaten hata kodu da bunu diyor "sistem ağır yükte fakir kalıyor" diye uyarı mesajı var. Araca karbon clean yaptırsam bir etkisi olur mu acaba? Würthün bu temizliği yapan ürünleri vardı. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Emrah Altun yazdı:

 

LPG sigortasını söktüm zaten araç benzinde LPG komple kapalı. Sensörü satın aldım artık ön mü arka mı emin olamadım ben de ön sensörü aldım. Sensör takılınca değerlere tekrar bakacağım. Fakir karışımda araç zaten hata kodu da bunu diyor "sistem ağır yükte fakir kalıyor" diye uyarı mesajı var. Araca karbon clean yaptırsam bir etkisi olur mu acaba? Würthün bu temizliği yapan ürünleri vardı. 

Bilmem. Aracınız o kadar eski değil ki tıkanma olsun. Ama belli de olmaz. O zaman sensörü bir deneyin bakalım. Değişmezse diğer yollara başvurulacak

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

LPG nin elektronik bağlantısını kesin. sigortaylamı artık nasıl olacaksa. sadece benzinde kullanıp soğutun. ertesi gün benzinde çalıştırın, araç soğukken dügün çalıştımı? çalıştıktan sonra görece soğuk motorda tekleme vs varmı bakın? araç rölantide 5 dk ısınsın ısındıkça düzen bozuluyormu bir bakın. aracın araksına geçip egzosu koklayın. leş gibi yakıt kokuyorsa oksijen sensörü gitmiştir. yenisini takın. oprijinali olsun. zaten ısık yanacak kadar arızalı bir sensör ile, arac tekler, gitmez, tam gazda çok yakar ve çok iyi gider, tam gazdan sonra birden stop eder vs. ışık yanmayan bir Xtrailim olmuştu. araç tam dediğim gibi şeyler yapıyordu. en sonunda ışık yandı. sensörü söktürdüm ve kırıldığını gördüm.o derece olana kadar arıza vermeyebiliyor.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emrah Altun

Arkadaşlar problem lpg den değil enjektörlerden çıktı. Samsunda bulamadım ama 3 gün sonra ankaraya gidiyorum. Önerebileceğiniz aleti edevatı olan enjektör ustası var mı Ankarada? 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...