İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Akü 2 Günde Bitiyor


İbrahim Taşdemir

Recommended Posts

İbrahim Taşdemir

Selamun aleyküm değerli forum sakinleri. 2005 model 1.4 TDCİ fiestam var. Arabamda bir dizi arızayla karşılaştım. Bunlardan bahsedeyim sizlere. İlk başta seyir halindeyken akü ikaz lambası şeklinde arıza aldım özel servise götürdüm. Sigorta değiştirdik dediler. Sonrasında akü ikaz lambası 10 dk kayboluyor ama sonrasında yine yanıyordu. Tekrar özel servise gittim. Yine marş dinomosu arızası dediler. Kömürü kömür yuvasını ve bunun yanında birkç bişey daha değiştirdiler. Akü ikaz lambası artık yanmıyor ama arabayı 3 gün çalıştırmayayım akü bitiyor. Sizce nedendir bu?

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Durduk yerde akü bitiyorsa ya akü eskimiş ve artık şarj tutmuyordur ya da sistemde kaçak vardır. İşlemi yaptırdığınız yere götürüp sorunun çözülmesini talep ettiniz mi yoksa bağlar kesildi mi artık orasıyla?

Yorum bağlantısı
İbrahim Taşdemir

Aküyü sıfır aldım ancak bir akücü abi akünün lambasını kaldırdı sıvıyı bi alete çekti. Bu akü %38 dedi. Anck bu nedr bilmiyorum

Yorum bağlantısı
İhsan Yıldırım

Akunun garantisi vardir mutlaka  anladigim kadariyla ustanizda cok ilgili degil Mugla veya izmirdeki arkadaslar servis önerisi yaparlarsa sizin icin daha iyi olur 

Ölcu aleti varsa sigorta kutusundan akim ceken yeri bulabilirsiniz aslinda

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Şunları bi gözden geçirin:
1- Aracınızın içinde kaçağa neden olabilecek ekstra bağlantı kabloları veya güç tüketen cihaz var mı gözden geçiriniz.
2-Genelde bu işin suçlusu torpido gözündeki açık kalan veya bagaj kapagının içinde kendiğinden yanan lamba olabilir. Bu durum hasıl oluyor mu kontrol ettiriniz.
3-Tamamen boşalan bir akü ile hiçbir zaman yol alarak verimli bir şekilde şarj elde edemezsiniz.Bunun için herhangi bir akü servisi veren yerde aküyü kontrol ettirip uygunsa full şarj ederek öyle devam ediniz.

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
Koray Demir yazdı:

Durduk yerde akü bitiyorsa ya akü eskimiş ve artık şarj tutmuyordur ya da sistemde kaçak vardır. İşlemi yaptırdığınız yere götürüp sorunun çözülmesini talep ettiniz mi yoksa bağlar kesildi mi artık orasıyla?

+1

Yorum bağlantısı
İbrahim Taşdemir

Özel servise mi gideyim yoksa yetkili servis mi? Siz ne önerirsiniz?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Taşdemir
Ömer Sarıgül yazdı:

Amfi var mı araçta?

Yok

Yorum bağlantısı
Yusuf Berke

Akü ikaz lambası alternatör arızasını işaret ediyor diye biliyorum. Alternatör arızalanırsa akü sürüş esnasında şarj olmaz, ama 2 gün de dayanmaz alternatör olmadan. Kaçak kontrolü deneyin.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Özel servise mi gideyim yoksa yetkili servis mi? Siz ne önerirsiniz?

Bence oto elektrikçi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Testi basittir arızanın. Rölanti halide 13.8 volt civarı, gaza biraz dokununca 14.4 volt görülmeli öncelikle. Gördük, 

Akü kutup başı çıkarılır ve araya ampermetre bağlanıp kapılar kilitlenir. Çekilen akım bir kaç dakika 1 amper olmalı idi hatırladığım. Sonrasında ise 100 ma civarında olacak.

Değerler normal ise akü. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yılmaz Gökçe

Teyp ya da kapatılmasına rağmen sönmeyen bagaj lambası olabilir.

 

 

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
İbrahim Taşdemir yazdı:

Yine marş dinomosu arızası dediler

Eğer marş motorunu revize ettilerse yanlış olmuş. Şarj dinamosunu tamir etmeliler. 

Yorum bağlantısı
İbrahim Taşdemir

Bugün oto elektrikçiye gttim. Marş dinamosunda sıkıntı yok dedi. Çalıştırdım bi cihz taktı akünün kutup başlarına, gaz verdim, farı açtım hepsine bktı gayet iyi şarj ediyor dedi, sonra akünün kutup başını söktü kaçar yok dedi. Sorun aküde dedi. Aküyü yeni aldım ama bayatmış heralde

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...