İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - Periyodik Bakımımın Fiyat Listesi


Furkan Kökoğlu

Recommended Posts

Furkan Kökoğlu
(düzenlendi)

Dün aracıma periyodik bakım yaptırdım. Tam şekilde yapılan ilk bakımım diyebilirim aslında. Usta aracın km'sini sordu ve kayışları kontrol etmeden listeye birden triger, gergi ve v kayışını da ekledi. V kayışını ve gergiyi 15.000 km önce değiştirdiğimi şuanlık triger kayışını değiştirecek bütçemin olmadığını belirttim ama değiştirmekte ısrar etti. Bende değiştirmek istemediğimi üsteleyince bir şey demedi. Ustanın da bu forumda olduğunu düşünüyorum aslında 😁 Usta belkide benim iyiliğimi düşünüyordur bilemem. Fiyat listesin de bir karışıklık olup olmadığını merak ettiğimden hemde ileride bakıma gireceklere rehberimsi bir nitelik taşıyacağından sizinle paylaşmak istedim.

 

NLlWLk.jpg

 

tarihinde Furkan Kökoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Furkan Kökoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Klima gazı hiç mi yoktu. ?

Abi klima gazı sanırım vardı ama performansı çok azdı. 1. derecede hiç soğuk gelmiyordu. Belki alakasız ama trafikte klima açıkken  çekmeme gibi sorunlar da yaşadım aradan çıkarmak istedim.

Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Furkan Kökoğlu yazdı:

Abi klima gazı sanırım vardı ama performansı çok azdı. 1. derecede hiç soğuk gelmiyordu. Belki alakasız ama trafikte klima açıkken  çekmeme gibi sorunlar da yaşadım aradan çıkarmak istedim.

 

Şimdi değişti mi peki ? 

Benim fiestada aynı durum vardı da onun için soruyorum.

 

Yorum bağlantısı
Furkan Kökoğlu
Erdoğan Temur yazdı:

 

Şimdi değişti mi peki ? 

Benim fiestada aynı durum vardı da onun için soruyorum.

 

Abi şöyle söyleyeyim eskiden 3-4'te verdiği soğukluğu şuan 1-2'de veriyor. Gayet güzel soğutuyor. Eskiden 3.kademede çalışırken araç kalkarken stop ediyordu, şuan 1.kademede güzel soğuttu için 2-3-4 açmama gerek kalmıyor haliyle araç zorlanmıyor, stop etmiyor. Başka bir forumda okumuştum 1.5 aşağısı ve torku düşük olan araçları, klima çok zorluyormuş. Millet 2.0 aşağısı araç almam dediğinde garipsiyordum varmış bir bildikleri 😁

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Selim Bilgin yazdı:

İşçilik 75 TL çok ucuz değil mi?

 

normal hatta fazla bile :)

 

filtreleri değiştirmek çok zor birşey değil. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Erdoğan Temur yazdı:

 

normal hatta fazla bile :)

 

filtreleri değiştirmek çok zor birşey değil. 

İşçiliğe sadece fiziki güç diye bakmayalım. Yılların getirdiği tecrübenin karşılığı da var orada :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Kökoğlu
Metin Taşcı yazdı:

Filitreler otosan marka mı?

 

 

evet

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Benim focus 1 için  5 30 mobil 4 lt ,yağ filtresi,polen filtresi,hava filtresi,4 buji tamamı orijinal parçalar işçilikle birlikte 250 tl ye hallettim. Yağ filtresi hariç hava ve poleni ben değiştirdim ustaya da yağını ve bujilerini 10 dk da değiştirttim. Yerim olsa onları da yapardım. Tabi parçaları ve yağı internetten aldım. İşçiliğe 30 verdim. Tabi burada klima gazi , rot balans ve benzin filtresi de var. Ancak benzin filtresini ben de değiştirdim yakında 80e almıştım fomoco.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
 
normal hatta fazla bile [emoji4]
 
filtreleri değiştirmek çok zor birşey değil. 

Zaten parçalar da pahalı bence.
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur

Zaten parçalar da pahalı bence.
Abi öyle deme.
Sani şimdi onada parça deyip geçmeyin yılların arge çalışması var der :)
  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

85₺ Ford Orjinal Filtre seti (Mazot filtresi yok, Polen yerli)
125₺ Motul Ford uyumlu Tam Sentetik Yağ (5W30)’a ek;

fab49825b2e66ccb1ef2a6607a61167f.jpg

Bu da benden.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Erdoğan Temur yazdı:

 

normal hatta fazla bile :)

 

filtreleri değiştirmek çok zor birşey değil. 

 

Sani Gerşon yazdı:

İşçiliğe sadece fiziki güç diye bakmayalım. Yılların getirdiği tecrübenin karşılığı da var orada :)

 

Mehmet Ozyurek yazdı:


Zaten parçalar da pahalı bence.

 

Erdoğan Temur yazdı:

Abi öyle deme.
Sani şimdi onada parça deyip geçmeyin yılların arge çalışması var der :)

 

Filtre fiyatlarını bilemiyorum, markaları da yazmıyor zaten.

 

Bakımı sadece yağı boşalt, doldur filtreleri sök tak gönder olarak görüyorsa yarım saatini almaz, tecrübe de gerektirmez. 75 TL'ye yapar.

 

Ancak o marka-model konusunda tecrübeli bir "usta" tüm kontrolleri yapacak, bakımını olması gerektiği gibi yapacak, daha sonra tecrübeye çıkıp tekrar kontrol edecekse bence 180-200 TL'den aşağı olmamalı yazacağı işçilik. Diğer türlü ucuz iş gücünün yan etkilerini uzun vadede görür kullanıcı ve sektör.

 

İstanbul şartları için ve parçaları normal fiyatlarıyla sattığını ve fatura kestiğini varsayarak veriyorum rakamı bu arada.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mehmet Ozyurek yazdı:

Klima gazı hiç mi yoktu. ?

bence fazlaymış gaz. neden stop etsinki?

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

100 liradan aşağı işçilik kalmadı. O da Kastamonu şartlarında. He parçadan geçirir işçiliğe 30 yazar bilemem. Esnaflıkla uzaktan yakından ilgisi olan birisi 30-50’ye bu işin olmayacağını bilir. Olaya doldur boşalt gözüyle bakmayınız. İşçisi, vergisi, SGK’sı, dükkan kirası, stopajı, elektrik, su bilumum giderler derken esnaf sabah kapısını 1000 liradan açıyor. Kazandığı 1001. lira ancak karı. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Dogan Arsiray yazdı:

bence fazlaymış gaz. neden stop etsinki?

 

120 liraya takıldım ben de.. O sebeple sormuştum.. 

 

Yorum bağlantısı
Furkan Kökoğlu
Dogan Arsiray yazdı:

bence fazlaymış gaz. neden stop etsinki?

Abi yukarıda da yazdım aracımın zaten beygiri düşük birde düzgün soğutsun diye klimayı son ayara getirince sürüş konforunu etkiliyor haliyle. Stop ettiği de çok oldu motor çekmiyor gibi oluyor. Gazı yenilenince klimanın performansı arttı. 1 kademede gayet iyi sonuç veriyor motorda yorulmuyor.

Yorum bağlantısı
Erol Güven
(düzenlendi)

Bence makul fiyat.

tarihinde Erol Güven tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Furkan Kökoğlu yazdı:

Abi şöyle söyleyeyim eskiden 3-4'te verdiği soğukluğu şuan 1-2'de veriyor. Gayet güzel soğutuyor. Eskiden 3.kademede çalışırken araç kalkarken stop ediyordu, şuan 1.kademede güzel soğuttu için 2-3-4 açmama gerek kalmıyor haliyle araç zorlanmıyor, stop etmiyor. Başka bir forumda okumuştum 1.5 aşağısı ve torku düşük olan araçları, klima çok zorluyormuş. Millet 2.0 aşağısı araç almam dediğinde garipsiyordum varmış bir bildikleri 😁

yanlış bildiğin birşeyi düzelteyim, klima 1de farklı 4 de farklı güçte çalışmaz, o sadece fan hızı yani hava üfürme hızı,  klima hep aynı güçte soğutur, şu olur sadece, gaza bastığında kompresör daha hızlı döndüğünden soğutma biraz daha kuvvetli olur, rolantide soğutma azdır helede araç çok beklerse dahada azalır çünki klima peteği yeterince soğuyamaz fanıda yetmez, zaten dikkat ettiysen klimayı açtığın an radyatör fanıda başlar çalışmaya, araç hızlandıkça o fan durur gelen rüzgar fanın görevini yapar, araç durduğunda fan tekrar hızlanarak tam güçle çalışır......

 

kısaca kademeyi 4 e alınca araca sadece fanın çektiği elektrik yükü biner, klima daha güçlü çalışıp daha fazla soğuk verip motora daha fazla yük bindirmez, binen tek yük fanın çektiği yüktür oda alternatöre oda motora yansır, bu değişimide zaten normalde fan hızını değiştirerek hissedemezsin...

 

3 te aracın stop ediyor şimdi etmiyorsa kompresör gaz olmadığından-yada fazla olduğundan zorluyordur belki, yada başka bir sorun vardı, şimdi 3 te verdiği soğuğu 1 de veriyorun açıklaması gaz dolduğundan klimanın adam gibi soğutmaya başladı, o yüzden 1 yetiyor, 3 e getirince klima kompresörü daha güçlü çalışmıyor daha fazlada güç çekmiyor, yok öyle bir durum....

 

 

dediğin şeyin olması için arabandaki klimanın İnverter olması lazımki öyle bir olay bildiğim kadarıyla hiçbir arabada yok :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Gaz fazla olursa tahrik aldıgı kayısa yuk biner ve yine sogutmaz. O nedenle yazdım ben de.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Furkan Kökoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

yanlış bildiğin birşeyi düzelteyim, klima 1de farklı 4 de farklı güçte çalışmaz, o sadece fan hızı yani hava üfürme hızı,  klima hep aynı güçte soğutur, şu olur sadece, gaza bastığında kompresör daha hızlı döndüğünden soğutma biraz daha kuvvetli olur, rolantide soğutma azdır helede araç çok beklerse dahada azalır çünki klima peteği yeterince soğuyamaz fanıda yetmez, zaten dikkat ettiysen klimayı açtığın an radyatör fanıda başlar çalışmaya, araç hızlandıkça o fan durur gelen rüzgar fanın görevini yapar, araç durduğunda fan tekrar hızlanarak tam güçle çalışır......

 

kısaca kademeyi 4 e alınca araca sadece fanın çektiği elektrik yükü biner, klima daha güçlü çalışıp daha fazla soğuk verip motora daha fazla yük bindirmez, binen tek yük fanın çektiği yüktür oda alternatöre oda motora yansır, bu değişimide zaten normalde fan hızını değiştirerek hissedemezsin...

 

3 te aracın stop ediyor şimdi etmiyorsa kompresör gaz olmadığından zorluyordu belki, yada başka bir sorun vardı, şimdi 3 te verdiği soğuğu 1 de veriyorun açıklaması gaz dolduğundan klimanın adam gibi soğutmaya başladı, o yüzden 1 yetiyor, 3 e getirince klima kompresörü daha güçlü çalışmıyor daha fazlada güç çekmiyor, yok öyle bir durum....

 

 

dediğin şeyin olması için arabandaki klimanın İnverter olması lazımki öyle bir olay bildiğim kadarıyla hiçbir arabada yok :)

Ali abi kitap yaz okuyalım abi 😁

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Halil Demir2

Merhaba bende yeni bakım yaptırdım,

Triger ,Devirdaim, V kayışı, Mazot Fitresi, Hava filtresi, Yağ filtresi, Mobil ESP 1 5w30 yağ.

Toplamda 1200 TL tuttu. Motor temizliğini klima kontrolunüde yaptırdım. parçalar ufi ve gates yağ filtresi pürflüx.. Yağ tek başına 200 tl zaten bilirsiniz esp 1 i.

 

iyi günler

Yorum bağlantısı
Furkan Kökoğlu
Halil Demir2 yazdı:

Merhaba bende yeni bakım yaptırdım,

Triger ,Devirdaim, V kayışı, Mazot Fitresi, Hava filtresi, Yağ filtresi, Mobil ESP 1 5w30 yağ.

Toplamda 1200 TL tuttu. Motor temizliğini klima kontrolunüde yaptırdım. parçalar ufi ve gates yağ filtresi pürflüx.. Yağ tek başına 200 tl zaten bilirsiniz esp 1 i.

 

iyi günler

Aynı bakımı usta bana 1850 TL'ye yaptırmaya çalıştı. Çok uyguna gelmişe benziyor.

Yorum bağlantısı
Halil Demir2
Metin Taşcı yazdı:

İnternette dandik olan dexos 2li olanı 160, esp formula 180 lira

doğrudur mobil esp 1 i bayisinden aldım kendim piyasa fiyatı konusunda çokta bilgim yok açıkcası

Furkan Kökoğlu yazdı:

Aynı bakımı usta bana 1850 TL'ye yaptırmaya çalıştı. Çok uyguna gelmişe benziyor.

maşallah epey çok istemiş gerçekten.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...