İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Hararet Müşürü


Emre Çelikk

Recommended Posts

Emre Çelikk

Merhabalar, hayırlı günler herkese. Forumunuza yeni katıldım aracım Ford Fiesta 1.4 TDCi 2006 model. Garip ve çözemediğim bir sorunla karşı karşıyayım. Aracımda çözemediğim bir hararet müşürü arızası var. 3 ay önce termostat büyük parça ile (tahmini olarak vanası) birlikte değişmişti arızadan dolayı.

 

Yaklaşık 2 hafta önce seyir halindeyken aracın hararet göstergesi kendi kendine 60 dereceye düştü birkaç kez sonra 90a yükseldi, merak edip aracı durdurdum yeniden çalıştırdım bu sefer 60 derecede sabit kaldı ve arıza lambası yandı, motor gücü düştü. Araç her çalıştığında sürekli fanı çalışıyordu. Ardından arızanın hararet müşüründe olduğunu düşünerekten o parçayı aldım sonra değiştirmeye fırsat olmadan sorun geçici olarak çözüldü hatta arıza lambası bile söndü.

 

2 gün önce tekrardan hararet göstergesi 90 60 arası dönüp durdu birkaç kez araç tekrar arıza göstergesini yaktı. Gittiğim ustama anlattım durumu. Yeni müşürü takalım bi dedi belki eskisi arızalıdır dedi. Yenisini taktık denedik motor sıcaklığını ölçüyordu ardından arıza kodunu sildik yola çıktım daha eve gelmeden tekrar hararet göstergesi 60a düştü arıza lambası yandı hemen geri döndüm ustaya anlattım. Fişini kurcalayayım dedi sen ekrandan bak dedi fişini kurcalarken sıcaklık bi 90a çıktığını fark ettik. Sorun fişten, temassızlık var, tesisatçıda değiştir çözülecek dedi. Dediği gibi yaptım tesisatçıda fişini soketini değiştirdik sorun çözüldü sabit 90'da kalıyordu gösterge. Ardından yarım saat geçti eve giderken gösterge tekrardan numara yaptı. Eve geldim eski müşürü taktım belki çözülür umuduyla sorun yine çözüldü 200 kilometre kadar yol yaptım 2 günde.

 

Ama gel gelelim bugün yine aynı arızayı yaptı. İyice sinirlendiriyor insanla dalga geçermiş gibi. Hararet müşürüne giden kablonun yolunu takip ettim kabloda herhangi bir deforme sıkıntı yok gibi fakat bu kablo nereye gidiyor bilmiyorum. Açıkçası sorun tam o kablo hattının oradaymış gibi geliyor ama sorunu nasıl bulabilirim? Sorun müşürden ve onun başındaki soketten değilse nerededir? Kablonun uzandığı yerde başka soketler vesaire var mıdır? Araca ekstradan bağladığım bir tek amerikan park var ama onun bu sorunu yapacağını düşünmüyorum. Yardımlarınıza muhtacım ne yapacağım konusunda hiçbir fikrim yok. Şimdiden çok teşekkür ediyorum, hayırlı günler diliyorum.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Hosgeldin. Bir temassizlik olabilir.

Yoksa bu kadar denk gelmesi cok mantikli gelmiyor.

sogutma sivilarini degistirip,sistemde temizlik yapmakta fayda var. Arada tikanip aciliyor sanki🤔

Yorum bağlantısı
Emre Çelikk

Soğutma sıvıları 2 kere değiştirildi. Geçen ay motor yıkandı ve bakımları da yapıldı. Şu fiş temassızlığını nasıl kontrol edebilirim acaba umarım ondandır çünkü bu iş iyice kabak tadı vermeye başladı. 3-5 kuruşluk bir parça için 2 haftadır ne doğru düzgün arabaya güvenip yola çıkabiliyorum, ne de severek aldığım arabada sevgiden eser kaldı.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Motor yıkanırken beyin izole edilmiş miydi?

OBD ile derece ne durumda?

Arıza kodu ne gösterdi araç?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Sani Gerşon yazdı:

Motor yıkanırken beyin izole edilmiş miydi?

OBD ile derece ne durumda?

Arıza kodu ne gösterdi araç?

 

Harika sorular 

Cevapları bekliyorum. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Araba Ford, suyla yıkamada korkmana gerek yok :)  hata kodu falan yoksa devam edelim...

 

müşürün uçlarına direk kablo bağla, 2 adet toplu iğnenin baş kısımlarını bu kabloların diğer uçlarına lehim yap, iğneleri arabanın müşüre gelen kablosuna geriden gözüne sağlam gelen en uzak yerinden yanlamasına batır, damardan kan alırken iğneyi damarın içine nasıl paralel batırıyorlarsa öyle, kablo kılıfının içine doğru sok, dikine değil dikkat et,  kısaca uzatma kablosu yapıp hattı kontrol et, bakalım bu kablo takılıyken saçmalayacakmı? 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Ali Cihangiroğlu yazdı:

damardan kan alırken iğneyi damarın içine nasıl paralel batırıyorlarsa öyle, kablo kılıfının içine doğru sok, dikine değil dikkat et,

:bravo:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Cihangiroğlu yazdı:

damardan kan alırken iğneyi damarın içine nasıl paralel batırıyorlarsa öyle, kablo kılıfının içine doğru sok, dikine değil dikkat et, 

Kan alırlerken hemşireleri iyi takip etmişsiniz Ali bey :crazy:

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Sani Gerşon yazdı:

Kan alırlerken hemşireleri iyi takip etmişsiniz Ali bey :crazy:

:D eli çok hafifti canıım ....

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

hararet müşüründe sıkıntı yok sorun termostatta. müşürdeki temazsızlık olsa kadranda direk sıfıra kadar iner bir anda cıkar iner yani öyle 60de falan kalmaz.

tekrar termostat değişcek düşüncesindeyim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Çelikk
Sani Gerşon yazdı:

Motor yıkanırken beyin izole edilmiş miydi?

OBD ile derece ne durumda?

Arıza kodu ne gösterdi araç?

Evet beyni adamakıllı sarıp izole etmiştik.

OBD ile eğer müşür çalışıyorsa doğru sıcaklığı gösteriyor.

Arıza kodu olarak tam hatırlamıyorum cihazda göz ucuyla bakmıştım Coolant Temperature Sensor şeklinde bir şey yazıyordu ki bu direk motor suyu ısı sensörü demek.

Ali Cihangiroğlu yazdı:

Araba Ford, suyla yıkamada korkmana gerek yok :)  hata kodu falan yoksa devam edelim...

 

müşürün uçlarına direk kablo bağla, 2 adet toplu iğnenin baş kısımlarını bu kabloların diğer uçlarına lehim yap, iğneleri arabanın müşüre gelen kablosuna geriden gözüne sağlam gelen en uzak yerinden yanlamasına batır, damardan kan alırken iğneyi damarın içine nasıl paralel batırıyorlarsa öyle, kablo kılıfının içine doğru sok, dikine değil dikkat et,  kısaca uzatma kablosu yapıp hattı kontrol et, bakalım bu kablo takılıyken saçmalayacakmı? 

En son zaten müşüre giden soketi düzgünce lehimleyerek değiştirmişti elektrikçi. Ayrıca iki müşür de sağlam tahminimce ikisinde de gösteriyor dereceyi ama bazen afallıyor işte 60a düşüyor 90a çıkıyor hele bazen hiç göstermeyip 60da sabit kalıyor. O zaman direk fan açılıyor zaten. Arıza lambası yanıyor kalıyor.

 

Okay Kaygusuz yazdı:

hararet müşüründe sıkıntı yok sorun termostatta. müşürdeki temazsızlık olsa kadranda direk sıfıra kadar iner bir anda cıkar iner yani öyle 60de falan kalmaz.

tekrar termostat değişcek düşüncesindeyim.

Hocam zaten benzeri oluyor. Sürüş halindeyken 90dan 60a iniyor ara ara bazen komple gidiyor 60ta kalıyor araç fanı çalıştırıyor. Termostatta ne sıkıntı olabilir acaba?

 

Dün soketle müşürü birbirine sıkıca bantladım. Sabah baktım arıza lambası sönmüş. Mahallede 3-5 tur attım herhangi bir numara yapmadı ama bugün yapmadıysa yarın yapar eminim yani.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

tesisat sorunu olabilir, kablo kırığı falan, o yüzden direk müşürden kablo çekip ulaşabildiğin en uzak notadan aracın kablosunu giriş yapıp by-pass et, düzelirse tesisat bozuktur, müşüre sokete takılma, sadece soketten değil seniin arıza, öyle gözüküyor...

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Emre Çelikk

Tekrardan herkese iyi akşamlar. Sorunum maddiyatsızlıktan dolayı devam ediyor. Asıl amacım ustaya para vermedeb kendi çözümümle halletmek istiyorum. Birkaç farklı kombinasyon ile sorunun nerede olabileceğine dair fikir edindim.

 

 

6DDP83.jpg

 

Şu gördüğünüz kısımda radyatörün arkasında Fan ve fan rezistansı diye bildiğim bir müşür var. Zaten görülen yerde 2 farklı kablo bağlantısı var biri fana bağlanıyor diğeri de sensöre. Bu sensör dediğim de şu:

r00MZz.jpg

 

Bu parça o fan rezistansı dediğim sensör.

 

Şu üstteki görüntüdeki fan ve fan rezistansının kablolarını çıkarınca hararet normale dönüyor. Arabayı 5-10 dakika kullandığımda 90'a çıkıyor derece ve fansız bir şekilde kullanabiliyoruö sorunsuz. Hararet göstergem hiç 60'a düşmüyor.

Fakat araç normal çalışır haldeyken fan kablosunu taktığım zaman hararet göstergesi 90'dan direk 60a düşüyor ve arıza lambası yakıyor. Ayrıca fan ve sensörü aynı anda takılıyken ve arıza lambası yanıyorken klimayı açıyorum, klima motorundan çıt sesi geliyor sonrasında aracın motoru soğukken de sıcakken de fan direk devreye girip son ayarda 10 saniye çalışıyor sonrasında 5 saniye duruyor ve tekrar 10 saniye çalışıyor ve tekrar 5 saniye duruyor. Araştırdım fan bu arızayı fan rezistansından yapabilirmiş. Klima kapalıyken zaten fan hiçbir zaman çalışmıyor. Normalde motor sıcaklığı düşükken klima açıldığında fan kısık ayarda ve yavaş çalışır, motor ısındığında fan hızı yükselir. Ama bende fan sürekli 10 ar saniyelik kopuk kopuk çalışıyor ve en yüksek ayarda çalışıyor. Ayrıca şu ikinci fotoğrafta attığım yeşil sensörü arkadaşın 2006 model Fusion aracından söküp kendi aracıma taktım bu sefer fan sabit ve düşük hızda çalışmaya başladı ama bu arada hararet göstergedi yine gelmedi hep 60ta gösteriyor arıza lambası yanık şekilde. Ben de bir süre fan ve fan sensörünün kablolarını çıkardım ve klimasız kullandım aracı, hiçbir şekilde hararet göstergesi bozulmadı ve arıza lambası söndü.

Fan arızalı olsa fan hiç çalışmaz diye düşünüyorum, fan rezistansı denilen yeşil parça arızalı olabilir. Arkadaşın Fusionda 5 dakika klima açıp çalıştırdık o yeşil parça el değmeyecek kadar ısınmıştı ama benimki ısınmıyor dahi. 

Sorunu elim geldiğinde anlatmaya çalıştım ama şu yeşil parça olan sensöre internetten ulaşamadım. Eğer sorunun nerede olduğunu belirleyebilirsem hiç ekstradan para vermeden sorunu çözmeye çalışacağım. Sizce sorun nerededir?

Ayrıca isterseniz videolu bir şekilde de sorunu çekip yükleyebilirim.

mXX63V.jpg

 

Fan rezistansı olan sensör tam olarak şuraya takılıyor fanın bağlı olduğu plastik levhanın kenarına takılıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...