Osman Ünal2 29 Temmuz 2019 Paylaş 29 Temmuz 2019 Merhaba değerli forum, bilindiği üzere otomatik araçların şanzıman yağıyla alakalı hem kullanıcı hem de ustalarda değişik görüşler mevcut.Kimisi şanzıman yağımı değiştim sorunlar başladı derken kimisi 300 Bin Km'de halen aynı yağımı kullanıyorum bir sorunum yok diyor. Benim sizden almak istediğim görüş tam da bu noktada başlıyor. 2008 Model 4 ileri şanzıman kullanan 4F27E kodlu şanzımana sahip 49 Bin Km'de focus sedana sahibim. Aracımın şanzıman yağını kontrol ettiğimde yağın rengi (Kırmızı) ve seviyesi olması gereken düzeyde. Sadece bazen trafikte veya ani yavaşlamalarda vuruntulu vites geçişinden yakınıyorum. Sizce yağı değişmeli miyim? Nasıl bir yol izlemeliyim. Tam da bu düşünceler aklımdayken YouTube'da dolaşırken şöyle de bir videoya denk gelince sizin de görüşünüzü almak istedim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Temmuz 2019 Paylaş 29 Temmuz 2019 Araçta başka sorun var mı, rolanti, hararet, hız sensörü vs. vs. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 29 Temmuz 2019 Paylaş 29 Temmuz 2019 Araba yata yata kanallarda kurum yapmış olabilirmi. Yorum bağlantısı
Yücel Metin 29 Temmuz 2019 Paylaş 29 Temmuz 2019 2006 otomatik benzinli focus aracımın 200 bin km'de yetkili serviste değiştirmiştim otomatik şanzıman yağını. Ani yavaşlamalar da vites düşürmede gecikme hissi veriyordu, değişim sonrası fark oldumu dersen olmadı. Yorum bağlantısı
Koray Demir 29 Temmuz 2019 Paylaş 29 Temmuz 2019 10 yıl dolduğundan değişmesi gerekir sonuçta her sentetik yağın bir ömrü var zamanla işlevini yitiriyor. Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 29 Temmuz 2019 Paylaş 29 Temmuz 2019 (düzenlendi) Osman Ünal2 yazdı: ... 2008 Model 4 ileri şanzıman kullanan 4F27E kodlu şanzımana sahip 49 Bin Km'de focus sedana sahibim. ... Sizce yağı değişmeli miyim? Isı, basınç ve sürtünme altında çalışan tüm hidrolik sıvılar, ilelebet ilk günkü performanslarının yakınlarında kalarak çalışamazlar. Üreticinin tavsiyesi göz önüne alınarak, değişim yapılmalıdır. Bazı üreticiler, değişim gerekmediğini belirtebilirler. Bunu, aracın "ekonomik ömrü boyunca" değişim gerekmediği şeklinde anlamak lazımdır. Özellikle, araçların tasarlandıkları ekonomik kullanım süresinden daha uzun süre kullanımda kaldığı, bizim gibi ülkelerde, bu süreyi göre göz önüne alınarak değişim yapmak, isabetli olur. 29 Temmuz 2019 tarihinde Kerem Kurluva tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 29 Temmuz 2019 Paylaş 29 Temmuz 2019 Videoya biraz baktım, sunan tamamen boş, anlatan da ayrı boş. Her yağ değişir, yeter ki doğru zamanda, doğru metotla, doğru yağ ile değişsin. 190K'da MB otomatik şanzımanının yağını değiştirdim ben. Diferansiyel yağı dahil tüm sıvılarını değiştirdim hatta, hiç bir problem yaşanmadı. 5 Yorum bağlantısı
Koray Demir 29 Temmuz 2019 Paylaş 29 Temmuz 2019 Bir ekleme daha yapayım: Genelde bir sorun yoksa değişim pek önerilmez ama sorun çıkarsa ve bu zamandan sonra değişim yapılırsa da işler daha sarpa sarar. Bu yüzden şayet değişim yapılacaksa orjinal şanzıman filtresi ile birlikte toplam 6 lt yağ alır. Filtre için parça numarası -> Motorcraft 9U7JM2C919AB Yağ için gerekli spec ise WSS-M2C936-A dır. 1 Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 29 Temmuz 2019 Paylaş 29 Temmuz 2019 (düzenlendi) 2004 senesinden beri şahsi veya aile'de hepsi otomatik oldu hiç manuel araba kullanmadık, Alman, Amerikan, Japon, Fransız, 4 ileri 6 ileri 8 ileri, Farklı tip farklı teknoloji hatta sizin araçtan da şahsıma değil ama Eniştemin arabası oldu, hepsininde kmleri geldiyse veya gelmese bile ikince el alındıysa şanzıman yağları değiştirdik. Başıma geleni yanlış yağ bilinçsiz kullanım yüzünden belki görmüşsünüzdür 2 hafta önce şanzıman değiştirmek zorunda kaldım . Gel gelelim öyle yok yağ değişmezmiş yok 300bin 500bin gidermiş bence gitmez mantıklı olarak gitmez. Motor yağını değiştiriyoruz da şanzıman neden değişmiyor ki bence motordan bazen daha fazla yük şanzımana biniyor bütün torku dağıtımı her şey bu aksamda, kullanım hatalarını da bu parçaya bindiriyoruz. Osman bey filtresi de yağıda değişir. 29 Temmuz 2019 tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 29 Temmuz 2019 Paylaş 29 Temmuz 2019 (düzenlendi) Ahada benim konum ilk başta söyleyeyim benimde mantığım ömürlük yağ diye bişey yoktur diyor. Ancak gel gelelim yetkili servisler Peugeot'larda kullanılan Eat6 ve Eat8 Aısın üretimi şanzıman lar için yağ değişimi yoktur diyor. Fransadan yollanan bakım talimatını göstererek. Şimdilik durum bu. Benim arabam şu an 70 binde ama 150 bine gelen araçlar var onlardada henüz bi şikayet yok. 29 Temmuz 2019 tarihinde Hakan Gürsu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Burak Değer 29 Temmuz 2019 Paylaş 29 Temmuz 2019 2011 Focus otomatik vites sahibiyim. 50 binde iken yağ ve filtre değişimi yaptım. Üstelik araçta; vuruntu vs herhangi bir sorun olmadığı halde yıl bazıdan dolayı işi riske atmak istemedim. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 29 Temmuz 2019 Paylaş 29 Temmuz 2019 Koray Demir yazdı: 10 yıl dolduğundan değişmesi gerekir sonuçta her sentetik yağın bir ömrü var zamanla işlevini yitiriyor. Veya 100.k kabaca 1 Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 30 Temmuz 2019 Paylaş 30 Temmuz 2019 1998 otomatik Civic sahibiyim. Şu anda hiç bir sorun yok. benden önceki sahipleri tarafından bakım defteri tutulmuş dönük 7 yılın bakımları yazılı orada da baktım , değişmemiş. Şimdi benimde kafamda 2 soru var. Değiştireyim mi? Değiştirmeyeyim mi? Yorum bağlantısı
Osman Ünal2 30 Temmuz 2019 Yazar Paylaş 30 Temmuz 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Araçta başka sorun var mı, rolanti, hararet, hız sensörü vs. vs. Başka bir sorun yok Mehmet Abi Arkadaşlar tüm fikirleriniz için teşekkür ederim. İlgili videonun çekildiği servisle irtibata geçip yerlerini görmeye gideceğim eğer ki yetkili servisin dışında görüşleri varsa ve bunu temellendirebiliyorsalar değiştirmeyi planlıyorum. Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 30 Temmuz 2019 Paylaş 30 Temmuz 2019 yetkili servisten de fiyat alın ben şimdi Honda yetkili servisi aradım ve fiyat adlım. Piyasanın çok da üzerinde değil. Kabul edilebilir seviyede. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Temmuz 2019 Paylaş 30 Temmuz 2019 Hakan Gürsu yazdı: Ahada benim konum ilk başta söyleyeyim benimde mantığım ömürlük yağ diye bişey yoktur diyor. Ancak gel gelelim yetkili servisler Peugeot'larda kullanılan Eat6 ve Eat8 Aısın üretimi şanzıman lar için yağ değişimi yoktur diyor. Fransadan yollanan bakım talimatını göstererek. Şimdilik durum bu. Tamamen aynı görüşteyim.. Üstelik benim ustam da, bi git dedi.. Bozulursa yaparız dedi.. 1 Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 30 Temmuz 2019 Paylaş 30 Temmuz 2019 (düzenlendi) Bazı üreticiler şanzımanlar için "Sealed for Life" ibaresi kullanır. Buradaki Life kısmı ise muamma? Şanzıman yağı sürekli değişse bile şanzımanın bir ömrü var. Dolayısı ile bir noktada her halükarda revizyon yiyecek. Revizyon yapılırken de mecburen yağı değişecek, selenoidleri değişecek vs. Ben özetle üretici tarafından tavsiye edilmediği sürece (Örnek; CVT) şanzıman yağının değişiminin şanzımanın ömrü noktasında bir artı kattığını düşünmüyorum. Yani ben yağı sürekli değiştiriyorum milyon km yaparım diye bir şey söz konusu olabilir mi? Bence bu şanzıman içerisindeki parçaların dayanımı ile alakalı bir konu. Belki de sürüş karakteristiğinizle alakalı. Sürekli şehiriçi sürülen bir arabayla, sürekli uzun yolda kullanılan arabanın şanzımanları aynı derecede eskimeyecektir. Elimizde şöyle bir veri olsa yorum yapılabilir. Aynı güzergahta ve aynı kullanıcı profilinde kullanılan aynı model 1000 adet arabanın; 500 tanesinin şanzıman yağı sürekli değiştirilmiştir 500 tanesinin şanzıman yağı hiç değiştirilmemiştir. 10 yıl / 100.000 km sonra ; Şanzıman yağı değiştirilen 500 adet araçtan x tanesinde sorun oluşmuştur. Şanzıman yağı değiştirilmeyen 500 adet araçtan y tanesinde sorun oluşmuştur. x ve y arasında anlamlı bir fark var mıdır? ya da şanzıman yağı değişimi maliyeti, şanzımanın revizyon maliyetinden çok çok düşük müdür? 30 Temmuz 2019 tarihinde Harun Kocaçalışkan tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Emre Aslan 30 Temmuz 2019 Paylaş 30 Temmuz 2019 2007 model ve 190.000 kilometredeki Honda Civic 1.6 benzinli aracın, debryaj baskı-balata setini 3 ay önce değiştirirken, şanzuman yağının simsiyah olduğunu gördük. Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 31 Temmuz 2019 Paylaş 31 Temmuz 2019 Emre Aslan yazdı: 2007 model ve 190.000 kilometredeki Honda Civic 1.6 benzinli aracın, debryaj baskı-balata setini 3 ay önce değiştirirken, şanzuman yağının simsiyah olduğunu gördük. Çıkan yağ orijinal miydi? 2001 model bir araçtan da kıpkırmızı yağ çıkmıştı. Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 31 Temmuz 2019 Paylaş 31 Temmuz 2019 Fatih Evcin yazdı: Çıkan yağ orijinal miydi? 2001 model bir araçtan da kıpkırmızı yağ çıkmıştı. ATF kırmızı ama manuel şanzıman yağının siyah çıkması normal bence. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 31 Temmuz 2019 Paylaş 31 Temmuz 2019 (düzenlendi) Zurnanın zırt dediği nokta. Benim şahsi görüşüm ve amerika’da yapılan uygulama, şanzıman yağının en baştan beri periyodik olarak değişmesidir. Amerikalılar söyler; biz değiştiririz. İngilizler değiştirmez çünkü arabalardan anlamazlar. Durum şöyle. Gerekli uygulamaları indirip şanzıman yağ sıcaklığını anlık takip ederseniz yağın 120 derecelere kadar çıktığını görürsünüz. Hiçbir sıvı yıllarca km’lerce bu sıcaklıkta aynı formda kalamaz. Özelliğini yitirir. Bu arada her araçta şanzıman yağını soğutmak için tasarlanmış sistemler vardır. Kimi mevcut radyatörü kullanır kimi harici radyatör yapar. Yağı soğutmaya çalışır. Şanzımanda sayısız dişli parça var. Bunlar zamanla aşınır. Öyle aşınır ki, karteri açtığınızda bu aşınmalardan çıkan metal tozlarını toplayan mıknatısın koyulduğunu göreceksiniz. O mıknatısın etrafı çamur gibi metal tozudur. Peki yağ değişmeli mi? Yağ nedir? 1-aşınmayı engeller. 2-tork konvertörü için gerekli hidrolik sıvıdır. 3-şanzıman beyninin, şanzımana hükmetmesinde aracıdır. Aşınmayı engelleyen yağın sürekli yeni olması elbette iyi bir şeydir. Yağ ne kadar özelliğini kaybederse o kadar aşınma fazla olur. Eğer yeni aracınız varsa en baştan itibaren 30-40 binde bir yağı değiştirirseniz bu aşınmaları önlersiniz. Eğer uzun zaman yağı değilmemiş şanzımanda yağ değişimi yaparsanız ne olur? Atf sıvısı aynı zamanda deterjan katkılıdır. 150 binde hiç yağ değişmemiş mekanik aksamlardan Temizleyici özelliği ile kiri pası tortuyu temizler. Bu ani temizlik şanzıman beynindeki kanallarda, selenoidlerde, pompada tıkanmalara yol açar. O bahsettiğiniz mıknatıs etrafındaki metal tozları aniden birikir. Kalp damar gibi düşünün. Aniden tıkanan bir damar gibi. Yıllarca antifriz koyulmamış araca antifriz koymak gibi. Amerikalılar der ki, eğer 80-100 bin km yağ değişmemiş ise değiştirmeyin. Bozulana kadar sürün. Arkadaşın şanzımanı ile bendeki mazda 3 şanzımanı aynı. Uygun kodlu atf ile değişim yapıyorum. (Total fluide xld fe öneririm çünkü bu yağ bu şanzıman için üretilmiş bir yağdır) vites geçişlerindeki yumuşaklığa hayranım. Gelelim yağ nasıl değişir. Üstte bahsettiğim durum sık yağ değişimi için de geçerli. Soğutma hortumlarını sökerek fluş değişime gerek yok. Karteri açarak filtre ve 3,5lt (bu şanzıman için bu kadar) değişim yeterlidir. Bunu 30 binde bir yapmak gereklidir. Yağ seviyesi: en önemli etmenlerden biri. Aracının yağ seviyesini kendiniz ayarlayın. Ustalar anlamıyor. Karterden 3,5 civarı yağı aldıktan sonra 3 lt ekleyin. Devamını yolda ayarlayın. Car scanner indirin ve anlık şanzıman sıcaklığını görün. Yağ çubuğunda 65 derece şu aralıkta olmalıdır yazar. Yağ sıcaklığı çok değişken. Aracı 5 dk kullanıp sıcaklığa bakın. Yaklaşık 55-60 derecede düz zemine çekip tüm viteslerde 3-5 sn bekleterek geçişler yapın ve en son p’ye alın. Çağ çubuğunu kontrol edin. Yağ az ise çok az az doldurun. Her doldurmadan sonra birkaç dk bekleyin ki yağ sızsın. Sonra tekrar çubuk kontrolü. Böyle böyle 65 derece iken yağı gerekli seviyeye getirin. Yağ fazla olursa köpüklenme yapar. Ve yağ yeteri kadar soğumaz. Soğumayan yağ da şanzıman ömrünü yer. Kısa zamanda şanzımandan yağ kaçakları başlar. Türkiye’de adam gibi şanzıman ustası yoktur. Ben görmedim. Bu iş için dökümanlar vardır. Repair kitapçıkları vardır. Her şanzıman için ayrı ayrıdır. Ama bizim ülkemizde ne doğru yağ kullanırlar ne de kitapçığa bakarlar. Seviyeyi bile ayarlamayı bilmezler. 65 derece önemli. Fazla yağı çekme ve son seviye fotoları. 31 Temmuz 2019 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi 6 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 31 Temmuz 2019 Paylaş 31 Temmuz 2019 Yüksek km olan araçta yağ değilmi aracı liftte bırakabilir. İşi bilen zaten değişimi yapmaz. Kısmi değişim ile devam edilir 1 Yorum bağlantısı
Osman Ünal2 31 Temmuz 2019 Yazar Paylaş 31 Temmuz 2019 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Zurnanın zırt dediği nokta. Benim şahsi görüşüm ve amerika’da yapılan uygulama, şanzıman yağının en baştan beri periyodik olarak değişmesidir. Amerikalılar söyler; biz değiştiririz. İngilizler değiştirmez çünkü arabalardan anlamazlar. Durum şöyle. Gerekli uygulamaları indirip şanzıman yağ sıcaklığını anlık takip ederseniz yağın 120 derecelere kadar çıktığını görürsünüz. Hiçbir sıvı yıllarca km’lerce bu sıcaklıkta aynı formda kalamaz. Özelliğini yitirir. Bu arada her araçta şanzıman yağını soğutmak için tasarlanmış sistemler vardır. Kimi mevcut radyatörü kullanır kimi harici radyatör yapar. Yağı soğutmaya çalışır. Şanzımanda sayısız dişli parça var. Bunlar zamanla aşınır. Öyle aşınır ki, karteri açtığınızda bu aşınmalardan çıkan metal tozlarını toplayan mıknatısın koyulduğunu göreceksiniz. O mıknatısın etrafı çamur gibi metal tozudur. Peki yağ değişmeli mi? Yağ nedir? 1-aşınmayı engeller. 2-tork konvertörü için gerekli hidrolik sıvıdır. 3-şanzıman beyninin, şanzımana hükmetmesinde aracıdır. Aşınmayı engelleyen yağın sürekli yeni olması elbette iyi bir şeydir. Yağ ne kadar özelliğini kaybederse o kadar aşınma fazla olur. Eğer yeni aracınız varsa en baştan itibaren 30-40 binde bir yağı değiştirirseniz bu aşınmaları önlersiniz. Eğer uzun zaman yağı değilmemiş şanzımanda yağ değişimi yaparsanız ne olur? Atf sıvısı aynı zamanda deterjan katkılıdır. 150 binde hiç yağ değişmemiş mekanik aksamlardan Temizleyici özelliği ile kiri pası tortuyu temizler. Bu ani temizlik şanzıman beynindeki kanallarda, selenoidlerde, pompada tıkanmalara yol açar. O bahsettiğiniz mıknatıs etrafındaki metal tozları aniden birikir. Kalp damar gibi düşünün. Aniden tıkanan bir damar gibi. Yıllarca antifriz koyulmamış araca antifriz koymak gibi. Amerikalılar der ki, eğer 80-100 bin km yağ değişmemiş ise değiştirmeyin. Bozulana kadar sürün. Arkadaşın şanzımanı ile bendeki mazda 3 şanzımanı aynı. Uygun kodlu atf ile değişim yapıyorum. (Total fluide xld fe öneririm çünkü bu yağ bu şanzıman için üretilmiş bir yağdır) vites geçişlerindeki yumuşaklığa hayranım. Gelelim yağ nasıl değişir. Üstte bahsettiğim durum sık yağ değişimi için de geçerli. Soğutma hortumlarını sökerek fluş değişime gerek yok. Karteri açarak filtre ve 3,5lt (bu şanzıman için bu kadar) değişim yeterlidir. Bunu 30 binde bir yapmak gereklidir. Yağ seviyesi: en önemli etmenlerden biri. Aracının yağ seviyesini kendiniz ayarlayın. Ustalar anlamıyor. Karterden 3,5 civarı yağı aldıktan sonra 3 lt ekleyin. Devamını yolda ayarlayın. Car scanner indirin ve anlık şanzıman sıcaklığını görün. Yağ çubuğunda 65 derece şu aralıkta olmalıdır yazar. Yağ sıcaklığı çok değişken. Aracı 5 dk kullanıp sıcaklığa bakın. Yaklaşık 55-60 derecede düz zemine çekip tüm viteslerde 3-5 sn bekleterek geçişler yapın ve en son p’ye alın. Çağ çubuğunu kontrol edin. Yağ az ise çok az az doldurun. Her doldurmadan sonra birkaç dk bekleyin ki yağ sızsın. Sonra tekrar çubuk kontrolü. Böyle böyle 65 derece iken yağı gerekli seviyeye getirin. Yağ fazla olursa köpüklenme yapar. Ve yağ yeteri kadar soğumaz. Soğumayan yağ da şanzıman ömrünü yer. Kısa zamanda şanzımandan yağ kaçakları başlar. Türkiye’de adam gibi şanzıman ustası yoktur. Ben görmedim. Bu iş için dökümanlar vardır. Repair kitapçıkları vardır. Her şanzıman için ayrı ayrıdır. Ama bizim ülkemizde ne doğru yağ kullanırlar ne de kitapçığa bakarlar. Seviyeyi bile ayarlamayı bilmezler. 65 derece önemli. Fazla yağı çekme ve son seviye fotoları. Verdiğiniz detaylı bilgiler için teşekkür ederim. Bahsettiğim serviste otomatik makineyle tüm sistemdeki sıvıyı değiştirebileceklerini söylüyorlar. Gidip konuşup gerekli detaylı paylaşacağım. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 31 Temmuz 2019 Paylaş 31 Temmuz 2019 Osman Ünal2 yazdı: Verdiğiniz detaylı bilgiler için teşekkür ederim. Bahsettiğim serviste otomatik makineyle tüm sistemdeki sıvıyı değiştirebileceklerini söylüyorlar. Gidip konuşup gerekli detaylı paylaşacağım. Makine dediği şu; yağın radyatöre giden hortumunu söküp yağı alıyor, radyatörden şanzıman dönen hortumu söküp bir pompa vasıtasıyla aynı anda yeni yağı sisteme veriyor. Bunlar araç çalışırken yapılıyor tabi. Sonra da karteri açıp filtreyi değiştiriyorlar. Bu videodakilerin yaptığı gibi. Bunlarda fark filtre değişmiyorlar Yorum bağlantısı
Ozan Cengiz 31 Temmuz 2019 Paylaş 31 Temmuz 2019 Benim bildiğim Manuel arabada şanzıman yağı eksikse tamamlanır. Tamsa devam otamatik şanzımanda belli periyotlarda yağ ve filtresi değişir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts