İçeriğe Yönlendir

Focus I - 2.0 Maf Sensörü


Özkan Tokerli

Recommended Posts

Özkan Tokerli

Arabanın maf sensörünü temizle diye söylediler bana bu çok gereklimidir birde hassas bir alet pahalıda kendimiz bakabilirmiyiz würth gibi temizleme spreyleri sıksak.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Kendi aracımınkini kirlendiğinde balata spreyi ile temizliyorum. Babamın aracı da geçen sene maf hatası vermiş. Arıza lambası yakmış. Temizledik düzeldi. 

Temiz olması araç için iyidir.

Yorum bağlantısı
Özkan Tokerli
Mustafa Arıkan yazdı:

Kendi aracımınkini kirlendiğinde balata spreyi ile temizliyorum. Babamın aracı da geçen sene maf hatası vermiş. Arıza lambası yakmış. Temizledik düzeldi. 

Temiz olması araç için iyidir.

 

Birde nerde olduğunu bulabilirsem bu sensörün.

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Özkan Tokerli yazdı:

 

Birde nerde olduğunu bulabilirsem bu sensörün.

hava filtresi kutusunun elektrik soketli zımbırtı

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Özkan Tokerli yazdı:

Arabanın maf sensörünü temizle diye söylediler bana bu çok gereklimidir birde hassas bir alet pahalıda kendimiz bakabilirmiyiz würth gibi temizleme spreyleri sıksak.

 

sıkıntı yoksa hiç kurcalama bence. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hava filtresi ile emme manifoldu arasındaki boru üstünde.

Söküp 30 santimden balata spreyi sıkarak temizleyebilirsiniz.
Herhangi bir şey temas ettirmeyin. Dokunmayın.

Yorum bağlantısı
Özkan Tokerli
Mehmet Ozyurek yazdı:

Hava filtresi ile emme manifoldu arasındaki boru üstünde.

Söküp 30 santimden balata spreyi sıkarak temizleyebilirsiniz.
Herhangi bir şey temas ettirmeyin. Dokunmayın.

 

Dün ford otosandan bir usta arakdaşımın yanında geldi arkadaşıymış hazır bulmuşken bunu soram dedim. adam bana ne dese beğenirsiniz. Oraya balata spreyi sıkmayı felan önerirler sıkmayın elektronik bir parça o dedi farklı bi sprey söyledi unuttum şimdi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Elektronik bir parça değil ama olsa bile balata spreyi yine zarar vermiyor. Ben pc anakartı yıkadım balata spreyi ile :) 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Özkan Tokerli yazdı:

Dün ford otosandan bir usta arakdaşımın yanında geldi arkadaşıymış hazır bulmuşken bunu soram dedim. adam bana ne dese beğenirsiniz. Oraya balata spreyi sıkmayı felan önerirler sıkmayın elektronik bir parça o dedi farklı bi sprey söyledi unuttum şimdi.

 

Bizim balata spreyi sıktığımız yer bir sensör. elektronik bir devre yok orada. Hiç bir şey olmaz ve uçucu bir yapısı olduğu, yağ-kir çözücü olduğu için de balata spreyi bence uygun bir temizleyici. 

Ustanın söylediği de yağsız kontakt spreydir, ancak. bence balata spreyi daha uygun çünkü kontakt sprey daha çok oksit çözme odaklı bir temizleyici. 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Akif Feyzioğlu

mk1 focus 2.0 kronik sorunları varmı? 1.6 daki gibi devir sorunu rampada hararet filan gibi..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Özkan Tokerli yazdı:

 

Dün ford otosandan bir usta arakdaşımın yanında geldi arkadaşıymış hazır bulmuşken bunu soram dedim. adam bana ne dese beğenirsiniz. Oraya balata spreyi sıkmayı felan önerirler sıkmayın elektronik bir parça o dedi farklı bi sprey söyledi unuttum şimdi.

doğrusunu söylemiş. elektronik kart temizleyen spreylere bakabilirsiniz. anacak altın kural: herşey yolunda ise kurcalamayın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
mk1 focus 2.0 kronik sorunları varmı? 1.6 daki gibi devir sorunu rampada hararet filan gibi..

Yaşı gereği her otomobil kadar bozulabilir.
Ancak sürekli bozulan ayar tutmayan bir yeri yok o motorun. Bir kroniği yok.
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Mehmet Akif Feyzioğlu yazdı:

mk1 focus 2.0 kronik sorunları varmı? 1.6 daki gibi devir sorunu rampada hararet filan gibi..

Sadece termostat gövdesi belli bir süre sonra çatlayıp su sızdırıyor (yaklaşık 200 bin km civarı) parça mutlaka orjinalini istiyor oem değişecek mecbur yoksa ne takarsan tak uyumlu olmuyor o da gayet normal onun dışında sıfır problem zımba gibi motor.

2.0 L motorlarda yalancı hararet sorunu yoktur sistem havasını kendisi alır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özkan Tokerli

arabada sıfırdan 100e hızlı kalkmada çok sağır yada motorun yapısı böyle emin değilim kalkıştaçok ağır kalıyor ama 100 den sonra gidişi değişiyor arabanın. Ancak arabanın aldığımdan beridir ön taraftan bir ses geliyor lifte kaldırdık ettik baktık anlayamadık illa otokoça gideez herhalde oda bizi iyi bi yağlıcak.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Koray Demir yazdı:

 

internete açık ortam olduğu için yazıyorum. otomatik hava alma gibi bir sistemi yoktur.. sonra buraları birleri okuyup face de yayıyor, kahvejane efsaneleri başlıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Özkan Tokerli yazdı:

arabada sıfırdan 100e hızlı kalkmada çok sağır yada motorun yapısı böyle emin değilim kalkıştaçok ağır kalıyor ama 100 den sonra gidişi değişiyor arabanın. 

 

Aksine.. 0-100 ü başarılıdır bu aracın.. Bence ateşleme ile ilgili bir sorun vardır.. 

 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Çağlar Bayur yazdı:

internete açık ortam olduğu için yazıyorum. otomatik hava alma gibi bir sistemi yoktur.. sonra buraları birleri okuyup face de yayıyor, kahvejane efsaneleri başlıyor.

Üst kapakta hava birikmesi ve bundan mütevellit yalancı hararet sorunu yaşanmıyor demek istemiştim. Doğru söylüyorsunuz. Siz anladınız ama kamuoyuna yönelik bilgilendirme için teşekkürler. 👍

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

Fren balata spreyi içeriği solvent. Solvent basınçlı halden serbest hale geçerken nem yapar mutlaka. İyi kurutulmaz ise nem damlacıkları hasar verir. Karta veya elektronik parçaya fren balata spreyi sıkarım, sıcak hava ile veya kuru hava ile iyicene kurutur öyle enerji veririm 

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...