İçeriğe Yönlendir

Escort - LPG de Stop Etme ve Tekrar Çalışmama Problemi.


Serkan Özmen

Recommended Posts

Serkan Özmen

Arkadaşlar herkese merhaba.

 

Kayınpederime ait 98 model escort 1.6 CL (karbüratörlü-düz sistem LPG li) araçta bazı sorunlarımız var. Yardımcı olabilirseniz sevinirim. Motor soğuk iken araç benzinde de, LPGde de sorunsuz çalışıyor. Sadece benzinde marşa 5-6 saniye sürekli basınca çalışabiliyor (olası benzin pompası arızası olabilir mi?). Ancak asıl sorunum motor ısındığında, mesela kısa mesafe gidip tekrar aracı çalıştırmak istediğimizde LPG de araç çalışmıyor. Ancak benzine çekip çalıştırabiliyorum. Bir de LPG de kullanırken kırmızı ışıkta durduğumda veya aracı boşa aldığımda motor stop ediyor. Bir de ana sorundan bağımsız olarak, aracı benzinde kullanırken çekiş zayıf ve belli belirsiz hissedilebilen kesilmeler oluyor. LPG de çekiş daha iyi. Bu sorunlarım için yardımcı olacak ve yol gösterecek kişiler olursa çok minnettar kalacağım.

 

Teşekkür eder, herkese iyi günler dilerim.

 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Kesilmeler ve uzun marş sanki pompayı işaret ediyor. Yeterli basıncı üretemiyor olabilir.

LPG ayarı doğru yapıldı mı aracın? Karbüratör stop anında gaz kaçırıyor olabilir mi? Motor boğulup belki de o yüzden çalışamıyor?

Yorum bağlantısı
Serkan Özmen
Sani Gerşon yazdı:

Kesilmeler ve uzun marş sanki pompayı işaret ediyor. Yeterli basıncı üretemiyor olabilir.

LPG ayarı doğru yapıldı mı aracın? Karbüratör stop anında gaz kaçırıyor olabilir mi? Motor boğulup belki de o yüzden çalışamıyor?

 

Evet Sani Bey, benzindeki kesilmeler ve geç marş alma büyük ihtimal benzin pompasını işaret ediyor. Ancak ana sorunum, aracın LPG de çalışırken vitesi boşa alınca stop etmesi ve tekrar LPG de çalışmaması. Biraz araştırdım nette, kimisi MAF sensörü, kimisi oksijen (hego) sensörü diyor. Acaba LPG sistemi yeterli basıncı sağlayamıyor mu? Çünkü devir yüksek iken (ayağım gazda iken) LPG yeterli yakıtı gönderiyor, ancak devir düşünce yakıt yeterli gelmiyor ve araba stop ediyor gibi geldi bana. Ancak bu teorimi bozan şey ise araç stop ettikten sonra LPG de tekrar niye çalışmıyor?

 

Bu arada ilginiz için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz

Aynı sıkıntılar benim mondeoda da var.aküyü söktüm 1 saat bekledim taktım lpg nin sigortasını çıkardım benzinde 100-150 km yaptım süper oldu bütün sıkıntılar geçti.sonra lpg ayarı yaptırdım antalyaya tatile gittim ne silkeleme ne stop herşey on numara olmuştu döneceğim gün lpg ışığı söndü benzinle afyon a geldim gittim arızayı yaptırdım tabi bu arada aküyü sökmüş takmışlar vs bütün ayar yine kaçtı.LPG den soğuttular beni tamam tamam bağlıyorlar bilgisayara oldu oldu diyip sepetliyorlar.AFR ayarı kesinlikle şart  bundan sonra alacağım araba lpg siz ise candan mühendislik dışında bağlatmam 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Serkan Özmen yazdı:

 

Evet Sani Bey, benzindeki kesilmeler ve geç marş alma büyük ihtimal benzin pompasını işaret ediyor. Ancak ana sorunum, aracın LPG de çalışırken vitesi boşa alınca stop etmesi ve tekrar LPG de çalışmaması. Biraz araştırdım nette, kimisi MAF sensörü, kimisi oksijen (hego) sensörü diyor. Acaba LPG sistemi yeterli basıncı sağlayamıyor mu? Çünkü devir yüksek iken (ayağım gazda iken) LPG yeterli yakıtı gönderiyor, ancak devir düşünce yakıt yeterli gelmiyor ve araba stop ediyor gibi geldi bana. Ancak bu teorimi bozan şey ise araç stop ettikten sonra LPG de tekrar niye çalışmıyor?

 

Bu arada ilginiz için teşekkür ederim.

 

Ferhat Yavuz yazdı:

Aynı sıkıntılar benim mondeoda da var.aküyü söktüm 1 saat bekledim taktım lpg nin sigortasını çıkardım benzinde 100-150 km yaptım süper oldu bütün sıkıntılar geçti.sonra lpg ayarı yaptırdım antalyaya tatile gittim ne silkeleme ne stop herşey on numara olmuştu döneceğim gün lpg ışığı söndü benzinle afyon a geldim gittim arızayı yaptırdım tabi bu arada aküyü sökmüş takmışlar vs bütün ayar yine kaçtı.LPG den soğuttular beni tamam tamam bağlıyorlar bilgisayara oldu oldu diyip sepetliyorlar.AFR ayarı kesinlikle şart  bundan sonra alacağım araba lpg siz ise candan mühendislik dışında bağlatmam 

Ferhat bey, iki araç tamamen farklı. Sizin aracınız enjeksiyonlu, Serkan bey'in aracı karbüratörlü.

Serkan bey, sizin aracınızda MAF veya oksijen sensörü olmaması gerekir. Bence ana sorununuz LPG sisteminizde. Ne marka kullanıyorsunuz, kaç yaşında sistem?

Yorum bağlantısı
Serkan Özmen
Sani Gerşon yazdı:

 

Ferhat bey, iki araç tamamen farklı. Sizin aracınız enjeksiyonlu, Serkan bey'in aracı karbüratörlü.

Serkan bey, sizin aracınızda MAF veya oksijen sensörü olmaması gerekir. Bence ana sorununuz LPG sisteminizde. Ne marka kullanıyorsunuz, kaç yaşında sistem?

 

Atiker marka. Kaç yaşında olduğunu bilmiyorum. Ancak çok yeni değil sanırım.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bence bir atiker bayiisinde bi kontrol ettirin sistemi. Ben direkt sistemden şüpheleniyorum.

Yorum bağlantısı
Ümit Kaan

Araç stop edince, ilk çalışmasını benzinden yapar diye biliyorum ama karbüratörlü modellerde farklı mı?

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
Ümit Kaan yazdı:

Araç stop edince, ilk çalışmasını benzinden yapar diye biliyorum ama karbüratörlü modellerde farklı mı?

Karbüratörlü araçlarda ki LPG sisteminde anahtar ile hangi yakıtın kullanılacağı seçiliyor. Enjeksiyonlu araçlarda ilk olarak benzinde çalışır motor su sıcaklığı belirli seviyeye geçince otomatik olarak LPG ye geçer. 

Yorum bağlantısı
Serkan Özmen

Arkadaşlar merhabalar. Aracın sorunu çözüldü. LPG regülatörünün içi aşırı derecede kirlenmiş. Temizlik ve gaz ayarı yapıldı. Şimdilik bir problem gözükmüyor. Aslında regülatör açılmışken, içindeki diyaframın ve bazı parçaların değişmesi daha iyi olurdu bana göre. Ancak, usta değişimi gerekli görmedi. Balata spreyi ile güzelce temizlendi ve şimdilik bir sıkıntı yok. Herkese ilgi ve yardımları için teşekkür ederim. ☺️

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...