İçeriğe Yönlendir

Mondeo II - Silkeleme Sorunu


Ahmet Günar

Recommended Posts

Mahmut Yıldız

Bu gibi durumlarda sorun bulunamıyorsa yapılması gereken herşeyi olması gerektiği gibi yapmaktır. Bobin, buji kablosundan emin olun derim.
On yıl mk3 mondeo kullandım, ilk başta orijinal parça taktığım için bir daha sorun yaşamadım.

Yorum bağlantısı
Ahmet Günar

Tekrar merhabalar aracım silkelemesi yine baş göstermeye başladı bir hafta iyi kötü bindim az silkeleme yapıyordu tekrar öne yığılmaya büyük bir şekilde silkelemeye başladı artık kafayı yicem ne illet bir motormuş ve bugün farkettim ayağımı tam 2100 devire sabitleyince tekleme  yapıyor 2200 de yapmıyor😂😂 ve birşey daha farkettim gaza köküne kadar basınca güzel hızlanıyor 4000 devire geçtiği anda sanki turbo varmış gibi koltuğa yapıştırıyor aklıma artık krank sensörü geliyor bu sensör siklemeleme teklemeye sebebiyet verirmi sizce ?

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
(düzenlendi)

Ahmet bey krank sensörü ve egzantrik sensörü de yapabilir haklısınız. Kelebek sensörü değişimi akü kutbunu söküp sıfırlama yapmıştınız demi? Maf sensörününde sinyal uçlarını ölçebilen yer bulsanız sağlam mı kontrol ettirseniz iyi olur. Çünkü krank ve egzantrik sensöründe sorun olursa rölanti bile bozulur bence ama kontrol ettirin yinede

tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Günar

Ömer bey sensörü değiştirken dediğiniz gibi yaptım kutbu söküp sıfırlama yaptım ama rölantide vs de hiçbir sorunum yok yani hep stabil 900 devir aslında bir ipucu daha buldum klima çalışrken silkeleme yığılma çok daha arttı ya sürülemeyecek seviyeye geldi geri kapattım hemen 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Aracin maf sensör fişini çekin öyle sürün sorun varmı bakın. Sorun varsa maf ı takıp kelebek fişini çekin sürün deneyin(maf+kelebek aynı anda cekik olmasın en az birinden bilgi gelmeli) bakın durum nasıl ya da Lambda sensor fişini çekip yine deneme yapın karışımı bunlar ayarlar. 

Çözülmeyecek sorun değil gibi

Yorum bağlantısı
Ahmet Günar

Bundan iki ay önce hava filtresini değiştirirken maf ın soketini yanlışlıkla çıkartmıştım arabayı çalıştırdığım anda devir 900–500 arası dans ediyordu gaza basıp geri çekince stop ediyordu soketi takınca stabil çalıştı tekrar yani sağlam o parça ama bir ara elektriçiyle gittiğimde bilgisayara bağlamıştı araç fakir karışım hatası vermişti

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Sağlam olabilir ama emin olmak gerek. Maf testi multimetre ile nasıl yapılır YouTube da videolar var. Fakir karışım varsa oksijen sensörünü de test ettirin sinyal değerleri normal olmayabilir, soketi çekin öyle gezin deneyin egzoz manifoldunda bujiye benzer bir parça

Yorum bağlantısı
Ahmet Günar
(düzenlendi)

Aynen yarın ilk işim oksijen sensörünü bakmak olucak arabada 298 bine vurdu bugün itibari ile kesin bi sensörde eskime bozulma veya kirlenme olduğu için araç bir değeri düzgün okuyamıyor ve bu da bütün sistemi etkiliyor tekleme silkeleme bunlar sebep olduğunu düşünüyorum ve lpg ciyede gidip gaz ayarı yaptırcam gazını biraz daha açtırcam araba 2000 motora göre çok az yakıyor iyi hoş ama aşırı fakir bir karışım olduğunu düşünüyorum ve arabayı alalı 40 bin km yaptıysam belki 600 –700 km si benzinle gittim o yüzden aracı 200, km falan benzinde kullanmayı planlıyorum ki supaplara zarar verebiliyormuş sürekli gazda binmek

tarihinde Ahmet Günar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bu kadar silkeleme şikayetine rağmen hala ateşleme elemanlarına odaklanmamanızı anlayamadım açıkçası.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Sani bey haklısınız özel servis denemiş deyince bende atladım onu. 

Araçta vakum kaçaklarına da bakın emmenin olduğu yerde normal dışı vakum sesi varmı? Karter subabına bakın içinde karbon kısım aşınmış fazla hava alıyor olabilir. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Günar

Ömer bey onlarada baktırdık vakum kaçağı da yok bir ses de yok tek çıkan ses yeni egzoz yaptırınca katalizörsüz motor rölantidetken egzozdan şahin gibi pır pır pır ses veriyor ateşleme sistemi kesinlikle sağlam çünkü çekişte kesiklik gaz yememe gibi hiçbir sorun yok gaza basınca 7 bine bile vurdurdurdum ama ilginç olan o devire çıkınca devir düşerken sanki vtec gibi egzoz patlaya patlaya motorun devri düşüyor rölantiye oda egzodan mı bilmiyorum onun dışında oksijen sensörünü yarın sanayi gititiğimde bi temizliyecen baktım aynı yenisini alıp deniyecem artık aklıma başka birşey gelmiyor

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Garip bi durum düşerken patlama yapıyorsa düzensiz ateşlemeden de olur.  Bujilerin tırnak aralıkları ile oynandı mı hiç? Oksijen sensörünün yenisini hemen almayın fişini çekin öyle sürün deneyin

Yorum bağlantısı
Ahmet Günar

Bujiler bir kaç kere sökülüp zımpara yapıldı ama dediğim gibi çekişte sıkıntı boğulma tekleme olmuyor ivmelenme esnasında ve şunuda söyleyip araç gaza geniçce motor çok sarsıntılı çalışıyor

Ve arabada 4 motor takozundan 3 ü değişti usta sağlam o değiştirmeye gerek yok demişti sizce o kuladka işlevini yitirip omu sebep oldu ki?

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp

Bir takım ateşleme alın oem bence denemiş olursunuz benzinli araba için heleki lpg li yedekte dursun 40 50 binde çöp oluyor zaten

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Zımpara işi yaş iş bujileriniz gitti o zaman 🤗🤗ben temiz olsun diye zımpara yaptım zamanında düzeni tam kaçıyor hızlanda patırdama silkelemeye sebep oluyor. Takım aldım düzeldi tekrar. Siz yeni buji alın bence 

Yorum bağlantısı
Ahmet Günar

Valla bilmiyorum az önce oksijen sensörünün fişini çekip yola çıktım araba yerli yersiz stop etmeye başladı silkelemeyide aynı şekilde yaptı geri taktım hemen peki sizce sorun akstan olabilir mi yani akstaki bilyalarda boşluk veya,dağılma olmuşsa araçta gazdan çekince çat çat vuruyor olamazmı oda arabaya silkeleme olarak hissettiriyor?

Yorum bağlantısı
Ahmet Günar

Levent bey olmazsa öyle yapacam ama ALLAH korusun uyuşmazsa adam iade almam diyor elimde patlamasın dan korkuyorum üzerinde focus bobini kablosu var zaten mondeo bobini almaya gittiğimde oem adam,uyuşmayabilir haberin olsun demişti öyle olunca vazgeçmiştim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Oksijenin fişini geri takın bujileri yeni alın. Akslardan yapmaz sanmıyorum. Bujilerin tırnakları ile oynanmaya gelmiyor çünkü. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Günar

Bujilerde yağlanma sorunu oluyordu usta söktüğünde yağlanmıştı o yüzden zımpara yapmıştı zaten araba yağ yakmasıda ayrı bir sorun arabadan 2 litre yağ eksilmişti geçenlerde koydum fulledim

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

sizin sorun bence uyumsuz bobin veya buji kablosundan kaynaklanıyor. lpg de de ayni sorun olmasi bunu destekliyor.

 

2.0L benzinli zetec motor icin motorcraft bobin parca kodu 928f 12029 CA olmasi gerekiyor.

 

yine buji kablosu da motorcraft olmali. onun kodunu bilmiyorum.

 

hatta el degmisken bujilerde motorcraft olarak değişirse cok iyi olur

 

Yorum bağlantısı
Ahmet Günar

Mert bey bujiler motorcraft da bobin focus tipi bobin kablolarda 100 liralık kablo dediğiniz gibi mondeo bobini çok farklı girişleri şekli vs herşeyi ancak zamanında focus 2 bin motor buji kablosu satın almıştım motorctaftın 280 tl ye ancak arabaya taktığım anda araba motor sallanmaya başladı egzozdan patlamaya başladı öyle olunca kavga dövüş iade ettim şimdi korkum yinemi aynısı olur diye ama içimden bi sesde bobin zaten mondeo bobini mondeoda çalışmaması veya yanlış çalışması ne kadar saçma geliyor ama o kablo deneyimimden sonra ya öyleyse diyorum

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

sütten ağzınız andığı için böyle hareket etmeniz normal ama ateşleme sisteminde en az bir parça bile yan sanayi veya uyumsuz olursa bu tarz silkeleme, yığılma, patlatma gibi durumlar ortaya çıkıyor maalesef

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Ahmet Günar yazdı:

Levent bey olmazsa öyle yapacam ama ALLAH korusun uyuşmazsa adam iade almam diyor elimde patlamasın dan korkuyorum üzerinde focus bobini kablosu var zaten mondeo bobini almaya gittiğimde oem adam,uyuşmayabilir haberin olsun demişti öyle olunca vazgeçmiştim

Ben Sırf Bu Parçacılar yüzünden nette bildiğim memnun kaldığım yerlerden hep parça alıyorum (Merkez Oto , Fordburada.com ) Bence orjinal olanı alıp takın düzelirse süper olur. Değişiklik olmazsa eski olanları yedek yaparsınız nasılsa ben olsam öyle yapardım 

Yorum bağlantısı
Ahmet Günar

Şimdilik böyle binecem maf kelebek filtreler herşey tertemiz kulaklar sağlam ateşleme düzgün çalışıyor yani bastımmı hiç kesiklik olmadan ivmeleniyor 8 bine kadar vuruyor o yüzden sorun tamda şundandır diyene kadar bekliycem yani gaz yememe veya durup dururken stop etme sorunları baş gösterince dünde voltaj ölçümü yaptım avometreyle bobin eşit sağlam çalışıyor

Artık beklemekten başka yapacak birşeyim yok

Yorum bağlantısı
Nezih Binbay
(düzenlendi)

Hayırlı günler aracım mk1 96 mondeo chia 2.0 lpg-benzinli dün usta tavsiyesi istemiştim bugünde arabamla ilgili sorunlarımı yazayım istedim

1- kilometre canı istediği zaman çalışıyor bende karışmıyorum artık kendi bilir🙄

2-kalkışlarda (her dur kalkda)önden tak diye bir ses geliyordu aks kafası ses yapıyor dendi değiştirdik ses kesildi ama arada gene yapıyor

3- direksiyonu sağa sola tam tura yakın çevirince kırt veya ona benzer ses yapıyor bunun içinde amortisör takozu değişti bilyalar dağılmış dendi ama ses devam ve direksiyona vuruyor 

4-bayramdan önce araç muayenesi öncesi kontrole soktuğumda arka frenlere(kampanalı) ayar yapıldı arkadan sürtünme sesi geliyordu geri götürdüm toz kaçmış dendi çok kısa bir süre sürtünme sesi geldi sonra kesildi

5-Bu olayların akabinde yaklaşık on gündür falan ön soldan gelen bir ses 50-60 la giderken başlayan hızlandıkça artan çok rahatsız etmeyen  fısıltı gibi yada sessiz çalışan motor gibi bir ses başladı 

Bu anlattıklarımın çoğu(2-4-5)muayeneye gitmeden kontrol için baktırdıktan sonra oldu bu arada muayeneden bir seferde geçtik .Araçta ses olduğu zaman rahatsız oluyorum takıntılıyım galiba🤗 Ama herseye rağmen arabamı seviyorum 😄

Bu yüzden bu arabaların dilinden anlayan bir usta bulabilirim inşaallah

tarihinde Nezih Binbay tarafından düzenlendi
96 mondeom için yardım
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...