İçeriğe Yönlendir

Focus II - 1.6 Benzinli Motor Subap Bilgisi


Rıdvan Korkmaz

Recommended Posts

Rıdvan Korkmaz

merhabalar 2008 makyajlı kasa 1.6 benzin lpg li aracım var motor euro değeri ve subap bilgisi nedir acaba ? bana yardımcı olunuz

Yorum bağlantısı
Koray Demir

100 hp’lik eski nesil motor Euro 4. Sağ ön yolcu kapısını açın direkteki etikette yazar. Subaplar için 100 hp ile 115 hp benzinli motorların subap gaydları aynıdır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Rıdvan Korkmaz yazdı:

çelik subap mıdır acaba 

Çelik değildir alaşımlı pik döküm subap.

8 emme 8 exhaust olmak üzere toplam 16 adet.

IN-8:(30*6*99) / EX-8:(24.1*6*101.3)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Rıdvan Korkmaz

hocam peki alaşımlı pik döküm sağlam mıdır lpg için uygunmudur

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
hocam peki alaşımlı pik döküm sağlam mıdır lpg için uygunmudur

Rıdvan bey açıkça aklınızdakini sorsanız daha net bilgi alırsınız.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Rıdvan Korkmaz yazdı:

hocam peki alaşımlı pik döküm sağlam mıdır lpg için uygunmudur

Kaliteli bir kit ve montajla benzinden farkı olmuyor. Ankara’da 700-800 bin km’de lpgli ticari focuslar vızır vızır dolaşıyor.

Aracınız lpyge tam uyumludur.

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Arkadaşımın babası 80 bin km dolmadan subap yedi lpg nedeni ile. İyi ayarla ömrü uzun olabilir ama kaçarı yok gibi.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Köksal Yılmaz yazdı:

Arkadaşımın babası 80 bin km dolmadan subap yedi lpg nedeni ile. İyi ayarla ömrü uzun olabilir ama kaçarı yok gibi.

Çoğunlukla kullanıcının hatası. Bobinin ömrü 60 bin km. Kim ömrü doldu diye çalışan parçayı set halinde değiştiriyor sorarım 😀 Sürücü uyanık olacak lpgli araçta 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı

LPG ye bulaşan çoğu kişi söyler bu kelimeleri "Kaliteli kit ve kaliteli montaj". Sihirli kelimeler. Ara ki bulasın. Ben aynı motoru LPG ile 50 bin yaptıktan sonra açtırmıştım. Motor açıldığında toplam km 102 civarıydı. Yani 50 binlerde LPG takdırmıştım. 5 kuruş faydası olmadı. Hele ilk taktırdığımda ayarlayamamışlardı, araçtan nefret eder duruma gelmiştim. Emin olun benim durumum istisna değildir. Çoğu kişi bu sorunları yaşıyor. LPG montajcıları ilk başta işi çok iyi biliyoruz ayaklarındalar. Sonra en ufak arıza da, git bobin değiştir, git buji değiştir, git kablo değiştir demeye başlıyorlar. "LPG çok hassas yakıttır, arızalar elektrik sistemiden kaynaklanıyor" vs vs. Sanki LPG takılmadan önce araç arılalıymış ta biz sürücü olarak fark etmemişiz tarzında söylemler. Kendi ustalıklarına laf söyletmezler. En son usta usta gezmelere başlıyorsun. Sanayii de epeyce usta tanır hale geliyorsun. Başka bir Focus u olan arkadaşımında yüzü gülmemişti. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Bülent Tarakçı yazdı:

LPG ye bulaşan çoğu kişi söyler bu kelimeleri "Kaliteli kit ve kaliteli montaj". Sihirli kelimeler. Ara ki bulasın. Ben aynı motoru LPG ile 50 bin yaptıktan sonra açtırmıştım. Motor açıldığında toplam km 102 civarıydı. Yani 50 binlerde LPG takdırmıştım. 5 kuruş faydası olmadı. Hele ilk taktırdığımda ayarlayamamışlardı, araçtan nefret eder duruma gelmiştim. Emin olun benim durumum istisna değildir. Çoğu kişi bu sorunları yaşıyor.

Söyleminizin bir bölümü beni de kapsıyorsa eğer ne lpg, ne Focus, ne de lpgli Focus sevdalısı değilim önce onu söyleyeyim 😊. Lpg ile kullanımda mutlaka yaygın sorunlar çıkıyordur çünkü banttan benzin ile çalışmak üzere üretilmiş her aracın sonradan takılan ek sistemle birebir uyumlu olması teoride imkansızdır. Bayiden montaj çıkışlı henüz 20 bin km de iken subap çakan Civic de gördüm lakin araçtan bu kadar nefret etmedim 😀

Sizin durum büyük talihsizlik olmuş aynı araç eski Focusum 0 aldık lpg takıldı 4 yıl 90 bin km kullanıp sattık sıfır sorun halen sıkıntısız yeni sahibinde şu an 170 binde araç tabiri caizse ok gibi. Lpg ile salt 500 bin km yapmış ticari Focus 2’yi deneme amaçlı kullandım motora anahtar değmemiş mevcut şartlara göre kondisyonu beklenmeyecek derecede iyiydi. Yalnız yağını ve filtrelerini her 5000 km de bir değişmişler yani bakım montaj işçilik ehil usta eğer bu işe girecekseniz bunlar çok çok önemli yoksa tercih ve takdir tabiki sizlerin. Ben LPG’ye bulaşmadım her kullanıcı gibi rizikoyu göze aldım denedim en kötü motoru yaptırır satarım dedim hasbelkader memnun kaldım. Yaklaşık 270 bin km’dir lpgli araç kullanıyorum ne kitle ne subapla ne de motorla alakalı hiçbir sorun yaşamadım çok şükür. Diğer aracımız eşimde dizel Focus var (tdci ünite daha keyifli bu motoru daha çok seviyorum bu arada) yok turbosu enjektörü hortumu vs. inanın yürütme maliyeti daha masraflı. Görmediğim, bizzat deneyimlemediğim hiçbir şeyi kalkıp da buraya yazmam kimseye yalan borcum yok 😊

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Koray Demir yazdı:

Lpg ile salt 500 bin km yapmış ticari Focus 2’yi deneme amaçlı kullandım motora anahtar değmemiş

ticarilerin %99 u anahtar değmedi der, %99.9 u yalan çıkar. bu da diğer bir genelleme.

  • Beğen 3
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

15bin saat saf lpg ile çalışan anadan doğma benzinli motorlar var. Araçta eşleşme yapacak olursak sürekli 2500dd çalışan 1 viteste dağda yürüyen araç düşünün. Blok mazda 929. Araç için 300.k kabaca. İnce detay fabrika ayarı yapılmış lpg sistemi. Adamlar bilmiyor ben ayar yapıyorum 5000 saat sonra karterden piston topluyoruz 

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Çağlar Bayur yazdı:

ticarilerin %99 u anahtar değmedi der, %99.9 u yalan çıkar. bu da diğer bir genelleme.

Ben genelleme yapmadım ama araç mahalleden çocukluk arkadaşımın bayiden ilk teslim alındığı günü hatırlarım gözü gibi bakar.

Yorum bağlantısı
Yücel Metin

LPG'li araçlarda bir kaç model hariç ( 1.6 8v hitler m. Bora gibi) mutlaka subap değişimi ihtiyacı oluşacaktır, kaçınılmazdır. İyi bakım yaparak biraz daha geç oluşması sağlanabilir.

Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı

Koray bey;

Benim yazdıklarım genellemedir. Artı şahsi tecrübelerimdir. LPG li araçların çoğu problem çıkarır. Siz yada arkadaşınız gibi şanslı kullanıcı az çıkıyor. Yoksa kişisel algılamayın. Ha birde (şahsınıza algılamayın) bu memlekette - Çağlar ında dediği gibi - kimse yoğurdum ekşi demez. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

15bin saat saf lpg ile çalışan

arabalarda da saat isteriz, km üstünden bakım hikaye

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

İstanbul içinde haftalık bakım yapılır çoğu araca 

bal damladı ağzından 🤑

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Lr2 günlük 

bayi şoför yollar aldırır yapar geri iade eder, bir land ci bakımla ilgilenmez 🍹

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...