Selçuk Keleş 15 Ağustos 2019 Paylaş 15 Ağustos 2019 Farlarınızın periyodik aralıklarla far ayar cihazı ile kontrol edilmesi ve gerekiyorsa ayarlanması gereklidir. Aşağıdaki metodla farlarınızı kendiniz de ayarlayabilirsiniz. Farlarınızın seviyesinin doğru ayarlanmış olması gece görüşünüzün daha iyi olmasını sağlayacak ve karşıdan gelen veya önde giden sürücülerin far ışıklarınızdan rahatsız olmasını engelleyecektir. Far eğimi : Her otomobilde farların takıldığı noktaların yerden yüksekliği, yakıt deposunun ve yolcuların ağırlığının otomobilin eğimine etkileri birbirinden farklıdır. Üreticiler bu parametreleri hesaplayıp seviye düğmesinin kademelerini ve farın eğimine etkisini düzenlemektedirler. Her farın yerden yüksekliğine göre değişebilen eğim değeri far kasasının üzerinde belirtilmiştir. Far seviyesini düzgün ayarlamak için önce farınızın eğimini tespit etmelisiniz. Resimdeki farın %1 olan eğimi, kesilme çizgisinin her 100 cm. ileride 1 cm. aşağıya düşmesi gerektiğini belirtmektedir. Örneğin, yerden 70 cm. yüksekte bulunan ve %1 eğimi olan farın kesilme çizgisi 70 metre sonra yolun sol tarafında yerle kesişmektedir. Uzun farın yükseklik seviyesini ayarlama : Uzun far reflektörü genellikle kısa far ile birleşik olduğundan ayrı bir ayarlama yapmanız gerekmez. Xenon farın yükseklik seviyesini ayarlama : Xenon far bulunan araçlarda yükseklik ayarı akslarda bulunan sensörler ve fara entegre edilmiş algılayıcı ile otomatik olarak yapılmaktadır. Bu nedenle ayarlama yapmanız gerekmez. Ayrıca, farın kasasında bulunan ayar vidalarıyla hassas değişiklikler yapmak ta mümkündür. Sis farının yükseklik seviyesini ayarlama : Far eğimini %2 kabul ederek kısa far için uygulanan aşağıdaki metodu sis farlarınıza da uygulayabilirsiniz. Kesilme çizgisinin her 100 cm. ileride 2 cm. aşağıya düşmesi gerekmektedir. Kısa farın yükseklik seviyesini ayarlama : (Far eğimi %1.0 olan araçlar için) Gerekenler : Şerit metre, kurşunkalem veya keçeli kalem, not kağıdı, yıldız veya düz tornavida. Başlamadan önce benzin deponuzun tamamen dolu olduğuna emin olun. Mümkünse beyaz bir duvar karşısında düz bir yüzey bulun. Otomobilin burnunu duvara sıfırlayın. Otomobilin dikey orta noktasını (genellikle marka ambleminin olduğu nokta) duvarda dik bir çizgiyle işaretleyin. (O) Sağ ve sol kısa farlarınızın orta noktasını (bazı farlarda bu noktayı gösteren bir işaret bulunmaktadır) duvarda ayrı ayrı işaretleyin. (M1 ve M2) Duvardaki O-M1 ile O-M2 uzaklıkları cm. cinsinden aynı olmalıdır. Değilse, işaretlemenizdeki hatayı düzeltmeden işleme devam etmeyin. M1 ve M2 noktalarının yerden yüksekliklerini cm. olarak ölçüp not edin. Bu değer kısa farınızın yerden yüksekliğini gösterir. (Y) Duvardaki M1 ve M2 noktalarının yerden yüksekliği cm. cinsinden aynı olmalıdır. Değilse, işaretlemenizdeki hatayı düzeltmeden işleme devam etmeyin. M1 ve M2 noktalarından 10 cm. aşağıya dik inerek duvarda işaretleyin. Bu iki nokta arasında yatay ve uzun bir çizgi çekin. Bu çizgi far ışığınızın kesilme çizgisidir. (Kahverengi çizgi) (Otomobili 10 metre geriye çekeceğimiz için 10 cm. aşağısı işaretlenmektedir, 20 metre geriye çekecek olsaydık 20 cm. aşağısı işaretlenecekti.) Otomobilinizi 10 metre geriye dümdüz çekin. Kısa farlarınızı yakın. Konsoldaki far seviye ayarlama düğmesini 0 kademesine (yüksüz araç) getirin. Farların üstü veya arkasında bulunan vidaları tornavida ile sağa sola oynatarak yukarıya-aşağıya veya sağa-sola daha hassas ayarlamalar yapılması mümkündür. Sol ve sağ farların ışık deseni yatay olarak aynı hizada olmalıdır. Her farda ışık deseninin yere paralel olan sol kısmı duvarda çizdiğimiz kesilme çizgisinin altında kalmalıdır.Bu ayarla farın yukarı ve aşağı yönünü ayarlamış olacaksınız. Her farın ışık deseni aşağı inen okla gösterilen yeşil noktada yukarıya doğru yükselmeye başlamalıdır. Bu ayarla farın sağ ve sol yönünü ayarlamış olacaksınız. Yukarıya doğru açılan sağdaki kısmın kesilme çizgisi üstünde kalması normal bir durumdur. Asimetrik ışık deseninde yaya ve trafik işaretlerinin daha iyi görülebilmesi için kesilme çizgisinin sağ tarafı daha yüksekte tutulmuştur. Bu nedenle yolun sağ tarafına yansıtılan ışığın mesafesi farın performansına bağlı olarak değişmektedir. 11 Yorum bağlantısı
Macit Aliyev 6 Ocak 2020 Paylaş 6 Ocak 2020 Ayrı bir konu açmak istemedim aradığımda başka konu bulamadığım için buraya yazıyorum. Eğer burda paylaşım olmaması gerekiyorsa konu taşınabilir. Sorum şu, aracımın far çizgisi bi garip geldi bana. Sizce her bir farın çizgileri doğru mudur? Yukarıda anlatılanları uygulamadan önce bi sormak istiyorum. Bu arada ampüller aynı değil. Benden önceki sahibi biri patlayınca rengi tutturamamış. Yorum bağlantısı
Cem Işık 6 Ocak 2020 Paylaş 6 Ocak 2020 Fotoğraf çok yakından çekilmiş ama sağ taraf yukarıda gördüğüm. Fotoğrafı 8-10 metre geriden tekrar çekermisiniz? Ekli fotoda 1 ve 2 çizgilerin eşit yükseklikte olması gerekiyor 2 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 6 Ocak 2020 Yazar Paylaş 6 Ocak 2020 Çizgi normal. Seviyede sorun var, Cem'in dediği gibi, bir de soldaki ampul ya kalitesiz bi ampul gibi sanki. 1 Yorum bağlantısı
Macit Aliyev 6 Ocak 2020 Paylaş 6 Ocak 2020 (düzenlendi) Cem Işık yazdı: Fotoğraf çok yakından çekilmiş ama sağ taraf yukarıda gördüğüm. Fotoğrafı 8-10 metre geriden tekrar çekermisiniz? Ekli fotoda 1 ve 2 çizgilerin eşit yükseklikte olması gerekiyor Selçuk Keleş yazdı: Çizgi normal. Seviyede sorun var, Cem'in dediği gibi, bir de soldaki ampul ya kalitesiz bi ampul gibi sanki. Akşam çekip atayım abi. 2 numarayı mı indireyim yoksa 1 mi yukarı doğru kaldırsam? Evet resimdeki sol ampül pek hoşuma gitmiyor. Bozulursa takım olarak değiştiricem. 6 Ocak 2020 tarihinde Mais Jannataliyev tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cem Işık 6 Ocak 2020 Paylaş 6 Ocak 2020 xenon farlar yapısı gereği kullanım ömrü ilerledikçe renk değiştirir. Aynı marka model ampul bile takılsa birbirinden farklı renkler çıkıyor ortaya. Bundan ötürü çift değişmek mantıklıdır. Uzaktan bir foto almamız gerek sağlıklı yorum yapabilmek için. Bana kalırsa sağ tarafı aşağı alıp eşitlemek gerek ama bilenler daha net yorum yapabilirler. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Ocak 2020 Paylaş 6 Ocak 2020 Mais Jannataliyev yazdı: Akşam çekip atayım abi. 2 numarayı mı indireyim yoksa 1 mi yukarı doğru kaldırsam? Onu bilebilmek için, ilk mesajda tarif edilenleri yapıp görüp kendin karar vermen gerek.. Duvara sıfır yanaş, çizgilere işaret koy.. 10 metre geri çık.. Çizgilerin duvardaki işaretin 10 cm altında olması gerekir.. 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 7 Ocak 2020 Yazar Paylaş 7 Ocak 2020 Mais Jannataliyev yazdı: Akşam çekip atayım abi. 2 numarayı mı indireyim yoksa 1 mi yukarı doğru kaldırsam? Evet resimdeki sol ampül pek hoşuma gitmiyor. Bozulursa takım olarak değiştiricem. Yukarda anlatıldığı şekilde ölçerek ayarlaman gerekir, fotodan anlaşılması zor. Yorum bağlantısı
Aydın Sert 22 Şubat 2020 Paylaş 22 Şubat 2020 Akşam otoparkta anlatılan şekilde ayar yaptım. Çizgiler hakkında yorumlarınız nedir? Burada sol far bez ile kapalı Burada ise sağ far kapalı 1 Yorum bağlantısı
Aydın Sert 24 Şubat 2020 Paylaş 24 Şubat 2020 Servet Aydın yazdı: Sol bi tık yukarı Servet abi, Solu bir tık kaldırayım mı, yoksa bir tık yukarıda mı olmuş? Yorum bağlantısı
Aydın Sert 24 Şubat 2020 Paylaş 24 Şubat 2020 Yukarı kaldır. Çizgi gölge yapıyor Servet abi ok ile işaretlediğim far kalkacak ve daire içine aldığım yer gölge yapıyor. Doğru anladım sanırım. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 24 Şubat 2020 Paylaş 24 Şubat 2020 Daire içine aldığın yerin solundaki çizgi gölgeli. Orda tek çizgi görülecek tam üst üste binecek ışık Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Şubat 2020 Paylaş 24 Şubat 2020 Aydın Sert yazdı: Servet abi ok ile işaretlediğim far kalkacak ve daire içine aldığım yer gölge yapıyor. Doğru anladım sanırım. Sağ sol ayarı ile oynama.. Servet'in kast ettiği gölge senin daire içine aldığın yer değil.. Bu mesafeden orası öyle görünür.. yanal ayarın doğru ise ilerde birleşir.. Yorum bağlantısı
Aydın Sert 24 Şubat 2020 Paylaş 24 Şubat 2020 Mehmet abi sağ sol ayar tam noktaların üzerinde. Dün akşam aydınlatmasız karanlık yolda homojen bir dağılım vardı aslında. Servet abimin dediğini tam olarak anlayamadım. Öğrenmek istiyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz 22 Ağustos 2021 Paylaş 22 Ağustos 2021 (düzenlendi) Selçuk Keleş yazdı: Çizgi normal. Seviyede sorun var, Cem'in dediği gibi, bir de soldaki ampul ya kalitesiz bi ampul gibi sanki. Mehmet Ozyurek yazdı: Sağ sol ayarı ile oynama.. Servet'in kast ettiği gölge senin daire içine aldığın yer değil.. Bu mesafeden orası öyle görünür.. yanal ayarın doğru ise ilerde birleşir.. Servet Aydın yazdı: Daire içine aldığın yerin solundaki çizgi gölgeli. Orda tek çizgi görülecek tam üst üste binecek ışık Evin diğer aracının ampullerinin ömrünü tamamlaması üzere, bir çift Osram night breaker laser xenon ampul temin edip montajını yaptım. Far ayarı serviste yapılmıştı ama pek hoşuma gitmiyordu ve gece uçuşu yöntemi ile bir ayar yapmaya çalıştım. Duvar yöntemi ile 10 metre geri çekip gerekli ayarı yaptım. Eski hali çok çok düşükmüş sanırım buna hala alışmadım. Sizce çok mu yüksek ya da olmuş mu Yorumlarınızı rica ediyorum. Gerekli bir ince ayar varsa düzeltme için yardımlarınızı rica ederim. Saygılarımla. Tarif edilen yöntemle yaptığım ayar. 10 metre mesafe https://www.hizliresim.com/3s8awbc Yaklaşık 15 metre geri çekilmiş hali. https://www.hizliresim.com/au78199 Kapalı otopark çıkışı kısa https://www.hizliresim.com/55pdeng Kapalı otopark çıkışı uzun https://www.hizliresim.com/j5rwfdx 2-3 metrelik bir mesafeden https://www.hizliresim.com/37u4fjk 22 Ağustos 2021 tarihinde Mehmet Muhip Yılmaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz 22 Ağustos 2021 Paylaş 22 Ağustos 2021 Servet Aydın yazdı: Yine bir gariplik var ışıkta Gariplik derken ? Renk olarak mı ? Tam anlayamadım Servet bey Yorum bağlantısı
Servet Aydın 22 Ağustos 2021 Paylaş 22 Ağustos 2021 Sağ kesilme çizgisindeki ışık sapması. Solda yok. Farların önlerinde engel olacak şekilde foto çeksene bi ara Tek tek bakalım. Seviye foto ile belli olmaz ama görünen o ki normal. Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli 22 Ağustos 2021 Paylaş 22 Ağustos 2021 Mehmet Muhip Yılmaz yazdı: Evin diğer aracının ampullerinin ömrünü tamamlaması üzere, bir çift Osram night breaker laser xenon ampul temin edip montajını yaptım. Far ayarı serviste yapılmıştı ama pek hoşuma gitmiyordu ve gece uçuşu yöntemi ile bir ayar yapmaya çalıştım. Duvar yöntemi ile 10 metre geri çekip gerekli ayarı yaptım. Eski hali çok çok düşükmüş sanırım buna hala alışmadım. Sizce çok mu yüksek ya da olmuş mu Yorumlarınızı rica ediyorum. Gerekli bir ince ayar varsa düzeltme için yardımlarınızı rica ederim. Saygılarımla. Tarif edilen yöntemle yaptığım ayar. 10 metre mesafe https://www.hizliresim.com/3s8awbc Yaklaşık 15 metre geri çekilmiş hali. https://www.hizliresim.com/au78199 Kapalı otopark çıkışı kısa https://www.hizliresim.com/55pdeng Kapalı otopark çıkışı uzun https://www.hizliresim.com/j5rwfdx 2-3 metrelik bir mesafeden https://www.hizliresim.com/37u4fjk Gayet normal, hayırlı olsun yeni ampulleriniz. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Ağustos 2021 Paylaş 22 Ağustos 2021 Sağ farda sorun var ancak sorunun ayar olduğunu düşünmüyorum. Ampul leri yer değiştirip deneyin bi. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz 22 Ağustos 2021 Paylaş 22 Ağustos 2021 An itibariyle karanlık yol halini paylaşmak istedim. Eğer seviye ve aydınlatma sizlerin kanaatinde başarılı ise hiç kurcalamak istemiyorum desem yeridir [emoji846] Alt geçit düz zemin kısaAlt geçit düz zemin uzunYukarı eğimli yol kısaAşağı eğimli yol kısaAşağı eğimli yol uzunHafif yukarı eğim kısaSağ kesilme çizgisindeki ışık sapması. Solda yok. Farların önlerinde engel olacak şekilde foto çeksene bi ara Tek tek bakalım. Seviye foto ile belli olmaz ama görünen o ki normal. Servet bey ilk fırsatta çekeceğim, son eklediğim yol fotolarına bakıp nacizhane yorumlarsanız sevinirim. Gayet normal, hayırlı olsun yeni ampulleriniz. Ampul performansına bayıldım desem yeridir saygılarımla 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts