İçeriğe Yönlendir

Focus II - Çelik(Isıya Dayanıklı) Supab Yok mu?


Emre Akbas

Recommended Posts

Emre Akbas
(düzenlendi)

2011 100 beygir benzinli düz vites focus sahibiyim. Aracımda tekleme nedeniyle giitiğim özel serviste kompresyon testi sonucunda maalesef aracımda subap arızası olduğunu öğrenmiş bulunmaktayım. Bu işlem için işini düzgün yaptığını inandığım özel Ford servisi 1500 TL gibi bir rakam istedi bu fiyat sizce uygun mu. Ustaya orjinal subap yerine Çelik olanlarının takılacağını teyit etmek için sorduğumda piyasada bilinenin aksine Çelik subap diye bir şey olmadığını çeşitli alaşımların karışımı ile sadece belli motorlar için (ecotek mesela ) lpg ısısına dayanabilecek subapların üretildiğini ancak focus 2 için ısıya dayanıklı böyle bir supab seti olmadığını bunu söyleyenin de yalan söyleceğini belirtti. Kendisinin Ford'un orjinal subap setini alıp takacağını belirtti gerçekten böyle bir durum var mı?

tarihinde Emre Akbas tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yücel Metin

Lpg ayarlarınızda anormallik yoksa, 80 bin km veya 100 bin km dayanıyor subaplar. O yüzden çelik karışım, magnezyum karışım diye uğraşmanıza gerek olmadığını düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur

Ustanız iyi sallamış.
Benim araca güneş marka çelik subap taktırdım.

Aracınız için supsan yada güneş marka çelik subap bakabilirsiniz.

Subap değişim seti, yağ, filtre, motor antifiriz suyu dahilse 1500tl iyi fiyat. Ben 2 yıl önce 2100tl verdim.

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
(düzenlendi)

Aynı sorun yaklaşık bir ay önce Opel Astra'da başıma geldi. İşten çok iyi anladığını düşündüğüm usta çelik subap diye kandırdıklarını, hepsinin aynı olduğunu söyledi. Bilginiz olsun. 2500'e de sorunu halledeceğini söyledi.

tarihinde Eyüp Çetin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç
Emre Akbas yazdı:

piyasada bilinenin aksine Çelik subap diye bir şey olmadığını çeşitli alaşımların karışımı ile sadece belli motorlar için (ecotek mesela ) lpg ısısına dayanabilecek subapların üretildiğini 

Doğru söylüyor.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Çelik subap falan hikaye. Subap kurtarmak için yakmamak için yolda adam gibi bir ayar yeterlidir. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ana problem: piyasada teknik dayanağı olmayan bir sürü yakıştırma isim var, led xenonlar, hybrid turbolar, yarım enjeksiyonlar %sel motorlar, ... var da var...

üst kapak ta kompresyon kaybının temel sebebi yuvadır, subanın oturduğu yuvanın zamanla yanması/yok olması/büyümesi akabinde boşta kalan subap kafasının yanması veya kırılması . rektifiyecide yapılan işlem üst kapakta oturma yuvalarına çelik bilezik geçirilip taşlamasıdır, takılacak olan subap da tektir, emme ve egzos subabının da malzemesi farklıdır, farklı derken üretimdeki alaşım farkdıır, usta gidip migros rafından reçel seçer gibi seçemez, tek bir alaşımdır, farklı firmalar yerli/yabancı kutusunda olması içeriği değiştirmez.

 

bunun sonucu ne oldu acanba

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Çağlar Bayur yazdı:

ana problem: piyasada teknik dayanağı olmayan bir sürü yakıştırma isim var, led xenonlar, hybrid turbolar, yarım enjeksiyonlar %sel motorlar, ... var da var...

üst kapak ta kompresyon kaybının temel sebebi yuvadır, subanın oturduğu yuvanın zamanla yanması/yok olması/büyümesi akabinde boşta kalan subap kafasının yanması veya kırılması . rektifiyecide yapılan işlem üst kapakta oturma yuvalarına çelik bilezik geçirilip taşlamasıdır, takılacak olan subap da tektir, emme ve egzos subabının da malzemesi farklıdır, farklı derken üretimdeki alaşım farkdıır, usta gidip migros rafından reçel seçer gibi seçemez, tek bir alaşımdır, farklı firmalar yerli/yabancı kutusunda olması içeriği değiştirmez.

 

bunun sonucu ne oldu acanba

 

Abi bir ara böyle konuları paylaşıyordun(servis tecrübesi vs de dahil), o tip paylaşımların devamını bekliyorum.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

ana problem: piyasada teknik dayanağı olmayan bir sürü yakıştırma isim var, led xenonlar, hybrid turbolar, yarım enjeksiyonlar %sel motorlar, ... var da var...

üst kapak ta kompresyon kaybının temel sebebi yuvadır, subanın oturduğu yuvanın zamanla yanması/yok olması/büyümesi akabinde boşta kalan subap kafasının yanması veya kırılması . rektifiyecide yapılan işlem üst kapakta oturma yuvalarına çelik bilezik geçirilip taşlamasıdır, takılacak olan subap da tektir, emme ve egzos subabının da malzemesi farklıdır, farklı derken üretimdeki alaşım farkdıır, usta gidip migros rafından reçel seçer gibi seçemez, tek bir alaşımdır, farklı firmalar yerli/yabancı kutusunda olması içeriği değiştirmez.

 

Hasar gören kısımlara katılıyorum ama supap üreten firmaların araçtaki orijinal supapın aynı alaşımında ürettiği kısma katılmıyorum. 

 

Güneş supapa mail atın. Supap çeşitleri vardır. Sizin araca özel supap üretmişler mi sorun. Mesela çift parçalı supap, sodyum dolgulu supap, nitrülenmiş supap, stellitli supap, krom kaplı fosfat kaplı supaplar vardır. 

 

Ford ustası forumlardan okuduğunu söylemiş. Hiç erimeyen baga gayd supap takımı yoktur yazıyor millet. Vardır da ekonomik değil. Piyasada araca uygun yapılmış iyi supap alaşımı bulmak lazım. 

 

Benim supaplarda henüz sıkıntu yok ama olacak. Ben de o zaman araştıracağım. Fiyatı da çok iyi vermiş. Mazda ustaları aynı işleme 2000-2500 fiyat veriyor. 

 

Kullandığı conta takımı vs de iyi marka olmalı. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Mesela çift parçalı supap, sodyum dolgulu supap, nitrülenmiş supap, stellitli supap, krom kaplı fosfat kaplı supaplar vardır. 

orası kapalı kalmışi farklı alaşım var, ancak arzu üzerine alınıp takılmaz. emme farklı egzps farklı alaşımdır, sodyum dolgulu egzos subabı dieylim. gidip emmeye sodyumlu  takacam diyemez usta demez yani olmaz. kafaya göre şeftali reçeli değil de şimdi gidip vişne reçeli alacağım onun yerine diyemez.

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Yanlış bilinen bişey var süpapların hepsi çeliktir.Alaşım farkı çelik olduğu gerçeğini değiştirmez.Alaşım çeliğin mekanik özelliklerini değiştirmek yapılır.Çelik aslında bir demir alaşımıdır ,demir içerisine silis,krom,mangan,karbon v.s elementler katılarak farklı karakterde çelik alaşımları oluşturulur.

Yani sanayiden temin edeceğiniz süpaplar zaten çelik olacaktır bazı ustaların daha dayanıklı çelik süpap takıyorum ittirmecesine aldanmayın.Çünkü eriyen süpaplarınızda zaten çelikti.

Sonuçta süpap erimiş ise fiyat makul geldiyse değiştirin gitsin.Yakıt hava karışımı ne kadar iyi ayarlanır ise süpap ömrü okadar uzun olacaktır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...