İçeriğe Yönlendir

ChipTuning Sonrası Alınan Beygirler


Erdem Dertsiz

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Mondeoda Servet ile birşeyler denemiştik. 

Sürüşü çok tatlı bir hal almıştı :) Vites geçişleri değişmişti aracın. 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
(düzenlendi)

bundan sonra hep sonra nezaman turbolu aracım olursa hep yazılımlı devam ederim. alt devirlerim ara gazlamalarım iyileşmiş şekilde keyfle binmeye devam ederim

vites oranları daha cok kısaldı ölme yok hep vites büyütmek istiyor aracım.

ama bu 3den uzak durunlarım hepsi birbirine camur atarlar

yazılımcılara

pompacılara

turboculara
oem ürün kullanan, oem yazılım yapan tüm firmalarda çamur cıkmaz cıkmıyorda.

tarihinde Okay Kaygusuz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Mehmet Ozyurek yazdı:

Mondeoda Servet ile birşeyler denemiştik. 

Sürüşü çok tatlı bir hal almıştı :) Vites geçişleri değişmişti aracın. 

 

 

 

 

Ve o zaman tam ayarı bilemedik. Doğru ayarda nefis oluyor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ben bu yazılım işini anlamıyorum. Bence insanların bir yerleri kaşınıyor da yaptırıyor. Hani bir şeyler daha yaptıralım da ne yaptıralım gibisinden. Yoksa çok gereksiz bir eylem. Kağıt üstünde artırılan beygirler yola da az yansıyor. Ama aracın coğrafya şartlarına uygun hazırlanmış verimli çalışma aralığı değiştiriliyor. 

 

Performans artınca ne oluyor? Hız sınırları mı değişiyor? Yoksa ihlal daha kolay mi yapılıyor? 100-200 deneyelim diyorlar. Benim türkiye’de bilmediğim bir yol mu var hız sınırı 200km/s olan? 

 

200 km/s ile giderken aracın kontrolünü kaybedip başka insanların canına malına zarar verme olasılığı neden artırılıyor?

 

araçlarımız binek ve standart kullanıcılara hitap ediyor. 0-100’ü 7 saniye olsa ne olur 9 saniye olsa ne olur? Ayrıca asla yazılımı ile oynanmış araç almak istemem. Ülkede millet zaten sıkıntılı aracı kakalamaya çalışıyor. Yazılım atılmış

ikinci el araba nasıl anlaşılır onu da bilmiyorum. Yazılımı atan belki çok iyi. Ama belki de çok kötü. Aracın içine etti. Az bişe arabadan anlamayan bunu da anlamaz ve arabayı satın alabilir yani. 

 

Bu tür yazılım şeyleri yapılan araçların ve o kafadaki sürücülerin sadece pistte denemeler yapıp tatmin olması gerekir. 

 

Şahsen araçların hız sınırlandırmasının ülke şartlarındaki kurallara göre ayarlanması ve bozulması halinde cezai işlem yapılması taraftarıyım. 

Bu kadar da gereksiz değil. Sizin düşüncenize göre bütün arabaları da 90 bg yapalım gitsin. Niye aynı model aracın hem 100 hem de 200 bg lik modeli alınabiliyor. Ya da 1.6 dizel yetine niye 2.0 dizel alınıyor. 2.0 alanların hepsi sokaklarda yarış mı yapıyor. Güçlü araba almaya gücü yetmeyenler eldeki imkanlarla daha keyifli arabaya binme derdindeler. Bu kadar laf edecek ne var anlamadım. Buradaki kimse sokaklar yarış pisti olsun istemez elbet ama yazılım da bu demek değil.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Fatih Mehmet Uslu yazdı:

Bu kadar da gereksiz değil. Sizin düşüncenize göre bütün arabaları da 90 bg yapalım gitsin. Niye aynı model aracın hem 100 hem de 200 bg lik modeli alınabiliyor. Ya da 1.6 dizel yetine niye 2.0 dizel alınıyor. 2.0 alanların hepsi sokaklarda yarış mı yapıyor. Güçlü araba almaya gücü yetmeyenler eldeki imkanlarla daha keyifli arabaya binme derdindeler. Bu kadar laf edecek ne var anlamadım. Buradaki kimse sokaklar yarış pisti olsun istemez elbet ama yazılım da bu demek değil.

Dedim ya galerilerde satılan çok daha güçlüleri de var. Ama benim demek istediğim mantalite. Yani bir çok kişi bilinçli değil. Yazılım attırıp daha seri araç kullanmak peşinde. 

 

Ülkede trafik kazalarında hiçbir suçu yokken ölen çocuk ve yetişkinlerin ölmemesini istiyoruz. Ve kazaların başlıca sebebi bu mantalite. Seri ve hızlı araç kullanımı. Yazılım attıran kişi sırf vites değişimlerim rahat olsun ayağım yorulmasın diye attırıyorsa eyvallah. Düşük devirdeyken vites düşürmek istemiyorsa eyvallah. Ama %95’i daha çabuk 100’e ulaşayım, otobanda millete el sallattırayım mantığıyla yaptırıyor bu işi. 

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Dedim ya galerilerde satılan çok daha güçlüleri de var. Ama benim demek istediğim mantalite. Yani bir çok kişi bilinçli değil. Yazılım attırıp daha seri araç kullanmak peşinde. 

 

Ülkede trafik kazalarında hiçbir suçu yokken ölen çocuk ve yetişkinlerin ölmemesini istiyoruz. Ve kazaların başlıca sebebi bu mantalite. Seri ve hızlı araç kullanımı. Yazılım attıran kişi sırf vites değişimlerim rahat olsun ayağım yorulmasın diye attırıyorsa eyvallah. Düşük devirdeyken vites düşürmek istemiyorsa eyvallah. Ama %95’i daha çabuk 100’e ulaşayım, otobanda millete el sallattırayım mantığıyla yaptırıyor bu işi. 

Eskiden 91 model corollalar için ve flash s ler için çok güçlü olduğu için çok kaza yapıyor şeklinde yorumlar yaparlardı, ben saçma bulurdum. Sürmeyi bilmeyen, saçma sapan hareketler yapan veya caddede yarış yapan insanlar 68 bglik reno springle de bunu yapabilir. Şu an ki aracıma yazılım yaptırmadım ama eski focusuma yaptırmıştım. Aracın gidişi çok da güzel olmuştu. Ama yazılım yaptırdım diye her ışıkta birisiyle kapışmıyordum. Uzatmayayım yarış yapmak apaçilik yapmak isteyene beygire lüzum yok. Yapacak olan her türlü yapar yapacağını.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Servet abi benim multivan 2.5 tdi yazılım yapsam sıkıntı yaşarmıyım 248 binde bunların enjektör sistemi biraz farklı ya. 130 luk 5 silindir. Dpf yok katalizör var oda aynı dpf gibi doluyor dimi. Bidabaki ay muayene var muayeneden sonra katı çıkarıp temizlesem arabaya bi faydası olurmu 

Pd enjektör olmalı senin araçta. Öncesinde bir efor testi yap. 0 100 stok kaç saniye, şimdi kaç saniye ona bak. Fark varsa kayıp beygirleri geri getirmek için biraz devirli kullan ki sistem temizlensin. Egr senin motorda dert. Körle. Herşey normal olunca çıtır müdahale yapılır. Katalitik dolması için 1500 2000 devirle gez kafi. Yüksek devir ile kat dolmaz bilakis temizlenir 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Bilinçli yazılım ve bakım ile sorun olacağını düşünmüyorum 170k de yaptırdım 184k oldu maşallah sorun yok . Motor ısınmadan ve 2000 devir altında gaz basmam vs dikkatli kullanım ile yazılım zararlı olmaz diye düşünüyorum. Tecrübeli arkadaşlar ve ustalar daha doğru bilgiler verecektir

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mehmet Ozyurek yazdı:

Mondeoda Servet ile birşeyler denemiştik. 

Sürüşü çok tatlı bir hal almıştı :) Vites geçişleri değişmişti aracın. 

 

 

 

 

arabadan mı indiniz? :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Dogan Arsiray yazdı:

arabadan mı indiniz? :D

 

Denedik sadece. baktık patlayacak.. Sökmüştük powerbox'u :)

 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Servet Aydın yazdı:

Pd enjektör olmalı senin araçta. Öncesinde bir efor testi yap. 0 100 stok kaç saniye, şimdi kaç saniye ona bak. Fark varsa kayıp beygirleri geri getirmek için biraz devirli kullan ki sistem temizlensin. Egr senin motorda dert. Körle. Herşey normal olunca çıtır müdahale yapılır. Katalitik dolması için 1500 2000 devirle gez kafi. Yüksek devir ile kat dolmaz bilakis temizlenir 

 

Yakıtı corolladan sonra biraz çok olduğu için 2000 devir üzerine çıkmıyordum şehir içi 2 bin devirde vites atıyorum. Yüksek devirli kullanayım dimi. En kısa zamanda 0-100 yapıp fabrika verisi ile karşılaştırayım. Katalitiği komple söksem ? Muayene vakti gelince taksak ? Egr körleme işini hallederim. Ekspertizde %88 çıktı ama pek önemsemedim arabanın önüne fan koymadan dynoya çıkarıyorlar. Depoyu fulleyip enjektör temizleyici koyayım mı ? Daha önce kullanılmadıysa enjektörün deliklerinde tıkanma olur diyorlar doğrumu ? Almanyada filtre egzoz egr kat iptal yazılım ile 200 beygir dyno verisi alıyorlar. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

hepimiz araçlara meraklıyız ama bende güç hevesi yok. Trafikte kimsede olmasını da istemem. Trafik sakin olunması gereken bir yer. Agresif değil. Açıkçası 3.viteste bayılan araç yazılımla artık bayılmıyor kısmına çok takılmıyorum. Bunun için 2.vites var diyenlerdenim. 

 

Agresif sürüşe bağlı kazaların oranı belli. Trafikte sakinlik önemli. Hele bizim ülkemizde erken hızlanma bile kaza sebebi. Dediğim gibi bence araçların hızları  satıştan önce 140 ile sınırlandırılmalı. Otobanda bile %10’luk pay ile max 132 hız sınırı var. 

 

Konu bir iskandinav ülkeyse o zaman farklı düşünürüm. İnsanlar nerede ne zaman ne yapması gerektiğinin farkında. Ama türkiye’de değil. Yazılımı artıran soluğu cadde, otobanda hız ve hızlanma denemeleri yapar olmuş. 

 

Buna katılmıyorum. Kazaları güçlü arabaların yaptığını gösteren bir istatistik var mı?

 

Bir kere az yaksın diye 1.4 tdci fiesta almıştım, arkamdan çarpan bir arabadan kaçamadığım için neredeyse kaza yapıyordum. Ertesi gün ilana koydum ve sattım.

Ondan sonra paramın yeteceği en güçlü, en iyi yol tutan ve en iyi duran otomobilleri alma konusundaki kararım pekişti, halen de öyle yapıyorum. Hem güvenlik, hem de keyif alma açısından en mantıklısı bu.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Yakıtı corolladan sonra biraz çok olduğu için 2000 devir üzerine çıkmıyordum şehir içi 2 bin devirde vites atıyorum. Yüksek devirli kullanayım dimi. En kısa zamanda 0-100 yapıp fabrika verisi ile karşılaştırayım. Katalitiği komple söksem ? Muayene vakti gelince taksak ? Egr körleme işini hallederim. Ekspertizde %88 çıktı ama pek önemsemedim arabanın önüne fan koymadan dynoya çıkarıyorlar. Depoyu fulleyip enjektör temizleyici koyayım mı ? Daha önce kullanılmadıysa enjektörün deliklerinde tıkanma olur diyorlar doğrumu ? Almanyada filtre egzoz egr kat iptal yazılım ile 200 beygir dyno verisi alıyorlar. 

Kat iptalini unut. Arada bir yüksek devir düşük hız yap. Kafi gelecek. Katkı gereksiz. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

Her konuda olduğu gibi yazılım olayındada özellikle hiç yaptırmayanlar olumsuz konuşmayı sever.

Eski aracıma yazılım yaptırmıştım gayette memnun kalmıştım, tek kötü yanı diyebileceğim orjinaline göre dip gaz yaparak gezdiğimde araç bir tık fazla yakıyordu onun dışında ciddi bir tasarrufu yok firmaların abarttığı gibi.
 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Uğur Kamil yazdı:

Her konuda olduğu gibi yazılım olayındada özellikle hiç yaptırmayanlar olumsuz konuşmayı sever.

Eski aracıma yazılım yaptırmıştım gayette memnun kalmıştım, tek kötü yanı diyebileceğim orjinaline göre dip gaz yaparak gezdiğimde araç bir tık fazla yakıyordu onun dışında ciddi bir tasarrufu yok firmaların abarttığı gibi.
 

 

Yazılım yaptırmak sigaraya başlamak gibi birşey. Tadını alınca her yeni aldığı arabaya yaptırmak istiyor insan.

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
Ebrar Tüfek yazdı:

Yazılım yaptırmak sigaraya başlamak gibi birşey. Tadını alınca her yeni aldığı arabaya yaptırmak istiyor insan.

Aynı fikirdeyim.

Şuanki aracımı uzun yıllar kullanma düşüncesiyle almadığım için bunda yazılım düşünmüyorum 2. elde yazılım olduğunu duyanlar biraz temkinli yanaşıyor diye. Bundan sonrakı aracıma %90 yazılım yaptırırım.

Yazılımdan memnun kalmayanlar çoğu, 

Tecrübesiz firmalara yazılım yaptıranlar, ucuz olsun diye.
Yüksek km araçlara yazılım yaptıranlar(sonra oluşan arızayı sanayideki ustalar yazılımdan kaynaklıdır demesinden)
Yazılım sonrası sürekli dip gaz gezip motoru zorlayıp ufak tefek sorunlar yaşayanlar.
Firmaların tasarruf yapıyor yalanına kanıp hüsrana uğrayanlar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Uğur Kamil yazdı:

Aynı fikirdeyim.

Şuanki aracımı uzun yıllar kullanma düşüncesiyle almadığım için bunda yazılım düşünmüyorum 2. elde yazılım olduğunu duyanlar biraz temkinli yanaşıyor diye. Bundan sonrakı aracıma %90 yazılım yaptırırım.

Yazılımdan memnun kalmayanlar çoğu, 

Tecrübesiz firmalara yazılım yaptıranlar, ucuz olsun diye.
Yüksek km araçlara yazılım yaptıranlar(sonra oluşan arızayı sanayideki ustalar yazılımdan kaynaklıdır demesinden)
Yazılım sonrası sürekli dip gaz gezip motoru zorlayıp ufak tefek sorunlar yaşayanlar.
Firmaların tasarruf yapıyor yalanına kanıp hüsrana uğrayanlar. 

 

Yazılımı markası bayiisi bulunmayan cam filmci aksesuarcı adamların bilgisayarı bağlayıp dosyayı yükleyerek yaptığı yerlerde bunun gibi birsürü sıkıntı yaşıyorlar sonra da internet üzerinden yazılım chip tuning işlemini kötülüyorlar. 3 tane arabama yazılım işlemi yaptırdım ecutech firmasına yaptırıyorum herzaman en ufak sorun yok şimdiki arabam 248 binde. Bunada yaptıracağım. Yazılımı yapınca altındakini uçak zanneden tipler zaten kırıyor arabalarını. Sanayide komşumuz ecufast. Adam daha dükkandan çıkarken 1 2 sararak çıkıyor , motoru kırınca yazılım yaptırmayın diye ağlıyorlar. Motorun ömrünü azaltıyor diyenler içinde şunu söylüyorum. Bi arabanın motorunun ömrü kaç bin km en az 400 bin. Hangimiz bir arabayı 400 500 bin km kullanıyoruz ki yazılımı yapınca ömrü azalıyor diye üzülelim ? Arabanın orjinal beyindeki logları kaydedin. Satarken eski haline çevirin bu kadar basit. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Servet Aydın yazdı:

Yakıtı azalttığı vaki değil zaten 

mümkünde değil ki aynı şekilde kullanırsan. sonuçta daha çok yakıt yanabiliyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Yazılımda rail basıncı açıldığı enjektör süresi uzadıgi için aynı devirde yakıt püskürtmesi artıyor. Az yakma hikâyesi hızlanmada daha az gaza basma ile ilgili. Sabit devirde yakıtla yürüyor araç sonuçta

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Çokca yazdım. 90km ile 10 kw enerji ile yürüyen aracı 8 kw ile yürütmek mekanik işlem olmadan imkansız. Yok püskürtme ile birim mazot daha çok parçalanıyor yok efendim daha fazla basınç ile daha iyi yanma oluyor yok öyle bir şey. 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...