İçeriğe Yönlendir

Stepne.


Fatih Evcin

Recommended Posts

Fatih Evcin

Merhaba arkadaşlar.

Bayram tatilinde Çanakkale,Erdek,Ayvalık derken Fethiye'de aldık soluğu :) 

dönüş yolunda lastiğin havasının az olduğunu gördüm 29 kalmış 32 gibi yapayım diye düşündüm.Havayı doldurdum 2 km gitmedim ışıklarda lastiğin tüm havası bir anda söndü. araba sibob kesti.Ve söktüğümde gördüm ki arabanın rot ayarı kaynaklı herhalde arabanın tabanında %40 oranında neredeyse telleri çıkmış içten yemiş lastik hemde baya yemiş :) 

Yedek lastiği taktım yoluma devam ettim, gördüğüm ilk lastikçiye girdim adama durumu izah ettim. Adam araban 98 model mi dedi? Bende evet dedim şaşırdım biraz . Nereden anladın üstad dedim.

Abi stepnen orijinal lastiğin dedi :D  Şu anda önde stepne ile ufak ufak geldim :) yolda ne olur ne olmaz diye sibobu taktırdım stepneye aldım ön lastiği.

Demem şudur; araba 98 model 3 lastik fena değil de 4. lastiğim 98 model ortalama 700 - 750 km falan yaptım. Bugün değiştireceğim ama performansı beni şaşırttı 21 yaşında olmasına göre :) 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Siz 98 modeli yine stepneye ayırın, hemen bi lastik edinin. Güven olmaz.

Stepne bu arada bagaj içinde mi? Bagaj içindeki stepneler çok uzun ömürlü oluyor. Eski KA'mda stepne araç dışındaydı, ne jant kalmıştı ne de lastik...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Sani Gerşon yazdı:

Siz 98 modeli yine stepneye ayırın, hemen bi lastik edinin. Güven olmaz.

Stepne bu arada bagaj içinde mi? Bagaj içindeki stepneler çok uzun ömürlü oluyor. Eski KA'mda stepne araç dışındaydı, ne jant kalmıştı ne de lastik...

eve bagaj içinde,  dişleri falan gayet iyi durumda öyle aman aman çatlaklar görünmüyor sadece aşırı sertleşmiş ve aşırı dikkatli ve yavaş gitmek gerekiyor .. 

Komple lastik almayı düşünüyorum. diğer lastiklerden de aralarında en iyisini stepneye ayırayım diyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Güneş görmüyor, su görmüyor, diğer kimyasallara bulaşmadı, nem de görmediyse. Az miktarda sertleşme olacaktır. 

 

Biz önceden çok şımarıkça davranıyor muşuz.. 

3 yıl doldu diye çok lastik attık. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

2013 model Focus 'ta orijinal lastikleri kullanıyoruz hala. Alırken özellikle bakmıştım zaten. Biraz olsun kullanış tarzı ile ilgili fikir veriyor.

Sizin araçta da stepnede olsa bile orijinal lastik çıkması bence zaten düzgün görünen aracı daha da güzelleştirmiş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Mehmet Ozyurek yazdı:

Güneş görmüyor, su görmüyor, diğer kimyasallara bulaşmadı, nem de görmediyse. Az miktarda sertleşme olacaktır. 

 

Biz önceden çok şımarıkça davranıyor muşuz.. 

3 yıl doldu diye çok lastik attık. 

 

Bu konudaki söz konusu lastiğin dişler sağlam olabilir, çatlak görülmüyor olabilir ama ani fren veya ıslak performansı ölümcüldür muhtemelen. Tamam 3 yıl çoook erken ama 21 yıllık lastiği altından olsa tutmam arabamda. İstepne bile olsa. Şu an arabamdaki lastikler ya 2014 ya 2015, geçen gün kasisi son anda görüp çok da ani olmayan fren yaptım, Allaha emanet. Abs falan hak getire, suda kayar gibi gittik. Dişler yerli yerinde. (petlas)

Bütçeden pay ayırabildiğim ilk fırsatta değişecek lastikler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben şu an eski lastik kullanıyorum.. 

Islakta çok ciddi zaafiyetim var ama bu muhtemelen izin derinliğinin de azaldığındandır. Fren de kötüdür muhtemelen ama lazım olmadı şimdiye kadar.

 

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

Fren de kötüdür muhtemelen ama lazım olmadı şimdiye kadar.

 

Kasko lazım oldu mu hiç emmi ? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Sami Demirpaz yazdı:

 

Kasko lazım oldu mu hiç emmi ? 

 

Kötüdür muhtemelen ama test edemedim manasında yazmıştım.. 

Çünkü hiç bir test gerçek tehlike anını simule edemiyor. 

 

Kasko da lazım olmadı çok şükür.. :(

 

Yorum bağlantısı
Eray Çalışkan
Sami Demirpaz yazdı:

 

Kasko lazım oldu mu hiç emmi ? 

 

Cevabınız çok hoşuma gitti :) Araba ile yolun tek bağlantısı lastikler bu yüzden ben de titiz davranmaya çalışıyorum olabildiğince, 3 yıl çok erken (yapılan km'ye göre, kullanım tarzına göre çok geç de olabilir) Ama böyle hususlar 1 kere lazım oluyor o da tam oluyor ve öncelikle hayat daha sonra maddi zarardan kurtarıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

Aşağı yukarı gelecek cevapları konuyu açmadan tahmin etmiştim. Tatildeyken başıma gelmesi ve yolda 4 lastik alabilecek kapasitem olmadığı için mecburiyetten geldim :)

Şaşırdığım konu 21 yıllık lastik baya uzun yol kat etti hemde bazı yollarda çalışma vardı ve asfalt yoktu :( 

şimdi uygun fiyatlı lastik bakmaya başladım :) 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Benim ince stepne de 11 yıllık, araç 2009 ama üretim 2008 olduğundan lastik de 2008. Tertemiz çatlaksiz, 80km/s max hız olduğu için çok takılmadim yıla. 2 kere şehir içi kullandım.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan yazdı:

Bu konudaki söz konusu lastiğin dişler sağlam olabilir, çatlak görülmüyor olabilir ama ani fren veya ıslak performansı ölümcüldür muhtemelen. Tamam 3 yıl çoook erken ama 21 yıllık lastiği altından olsa tutmam arabamda. İstepne bile olsa. Şu an arabamdaki lastikler ya 2014 ya 2015, geçen gün kasisi son anda görüp çok da ani olmayan fren yaptım, Allaha emanet. Abs falan hak getire, suda kayar gibi gittik. Dişler yerli yerinde. (petlas)

Bütçeden pay ayırabildiğim ilk fırsatta değişecek lastikler.

Benim araçta yazlık kışlık 2 takım 2017 petlas vardı dişler sapasaglam ne kışlığı yol tutuyor ne yazlığı.Bu sene nokian yazlık aldım dağı terlikle tırmanıyormuşum meğer.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...