Günay Varol 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 Egzoz Hego Sensörü Focus Arka Mavi (98 AB-9G444-BB) bu sensörü dipten kesmişler neden kesilmiş olabilirler sizce ve bu sensör ne işe yarıyor, nereden bulabilirim. ARACIMDA BENİ CİDDİ DERECEDE RAHATSIZ EDEN, Normal gidişlerde sorun yok ancak aracı zorladığımda ( 160 km veya bolu dağı rampasında ) Motor kafayı sıyırıyor titremeli çalışıp stop ediyor. normal hızla gittiğimde sadece 4. viteste tekleme oluyor ( bobin, buji kabloları, bujiler orjinali ile değişti. ) Arabanızın Markası/Modeli : FORD FOCUS 2004 LPG Lİ 1.6 MOTOR Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 hego ne demek bilmiyorum da bu bildiğimiz oksijen sensörü. ilk sensör mototrun MAF sensörüne göre girişte ölçülen hava oranına göre yakıt kullandığından emin olmak için sisteme sürekli sinyal gönderir ve tam bozulmadan arıza kaydı oluşturmaz. ikini sensör ise katalitik konvertöre giren ve zaten ilk sensörün ölçtüğü oksijen miktarının çıkıştaki miktarını ölçer. ilk sensör motorun düzgün çalışması için mutlaka gerekiyken ikincisi katalitik konvertörü kontrol ettiğinden aracın performansını etkilemez. ama arıza kaydı oluşturur. tüm oksijen sensöleri ısındıkları zaman çalışırlar. sizinkinde katalitik konvertör iptal edilmiş olabilir. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 Doğan'ın da açıkladığı gibi. .stop etme sebebi oksijen sensörü değildir. Aracın hararetini kontrol ediyor musunuz. Stop ettikten sonra hemen çalışıyor mu ? Yorum bağlantısı
Günay Varol 20 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 20 Ağustos 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Doğan'ın da açıkladığı gibi. .stop etme sebebi oksijen sensörü değildir. Aracın hararetini kontrol ediyor musunuz. Stop ettikten sonra hemen çalışıyor mu ? Hararetli kontrol ettim sorun yok, kontağı kapattım çalıştırdim yine aynı. Ancak aracı 10 dk dinlendirim çalıştırdim düzeldi. Motorda rolenti de az hissedilsede 3 saniyede bir düzensizlik hissediliyor Yorum bağlantısı
Günay Varol 20 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 20 Ağustos 2019 Dogan Arsiray yazdı: hego ne demek bilmiyorum da bu bildiğimiz oksijen sensörü. ilk sensör mototrun MAF sensörüne göre girişte ölçülen hava oranına göre yakıt kullandığından emin olmak için sisteme sürekli sinyal gönderir ve tam bozulmadan arıza kaydı oluşturmaz. ikini sensör ise katalitik konvertöre giren ve zaten ilk sensörün ölçtüğü oksijen miktarının çıkıştaki miktarını ölçer. ilk sensör motorun düzgün çalışması için mutlaka gerekiyken ikincisi katalitik konvertörü kontrol ettiğinden aracın performansını etkilemez. ama arıza kaydı oluşturur. tüm oksijen sensöleri ısındıkları zaman çalışırlar. sizinkinde katalitik konvertör iptal edilmiş olabilir. konvertör den sonra gelen mavi sensör yenisini buldum alacam ancak neden dipten kesip iptal etmişler onu anlamadım. Bu sensörün faydası var mı Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 bank2, 2. sensör katalizatörün durumunu kontrol eder. enjeksiyon değerlerine etkisi yoktur. Dogan Arsiray yazdı: hego ne demek bilmiyorum da bu bildiğimiz oksijen sensörü. ford daki ismi hego olarak geçmekte. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 illa bir gıcıklık yapacaklar yani. ford hegomonyası işte. 1 Yorum bağlantısı
Günay Varol 20 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 20 Ağustos 2019 Çağlar Bayur yazdı: bank2, 2. sensör katalizatörün durumunu kontrol eder. enjeksiyon değerlerine etkisi yoktur. ford daki ismi hego olarak geçmekte. Anladığım kadarı ile çalışmasını etkilemiyor. Peki motor neden tekliyor olabilir bobin koblolar buji değişti. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 su eksilmesi, genleşme tankından dışarı çıkan su yada kalıntısı varmı? kapak contası tam bozulmamış eski aracımda aracı limitlerine yakın zorlayınca sallantı ve sert vuruntular oluyordu. sebebi de ani olarak yanma odasına karışan soğutma sıvısıydı. Yorum bağlantısı
Koray Demir 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 Sizin katalizör de gitmiştir şimdi sensör veriyi okuyamayınca araç sürekli zengin veya fakir karışımda çalışır. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 kapak contası tam bozulmamış eski aracımda aracı limitlerine yakın zorlayınca sallantı ve sert vuruntular oluyordu. sebebi de ani olarak yanma odasına karışan soğutma sıvısıydı. Çok mantıklı. Bekleyince de buharlaşıyor. Bu durumda Su eksiliyor mu bakmak gerek. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 Koray Demir yazdı: Sizin katalizör de gitmiştir şimdi sensör veriyi okuyamayınca araç sürekli zengin veya fakir karışımda çalışır. Arka sensor ile karısımın ilgisi yok ama. Yorum bağlantısı
Günay Varol 21 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 21 Ağustos 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Çok mantıklı. Bekleyince de buharlaşıyor. Bu durumda Su eksiliyor mu bakmak gerek. Su eksiltme yok Benim en büyük sıkıntım. Araç neden düzensiz çalışıyor Bobin, buji ve buji kabloları değişti. Yorum bağlantısı
Koray Demir 21 Ağustos 2019 Paylaş 21 Ağustos 2019 Dogan Arsiray yazdı: Arka sensor ile karısımın ilgisi yok ama. Birbiriyle eşgüdümlü olarak çalışmıyor mu ki? Biri arızalıysa diğeri de doğru oksijen miktarını ayarlamada sapıtır diye biliyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Ağustos 2019 Paylaş 21 Ağustos 2019 Günay Varol yazdı: Bobin, buji ve buji kabloları değişti. Bunlar sadece ateşler. Bunlar değişince her sorun ortadan kalmaz maalesef. Bunlar dışında Silindir doğru doluyor mu ? Doğru ve yeterli sıkışıyor mu ? 10'larca sensörlerden gelen veriler doğru ve sağlıklı mı ? Havalandırmalar, müşürler doğru çalışıyor mu ? Valfler doğru çalışıyor mu ? Kontrol edilmesi gereken onlarca yer var.. Bu sorun ne zaman ve nasıl başladı ? Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 21 Ağustos 2019 Paylaş 21 Ağustos 2019 Koray Demir yazdı: Birbiriyle eşgüdümlü olarak çalışmıyor mu ki? Biri arızalıysa diğeri de doğru oksijen miktarını ayarlamada sapıtır diye biliyorum. hayır ilgili değiller. ikinci sensör sadece katalitik konvertörü ölçmek için var. 1 Yorum bağlantısı
Günay Varol 22 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 22 Ağustos 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Bunlar sadece ateşler. Bunlar değişince her sorun ortadan kalmaz maalesef. Bunlar dışında Silindir doğru doluyor mu ? Doğru ve yeterli sıkışıyor mu ? 10'larca sensörlerden gelen veriler doğru ve sağlıklı mı ? Havalandırmalar, müşürler doğru çalışıyor mu ? Valfler doğru çalışıyor mu ? Kontrol edilmesi gereken onlarca yer var.. Bu sorun ne zaman ve nasıl başladı ? Aracı aldığım günden bu yana var. Araç sahibi kitledi kısacası normal seyir halinde ufak patlama var ama motoru yorduğum zaman kafayı sıyırıyor. Yorum bağlantısı
Günay Varol 22 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 22 Ağustos 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Bu durumda Su eksiliyor mu bakmak gerek. Su eksilme sorunu yok seviye hep aynı yerde Yorum bağlantısı
Günay Varol 22 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 22 Ağustos 2019 Dogan Arsiray yazdı: su eksilmesi, genleşme tankından dışarı çıkan su yada kalıntısı varmı? kapak contası tam bozulmamış eski aracımda aracı limitlerine yakın zorlayınca sallantı ve sert vuruntular oluyordu. sebebi de ani olarak yanma odasına karışan soğutma sıvısıydı. Su eksilme sorunu yok seviye hep aynı yerde / aracın suyu da temiz, bulanma veya leke yok, ayrıca normal çalışmada sorun yok ancak 4. viteste 2000 ile 3000 devir arasında tekleme var 2-3-5 te böyle bir şey hissetmiyorum Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 22 Ağustos 2019 Paylaş 22 Ağustos 2019 Günay Varol yazdı: SU EKSİLME SORUNU YOK SEVİYE HEP AYNI YERDE / ARACIN SUYUDA TEMİZ, BULANMA VEYA LEKE YOK :;,,AYRICA NORMAL ÇALIŞMADA SORUN YOK ANCAK 4. VİTESTE 2000 İLE 3000 DEVİR ARASINDA TEKLEME VAR 2-3-5 TE BÖYLE BİR ŞEY HİSSETMİYORUM Gunay bey forumda buyuk harf kullanmiyoruz. 1 Yorum bağlantısı
Günay Varol 23 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 23 Ağustos 2019 (düzenlendi) Alpay Sumer yazdı: Gunay bey forumda buyuk harf kullanmiyoruz. Su Eksilme Sorunu Yok Seviye Hep Aynı Yerde / Aracın Suyuda Temiz, Bulanma Veya Leke Yok :;,,Ayrıca Normal Çalışmada Sorun Yok Ancak 4. Viteste 2000 İle 3000 Devir Arasında Tekleme Var 2-3-5 Te Böyle Bir Şey Hissetmiyorum Alpay bey bu konuyu nasıl çözecez 23 Ağustos 2019 tarihinde Günay Varol tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 23 Ağustos 2019 Paylaş 23 Ağustos 2019 Benzinde durum nasil? Lpg ayarlarina bakildi mi? Yorum bağlantısı
Günay Varol 23 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 23 Ağustos 2019 Alpay Sumer yazdı: Benzinde durum nasil? Lpg ayarlarina bakildi mi? Benzinde aynı fark etmiyor Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir 23 Ağustos 2019 Paylaş 23 Ağustos 2019 Günay Varol yazdı: Aracı aldığım günden bu yana var. Araç sahibi kitledi kısacası normal seyir halinde ufak patlama var ama motoru yorduğum zaman kafayı sıyırıyor. 1. motor zorlanıp titremeli çalıştığı anda hararet göstergesi normal mi ? ( hararet yapmasa da gösterge yükseliyorsa motor kendini korumaya alır ) 2. sadece yokuş çıkarken zorlandığında mı tekleme var ? ( yenide olsa, bobin kesiklik yapıyor olabilir ) 3. patlamadan bahsetmişsiniz. benzin + lpg aynı anda karışıyor olabilir. ( lpg nin sigortasını çıkartıp benzinde deneyin ) 4. arıza lambası yanması lazım. bahsetmemişsiniz. Yorum bağlantısı
Günay Varol 28 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2019 Ersin Gökdemir yazdı: 1. motor zorlanıp titremeli çalıştığı anda hararet göstergesi normal mi ? ( hararet yapmasa da gösterge yükseliyorsa motor kendini korumaya alır ) 2. sadece yokuş çıkarken zorlandığında mı tekleme var ? ( yenide olsa, bobin kesiklik yapıyor olabilir ) 3. patlamadan bahsetmişsiniz. benzin + lpg aynı anda karışıyor olabilir. ( lpg nin sigortasını çıkartıp benzinde deneyin ) 4. arıza lambası yanması lazım. bahsetmemişsiniz. Bu arıza benim çıldırtacak oksije sensörünü aktif etttim. aynı arıza var / bobin,kabo,bujileri değiştirdim. sorun aynı / sistemi komple inceledim hiz arıza yok. ama tekleme var Yorum bağlantısı
Recommended Posts