İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Egzoz Hego Sensörü Focus Arka Mavi Arızası


Günay Varol

Recommended Posts

Günay Varol

Egzoz Hego Sensörü Focus Arka Mavi (98 AB-9G444-BB) bu sensörü dipten kesmişler neden kesilmiş olabilirler sizce ve bu sensör ne işe yarıyor, nereden bulabilirim.

 

ARACIMDA BENİ CİDDİ DERECEDE RAHATSIZ EDEN, Normal gidişlerde sorun yok ancak aracı zorladığımda ( 160 km veya bolu dağı rampasında ) Motor kafayı sıyırıyor titremeli çalışıp stop ediyor. normal hızla gittiğimde sadece 4. viteste tekleme oluyor 

 

( bobin, buji kabloları, bujiler orjinali ile değişti. )

 

Arabanızın Markası/Modeli : FORD FOCUS 2004 LPG Lİ 1.6 MOTOR

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

hego ne demek bilmiyorum da bu bildiğimiz oksijen sensörü. ilk sensör mototrun MAF sensörüne göre girişte ölçülen hava oranına göre yakıt kullandığından emin olmak için sisteme sürekli sinyal gönderir ve tam bozulmadan arıza kaydı oluşturmaz. ikini sensör ise katalitik konvertöre giren ve zaten ilk sensörün ölçtüğü oksijen miktarının çıkıştaki miktarını ölçer. ilk sensör motorun düzgün çalışması için mutlaka gerekiyken ikincisi katalitik konvertörü kontrol ettiğinden aracın performansını etkilemez. ama arıza kaydı oluşturur. tüm oksijen sensöleri ısındıkları zaman çalışırlar.

 

sizinkinde katalitik konvertör iptal edilmiş olabilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Doğan'ın da açıkladığı gibi. .stop etme sebebi oksijen sensörü değildir. 

Aracın hararetini kontrol ediyor musunuz.

Stop ettikten sonra hemen çalışıyor mu ?   

Yorum bağlantısı
Günay Varol
Mehmet Ozyurek yazdı:

Doğan'ın da açıkladığı gibi. .stop etme sebebi oksijen sensörü değildir. 

Aracın hararetini kontrol ediyor musunuz.

Stop ettikten sonra hemen çalışıyor mu ?   

Hararetli kontrol ettim sorun yok, kontağı kapattım çalıştırdim yine aynı. Ancak aracı 10 dk dinlendirim çalıştırdim düzeldi. 

Motorda rolenti de az hissedilsede 3 saniyede bir düzensizlik hissediliyor

Yorum bağlantısı
Günay Varol
Dogan Arsiray yazdı:

hego ne demek bilmiyorum da bu bildiğimiz oksijen sensörü. ilk sensör mototrun MAF sensörüne göre girişte ölçülen hava oranına göre yakıt kullandığından emin olmak için sisteme sürekli sinyal gönderir ve tam bozulmadan arıza kaydı oluşturmaz. ikini sensör ise katalitik konvertöre giren ve zaten ilk sensörün ölçtüğü oksijen miktarının çıkıştaki miktarını ölçer. ilk sensör motorun düzgün çalışması için mutlaka gerekiyken ikincisi katalitik konvertörü kontrol ettiğinden aracın performansını etkilemez. ama arıza kaydı oluşturur. tüm oksijen sensöleri ısındıkları zaman çalışırlar.

 

sizinkinde katalitik konvertör iptal edilmiş olabilir.

konvertör den sonra gelen mavi sensör yenisini buldum alacam ancak neden dipten kesip iptal etmişler onu anlamadım. Bu sensörün faydası var mı

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bank2, 2. sensör katalizatörün durumunu kontrol eder. enjeksiyon değerlerine etkisi yoktur.

Dogan Arsiray yazdı:

hego ne demek bilmiyorum da bu bildiğimiz oksijen sensörü.

ford daki ismi hego olarak geçmekte.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Günay Varol
Çağlar Bayur yazdı:

bank2, 2. sensör katalizatörün durumunu kontrol eder. enjeksiyon değerlerine etkisi yoktur.

ford daki ismi hego olarak geçmekte.

Anladığım kadarı ile çalışmasını etkilemiyor. 

Peki motor neden tekliyor olabilir bobin koblolar buji değişti.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

su eksilmesi, genleşme tankından dışarı çıkan su yada kalıntısı varmı?

 

kapak contası tam bozulmamış eski aracımda aracı limitlerine yakın zorlayınca sallantı ve sert vuruntular oluyordu. sebebi de ani olarak yanma odasına karışan soğutma sıvısıydı. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Sizin katalizör de gitmiştir şimdi sensör veriyi okuyamayınca araç sürekli zengin veya fakir karışımda çalışır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

kapak contası tam bozulmamış eski aracımda aracı limitlerine yakın zorlayınca sallantı ve sert vuruntular oluyordu. sebebi de ani olarak yanma odasına karışan soğutma sıvısıydı. 


Çok mantıklı.
Bekleyince de buharlaşıyor.

Bu durumda
Su eksiliyor mu bakmak gerek.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Koray Demir yazdı:

Sizin katalizör de gitmiştir şimdi sensör veriyi okuyamayınca araç sürekli zengin veya fakir karışımda çalışır.

Arka sensor ile karısımın ilgisi yok ama.

Yorum bağlantısı
Günay Varol
Mehmet Ozyurek yazdı:

 


Çok mantıklı.
Bekleyince de buharlaşıyor.

 

Bu durumda
Su eksiliyor mu bakmak gerek.

Su eksiltme yok

Benim en büyük sıkıntım.

Araç neden düzensiz çalışıyor

Bobin, buji ve buji kabloları değişti.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Dogan Arsiray yazdı:

Arka sensor ile karısımın ilgisi yok ama.

Birbiriyle eşgüdümlü olarak çalışmıyor mu ki? Biri arızalıysa diğeri de doğru oksijen miktarını ayarlamada sapıtır diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Günay Varol yazdı:

Bobin, buji ve buji kabloları değişti.

 

Bunlar sadece ateşler. Bunlar değişince her sorun ortadan kalmaz maalesef. 

Bunlar dışında

Silindir doğru doluyor mu ? Doğru ve yeterli sıkışıyor mu ?

10'larca sensörlerden gelen veriler doğru ve sağlıklı mı ? Havalandırmalar, müşürler doğru çalışıyor mu ? Valfler doğru çalışıyor mu ?

Kontrol edilmesi gereken onlarca yer var.. 

 

Bu sorun ne zaman ve nasıl başladı ?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Koray Demir yazdı:

Birbiriyle eşgüdümlü olarak çalışmıyor mu ki? Biri arızalıysa diğeri de doğru oksijen miktarını ayarlamada sapıtır diye biliyorum.

 

hayır ilgili değiller. ikinci sensör sadece katalitik konvertörü ölçmek için var.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Günay Varol
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bunlar sadece ateşler. Bunlar değişince her sorun ortadan kalmaz maalesef. 

Bunlar dışında

Silindir doğru doluyor mu ? Doğru ve yeterli sıkışıyor mu ?

10'larca sensörlerden gelen veriler doğru ve sağlıklı mı ? Havalandırmalar, müşürler doğru çalışıyor mu ? Valfler doğru çalışıyor mu ?

Kontrol edilmesi gereken onlarca yer var.. 

 

Bu sorun ne zaman ve nasıl başladı ?

 

Aracı aldığım günden bu yana var. Araç sahibi kitledi kısacası normal seyir halinde ufak patlama var ama motoru yorduğum zaman kafayı sıyırıyor.

Yorum bağlantısı
Günay Varol
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bu durumda
Su eksiliyor mu bakmak gerek.

 

Su eksilme sorunu yok seviye hep aynı yerde

Yorum bağlantısı
Günay Varol
Dogan Arsiray yazdı:

su eksilmesi, genleşme tankından dışarı çıkan su yada kalıntısı varmı?

 

kapak contası tam bozulmamış eski aracımda aracı limitlerine yakın zorlayınca sallantı ve sert vuruntular oluyordu. sebebi de ani olarak yanma odasına karışan soğutma sıvısıydı. 

 

Su eksilme sorunu yok seviye hep aynı yerde / aracın suyu da temiz, bulanma veya leke yok, ayrıca normal çalışmada sorun yok ancak 4. viteste 2000 ile 3000 devir arasında tekleme var 2-3-5 te böyle bir şey hissetmiyorum

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Günay Varol yazdı:

SU EKSİLME SORUNU YOK SEVİYE HEP AYNI YERDE / ARACIN SUYUDA TEMİZ, BULANMA VEYA LEKE YOK :;,,AYRICA NORMAL ÇALIŞMADA SORUN YOK ANCAK 4. VİTESTE 2000 İLE 3000 DEVİR ARASINDA TEKLEME VAR 2-3-5 TE BÖYLE BİR ŞEY HİSSETMİYORUM

Gunay bey forumda buyuk harf kullanmiyoruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Günay Varol
(düzenlendi)
Alpay Sumer yazdı:

Gunay bey forumda buyuk harf kullanmiyoruz.

Su Eksilme Sorunu Yok Seviye Hep Aynı Yerde / Aracın Suyuda Temiz, Bulanma Veya Leke Yok :;,,Ayrıca Normal Çalışmada Sorun Yok Ancak 4. Viteste 2000 İle 3000 Devir Arasında Tekleme Var 2-3-5 Te Böyle Bir Şey Hissetmiyorum

 

Alpay bey bu konuyu nasıl çözecez

tarihinde Günay Varol tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Günay Varol
Alpay Sumer yazdı:

Benzinde durum nasil?

Lpg ayarlarina bakildi mi?

Benzinde aynı fark etmiyor

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Günay Varol yazdı:

 

Aracı aldığım günden bu yana var. Araç sahibi kitledi kısacası normal seyir halinde ufak patlama var ama motoru yorduğum zaman kafayı sıyırıyor.

 

1. motor zorlanıp titremeli çalıştığı anda hararet göstergesi normal mi ? ( hararet yapmasa da gösterge yükseliyorsa motor kendini korumaya alır )

2. sadece yokuş çıkarken zorlandığında mı  tekleme var ? ( yenide olsa, bobin kesiklik yapıyor olabilir )

3. patlamadan bahsetmişsiniz. benzin + lpg aynı anda karışıyor olabilir. ( lpg nin sigortasını çıkartıp benzinde deneyin )

4. arıza lambası yanması lazım. bahsetmemişsiniz.

Yorum bağlantısı
Günay Varol
Ersin Gökdemir yazdı:

 

1. motor zorlanıp titremeli çalıştığı anda hararet göstergesi normal mi ? ( hararet yapmasa da gösterge yükseliyorsa motor kendini korumaya alır )

2. sadece yokuş çıkarken zorlandığında mı  tekleme var ? ( yenide olsa, bobin kesiklik yapıyor olabilir )

3. patlamadan bahsetmişsiniz. benzin + lpg aynı anda karışıyor olabilir. ( lpg nin sigortasını çıkartıp benzinde deneyin )

4. arıza lambası yanması lazım. bahsetmemişsiniz.

 

Bu arıza benim çıldırtacak oksije sensörünü aktif etttim. aynı arıza var / bobin,kabo,bujileri değiştirdim. sorun aynı / sistemi komple inceledim hiz arıza yok. ama tekleme var

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...