İçeriğe Yönlendir

Escort - Mk3 1.3GL Motor Swap


Ömer Türkşanlı

Recommended Posts

  • 2 hafta sonra...
Sinan Akgöl

Zaten 3. toplanışı için çok eksiği olduğunu zannetmiyorum. Senin elindeki araç zaten ya fulldür ya çekme belgeli. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

başkası yapar artık

 

Senet yapalım şimdiden ödemeye başlayayım. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı
komplesi hem de mevcutlu
İcmal alsak kaç tane 4 motorlu araç çıkar ki!?
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Çağlar Bayur
Ömer Türkşanlı yazdı:
Çağlar Bayur yazdı:
komplesi hem de mevcutlu

İcmal alsak kaç tane 4 motorlu araç çıkar ki!?

escort satıldı mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı
escort satıldı mı?
Punto satıldı abi escort ile yola devam. Eksiklerini tamamlıyorum.
Yenilikler konusunda, bekliyorum gel
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin
Punto satıldı abi escort ile yola devam. Eksiklerini tamamlıyorum.
Yenilikler konusunda, bekliyorum gel

Çağlar abi bak seni bekliyor Ömer
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Ben? 

şifreni unutsana sen biraz?

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı
Ben? 
Başım üstüne King abim
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ömer Kar
Ömer Türkşanlı yazdı:

 

Aklımda şartlar, olabilirlik ve bütçe denklemi tutarsa ciddi ciddi düşündüğüm bir projedir kendisi.

Yasal 1.3 hacim %30 büyütülebiliyor krş 1.690cc yapmakta. Escort 1.6 motoru beyin tesisat ve olmuşken klima ve hidrolik direksiyon ile evladiyelik bir proje yapmayı düşünüyorum

Ayrıca Ford 1.6 1.8 ve 2.0 motorları arasında ki tek farkın piston çapları olduğu ve bloğun aynı olduğu bilgisine eriştim ki, 84.8 çaplı piston ile blok içine gerekli refktefiye işlem, kapak vs şeklinde 1.6 motordan daha fazla güç elde edebiliriz diye tahmin ediyorum.

 

Escort mk3 850kg. 69 hp 1.3 karbüratörlü 4ileriden 5ileriye çevrilmiş bir şanzımana şu an...

 

Kafamdakiler....

 

1.6 ford motoru

Escort 1.6 efi

Focus 1.6 zetec

 

(Mk1 mondeo 1.8 130 hp olan motoru swaplamışlar Avrupada genelde önü daha açık ve yapılan işlere iyi cevap verdiği söylenmiş)

2.0 piston (84.8)

Gerekli refktefiye, kapak taşlama vs.

Elektronik ateşleme, beyin, harness tertibatı.

Hidrolik direksiyon

Egzoz, manifold vs işlemleri.

Olursa klima (çok istediğim)

Escort aktarma organları vb.

Her şey düzenli çalışırsa Sıralı sistem lpg kiti...

 

130 150 hp gibi bir güç alınırsa 850 kg araç için ciddi rakamlar olacaktır...

 

Gelelim asıl sorulara

 

1)Yapılabilir mi?

2)Fiyar tahmini ne tutacaktır?

3)Yapacak babayiğit?

 

Mavi araç 1.3 karbüratörlü 5ileri motor

Beyaz araç ise Escort 1.8 efi enjeksiyon tipli Avrupa uygulaması. (1.8 motorların motor ve şanzıman kulak ve takozları uyumlu diye yazmışlar)

 

Saygılar...

Turbo düşünmüyorum...

Konuyu yanlış yere açtıysam lütfen taşır mısınız :)

 

 

Ömer bey daha önceki 3 aracına swap yapmış birisi olarak swap ikinci planınız da olsun diyorum. Çünkü swap işi kolay görünür al motoru koy olsun bitsin sanılır aslında görünmeyen çok fazla detayı vardır hem elektronik hem mekanik heleki güncel bir motorsa elektronik açıdan işiniz çok zor değil ama kolay da değil. Tüm detayları bir şekilde halledersiniz bu sefer ruhsatta sorun yaşarsınız muayene biter aracı kullanamazsınız (ben 2 aracımın motorunu işlettim) Ayrıca araçlar tasarlanırken en en en çok dikkat edilen konu ağırlık dengesidir ağırlık dengesi bir aracın yol tutuşundan frenlemesine, çukurlarda verdiği tepkiden viraja bir çok şeyi belirler.

 

Sonradan koyacağınız motorla ağırlık dengesini bozma ihtimaliniz oldukça yüksek, dengeyi ayarlama şansınız ise sıfır (0) o yüzden çok güçlü ama sadece güçlü, çok saçma bir araba da ortaya çıkarabilirsiniz en ufak bir şeyde savrulan, patinajdan yürümeyen, savrulduğunda yada kayma eğilimi gösterdiğinde buz pistindeymiş gibi hissettiren vs...

 

Benim bu camiadan anladığım bir aracın güçlendirilmesi isteniliyorsa yapılacak en mantıklı işlem kendi motorunu güçlendirmek tir ruhsat sorunun olmaz araçta tadilata kesip biçmeye gerek kalmaz çoğu şey bolt on olur istenildiğinde çok daha kolay orjinale döndürebilirsiniz. Turbo/sc mükemmel ve kabul edilmiş bir uygulamadır bu gün bir motoru turboya çevirmenin dip maliyeti 10 bin tl dersek (motor içi dahil)  bir swap maliyeti de hemen hemen aynıdır hatta belkide daha fazla.

 

Genel olarak sonradan turbolanan ve kırılan motorların büyük bir çoğunluğu kötü ayar yüzünden olmaktadır (ateşleme ve yakıt) mekanik kötü ayar yüzünden kırılır. Düzgün ayar ile mekaniğe kolay kolay bir şey olmaz.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Ömer Türkşanlı
 
Ömer bey daha önceki 3 aracına swap yapmış birisi olarak swap ikinci planınız da olsun diyorum. Çünkü swap işi kolay görünür al motoru koy olsun bitsin sanılır aslında görünmeyen çok fazla detayı vardır hem elektronik hem mekanik heleki güncel bir motorsa elektronik açıdan işiniz çok zor değil ama kolay da değil. Tüm detayları bir şekilde halledersiniz bu sefer ruhsatta sorun yaşarsınız muayene biter aracı kullanamazsınız (ben 2 aracımın motorunu işlettim) Ayrıca araçlar tasarlanırken en en en çok dikkat edilen konu ağırlık dengesidir ağırlık dengesi bir aracın yol tutuşundan frenlemesine, çukurlarda verdiği tepkiden viraja bir çok şeyi belirler.
 
Sonradan koyacağınız motorla ağırlık dengesini bozma ihtimaliniz oldukça yüksek, dengeyi ayarlama şansınız ise sıfır (0) o yüzden çok güçlü ama sadece güçlü, çok saçma bir araba da ortaya çıkarabilirsiniz en ufak bir şeyde savrulan, patinajdan yürümeyen, savrulduğunda yada kayma eğilimi gösterdiğinde buz pistindeymiş gibi hissettiren vs...
 
Benim bu camiadan anladığım bir aracın güçlendirilmesi isteniliyorsa yapılacak en mantıklı işlem kendi motorunu güçlendirmek tir ruhsat sorunun olmaz araçta tadilata kesip biçmeye gerek kalmaz çoğu şey bolt on olur istenildiğinde çok daha kolay orjinale döndürebilirsiniz. Turbo/sc mükemmel ve kabul edilmiş bir uygulamadır bu gün bir motoru turboya çevirmenin dip maliyeti 10 bin tl dersek (motor içi dahil)  bir swap maliyeti de hemen hemen aynıdır hatta belkide daha fazla.
 
Genel olarak sonradan turbolanan ve kırılan motorların büyük bir çoğunluğu kötü ayar yüzünden olmaktadır (ateşleme ve yakıt) mekanik kötü ayar yüzünden kırılır. Düzgün ayar ile mekaniğe kolay kolay bir şey olmaz.
Yurt dışında zetec s motorları çok fazla ve basit uyguladıkları için, bahse konu motor tüm Ford grubu (1996-2006)bandında kullanıldığı için en mantıklı olanı.
Neden?
Mk3 Escort parça olarak maalesef kolay erişilebilir değil...
Bende parçaya kolay erişim, hidrolik direksiyon ve olursa eğer klima sebebiyle güncel bir motor kullanmak istiyorum.
534d0489a00e8cf11d7a7f7780247daf.jpg
Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Ebrar Tüfek

Proje ne alemde? bugün 2.0 tfsi motorlu

golf 6 R'a,  2.5 tfsi 5 silindir rs3 motoru swaplayan birine denk geldim instagramda. 

İlerde benimde çok istediğim birşeydi bu. Hacim değiştirilmiş, tosfed'e kayıtlı olduğunu pek zannetmiyorum, motoru faturalı almışlar galiba.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Bünyamin Karluklu

Silindir hacim değişimi ile alakalı bana testler istendiği söylendi. Geçen sene yaptıracaktım aklıma tekrar düştü bir foruma bakayım dedim.. 

aynı dizel - benzin değişimleri yasakmış muayenede kalırmışız.. Benim derdim hacimde yükseltmek değil benzinlide %50 arttırma hakkına sahibiz.. Yaptıranlar muayeneden proje ile geçti mi merak ediyorum..

 

kaynak:  🚗 MOTOR DEĞİŞİMİ PROJESİ

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ebrar Tüfek yazdı:

swaplayan birine denk geldim instagramda. 

ensegramda saniyede herşeyi swaplayabilirsin

Bünyamin Karluklu yazdı:

Yaptıranlar muayeneden proje ile geçti mi merak ediyorum..

hacim değişmez geçemez

benzinlide %30 mazorluda %50 güç artışı olabilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...