İçeriğe Yönlendir

İlk Beyazım Astra J 🙂


Arif Aykın

Recommended Posts

Ali Darbaz
Arif Aykın yazdı:

Sanki bir ara öyle konusu geçmişti diye hatırladım. Kusura bakma öyleyse ben yanlış hatırlıyorum.


Su bidonum kirli , dibini fısfısla çektim. Bir gün beklettim. Bidonun dibinde tırnak ucu kadar çökelti vardı. Yağ değil muhtemelen siyah bir petrol turevi. Muhtemel benzin kurumuydu. 500 ml içinde tırnak ucu kadar çökelti o yaştaki araba için normal.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Arif Aykın

93.000 km olduk. Bugün yazlık lastik aldım nokian lastiklerde aşırı çatlama mevcuttu tedirgin ediyordu. 
 

h0rf1br.jpeg

 

530wcd0.jpeg

 

9lcowoe.jpeg

 

 

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Arif Aykın

Arabada ara ara iş yerinin otoparkında bıraktığımda veya sabahları bazen çalıştırdığımda sorun yaşıyordum. Fabrika ile ev arası 3 km ve araba son 1 km kadar kaldığında lpg geçiyordu çoğu zaman. Arabayı stop edip  minimum 2-3 veya daha fazla süre sonra çalıştırıp rolantide gaza bastığımda motor tarafından pat pat diye ses, rolantide aşırı dalgalanma veya hareket ettiğimde stop edecek gibi gaz yememe ve sonrasından birden turbo varmış gibi aniden gaz yeme ve hareketlenme oluyordu. Arabanın çekişinde herhangi bir performans kaybı oluşmuyordu. Bu durum aslında aldığımdan beri vardı belki ama ilk 1 sene falan arabayı çalıştırıp rolantide 2-3 dk bekleyip araç sesi değiştikten sonra hareket ediyordum ve bu sebepten fark etmiyordum sanırım. Neyse bu sebeplerden dolayı bujileri değiştirmiştim ve bobinde değiştirmiştim ama aynı problem devam ediyordu. Yağ soğutucu değiştirdiğimde kompresyon testi yaptırmıştım normal çıkmıştı ama ben yine de iki hafta önce akşamdan arabayı başka ustaya bıraktım ve kompresyon testini sabah araba soğukken yaptılar. Değerler çok iyi dedi sorun yok subaplarda, bobin değiştirmediysen onu değiştir yada lpg kontrol ettir mutlaka dediler. Buradaki LPG firmalarına gittiğimde bilgisayara bağlayıp bunda bir şey yok motorda arıza var diye gönderdikleri için İstanbul'a Candan Mühendisliğe gittim. Durumu anlattım araç sıcak olduğu için arabanın soğuması için 4 saate yakın bekletildim ve arabanın kompresyon testini yaptılar. Sonrasında subaptan olmadığını görünce LPG tarafına yöneldiler. Kontrollerde enjektörlerin arızalandığını, normalden daha fazla ve zamansız gaz verdiğini bu sebepten dolayı da arabayı stop ettiğimde gazı fazla verdiğinden yanmamış gaz içeride kalmasından dolayı bu durum oluştuğunu anlattılar. Enjektör değişti 2 ye 2 nozulları ayarladılar sonra regülatörden basın ayarı yapacakları esnada regülatör basınç kontrol edemediği tespit edildi. Yeni enjektöre vereceği gazı veremediğinden sürekli araba benzine geçiyordu gaz yokmuş gibi hissederek. Regülatör de değişimi yapıldı ve en son AFR ayarı yaparak arabayı teslim ettiler. Yaklaşık 2 haftadır kullanıyorum araç performansında anlık tepkime harici normal çekişte çok bir şey fark etmedim. 2 haftalık gözlem sonucunda arabayı direkt çalıştırıp beklemeden sabah veya iş çıkışı çalıştırıyorum hiç bir durum oluşmuyor. Yakıt olarak normal zamana göre şehir içinde 40 km kadar fazla gidiyor şu anda gözlemlediğim. İnşallah tekrarlamaz diye umut ediyorum. 

Uzun zaman test sonrası tekrar yazarım ve başkasının başına gelirse diye yazdım. Faydalı olur umarım. :) 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Arif Aykın yazdı:

Arabada ara ara iş yerinin otoparkında bıraktığımda veya sabahları bazen çalıştırdığımda sorun yaşıyordum. Fabrika ile ev arası 3 km ve araba son 1 km kadar kaldığında lpg geçiyordu çoğu zaman. Arabayı stop edip  minimum 2-3 veya daha fazla süre sonra çalıştırıp rolantide gaza bastığımda motor tarafından pat pat diye ses, rolantide aşırı dalgalanma veya hareket ettiğimde stop edecek gibi gaz yememe ve sonrasından birden turbo varmış gibi aniden gaz yeme ve hareketlenme oluyordu. Arabanın çekişinde herhangi bir performans kaybı oluşmuyordu. Bu durum aslında aldığımdan beri vardı belki ama ilk 1 sene falan arabayı çalıştırıp rolantide 2-3 dk bekleyip araç sesi değiştikten sonra hareket ediyordum ve bu sebepten fark etmiyordum sanırım. Neyse bu sebeplerden dolayı bujileri değiştirmiştim ve bobinde değiştirmiştim ama aynı problem devam ediyordu. Yağ soğutucu değiştirdiğimde kompresyon testi yaptırmıştım normal çıkmıştı ama ben yine de iki hafta önce akşamdan arabayı başka ustaya bıraktım ve kompresyon testini sabah araba soğukken yaptılar. Değerler çok iyi dedi sorun yok subaplarda, bobin değiştirmediysen onu değiştir yada lpg kontrol ettir mutlaka dediler. Buradaki LPG firmalarına gittiğimde bilgisayara bağlayıp bunda bir şey yok motorda arıza var diye gönderdikleri için İstanbul'a Candan Mühendisliğe gittim. Durumu anlattım araç sıcak olduğu için arabanın soğuması için 4 saate yakın bekletildim ve arabanın kompresyon testini yaptılar. Sonrasında subaptan olmadığını görünce LPG tarafına yöneldiler. Kontrollerde enjektörlerin arızalandığını, normalden daha fazla ve zamansız gaz verdiğini bu sebepten dolayı da arabayı stop ettiğimde gazı fazla verdiğinden yanmamış gaz içeride kalmasından dolayı bu durum oluştuğunu anlattılar. Enjektör değişti 2 ye 2 nozulları ayarladılar sonra regülatörden basın ayarı yapacakları esnada regülatör basınç kontrol edemediği tespit edildi. Yeni enjektöre vereceği gazı veremediğinden sürekli araba benzine geçiyordu gaz yokmuş gibi hissederek. Regülatör de değişimi yapıldı ve en son AFR ayarı yaparak arabayı teslim ettiler. Yaklaşık 2 haftadır kullanıyorum araç performansında anlık tepkime harici normal çekişte çok bir şey fark etmedim. 2 haftalık gözlem sonucunda arabayı direkt çalıştırıp beklemeden sabah veya iş çıkışı çalıştırıyorum hiç bir durum oluşmuyor. Yakıt olarak normal zamana göre şehir içinde 40 km kadar fazla gidiyor şu anda gözlemlediğim. İnşallah tekrarlamaz diye umut ediyorum. 

Uzun zaman test sonrası tekrar yazarım ve başkasının başına gelirse diye yazdım. Faydalı olur umarım. :) 

Geçmiş olsun, candan yaptığı reklam kadar başarılı demek ki, umarım tekrarlanmaz 😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Arif Aykın yazdı:

Fabrika ile ev arası 3 km ve araba son 1 km kadar kaldığında lpg geçiyordu

hiç geçmesin daha iyi , 2km ye varmadan  su sıcaklığı 40C ye varması lazım

Yorum bağlantısı
Arif Aykın
Çağlar Bayur yazdı:

hiç geçmesin daha iyi , 2km ye varmadan  su sıcaklığı 40C ye varması lazım

Km bazlı tam ne zaman geçtiği konusunda hiç ölçüm yapmadım açıkçası sadece tahminime göre böyle söyledim.

Valla kışın zaten kapatıyorum genelde :) iş çıkışı ev harici bir yere gideceksem açıyorum.

Yorum bağlantısı
Arif Aykın
(düzenlendi)
Koray Demir yazdı:

Geçmiş olsun. Parça ve işçilik maliyetleri nasıl?

3500 enjektör, 3500 regülatör ve 600 AFR ayarı ücreti alındı. 7000 içerisinde ne kadarı işçiliktir bilmiyorum. Değişmeyen bir tek GFİ kontrol ünitesi kalmıştı, bende madem oldu olacak komple ön tarafı BRC yapalım dedim 14bin-15bin arası tutar dediler değiştirtmedim. Tankın ömrü 2026 da bitiyor eğer ki bu sene bitseydi komple söktürüp tekrar taktıracaktım. Yeni sıfırdan takmaya da 17bin istiyorlar.

tarihinde Arif Aykın tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...