Ali Darbaz 26 Ağustos 2019 Paylaş 26 Ağustos 2019 (düzenlendi) Merhaba Akşam akşam bu videoyu hazırlayasım geldi. Elimde imkan var, kimsede mahrum kalmasın. Arabamı kullandığım üç farklı devirde, aracın verileini ve hız sapma verilerini paylaştım. Ayrıca yakıt tüketimi %80 oranında doğruyu yansıtıyor Başka i10 modelleri ile farklılık gösterebilir. de 26 Ağustos 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Fırat Önal 26 Ağustos 2019 Paylaş 26 Ağustos 2019 Ali hocam daha önce anlattın mı bilmiyorum. Ayrıntılı bir şekilde göstermişsen eğer bana denk gelmedi. Bende mini elm327 cihazı kullanıyorum. Program olarak da Torque kullanıyorum. Ama anlık tüketim görünmüyor mesela. Bu konuda Türkçe anlatım göremedim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 26 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 26 Ağustos 2019 Fırat Önal yazdı: Ali hocam daha önce anlattın mı bilmiyorum. Ayrıntılı bir şekilde göstermişsen eğer bana denk gelmedi. Bende mini elm327 cihazı kullanıyorum. Program olarak da Torque kullanıyorum. Ama anlık tüketim görünmüyor mesela. Bu konuda Türkçe anlatım göremedim. O konuya ilk fırsatta gireyim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 27 Ağustos 2019 (düzenlendi) Merhaba Videonun raw haliyle izledim, yeni şeyler farkettim. Buda benim ufkumu genişletti. Öncelikle devir artıkça İntake sıcaklığı düşüyor. O anki hava sıcaklığına yaklaşıyor . Fakat motor 3500 devir çevirdiğinde rampa inişine geçtiği esnada gaz kelebeği kısılıyor. %20 gaz konumuna inildiğinde, intake 36 dereceden 39 dereceye çıkıyor. 3000 devirde ise intake 39-38 derecede devam ederken , katalitik sıcaklığı 100 derece düşüyor. Burdan anlıyoruz ki, Heat Loss denilen durum, saate 90 km hızla ve 3000 devirde giderken 100 derece azalıyor . Gelelim en çok kullandığım 75 km ve 2500 devir. Emilen hava sıcaklığı 2 derece daha artıyor. İntake 41 derece çıkıyor, Cat sıcaklığı 745 dereceye düşüyor. Yani işin özü 3500 devirde araban güçlüdür, ama yıpranıyorsun 3000 devirde araban güçlü fakat kayıplar az. Az yakarsın . 2500 devirde araban yıpranmıyor , fakat 90 km hızla gittiğin ile aynı yakarsın . 27 Ağustos 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 27 Ağustos 2019 Paylaş 27 Ağustos 2019 Biz hic havayi suyu kontrol etmiyoruz. En buyuk yanlisi burda yapiyoruz galiba. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 27 Ağustos 2019 Bu küçük videoda anlaşıldığı gibi emilen sıcak havayı soğutmak oldukca basit. Vites düşürüp gazı kökleyince motor sıcak havayı ortamdan emerek çekiyor. Yerine soğuk hava doluyor. Böylece bir sorunun çözümünü daha öğrenmiş olduk. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Ağustos 2019 Paylaş 27 Ağustos 2019 Ali Darbaz yazdı: emilen sıcak havayı soğutmak oldukca basit. debi artarsa sıcaklık düşer. evde basit bir test: elinize hafifçe üfleyin,sonra daha hızlı üfleyin. akciğerden gelen havayı eliniz soğuk hisseder. akciğer aynı sıcaklık aynı, neden daha soğuk oldu? akciğere başka yerden hava girişi de yok Yorum bağlantısı
Fırat Önal 27 Ağustos 2019 Paylaş 27 Ağustos 2019 Ali Darbaz yazdı: O konuya ilk fırsatta gireyim. Merakla bekliyorum. Takipteyim. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 28 Ağustos 2019 Paylaş 28 Ağustos 2019 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: debi artarsa sıcaklık düşer. evde basit bir test: elinize hafifçe üfleyin,sonra daha hızlı üfleyin. akciğerden gelen havayı eliniz soğuk hisseder. akciğer aynı sıcaklık aynı, neden daha soğuk oldu? akciğere başka yerden hava girişi de yok ter daha hızlı buharlaşıyor da ondan. iş yerindeki kompresörde de aynısı oluyor. ortam ısısı ile kompresörün tanka doldurduğu hava aynı. ama tahliye olurken: 1- çarptığı yüzeydeki birim zamanda olan buharlaşmayı arttırı 2 - basınç farkları ısı farklarına da neden olur. aynı LPG tankından kontrolsüzce dışarı sızan gazın çevresini dondurması gibi 28 Ağustos 2019 tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts