İçeriğe Yönlendir

Mondeo II - Hararet ve Kapak Contası


Sühan Bozdağ

Recommended Posts

Sühan Bozdağ

Herkese selamlar. Epey zamandır mondeo ile sorun yaşamıyordum. bu sabah ta  900 km yolu sorunsuz tamamladık. İstanbul'a girmemizle trafiğe saplanmamız bir oldu ve hararet yükseldi. Ne var ki, fan zamanında çalışıp görevini yapıyordu ya da ben öyle zannediyordum. motor suyu eksik ikaz lambası yaklaşık bir aydır yanıyordu ama her kontrol ettiğimde suyun seviyesinin normal olduğunu görüyordum. Forumda yaptığım kısa bir araştırmayla yedek su deposundaki sensörün arızalı olabileceğini  öğrendiğim için pek üzerinde durmadım. Gene de yola çıkmadan önce ve her molada suyu kontrol ettim. herhangi bir eksilme söz konusu değildi. yol boyu sıkıntısız geldim ama dur kalk trafikte hararet sona dayandı ve Kavacık kavşağına geldiğimde rölantide bir kaç kez stop etti motor. Dörtlüleri yakıp emniyet şeridine girdim, gaza bastığımda çok yüksek bir şıkırtı sesi duyuluyordu. gazdan ayağımı çektiğimde kesilen bu sesin hayra alamet olmadığını düşünürken gösterge panosundaki akü simgeli ışık yandı.  Motor stop ta etmedi, sağa çekip kaputu açtım ve motordan duman çıktığını gördüm. Sonra çekiciye yükleyip evin önüne getirdim. En iyi ihtimal (!) apak contasını yaktığımı .düşünüyorum. üzerinden 3-4 saat geçmesine rağmen aracı çalıştırmayı denemek içimden gelmedi. önce forumdaki üstatların görüşlerini alayım dedim. Saygılar.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

şıkırdayan şey ısınan yağ nedeniyle iyi yağlanamayan valfler olmalı. büyük ihtimalle conta zedelenmiştir. ne kadar ısıya maruz kaldığına göre değişir. ama zaten sağlıklı olsa hararet yapmazdı. tamir olma zamanı sanki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ
Dogan Arsiray yazdı:

şıkırdayan şey ısınan yağ nedeniyle iyi yağlanamayan valfler olmalı. büyük ihtimalle conta zedelenmiştir. ne kadar ısıya maruz kaldığına göre değişir. ama zaten sağlıklı olsa hararet yapmazdı. tamir olma zamanı sanki.

Contanın yandığını düşünüyorum. Az evvel gidip çalıştırdım sorunsuz çalıştı ama stop edince motor bloğundan bir süre fokurdamaya benzer bir ses geldi. Ayrıca egzostan az miktarda su damladı. Yedek su kabındaki suyun yüzeyinde yağ zerrecikleri vardı. Bu belirtiler de contanın yandığına işaret galiba. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alpay Köse

Geçmiş olsun.evet  dediğiniz gibi.conta yanmış umarım diğer parçaları zarar görmemiştir.hiç çalıştırmadan çekici ile tamire götürmen izi tavsiye ederim

Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ
Alpay Köse yazdı:

Geçmiş olsun.evet  dediğiniz gibi.conta yanmış umarım diğer parçaları zarar görmemiştir.hiç çalıştırmadan çekici ile tamire götürmen izi tavsiye ederim

Sağ olun.

Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ

Son durum; 

ustanın dediğine göre devri daim bitmiş ve motorda su kalmadığı için conta yanmış ve motor bloğu epey eğrilmiş, taşlamaya gidecek 2500- 3000 gibi maliyet çıktı. Mondeoların suyuna dikkat!

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

geçmiş olsun, zetec motor yağsız gider susuz asla deyişini yine hatırlayalım. devirdaim en son ne zaman değişmişti acaba?

Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ
Çağlar Bayur yazdı:

geçmiş olsun, zetec motor yağsız gider susuz asla deyişini yine hatırlayalım. devirdaim en son ne zaman değişmişti acaba?

Sağ olun Çağlar Bey. Bu deyişe zaten aşinaydım ama artık aklımdan çıkmaz. Devri daim'in en son ne zaman değiştiğini bilmiyorum. Ben 4 ay önce aldım aracı. 

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
geçmiş olsun, zetec motor yağsız gider susuz asla


Bu sözü tarih kitapları altın harflerle yazacak.
Devri daim'in en son ne zaman değiştiğini bilmiyorum. Ben 4 ay önce aldım aracı. 

Çok geçmiş olsun Sühan.
Çok zarar vermişsin arabaya. Umarım kolay atlatırsın.
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

geçmiş olsun araçlarımız eskidikçe bu tip başlıkları daha çok görür olacağız. bundan sonra böyle maalesef.

Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ
 

 

Bu sözü tarih kitapları altın harflerle yazacak.

Çok geçmiş olsun Sühan.

Çok zarar vermişsin arabaya. Umarım kolay atlatırsın.

 

sağ olun Mehmet Bey. bagajda 10 litrelik suyla gezdim bütün yaz. Ne olur ne olmaz diye.. Amma velakin 900 km yolun sonunda eve 5 km kala su koyverdi benim mondeo [emoji4]

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cengiz Aratemur

Geçmiş olsun.Çok can sıkıcı bir durum .

Hiç ummadığımız anda herşey yolunda giderken hararet yükseliveriyor.

O yüzden bendede alışkanlık oldu devamlı göstermeyi kontrol ediyorum. 

Şu an kullandığım mondeo.2 dir  hararet yükseltti.   ilki hortum patlaması, ikinci yedek su deposunun kılcal çatlak oluşundan eksilen suyu tamamlamayı unutmam.☹   İkisindede hemen müdahale ettimde zarar vermeden kurtardım. 

Bende bagajımda devamlı su bulundururum.

Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ
Cengiz Aratemur yazdı:

Geçmiş olsun.Çok can sıkıcı bir durum .

Hiç ummadığımız anda herşey yolunda giderken hararet yükseliveriyor.

O yüzden bendede alışkanlık oldu devamlı göstermeyi kontrol ediyorum. 

Şu an kullandığım mondeo.2 dir  hararet yükseltti.   ilki hortum patlaması, ikinci yedek su deposunun kılcal çatlak oluşundan eksilen suyu tamamlamayı unutmam.☹   İkisindede hemen müdahale ettimde zarar vermeden kurtardım. 

Bende bagajımda devamlı su bulundururum.

Teşekkür ederim Cengiz Bey. Başa gelen bu musibet vesilesiyle iyi ve güvenilir bir usta buldum en azından. kapak taşlanıp düzlendi, conta yenilendi, devri daim, termostat ve eskiyen hortumlar değişti, salkım saçak sallanan çürümüş tesisat kabloları olabildiğince elden geçti ve motorun suyu ve yağı yenilendi. yalnızca motor suyu eksik uyarı lambası sönmedi hala. Galiba sensör bozuk. İhtiyaç duyan arkadaşlara gönül rahatlığıyla ustamın numarasını verebilirim. Bagajda su daim. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Uçaklarda gösterge kontrolleri yapılmadan hareket edilmez. Bazı göstergeler çok önemli. Su sensörü de bunlardan biri. Sensörün motoru taşlatmaktan daha ucuz olduğunu düşünüyorum ;) 

Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Uçaklarda gösterge kontrolleri yapılmadan hareket edilmez. Bazı göstergeler çok önemli. Su sensörü de bunlardan biri. Sensörün motoru taşlatmaktan daha ucuz olduğunu düşünüyorum ;) 

sensör bulabilsem keşke de değiştirsem...:)

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Mithat Akbaş

Benzer sorunu bir arkadaşımda da yaşadık. Aracı her 200-250 km'de yaklaşık 2 LT su eksiltiyor. Benzinde çalışırken bazen titriyor. LPG'de sorun yok. (Sadece) silindir kapak contasını değiştirmeyi düşünüyor. Çünkü aracı ben de kullandım, LPG de herhangi bir çekiş kaybı yok. Tek tespitimiz su eksilltiği ve bunu eksozdan attığı. Motorda rölanti düzensizliği veya sıradışı bir ses yok. Ankara'da işinin erbabı motor ustası tavsiyelerinizi bekliyorum. Hayırlı forumlar... Şimdiden teşekkürler....

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...