İçeriğe Yönlendir

C - Max II - Orijinal Bijon Anahtarına Güvenmeyin Yamuluyor


Aydın Perçem

Recommended Posts

Aydın Perçem

Ford’ a yadığım yazı aşağıdadır.

Yanıt bekliyorum..

 

Aşağıdaki olay şehiriçi değil de dağ başında olsaydı ne olacaktı?

 

“Merhaba,

2015 model C-Max sahibiyim. Bu 3. C-Max aracım.

Geçenlerde Kocaelide, şehir içinde lastik patladı. Değiştirmek için kriko ve lastiği çıkardım. Lastiği sökmek için orijinal bijon anahtarını, orijinal krikodan ayırdım. Bijon anahtarını 90 derece olacak şekilde açtım, somununa takıp çevirdiğimde, sacdan bükülerek yapılan bu zayıf bijon anahtarı yamuldu. (Detay isterseniz fotoğraf ve video atabilirim.) Ford yol yardım garanti bittiği için yardımcı olamayacaklarını ve Kocaeli ES Oto yardımcı olmak için para ödemem gerektiğini bildirdiler. Yoldan geçen VW bir araçtan kriko kolu ödünç alarak tekeri değiştirdim.

1 - Kendi cıvatasını sökemeyen bijon anahtarı neden araçlara konuyor?

2 - Garanti bitmeseydi bu anahtar bu somunu sökecek miydi?

3 - Çözümden ve güncel durumdan uzak servis anlayışınız ne zaman sona erecek?

4 - Bu durumu düzeltmek için hangi aracın bijon anahtarını kullanmalıyım?”

 

QPyQ1y.jpg

 

Xbld23.jpg

 

dLMX4D.jpg

 

 

  • Beğen 4
  • Şaşkın 3
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
(düzenlendi)

Anahtar gerçekten dandik duruyor ama asıl konu sıkarken kaç Nm tork ile sıkıldı? Tork anahtarı kullanıldı mı? Yoksa abanıldı mı?

tarihinde Mahmut Yıldız tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aydın Perçem

El kuvveti ve T bijon anahtarı ile sıkılan tekeri Ford orijinal bijon anahtarı , elle açamadı, elle manevra yapıldığında yamuldu..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Lastikçilerin insafı yok, makineleri ayarsız bir lastikçinin sıktığını öbür lastikçi açamıyor bazen.

 

Bagajda rahat taşınacak iyi bir bijon anahtarı tavsiyesi varsa ben de alıp koyayım arabaya, Allah korusun nerede lazım olacağı belli olmuyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Bijonlarınızın tork değeri 13,5 nM dir. Bu şekilde olan anahtar bariz kalitesiz. Belli seri Fordlara konulan bijon anahtarlarında bu sorun mevcut maalesef. Focus 1’de gelen bijon anahtarında söz konusu problem yok mesela. Servisler ücretsiz şekilde sorunsuz olanla değişiyordu garanti kapsamında. Sağlam bir bijon anahtarı alıp bagajda bulundurmak bir de kapaklı olan bijonları tek parça çelik olanlarla değiştirmek gerekli. Şu iyidir mesela yer tutmaz izeltaşın:

https://www.akakce.com/anahtar/en-ucuz-izeltas-1940090019-19-mm-pipo-tipi-tornavida-agizli-bijon-anahtar-fiyati,1082155.html

Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Aydın Perçem
Bijonlarınızın tork değeri 13,5 nM dir. Bu şekilde olan anahtar bariz kalitesiz. Belli seri Fordlara konulan bijon anahtarlarında bu sorun mevcut maalesef. Focus 1’de gelen bijon anahtarında söz konusu problem yok mesela. Servisler ücretsiz şekilde sorunsuz olanla değişiyordu garanti kapsamında. Sağlam bir bijon anahtarı alıp bagajda bulundurmak bir de kapaklı olan bijonları tek parça çelik olanlarla değiştirmek gerekli. Şu iyidir mesela yer tutmaz izeltaşın:
https://www.akakce.com/anahtar/en-ucuz-izeltas-1940090019-19-mm-pipo-tipi-tornavida-agizli-bijon-anahtar-fiyati,1082155.html
Geçmiş olsun.


Dükkanda fazladan aynı bu tipten vardı. Onu takımların arasına ekledim.

Müşteri hizmetlerinden ön arama yapıp durumu teyit ettiler. Tekrar arayacaklar, bijon anahtarı talep edeceğim..
Çok ilginç. Acaba lastikçi falan mı fazla sıkmış bijonu. [emoji2957]


Ah o lastikçiler, varlığı dert , yokluğu yara..
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Selim Bilgin yazdı:

Bagajda rahat taşınacak iyi bir bijon anahtarı tavsiyesi varsa ben de alıp koyayım arabaya,

İzeltaş pipo tipi tavsiye ederim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İbrahim Arslan

Aynı kazıgı Cmax pipo tip bijon anahtarından ben de yedim.

Allahtan benzincide istavroz tabir edilen 4 kollu anahtar vardı.İşimi gördüm.

Çare izeltaş istavroz tip.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Aydın Perçem yazdı:

2 - Garanti bitmeseydi bu anahtar bu somunu sökecek miydi?

 

Şahane cümle.. :biggrin:

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Aydın Perçem
Aynı kazıgı Cmax pipo tip bijon anahtarından ben de yedim.

Allahtan benzincide istavroz tabir edilen 4 kollu anahtar vardı.İşimi gördüm.

Çare izeltaş istavroz tip.

 

 

Abi denedim pipo tipi söküyor.

Sana kalitesizi denk gelmiştir belki..

 

Şahane cümle..

 

Müşteri temsilcisi bu sorunun yanıtını veremedi maalesef.. [emoji4]

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Aydın Perçem yazdı:

Abi denedim pipo tipi söküyor.
Sana kalitesizi denk gelmiştir belki..

 

Orjinal pipo tipi olanların bazılarında da benzer sorun mevcut ağzı yalama olup bijonu tutmuyor. Özetle malzemeden çalmışlar 😀

QPyQvA.jpg

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Aydın Perçem yazdı:

 

Müşteri temsilcisi bu sorunun yanıtını veremedi maalesef.. emoji4.png

 

Verememesi normal verseydi kötüydü, hadi garanti bitmese açar deseydi ne yapacaktık... :) 

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
(düzenlendi)

Fordun bijon derdi de meşhurmuş lastikçilerde, bijonlar 18 lokmaya göre misal, üzerine saç kaplama yapmışlar 19 olmuş ama kaplama kırılıp sökülüyor ve orjinal 19 olan bijon anahtarı açmaz oluyor. S-max ve focus 2.5 kasada başıma geldi.

tarihinde Köksal Yılmaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aydın Perçem
Köksal Yılmaz yazdı:

Fordun bijon derdi de meşhurmuş lastikçilerde, bijonlar 18 lokmaya göre misal, üzerine saç kaplama yapmışlar 19 olmuş ama kaplama kırılıp sökülüyor ve orjinal 19 olan bijon anahtarı açmaz oluyor. S-max ve focus 2.5 kasada başıma geldi.

 

Bu konu önümüze çoktan geldi ve çareyi komple değiştirmekte bulduk. Bu durum da dağ başında yolda kalma sebebi olur, bijon anahtarından daha büyük sorun..

 

Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Verememesi normal verseydi kötüydü, hadi garanti bitmese açar deseydi ne yapacaktık... :) 

Der miydi.. Derdi.. Ama kendinde o cesareti bulamadı sanırsam :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aydın Sert
(düzenlendi)
Köksal Yılmaz yazdı:

Fordun bijon derdi de meşhurmuş lastikçilerde, bijonlar 18 lokmaya göre misal, üzerine saç kaplama yapmışlar 19 olmuş ama kaplama kırılıp sökülüyor ve orjinal 19 olan bijon anahtarı açmaz oluyor. S-max ve focus 2.5 kasada başıma geldi.

 

Sırf bu sebeple bütün bijonları değiştirdim.

Orijinal galvaniz kaplama paslanmaz olanlar ile.

Tanesi 8 TL idi sanırım. (Garantili)

 

tarihinde Aydın Sert tarafından düzenlendi
Fiyat ekleme.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Arslan
Koray Demir yazdı:

Orjinal pipo tipi olanların bazılarında da benzer sorun mevcut ağzı yalama olup bijonu tutmuyor. Özetle malzemeden çalmışlar 😀

QPyQvA.jpg

 

 

Aynen öyle.

Orijinal pipo tam bir çöp.

Yorum bağlantısı

Başlıklı bijon somunlu ford görüp geri çeviren lastikçi biliyorum. Şapka anahtara sıkışıyo birsürü uğraşıyoruz diyor.

Yorum bağlantısı
Fırat Önal

Bende de orjinal anahtar var, en kısa sürede alayım bir tane. Focusun tüm bijonlarını 5 sene de yeniledim. Çok anlamsız yapmışlar. Bir de fıskıyeler var :) o da bijon kadar saçma.

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Sırf bu yüzden Adrasan’da yakacaktım arabayı. Tüm günümüz rezil oldu. Ben bu durumu önceden bildiğimden İzeltaş’ın bijon anahtarını bagajdaydı. Zannediyoruz biz tedbirliyiz, Ford’a tedbir söker mi? 😊 Bijon kapaklarının alayı sıyırdı. Çıkarmaya çalışıyorum çıkmıyor da. İyice bijonu ısırdı kapaklar. Çekiç tornavida vura vura zor çıkardım. Selamlarımı sunuyorum o bijona kapak takan mühendise. 

Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten

Bizim karşı komşuda renault clio var onun bijon anahtarıda aynı bu şekilde yalama olmuş benimkini rica edip işini görmüştü. Sorun çıkmadan bakıp kontrol etmiyoruz dandik bir şey ise değiştirmekte fayda var.

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

benim megane 3 ün pipo tipide yalama olmuştu, şimdiki aracım içinde kendim izeltaş pipo tip aldım uzatma yaptırdım birde :)

Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Ben cırcır lokma kullanıyorum o dandik bijon anahtarlarını fabrika kendi kullansın [emoji36]

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...