İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Hata Kodları


Salih Güzey

Recommended Posts

Salih Güzey

merhaba aracım 2008 model makyajlı fiesta elm327 aldım 3 tane kodu karşılaştım 

P0183 YAKIT ISI SENSORU A DEVRESi YUKSEK GiRiSi

P0405 EGR SENSOR A DEVRESi DUSUK GiRiSi

P0625: Jeneratör Tarla / F Terminali Devresi Düşük

hata kodlarını sildim p0625 gitti kalan 2 si geri geldi şimdi bunları yaptırmam ne kadara mal olur yaptırmazsam ne gibi sıkıntılarla karşılarşırım  yardımınıza ihtiyacam var şimdiden teşekkür ederim 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

P0183 yakıt pompasının altındaki sensörü kasdediyor sanırım, muhtemelen sensör gidik yada tesisatı sorunlu.

P0405 EGR içinde aynısı geçerli

Yorum bağlantısı
Atahan Gülen

Selamlar;

 

P0183 Yakıt ısı sensörüynün verileriyle ilgili bir problem mevcut, belkide yakıt ısındı depo kaynıyor :) bu sensör pompa içerisinde diye biliyorum.

Kısa devre, arıza yada devre dışı olabilir.

   Araç beyni yakıt sıcaklığı akışkanlığı gibi değerlere göre ateşleme sisteminde gerekli düzenlemeleri otomatik olarak yapar. Bu sizin aracınızda büyük ihtimalle yapılıyordur yapılmasa aman aman değişen bir şey olduğunu zannetmiyorum. Bence yakıt hava karışımını etkileyecek kadar ince bir hesplama söz konusu değildir.

 

P0405 Egr valfi arızasıdır. Aldırmayın Egr iptal etmediyseniz edin derim forumda nasıl iptal edileceğiyle ilgili ayrıntılı bir konu var.

 

P0625 Alternatör arızasıdır. Akü ile ilgili bir probleminiz var mı? Bir elektrikçiye muhakkak alternatör güç ölçümü yaptırın.

 

2008 model bir araçta birkaç hata kodu gayet normal bence P0625i takip edin gerisi çok önemli değil.

Bu arada aracınız çok güzel çok cefakar bir araçtır siz bu araca bu titizlikle yaklaştığınız sürece karşılığını muhakkak alırsınız.

 

İyi Forumlar..

Yorum bağlantısı
Salih Güzey
(düzenlendi)
Atahan Gülen yazdı:

Selamlar;

 

P0183 Yakıt ısı sensörüynün verileriyle ilgili bir problem mevcut, belkide yakıt ısındı depo kaynıyor :) bu sensör pompa içerisinde diye biliyorum.

Kısa devre, arıza yada devre dışı olabilir.

   Araç beyni yakıt sıcaklığı akışkanlığı gibi değerlere göre ateşleme sisteminde gerekli düzenlemeleri otomatik olarak yapar. Bu sizin aracınızda büyük ihtimalle yapılıyordur yapılmasa aman aman değişen bir şey olduğunu zannetmiyorum. Bence yakıt hava karışımını etkileyecek kadar ince bir hesplama söz konusu değildir.

 

P0405 Egr valfi arızasıdır. Aldırmayın Egr iptal etmediyseniz edin derim forumda nasıl iptal edileceğiyle ilgili ayrıntılı bir konu var.

 

P0625 Alternatör arızasıdır. Akü ile ilgili bir probleminiz var mı? Bir elektrikçiye muhakkak alternatör güç ölçümü yaptırın.

 

2008 model bir araçta birkaç hata kodu gayet normal bence P0625i takip edin gerisi çok önemli değil.

Bu arada aracınız çok güzel çok cefakar bir araçtır siz bu araca bu titizlikle yaklaştığınız sürece karşılığını muhakkak alırsınız.

 

İyi Forumlar..

yanıtınız için teşekkür ederim 2 sene önce uzun yolda ekranda hic bir hata vermeden birden araç stop etti marş basmadı yedek akü bulup araca bağlayıp geldik eve ertesi gün elektrikçi şarj dinamosu sargılarını yeniledi aküde şarj yaptı gecen ay birden akü lambası gene yandı bu sefer farklı elektrikciye götürdük gene şarj dinamosu sargılarını yeniledi ölctümde 14.2 v voltaj üretiyordu anlayamadım 2 senede bir alternatör sargılarımı değişir bu aküde araç çalışmıyorken 12.3 v veriyor yeşil gösteriyor bu arıza neden veriyor anlamadım araç çalışırken ölçtüğümde 14.3 v alıyorum şuan sildim hata kodunu geri vermedi bakalım birkaç gün sonra bidaha bakacam 

egr iptal degil temizletsem sorun çözülürmü 

 

tarihinde Salih Güzey tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Atahan Gülen
(düzenlendi)

P0625 Arıza kodu tam olarak şöyle açıklanmış ve son yazdıklarınızla hemen hemen aynı şeyler.

 

PCM (diğer araçlarda ECM veya motor kontrol modülü olarak da bilinen güç aktarma sistemi kontrol modülü), jeneratör alanı bobini devresinden beklenenden daha düşük bir voltaj sinyali tespit ettiği anlamına gelir. Tanımdaki F, Alan Bobini Kontrol devresinin arızalı olduğu anlamına gelir.

 

Daha önce de belirtildiği gibi, bu kod Check Engine ışığını etkinleştirir ancak Şarj Sistemi lambasını da etkinleştirir. Bu kod, istem dışı motor kapatma ve gecikmeli motor marşı gibi motorda sürülebilirlik sorunlarına neden olur. Diğer kodlar da mevcut olabilir.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alternatörde bir problem var ama sargılarla alakalı olacağını düşünmüyorum çünkü öyle olsa akü şarj lambası yanardı. Problem diğer componentlerde olabilir.

Alternatör direkt olarak aracın ihtiyaç duyduğu DC akımı üretemez dönme devrinin sürekli değişken olması nedeniyle AC olarak çalışması zorunludur, ihtiyaç olan DC enerji  convert edilerek istenilen yere enerji gönderir. Bu convert işlemini diyot tablası ve regülatör yapar.

Diyot tablası ve içerisindeki diyotlarda problem olması halinde akım sürekli pozitif olarak gönderilemez. Bu istenmeyen bir durumdur çünkü diyot problemlerinde kimsenin işine yaramayacak yarı doğrulamamış bozuk bir akım regülatöre iletilir.

Bu akım Pozitif yerine AC geldiği için regülatörü kandırabilir ve boş aküyü doldurabildiği gibi sağlam aküyü de boşaltabilir.

Ya da 

Bu işleyişi kontrol eden devre herneyse o bozuk çünkü en son akü problemi 2 yıl önce yaşanmış

Bir usta tarafından bakılmazsa herşey normal çalışıyormuş gibi de görünebilir. 

 

Voltajlarınız direk akü üstünden analog bir ölçü aletiyle ölçülürse problem bir nebze daha görülebilir hale gelicektir. Fakat bizler sadece forumlaşan fikir yürüten insanlarız. Sizin alternatörünüze iyi bir ustanın bakması şart.

 

Egr Konusunda ise;

Bence Egr egzoz gazının tekrar motor içerisine gönderilip temiz havaya karıştırılarak bu hava içerisindeki partiküllerin yakılmasını sağlayan saçma sapan bir teknoloji

Egr için ise kesinlikle iptal öneririm zira tamir etmek ve bunu becerebilmek iptal etmekten hem maliyetli hem zor hem de gereksiz.

İptalden sonra atmosfere biraz fazla karbon salınımı yapacaksınız fakat aracınızın gücü artacak siyah duman azalacak. Temiz hava yakarak daha zengin bir hava yakıt karışımıyla daha performanslı bir motorunuz olacak.

 

İyi Forumlar..

 

 

tarihinde Atahan Gülen tarafından düzenlendi
Edit: Yazım hataları
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...