İçeriğe Yönlendir

Chevrolet Cruze 95lik ve 105lik Termostat Hakkında


Ali Darbaz

Recommended Posts

Erkan Işık
Yahu beyler yapmayın. 39 hava abartı değil. Evet sürüş konforu olarak bozuk yolda süspansiyon sistemi biraz daha fazla mesai harcar ancak cam gibi asvalt yolda birşey olmaz. 195 60 15 lastik 40 hava ile geziyoruz biz yıllardır passat 38 psi ile geziyor. 

passatın lastikleri continentaldır tak bir michelin pilot sport 3 veya 4 abide 1 havanın ne kadar fark yapabilecegini gör [emoji3]
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
11 saat önce, Metin Akbal yazdı:

Abi cam kaymak tereyagi asfalt olsa heryer eyvallah. Bu arac kutuk bunu da kabul edelim. Benimde kutuk emoji16.png Ustune birde Petlas zaten tas olmus lastik. Tek fark 16 jant olmasi. Benimde ayni arac jantlar 17 sadece. Hafif mod 30 ekonomi mod 35 yuklu mod 39 hava diyor.

Araba serttir kabul ama 39 abartı da değil 

11 saat önce, Erkan Işık yazdı:


passatın lastikleri continentaldır tak bir michelin pilot sport 3 veya 4 abide 1 havanın ne kadar fark yapabilecegini gör emoji3.png

Energy Saver. Ötekileri ise nexen 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
16 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

Ayrica 170 liraya çinden termostat buldum

Soğutma gibi ucu 4 haneli rakamlara varabilecek tamirat gerektiren şeylerde orjinalden şaşmayın derim mutlaka.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
On 13.05.2019 at 23:32, Ali Darbaz yazdı:

Anahtarlarin sustalari kirik. İkisinide degistircem . 50 tlde bu tutcak. 

 

Astra K anahtarı bizim anahtar yapısına uygun, bizdekilerin tuşları içeri göçüyor bilgin olsun.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ali Darbaz

Merhaba 

Tamamen iç rahatlığı için açıyorum. Aracımızda performans sorunu yok. Egzos normal duman çıkıyor ve hararet gayet normal seviyelerde. Her şey olması gerektiği gibi çalışıyor. Termostat değişimi sonrası eksilen suyu, havası alındıkca azar azar tamlıyorduk. Elimizdeki antirriz kaynaği bitince, kalan boşluğu tamamlayamadık. Bu gün fırsat bulup uzun yolda bana güven vermesi için, 75 km tecrube sürüşü yaptım. Bir istasyondan eksik kalan LLC tip kırmızı antifriz aldım . Kaputu açtım, doldurmak için kapağı cevirince basınç boşalıp, su yükseldi. hatta tahliye çıkısına kadar yükselip bir miktar antiriz boşaldı. 

Bu nasıl bir basınçtırki, dipteki suyu yükseltip boşlattı. Yine bu basınç , hortumlara , radayatöre kadar etki ediyordur.  Araba buna nasıl dayanıyor. Bu durum normalmi değilmi bilmiyorum ama, kapakta  kpa uyarısı var. 

 

Aytende Soğutma suyu ısındıkca genleşme kabınca su seviyesi yükselirken, Cruze ısındıkca su seviyesi alçalıyor.  Soğutma suyu süreçleri normalmidir. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Motor sıcakken genleşme kabının kapağını açmayın. Bir dahakine bu kadar şanslı olmayabilirsiniz. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Motor soğutma suyu kapalı devre çalışır normal şartlarda dışarı hava kaçırmaz. Kaptaki basınç, genleşme kabini patlatma aşamasına geldiği zaman güvenlik amaçlı kapak hava tahliyesi yapar. Aynı düdüklü tencere gibidir.

Coşkun Basan yazdı:

Bence kapak basıncı dışarı atamıyor

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan
Motor soğutma suyu kapalı devre çalışır normal şartlarda dışarı hava kaçırmaz. Kaptaki basınç, genleşme kabini patlatma aşamasına geldiği zaman güvenlik amaçlı kapak hava tahliyesi yapar. Aynı düdüklü tencere gibidir.
 
Benim yazılardan anladığım kadarıyla yeterli basınca ulaştığı halde tahliye yapılamadığı . Belki yanlış anladım . Kapağın çalışma mantığını biliyorum hayati önemi var bir çok araç tıkalı kapak yada hatalı kapak basıncı yüzünden hortum patlatıyor yada conta yakıyor
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Az önce incelediğim kadarı ile bir conta patlamış ve su sızdırıyor :( Bu gidişle babam bu arabayı bana bir daha vermiycek. Ne zaman tecrube süüşüne çıksam, akabinde bir sorun bulup masrafa sokuyorum adamı :( Gerçi diğer iki sorunu ben bulup ben ödemiştim :(

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan
Az önce incelediğim kadarı ile bir conta patlamış ve su sızdırıyor [emoji20] Bu gidişle babam bu arabayı bana bir daha vermiycek. Ne zaman tecrube süüşüne çıksam, akabinde bir sorun bulup masrafa sokuyorum adamı [emoji20] Gerçi diğer iki sorunu ben bulup ben ödemiştim [emoji20]
İyiki aracı takip ediyorsunuz . Sorun yok diyip devam edilse daha büyük arızalara yol açabilir.
Ailenizde herkes sizin kadar kontrollü kullanmayabilir.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Şimdi bana bu reimdeki o-ringden lazım. Fiyatı 4 tanesli set halinde 40 tl. 

 

45206535.jpg

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

O-ringi çıkarıp sanayide birebir aynısını alabilirsiniz. Geçen gün 4-48mm o-ringi 75 kuruşa aldım.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ali Darbaz

Merhaba

Kullanmış olduğumuz Chavrolet Cruze üzerinde mekanik ve elektronik çalışan termostad'ın çalışma şeklini anlatacağım. Termostad üzerindeki değerin 105 olduğunu dikkat çekerim. 

 

 

Videoda görüldüğü gibi 01:30 itibari ile termostat açılmaya başlıyor. Araca % 70 motor yükünde saate 80 km hızla ilerliyor. Ecu elektronik olarak termostat ısıtıcısını çalıştırıp 105 derecelik termostadı su 87 derce iken açıyor. 

03:00 dakikada uzun rampayı %100 motor yükünde tırmanmasına rağmen termostat sonuna kadar açılıp motorun ısınmasına mani oluyor. 

05:10 trafiğe girince araba, motorda yükden kurtuluyor. Ecu yavaş yavaş termostadı kapatıyor 

05:30 termostat ısıtıcısı kapanıyor. Doğal olarak 90 derece açık kalamayan 105 dercelik termostat kapanıyor. Araba rampa inişi olduğunu ecu anlıyor, yakıtı kesiyor.

Su soğumasında diye termostadıda kapatıyor. Böylece motor sıcaklığı korunuyor. 

06:37 de Ecu uzun rampa inişinden sonra 90 derecede bitiriyor. Termostad açık kalsaydı. o rampada daha önce çektiğim aşağidaki videodaki gibi 01:50 rampa inişinden itibaren hızla ısı kaybedecekti. 

 

İlk videodaki  06:37 itibari ile tekrar gaza yüklenilince, termostadın açılması için ecu komut gönderiyor. Fakat bu çok hızlı yapılamadığı için 30 saniye motor suyu sıcaklığı geçici bir süre artıyor .

94 derece ulaştıktan sonra tekrar normal çalışma sıcaklığına iniyor. Cruze bundan sonra  videonun sonuna kadar 84-88 derece sıcaklıkta yol almaya devam ediyor. 

 

Arabanın fabrikadan çıkan 105lik termostadı , görüldüğü gibi hiçde açılmak için 105 dereceyi beklemiyor. Hatta 95lik termostad takılsa bile 95 dereceyi bekleyeceği yok. 

Zaten aracın hareket halinde olmasına bile gerek yok. Bu videoda statik durumdaki cruze, üstündeki 105 derecelik termostad bulunmasına rağmen 96 derecede fan açıyor. 

Buda motor suyu 96 dereceye ulaşmadan evvel termostad açılmış radyatörden devir daime başlamış. Hatta müşhür sıcaklığın 98 dereceye ulaştığını görüp fan açmış. Fan durduğunda su sıcaklığı hızla 87 dereceye düşmüştür. 

 

 

Bu videolardan da anlaşıldığı gibi, Chevrolet Cruze üstündeki termostadın mekanik açılma derecesine göre değil, Ecu haritasına göre termostad açmaktadır.  

Arabaya 95 derecelik termostad takmanın bir getirsi yok. Boşa zaman ve para kaybı olucaktır. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Cruze sag salim Istanbul a donebildi mi?

Bu ayın 10'unda artık :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alparslan Coban

Araciniz ne sıklıkla fan aciyor acaba örnegin seyir halinde rüzgar faktörüyle kapali olan fan, sıkışık trafikte ya da çalisir ama yurumezken (kirmizi isik vs) anlarda hep acik mi ? Daha önce kullandığım corsa da fanin çalısma prensibini bir türlü anlamamistim sanirim bu gruba ait araçlarda sogutma sistemi farkli diğer araclarda hiç duymadigim fan sesi corsa da kulaklarimdan eksilmedi 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Alparslan Coban yazdı:

Araciniz ne sıklıkla fan aciyor acaba örnegin seyir halinde rüzgar faktörüyle kapali olan fan, sıkışık trafikte ya da çalisir ama yurumezken (kirmizi isik vs) anlarda hep acik mi ? Daha önce kullandığım corsa da fanin çalısma prensibini bir türlü anlamamistim sanirim bu gruba ait araçlarda sogutma sistemi farkli diğer araclarda hiç duymadigim fan sesi corsa da kulaklarimdan eksilmedi 

 

Dur kalk trafikte fan açar. Hareket halinde açılması beklenmez. 

Yorum bağlantısı
Alparslan Coban

Diğer araclarda fan gerektiginde açilir kisa süre icinde (1,2 dk) hemen kapanirdi fakat corsa da fan acildimi tekrar hizlanana kadar kapanmiyordu 15 dk bekle 15 dk calisiyor stop edene kadar. Fan sogutmada yetersiz kaliyor gibi ben alisamadim fakat ustalar opel grubu araclarin yüksek isida calistigini normal oldugunu ifade etti ondan size sordum fanda anormal bir durum gözlemlediniz mi diger araciniza kiyasla belki de benim kullandigim aracta skıntı vardi.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Alparslan Coban yazdı:

Diğer araclarda fan gerektiginde açilir kisa süre icinde (1,2 dk) hemen kapanirdi fakat corsa da fan acildimi tekrar hizlanana kadar kapanmiyordu 15 dk bekle 15 dk calisiyor stop edene kadar. Fan sogutmada yetersiz kaliyor gibi ben alisamadim fakat ustalar opel grubu araclarin yüksek isida calistigini normal oldugunu ifade etti ondan size sordum fanda anormal bir durum gözlemlediniz mi diger araciniza kiyasla belki de benim kullandigim aracta skıntı vardi.

 

Klima acık ise düşük hızda fan sürekli çalışabilir. Eski arabalarda fan sürekli çalışıyordu. 

Yeni arabalarda yakıt tasarrufu için kocaman petek radyatör kullanıyorlar. Buna i10 ve cruze dahil. Cruze hiç fan işitmedim . Araba gelsin daha fazla test edeceğim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabalarınız teknik analizini yapan bir hizmet yapmayı düşünüyorum. Obd ile araçların kaydını alır. Akabinde masa başında inceler aractaki teknik sorunu varsa ortaya çıkarırız. 

Böyle bir iş tutarmı ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten

Farklı bir konuda daha yine bilgilendik teşekkürler. Arabasının teknik detaylarına sizin kadar ilgi duyan bunlara kafa yoran çok az kişi vardır herhalde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Ali Darbaz yazdı:

Akabinde masa başında inceler aractaki teknik sorunu varsa ortaya çıkarırız. 

Böyle bir iş tutarmı ?

Masa basinda bu is zor. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...