İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Benzinli Çekiş Sorunu


Tunahan çetin

Recommended Posts

Tunahan çetin

aracım 2004 model 2.0 benzinli. Aracım sanki gitmiyor gibi. Arabayı yeni çalıştırdığım zaman gaza yüklendiğimde çok güzel çekiyor ama ısındıktan sonra tüpde de benzinde de çekmiyor gibi. Ayriyeten rampa çıkarken çoğu yerde 5 den 3 e alıyorum çekmiyor. Yanımdan 1-4,1-6 arabalar geçip gidiyor ben sadece izliyorum😀 ustanın biri  subablar oturmuştur değiştirelim dedi biraz araştırma sonrası ölçüm yaptırdım iki oda 175 iki oda 150 çıktı sente atlamıştır denilerek sente ayarı yapıldı. Ama hala gitmiyormuş gibi geliyor. Yani 145 beygir bir arabaya binmiyormuşum gibi, hızlanması için çok bekliyorum.  Araba sollamak için iki saat devir bekliyorum inanır mısınız bilmem kamyon solla yamadığım olmuştu sente ayarından önce 😂

Yorum bağlantısı
Tunahan çetin
Çağlar Bayur yazdı:

hiç değişmemişe elinde patlar

daha önce okuduğum bir konuda böyle demişsiniz. Hiç değişmeme ihtimali var yineden baktırmalı mıyım ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

konu ne acaba? her arıza her motor kendi içinde değişik yorum getirmiş olabilir?

Yorum bağlantısı
Tunahan çetin

özür dilerim linki bırakmayı unutmuşum; 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

plastik kenarları kırabilir baplamında, eski bir konu arada silinmiş mesaj olabilir, işçilik te sıkıntı çıkabilir

Yorum bağlantısı
Tunahan çetin

çağlar bey tecrübenize sığınarak soruyorum önere bileceğiniz bir şey var mı? kendim sökmeyi düşünüyorum ustaya götürmem daha mı iyi olur?bulunduğum yere yeni yerleştim ustaları tanımıyorum. Son olarak sente ayarı yapılmadan önce manifold kirli hatası veriyordu artık vermiyor ama açmışken içini temizlemek için yapabileceğim bir şey var mı ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kirli hatası duymadım? universal cihazlarda garip terimler yazabilir bilemem de emme manifoldunu siz söküp klape kontrol veya değişim yapabilirmisiniz tam bilemedim, zira alışkın olmayanlar bile işçilik hatası yapabiliyor, bir de teşhis etmeden önce o pahalı parçayı alıp değişmesi pek ekonomik bir tavsiye olmaz. Bizimkiler uzaktan atışla yakınlarda isabet sağlayan fikirler sadece.

Yorum bağlantısı
Tunahan çetin

sabit konularda,tamir videolarında izleyince kolay gibi gelmişti 😀 fikirleriniz için teşekkür ederim çağlar bey. en kısa zamanda bir ustasına göstereceğim. Başka yerden kaynaklı değildir inşallah çünkü çok aşırı masraf yaptım bu sorun için artık bıkmış durumdayım. Şansım usta açısından iyi gitmedi sanırım. Tekrar teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Mustafa S. GÜRER

Aynı sorun benim aracımda da var. 2001 model 2.0 ghia mk3. Araba 3500 devire gelince, arkadan biri asılıyormuş gibi yığılıyor. lpg benzin aynı. Yokuş çıkmak mı aman Allah'ım. ışıklarda duruyorum alet kükremeye başlıyor, durduğu yerde 3000 devire çıkıyor. açıp söküp kurcalamadıkları yer kalmadı. Sente ayarı dediler onu yaptırdık. kelebek boğazı dediler bir şeyler yapıldı. bujilerin 4ü birden değişti. beyinden dediler falan filan. sonuç 😔 aynı.

145 beygir araba aldık, kim kime biniyor anlamadım... 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mustafa S. GÜRER yazdı:

Aynı sorun benim aracımda da var. 2001 model 2.0 ghia mk3. Araba 3500 devire gelince, arkadan biri asılıyormuş gibi yığılıyor. lpg benzin aynı. Yokuş çıkmak mı aman Allah'ım. ışıklarda duruyorum alet kükremeye başlıyor, durduğu yerde 3000 devire çıkıyor. açıp söküp kurcalamadıkları yer kalmadı. Sente ayarı dediler onu yaptırdık. kelebek boğazı dediler bir şeyler yapıldı. bujilerin 4ü birden değişti. beyinden dediler falan filan. sonuç 😔 aynı.

145 beygir araba aldık, kim kime biniyor anlamadım... 

 

Rolanti ve çekiş problemi farklı sorunlar olabilir.. 

3500 devir sonrası güçsüzlük için egzoza baktırın.. 

Tespit için susturucu öncesinden açtırıp yolda deneyin.. Büyük ihtimal egzoz tıkalıdır. 

Rolanti düzensizliği için emme manifoltu üstündeki tüm hortumlara bakın. çatlak yırtık olabilir. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...