İçeriğe Yönlendir

Dede Yadigârı 1970 Model Mobymatic Motobecane


Gökşen Üner

Recommended Posts

Gökşen Üner
(düzenlendi)

Herkese selamlar,

Forumda yeniyim. Başlıkta da belirttiğim gibi dede yadigarı olan motosikleti tekrar hayata döndürmeye çalışacağım. Kısaca hikayesinden bahsedeyim.

1970 model Fransız motosikleti, Mobymatic Motobecane. Dedem zamanında almış, kullanmış. Daha sonra dedem vefat edince 1994 yılından bu zamana kadar depoda durdu. Kafadan 25 senedir hiç bir şey yapılmadı. Öncesinde de bi 5-10 sene kadar binilmemiş olsa yaklaşık 30-35 senedir yatıyor. Bende çocukluğumdan beri hep çalıştırmak binmek isterdim ama hiç olmadı. Yapacak kimse yoktu, anlayan kimse yoktu.

 

Neyse ki bir gün bayram dönüşünde araba da boş olunca koltukları yatırdım, ön tekeri söktüm ve attım arabaya getirdim Ankara'ya. Bu zamana kadar aklımdan geçen güzelce temizleyip terasta duvara asmaktı. Ama zamanla parçaları söktükçe bir kaç anlayan arkadaşta bulunca dedim bir şansımızı deneyelim. Neredeyse tüm parçaları söktüm. Önce tekerleri, çamurlukları, jantları söktüm. Daha sonra motoru ve karbüratörü çıkarttım. Karbüratörü ve motoru elimden geldiği kadar açıp temizledim ama motorun yan kısımlarında bulunan(Yuvarlak dönen kısımlar  ) parçaların adını bilmiyorum, onları sökemedim. Yeterli alet yoktu. dün de direksiyonu falan çıkarttım. Ufaktan tüm parçaları beyaz sirkeli su ile temizledim. Motor temizliğinde kullanılan spreylerden ve WD40 ile motoru temizledim. Jantlar çok fena pas içindeydi. Çelik telli fırça ile sirkeli suda beklettikten sonra temizledim ama yine de istediğim gibi olmadı. Uzun süre yattığı için her tarafı yağ içinde ve çok fenaydı. İskeleti temizledim epeyce. 

 

Neyse daha sonra araştırmalar yaparken çeşitli videolar izlerken burada @Emre Şimşek'in konusuna denk geldim. Bir nefeste okudum tüm konuyu ve kendisi ile iletişime geçtim. Saolsun sorularıma cevap verdi. Dedim bu böyle olmayacak bende bir konu açayım. Ankara'da bu konuda yardımcı olabilecek birileri vardır belki. Öncelikle motor çalışıyor mu bunu öğrenmek istiyorum.Bu yüzden bu motorlardan anlayan güvenilir birine göstermek ve test ettirmek istiyorum. Eğer çalışırsa ve bana çok masrafı olmazsa plaka ruhsat vs işlemleri halledip trafiğe bile çıkarmayı düşünüyorum :) Tabii güzel bir boya eski malzemeleri yeniledikten sonra ✌️

 

Biraz uzun oldu ama kısacası hikayemiz böyle.

 

Şimdi aşağıda motosiklet ile ilgili fotoları (epeyce :) ) paylaşıyorum. Görüş, fikir ve yardımlarınızı bekliyorum.

 

Hepinize iyi günler diliyorum.

 


 

 

 

050920191210211.jpg

 

 

050920191210141.jpg

 

 

050920191210341.jpg

 

 

050920191210381.jpg

 

 

050920191210411.jpg

 

 

050920191210431.jpg

 


050920191210461.jpg050920191210491.jpg



050920191210541.jpg

 

 

050920191210521.jpg



050920191224581.jpg050920191225011.jpg



050920191225051.jpg050920191226191.jpg



050920191226211.jpg

 

 

050920191225071.jpg050920191225121.jpg



050920191225091.jpg050920191226141.jpg050920191225271.jpg

 

 

050920191226231.jpg050920191225161.jpg

 

 

050920191226021.jpg



050920191226391.jpg050920191225211.jpg050920191225241.jpg



050920191225301.jpg050920191225451.jpg


 

050920191332231.jpg050920191226171.jpg


 

050920191225181.jpg050920191226261.jpg050920191226291.jpg

 

 

050920191226371.jpg



050920191226061.jpg050920191226091.jpg

tarihinde Gökşen Üner tarafından düzenlendi
  • Beğen 23
  • Teşekkür 5
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Ellerinize sağlık böyle güzellikler yaşamalı. İsabetli bir karar vermişsiniz. Umarım aslına ve isteğinize uygun toplayabilirsiniz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökşen Üner
(düzenlendi)
Mehmet Muhip Yılmaz yazdı:

Onun sesine kurban olunur yahu :D  

 

Veteriner Hekim'i görünce yazayım dedim :) Klinik falan var mı hocam ne taraftasınız. Benimde Maltese Terrier'im var :)  

 

 

Çağlar Bayur yazdı:

zevkli bir uğraşı

 

Gerçekten öyle görünüyor, ama bunun için güzel bir garaj falan olacak ki rahatlıkla çalışabilesin. Ben terasta kısıtlı imkanlarla yapabiliyorum. Bakalım adam edebilecek miyiz :)  

 

 

Ahmet Gül yazdı:

Ellerinize sağlık böyle güzellikler yaşamalı. İsabetli bir karar vermişsiniz. Umarım aslına ve isteğinize uygun toplayabilirsiniz. 

 

Teşekkür ederim güzel dilekleriniz için. Benimde istediğim o şekilde zaten. Orjinalini bozmadan restore etmek. Bakalım ne kadar yapabileceğiz.

 

 

Hakan Tarım yazdı:

Maşallah, bol zamana yaymalı, tadı çıkmalı :)

 

Teşekkür ederim. Zamana yaymak hiçte kolay olmuyor gerçekten :) bir an önce insan tamamlayıp gezmek istiyor :)  

 

 

 

tarihinde Gökşen Üner tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

mobilet / pegugeot tamiratı yapan tamirciler (ankarada nerededir bilemem) bunu canlandırır. Güzelce Boyanır, çıkartmalar eklenir, sele deri yapılır.Hoş Olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Tarım
Gökşen Üner yazdı:

Teşekkür ederim. Zamana yaymak hiçte kolay olmuyor gerçekten :) bir an önce insan tamamlayıp gezmek istiyor :)  

 

çocukken bisiklet jantlarımızı prinç tozu diye birşey alıp parlatırdık devamlı, pembemsi birşeydi yanlış hatırlamıyorsam. Şimdi aklıma geldi söyleyeyim dedim :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökşen Üner
Muhittin Kaplan yazdı:

mobilet / pegugeot tamiratı yapan tamirciler (ankarada nerededir bilemem) bunu canlandırır. Güzelce Boyanır, çıkartmalar eklenir, sele deri yapılır.Hoş Olur.

 

Aynen, o ustalardan bulabilsem götüreceğim ama daha kısmet olmadı :D Güzel bir boya ve eksiklikleri gidermeye çalışcam bakalım. Buradan yapılan işlemleri paylaşacağım zaten. Teşekkür ederim :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan
Hakan Tarım yazdı:

çocukken bisiklet jantlarımızı prinç tozu diye birşey alıp parlatırdık devamlı, pembemsi birşeydi yanlış hatırlamıyorsam. Şimdi aklıma geldi söyleyeyim dedim :D

kavil.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Gökşen Üner
Hakan Tarım yazdı:

çocukken bisiklet jantlarımızı prinç tozu diye birşey alıp parlatırdık devamlı, pembemsi birşeydi yanlış hatırlamıyorsam. Şimdi aklıma geldi söyleyeyim dedim :D

 

Pirinç tozunu daha önce duymuştum ama ne için kullanılır bilmiyorum. Bi araştıracağım bunu teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Şimdi resimleri görünce daha bi güzel oldu. Bu benimkinden daha da nadir bulunan bir motor ve maşallah çok fazla eksiği yok. Motor kısmına zarar vermeden bir ustasına teslim edilecek. Sökülmemiş haldeyken sağ taraftaki yuvarlak(sanırım) elle çevrilince “lıp lıp lıp” kompresyon sesi alınıyorsa eğer motor zaten çalıltırılabilirdi. Ama madem ele alında buna bi temizlik çok çok iyi olur. Egzoz kısmı sizde kalacak onu siz söküp temizlersiniz rahatça. Temizlik için 1-2 litre gaz yağı alınıp fısfıs yapan bir kaba koyun lazım olur. Çok inatçı yerlerde bi kaba döküp içine parçayı sokup tel fırçayla sürterek temizleyeceksiniz zaten. Kadroda hiç bir şey kalmayana kadar devam, sonra en zor iş olan zımpara başlıyor. Ben elle yaptım, boya için de boya sökücü diye bir sıvı var plastiği eriten cinsten bir şey. Kullanırsanız çok dikkatli olun. Çok uzun bir uğraş sizi bekliyor ama çok çok güzel bir klasik olacak. Kolay gele

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz

Bakalım toplanmış hali nasıl olacak çok merak ediyorum şimdiden kolay gelsin...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökşen Üner
(düzenlendi)
Emre Şimşek yazdı:

Şimdi resimleri görünce daha bi güzel oldu. Bu benimkinden daha da nadir bulunan bir motor ve maşallah çok fazla eksiği yok. Motor kısmına zarar vermeden bir ustasına teslim edilecek. Sökülmemiş haldeyken sağ taraftaki yuvarlak(sanırım) elle çevrilince “lıp lıp lıp” kompresyon sesi alınıyorsa eğer motor zaten çalıltırılabilirdi. Ama madem ele alında buna bi temizlik çok çok iyi olur. Egzoz kısmı sizde kalacak onu siz söküp temizlersiniz rahatça. Temizlik için 1-2 litre gaz yağı alınıp fısfıs yapan bir kaba koyun lazım olur. Çok inatçı yerlerde bi kaba döküp içine parçayı sokup tel fırçayla sürterek temizleyeceksiniz zaten. Kadroda hiç bir şey kalmayana kadar devam, sonra en zor iş olan zımpara başlıyor. Ben elle yaptım, boya için de boya sökücü diye bir sıvı var plastiği eriten cinsten bir şey. Kullanırsanız çok dikkatli olun. Çok uzun bir uğraş sizi bekliyor ama çok çok güzel bir klasik olacak. Kolay gele

 

Evet bende bu modeli int.te hiç görmedim. Epey aradım ama denk gelmedim hiç. Ya koltuğu farklı, ya ön lambası ya direksiyonu. Bir şeyler hep farklı :) Aynısını bulamadım kısacası. Motorun yanındaki yuvarlaklar bahsettiğiniz şekilde çevriliyor hatta kokuda geliyor. Motoru elimden geldiği kadar temizledim. Egzoz'u da baya temizledim. Gaz yağı bulamadım yakınlarımda. Hırdavatçıya sordum yoktu. Garip geldi :) boya için arkadaştan pürmüz alıp iskeleti yakıp fırçalayım sonrada zımpara yaparım diyorumdum ama bahsettiğiniz şekilde kolay olacaksa öyle de yapabilirim. 

Bakalım inş. güzel bir şeyler olur. Teşekkür ederim :) 

 

 

 

 

Kemal Korkmaz yazdı:

Bakalım toplanmış hali nasıl olacak çok merak ediyorum şimdiden kolay gelsin...

 

İnanın bende öyle :)  Teşekkür ederim.

tarihinde Gökşen Üner tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Boya sökücüyü fırçayla sürdükten sonra yine bir spatulayla boyayı sıyırmak gerekiyor. Diplere ise en iyi pürmüz ateşi giriyor. O yüzden pürmüz şart gibi..

Gaz yağını ben internetten alıyordum hep. Mübarek benzinden pahalı malesef.

Ama yağları en iyi o temizliyor.

Bilgisayarda kataloglar falan vardı ben bi bakayım modelin adına:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Barbaros Özdemir

Kolay gelsin. Sonuç muhteşem olacak gibi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Evet emre nin benzer ugraslari oldu 😊

Buyuk merakla devamini ve sonucta ortaya cikacaklari bekliyoruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Maşallah ilgiyle takip edeceğim konuyu işlemler ilerledikçe paylaşım yaparsınız umarım. Kolay gelsin şimdiden.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökşen Üner
Emre Şimşek yazdı:

Boya sökücüyü fırçayla sürdükten sonra yine bir spatulayla boyayı sıyırmak gerekiyor. Diplere ise en iyi pürmüz ateşi giriyor. O yüzden pürmüz şart gibi..

Gaz yağını ben internetten alıyordum hep. Mübarek benzinden pahalı malesef.

Ama yağları en iyi o temizliyor.

Bilgisayarda kataloglar falan vardı ben bi bakayım modelin adına:)

 

Pürmüz ile tüm iskeleti yakıp öyle sıyırırım sanırım, size gönderdiğim videoda o şekilde yapmışlar çokta güzel ve seri olmuş sanki.

Bu arada bende çok araştırdım. Aşağıdaki adresteki fotoya çok benzettim, neredeyse aynı. Sadece bendekinin koltuğu tek koltuk değil. Sanırım tekli koltuk çıkartılıp uzun koltuk koymuş dedem. Modeli AV43 yada AV44 sanırım

 

http://restomob.unblog.fr/restauration-dune-motobecane-av44-de-1962/

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Nasıl isterseniz. Ben iskelete zarar veririm diye çok fazla ısıtmak istememiştim ama cayır cayır yakanlar var demekki bir şey olmuyor pek 😅

Jantları ben önce püsküllü bulaşık teliyle temizledim, baktım çok da nikelajı kalmamış hep dökülüyor, zımparalayıp sonra gri boyayla boyamıştım. Boyarsanız göbeği maskelemeyin oraları da boyayın. Jant için iki kat gri boya sonra iki kat vernik iyi olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökşen Üner
Emre Şimşek yazdı:

Nasıl isterseniz. Ben iskelete zarar veririm diye çok fazla ısıtmak istememiştim ama cayır cayır yakanlar var demekki bir şey olmuyor pek 😅

Jantları ben önce püsküllü bulaşık teliyle temizledim, baktım çok da nikelajı kalmamış hep dökülüyor, zımparalayıp sonra gri boyayla boyamıştım. Boyarsanız göbeği maskelemeyin oraları da boyayın. Jant için iki kat gri boya sonra iki kat vernik iyi olur.

 

:D aynen bende gördüm o şekilde. odunları iskeletin etrafına yerleştirip yakıyorlar resmen :D o şekilde değil de pürmüz ile ısıtıp çelik fırça ile aynı zamanda fırçalarsam boyayı atar diye düşünüyorum. Sonrada ince su zımparası ile iyice zımparalarım dedim ama bakalım nasıl olacak :) Jantların sığacağı büyük bir kova bulamadığım için 1/3'ü suda kalacak şekilde beyaz sirkeli suda beklettim 1 gün, sonra o kısmı çelik fırça ile baya fırçaladım ama istediğim gibi olmadı. Sonra top şeklinde olan bulaşık tellerinden aldım baya işe yaradı. Üzerine bir de 220'lik su zımparası ile gidince epey temizlendi ama yine de ayna gibi olmadı. Olacak gibi de görünmüyor. 

@Hakan Tarım  pirinç tozu önermişti. Birde @Muhittin Kaplan kavil önermişti. Bunları denemeyi düşünüyorum. Baktım oda sonuç vermedi olduğu kadar kazıyıp parlak gri renge boyarım heralde. 

O aşamalara daha gelemedim. Şu sıra biraz rölantideyim :D  

Yorum bağlantısı
Hakan Tarım

Aman öyle birşey yapmayın, sakın kazımayın. Kromaj yapan yerler var, tamamen kazıyıp yeniden kromaj yaptırtın derin. Biraz maliyetli olur ama tam olur. 

Benim murat 124'ümün orjinal tamponlarını böyle yaptırtmıştım. Harika olmuştu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Bazı kromcular yeni jant parası isteyebilir, bir karşılaştırma yapın o halde..

Ben toplarken 95 liraydı jant şimdi 200 küsur olmuş iptal..

 

https://www.alimmotor.com/mobylette-orulu-on-jant-komple.html?search=Mobylette&page=6

 

Jant çemberiyle uğraşılır mı onu bilmiyorum.

 

https://www.alimmotor.com/mobylette-jant-cemberi-sac-canturk-17.html?search=Mobylette&page=6

 

cantürk orijinal janttır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Tarım

Yeni jant orjinal jant gibi değerli mi olacak peki? Kesinlikle hayır. 

124 ümdeki döküm tamponlar belki yeniler kadar acayip afiilli parlamamıştı ama parmakla tonk tonk  diye vurunca has döküm olduğu belli oluyordu ve hisseden vay beee yeniler gibi teneke sesi gelmiyor diyordu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...