İçeriğe Yönlendir

Dede Yadigârı 1970 Model Mobymatic Motobecane


Gökşen Üner

Recommended Posts

Emre Şimşek

Bu motorların neyse ki yıllardır jant üreticisi cantürk. Ve eğer dışarıda kaldıysa malesef jantları çok çok kötü durumda oluyor. 

Diğer parçalara kromaj yaptırdığım için biliyorum hem pahalı hem de çok dayanıklı olmuyor. Bir kaç ıslanmada aşınmaya başlıyor. 

Yorum bağlantısı
Hakan Tarım

Acayip acayip havuzlarda statik sıvılarda yapılan kromajdan mı bahsediyoruz? Islanmayla çıkmaz be. Kar yağmur çamur rotes herşey geçti benim 124 ümün tamponlarının üzerinden. 

Şükür hiçbirşey olmadı.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
(düzenlendi)

Maşallah çok keyifli olacak, benimde dedemden kalma  sanıyorum 1950 yaklaşık 70  yıllık ingiliz Raleigh marka bir bisiklet var. Onu ilerde yapmayı planlıyorum.

tarihinde Sami Demirpaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Gökşen Üner

İzlediğim bir kaç videoda jantlar için pas sökücü, iskelet içinde boya sökücü spreyler görmüştüm. Hırdavatçıdan bugün pas sökücü olarak "Burtech marka pas sökücü sprey" ve "Akfix c108 paint remover" aldım bakalım :) yarın fırsat bulursam iskelete bi denicem ne kadar etkili olduğunu görmek için. 

Ama sonrasında eski rengini tutturabilir miyim bilmiyorum. O yüzden hiç bulaşmasam mı acaba dedim bi ara kendime. Boyacıya götürdüğümde halleder mi acaba dedim. Sonrada amaaan diyerek aldım gitti bu ürünleri :)

 

Pass sökücütü jantlara uygulayacağım. Boya sökücüyü de iskelete. İnşallah bi sorun olmaz. 

 

Aklıma takılan şöyle bir konu var. Birleşme yerlerine zarar verir mi acaba bu spreyler.

 

Yaşayıp göreceğiz sanırım :) 

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Bunlar sadece boyayı kaldırıyor. Dikkat edin teni yakıyor boya sökücüler. Bir zarar gelmez ama boya kalkmışken kaynak yapıpacaksa rahat yapılır. Ben şasede ayaklık kısmına güçlendirme yaptırmıştım mesela.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökşen Üner

Bugün boya sökücü ile bi deneme yaptım. Baktım işe yarıyor hunharca bi kutuyu boşalttım iskelete :D 

Ama yetmedi tabi böyle olunca. 

080920192130271.jpg080920192130361.jpg080920192130401.jpg080920192130391.jpg
080920192130351.jpg


Sonra jantlara biraz zaman harcadım. Pas sökücü sıkıp biraz bekledim, sonra çelik fırça ile hafif hafif fırçaladım. Sonra ince 220 numara su zımparası ile girebildiğim yerlere kadar zımpara yaptım. Sonra beyaz sirke sıkıp yine aynı işlemi yapınca biraz daha verim aldım. Sonra hırdavatçıya boya sökücü almaya gittiğimde ordakilere sordum zımpara dışında rahat kullanabileceğim bişey var mı diye. Sünger zımparalardan verdiler. Daha onları kullanmadım gerçi ama onunlada millerin diblerine girmeyi düşünüyorum.

 

080920192130301.jpg080920192130321.jpg
080920192130371.jpg




Hep yol üstünde gördüğüm bir motosiklet tamircisi vardı. Bunları yaptıktan sonra bi şansımı deneyim dedim pazar günü belki açıktır diye. En azından motoru bi gösteririm diye düşündüm.

 

Neyse gittim, baktım açık. İçeri girdim gösterdim ustalara.

 

Silindir, Krank, Piston değişecek, Krank keçesi ve Conta seti alınması lazım

 

Daha yanları açınca bobinlerde sıkıntı varsa onlar yapılacak falan dedi usta. Biraz şevkim kırıldı açıkçası.

 

Sizlere de yazayım dedim, belki bi fikir, belki uygun parça bilen alan birileri vardır diye.

 

Parçalar maliyetli olursa sanırım sadece dekor olarak kullanacağım :( 

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

alimmotor.com sitesini bir ziyaret edin öncelikle.

 

Orada bobin parçaları var mesela. Benim 40 liraya sanayiden aldığım şey orada 15 lira.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Dremel bulsan işin çok kolaylaşır.. 

Parça da bulursun bence.. 

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Halil Yakut

Bu serüvenin sonu ne oldu? 

Bende av 44 (karpuz depo) var. Motor ve karbüratör lazım. Bulmam konusunda yardımcı olan olursa çok memnun olurum

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...