İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - 1.5 TDCI Anlık Güç Kesilmesi


Çağatay Kılınç

Recommended Posts

Çağatay Kılınç

2013 1.5 tdci aracım var. 1 ay kadar oldu alalı. 2. Viteste hız alırken anlık bi kesilme oluyor motor gücünde 1 sn ya sürüyor ya sürmüyor. 3 kere yaşadım bunu sürekli değil. İlk ikisi mazotu yedirerek  hızlanırken biri de tama yakın gazda hızlanırken oldu. Başka viteste olmuyor. Şu ayağı gazdan çekip tekrar basınca hafif vuruntu tarzı durum var ama.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
(düzenlendi)
Dogan Arsiray yazdı:

map sensörünü temizleyerek başlardım kurcalamaya.

Bunda sanırım maf var doğan bey map var mi?

Metin Taşcı yazdı:

Aynı sorun benim 2012 fiestamdada var ve 4 senedir çözemedim(1.4tdci euro5) 

 

 

maf sensoru değişti

frp sensoru değişti

motor takozlarının tamımı değişti ( şanzıman alt/üst, motor takozu) 

Sanırım gazdan çekip basınca olan sorun metin bey? O aşırı bir konforsuzluğa sebep oluyor . Sizde ilk anlattığım güç kesintisi de var mı ?

tarihinde Çağatay Kılınç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

hava akışını ölçen  sensör hangisi o motor için bilmiyorum ama yakıt miktarının değişimi neden oluyor olmalı güç kesilmelerine. çünkü, dizel arabada gaz kelebeği benzinli gibi iş görmez. yoktur.

 

belki enjektörlerde bir püskürtme problemi vardır, tam o devir aralığına ve motor yüküne denk geliyordur.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bu teklemeyi yaptıktan sonra 2. Viteste hızlanmaya kesintisiz devam ediyor mu? 

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Metin Taşcı yazdı:

Bazen özellikle yokuş yukarı giderken bazen anlık olarak yapabiliyor, araba gaz gemiyor birden yiyor, hissiyatı arkadan biri tutup bırakması gibi

Bende düz yolda oldu yokuşta denk gelmedim ama tarifimiz gibi arkadan biri tutup bırakıyor gibi ama saniye sürmüyor.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bu teklemeyi yaptıktan sonra 2. Viteste hızlanmaya kesintisiz devam ediyor mu? 

Soluksuz devirleniyor aynen.

Dogan Arsiray yazdı:

hava akışını ölçen  sensör hangisi o motor için bilmiyorum ama yakıt miktarının değişimi neden oluyor olmalı güç kesilmelerine. çünkü, dizel arabada gaz kelebeği benzinli gibi iş görmez. yoktur.

 

belki enjektörlerde bir püskürtme problemi vardır, tam o devir aralığına ve motor yüküne denk geliyordur.

Maf var hava akış için filte kutusu çıkışında.belli bir devirde değil mesela bugünkü 2.5 ta oldu önceki 1.75 civarında.

Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Turbo arızası olabılır turbo hortumu olabilir maf sensör fişini çek test etsene yapacakmı 

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Erkan Işık yazdı:

Turbo arızası olabılır turbo hortumu olabilir maf sensör fişini çek test etsene yapacakmı 

Sürekli yapsa çekip denerim ama sürekli değil ki . Arıza kodu yok elm ile bakmıştım. Peki fişi çekince motorda afallama olacak mi? Focusta bi kere takmadan çalıştırdım motor allak bullak oldu . Dizelde nasıl bişeyle karşılayacağım?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Bence ne maf ne enjektör ne map, ne filtre ne başka bir şey. Bunlar olsa bi anda yapıp sonra hızlanmada da problem olur. Devamlı sorun yaratacak şeyler onlar. 

 

Yazılım olabilir bir. Diğer seçenek elektronik olabilir. O an enjektörlere giden akımda ani bir düşüş voltaj düşüşü olabilir. Araca elm takıp bunu yaptığı anda voltaja bakma imkanınız varsa bakın. Bulması zor bir problem gibi duruyor. 

 

Tam bilmiyorum ama enjektörlerin voltaj testi varsa o da yapılabilir

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı

Aynı durum focus tdci'de var. Hatta 2 farklı focus kullandım 2 sindede vardı. Bu bir arıza değil, bug bana göre. Hiç masraf yapmayın. 

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Okay Kaygusuz yazdı:

selenoid valfın hortumlarında sorun vardır

Focus 1 motoru kolaydı da fiesta dizel baya karışık geliyor. Nerededir tam olarak bu hortumlar ? Ya da basınçla ilgili hortumlar ?

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Çağatay Kılınç yazdı:

Focus 1 motoru kolaydı da fiesta dizel baya karışık geliyor. Nerededir tam olarak bu hortumlar ? Ya da basınçla ilgili hortumlar ?

fordun turbo düzeni ni bilmiyorum nerdedir turbonun üzerindeki vesgatenin ince 4mm hava hortumudur. takip edin bulursunuz.

Yorum bağlantısı
Buğra Patır

Çağatay Bey, bu sorun yaklaşık 2000 devir civarında ve 2-3. viteslerde mi ortaya çıkıyor?

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
(düzenlendi)
Buğra Patır yazdı:

Çağatay Bey, bu sorun yaklaşık 2000 devir civarında ve 2-3. viteslerde mi ortaya çıkıyor?

Devir o civarlar ama 3te denk gelmedim açıkçası 2de geldi denk.

tarihinde Çağatay Kılınç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Buğra Patır

Buna benzer bir konunun linkini paylaşacaktım fakat orada da en son siz yazmışsınız. :)

Bende de benzer bir durum var. Gözlemlediğim kadarıyla rampada hızlanırken, 2000 devir civarında, 3. viteste (özellikle tam kaptıramamışsam rampayı) meydana geliyor.

MAF ve mazot basıncını Elm cihazı ile anlık izledim fakat bir anormallik sezemedim. 

Yinede bana mazot iletimi (pompa, sensör vs.) ile ilgili bir şeymiş gibi geliyor. 

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Buğra Patır yazdı:

Buna benzer bir konunun linkini paylaşacaktım fakat orada da en son siz yazmışsınız. :)

Bende de benzer bir durum var. Gözlemlediğim kadarıyla rampada hızlanırken, 2000 devir civarında, 3. viteste (özellikle tam kaptıramamışsam rampayı) meydana geliyor.

MAF ve mazot basıncını Elm cihazı ile anlık izledim fakat bir anormallik sezemedim. 

Yinede bana mazot iletimi (pompa, sensör vs.) ile ilgili bir şeymiş gibi geliyor. 

Vala yazılımsal mi diye de düşünüyorum. Çok nadiren karşılaştığım bişe çünkü. Arıza olsa sürekli olur gibi de geliyor. Takip edeceğim yapacak bişe yok gibi.

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Çağatay Kılınç yazdı:

Vala yazılımsal mi diye de düşünüyorum. Çok nadiren karşılaştığım bişe çünkü. Arıza olsa sürekli olur gibi de geliyor. Takip edeceğim yapacak bişe yok gibi.

tam tersi yazılımsal olsa sürekli olur mekanik arıza arada bir cıkıyor :)

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Metin Taşcı yazdı:

Bugun siz 3. Vites 2bin devir deyince aklıma düştü, bugun denedim evet sallantı yaptıgı devir tam olarak bu, 2bin devirde gaza basınca silkeliyor, çekince silkeliyor, tam 1800-1900 devirlerde baslıyor, 2.200 devirlerde düzeliyor, şu sorunu toplanıp bi çözelim artık :)

Bugün ben de birşey farkettim soğuk motorda yok denecek kadar azken sürekli ısınmış motorda daha belli ediyor :) bu sorun çözülse artık cidden iyi olacak ama günden güne yeni şeyler çıkıyor yavaştan 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Metin Taşcı yazdı:

birebir aynı sorunlar.

 

burada debriyaj pedal müşürü denmiş, işe yarar mı acaba ?

 

 

ek: parça ucuzmuş, denemeye değer.

 

https://www.fordtoptancisi.com/Debriyaj-Pedal-Musuru-Fiesta,PR-4362.html

Evet okumuştum denemekten bişe de kaybedilmez parça uygun fiyatlı. Lakin nasıl sökülecek bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Dün hava filtresini değiştirdim. Kutuyu açınca maf sensörünün delik kısımlarında hafif tozlanma olduğunu gördüm. Elimde balata spreyi vs yoktu elleyemedim ama ilk fırsatta temizleyip deneyecem.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Metin Taşcı yazdı:

Yağsız kontak spreyi ile temizlemeniz daha uygun olur 

Evet haklısınız. Bakalım herhangi bir değişiklik olacak mı ? Röle sıkıntısından sonra bence bu sorunla ilgili de bir geri çağırma olmalıydı.  Ne kadar fiesta varsa büyük çoğunluğunda var.

Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Bence ugrasmayın 2 vitesde gazdan çekince  o hafıf vuruntu hepsınde var sanırım fiestaların ancak yazılımsal çözülür akışmetereye de dokunmayın cok hassaslar 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...