İçeriğe Yönlendir

100 Newton Tork Almak İçin Ne Yapmalı?


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba 

 

 

Hyundai i10, sıcak hava emme düzeneğini iptal edip, soğuk hava emme moduna getirmek istesem, arabanın orjinal halini bozmadan bunu nasıl başarırız.

Arabanın fabrika verisi 92 newton. Ama bu motor tezgahta 100 newton tork üretiyor.  Aşağida resimde gördüğünüz düzende, çıplak motor 100 newton tork üretiyor. 

Or8YP0.png

 

Kia yeni picantosunda, aynı motoru Cold air İntake çevirerek 98 newton güç üretebiliyor. 

 

VQ8ojR.png

 

Doit Your Self bişiler denemek istiyorum. Fikrinizi merak ediyorum. 

 

 

 

 

tarihinde Selçuk Bakış tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu videoda  ağır çekim Emme borusundaki  sarsıntıyı görebilirsiniz. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Kia'nın parçaları temin edilemiyor mu?

 

Edilir o kolayda, ben nerden vericem ucunu. Yer yok :) 

İki tane Cold İntake sistem var. 

 

28281A11.gif2828111.gif

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

Edilir o kolayda, ben nerden vericem ucunu. Yer yok :) 

Tam anlamadım. Motor aynı ise mutlaka yeri de olmalı. Parça değişimi ile oturtacak yer hazırdır muhtemelen.

Sizin motorla kia'nın motoru birebir aynı değil mi?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Tam anlamadım. Motor aynı ise mutlaka yeri de olmalı. Parça değişimi ile oturtacak yer hazırdır muhtemelen.

Sizin motorla kia'nın motoru birebir aynı değil mi?

 

Abi 10 dakikalık videomu izledinmi :)  Orda gayet net nasıl takamıyacağımı anlatmıştım. 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yok izlemedim, 10dk çok uzun süre.

Sizin 28210'la başlayan parça setine ihtiyacınız var gibi. Kaput altından ön taraftan gelen havayı emecek o. Onu kia'da ön tarafa nasıl tutturmuşlar, ona bakmak lazım.

Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Diğer konuda da demiştim. Bence fiesta nın ön panjura sabitleme aparatı var aynı Kia’nın ki gibi bu ekipmanlardan bulup sabitleme yapabilirsiniz. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arkadaşlar, hüsrana uğradım. Cold air intake sadece boruyu değiştirmekle bitmiyor. Benim motorun cold air intake picanto versiyonundaki motor yağı bile değişik. 

Picanto 1.0 motoru kullandığı yağ tipi : API Service SM*, ILSAC GF-4. 0w20 tipi motor yağı gerekiyor. :(

 

İstanbul'da arabaya 0w20 motor yağı dökersem ne olur hiç fikrim yok :( 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Emiş ile yağın alakasını kuramadım?

 

İllaki bir alakası vardır. 1.0 picanto  ILSAC GF-4. 0w20 motor yağı kullanıyor. İ10 1.0 ise 5w30 sae a5 kullanıyor.  Bilmediğimiz bir sebep mutlaka vardır. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ali bey,

Emiş ile yağın alakası olsaydı, dağdaki adamla şehirdeki adama farklı yağ kullandırırdı markalar. Takılmayın bu kadar.

Soğuk emiş motora daha da faydalı.

  • Beğen 6
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

6 cırt kelepçe 2 adet silikon boru soru o ise.

 

Motul 0w20 motor yağı ne faydası olurdu. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Motul 0w20 motor yağı ne faydası olurdu. 

emisyon düşerdi

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Videoda bisey dikkatimi cekti, siz surekli hipermillerda;  Alternatör, akü ,sarj , Mukemmel sarj, enerji, dolum  vs vs diyosunuz ama butun akuleriniz 2 yil dayanmis🤔 Bu iste bir yanlislik olmasin? 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Alpay Sumer yazdı:

Videoda bisey dikkatimi cekti, siz surekli hipermillerda;  Alternatör, akü ,sarj , Mukemmel sarj, enerji, dolum  vs vs diyosunuz ama butun akuleriniz 2 yil dayanmis🤔 Bu iste bir yanlislik olmasin? 

 

 

150 liralık akülerdi , ömrü okadarmış. İkinci aküyü varta almadığıma pişmandım. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Hava emişi öne doğru almaya uğraşma bence. Ön kapalı. Sabitlemek zor motorun üstüne. Aşağıya al. 

 

Şu anki hava emişin yeri ve uzunluğu ile hafif oynayarak, Ucuna benzer malzemeden  kelepçe ile dirsek ve devamını ekleme yaparak aşağıya doğru uzat. Koruma da yok. Mutlaka sabitleyecek yerler vardır. Alttan serin serin çeker havayı

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Siz bu “kendin yap” işlerinde pek becerikli değilsiniz. Bence hiç girişmeyin. Rahat bırakın Ayten’i. 

  • Beğen 4
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tahir Ak

İş bununla bitecek mi? Hava yakıt oranı ve hava akış debisi düzenlemesi için ecu ile oynamak gerekebilir

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

uğraşma git bi çipçiye 100 tork istiyourum de yazsın bitsin işte :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Tahir Ak yazdı:

İş bununla bitecek mi? Hava yakıt oranı ve hava akış debisi düzenlemesi için ecu ile oynamak gerekebilir

Gerekmez. Alınan havanın miktarını ve sıcaklığını zaten ecu her zaman biliyor. Ona göre yakıtı enjekte edecektir. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Erdem Dertsiz yazdı:

uğraşma git bi çipçiye 100 tork istiyourum de yazsın bitsin işte :) 

 

Erdem ben çipimi elletmem kimseye. 

Bu gün kaputun köşesi kesilmiş fiesta rally arabası gördüm. Dikkatimi çekti. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Ali Darbaz yazdı:

 

150 liralık akülerdi , ömrü okadarmış. İkinci aküyü varta almadığıma pişmandım. 

Bakalim varta ne kadar dayanacak.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...