İçeriğe Yönlendir

100 Newton Tork Almak İçin Ne Yapmalı?


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Ön taraf tampon söklünce komple kapalı. 

Ben bu borunun ucunu nere vericem 

NLNVNY.jpg

anpqpB.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Adamlar benim düşündüğümü düşünmüş zaten...

 

 

hipermiş işleri biter ama o zaman tüketimi en az %10 artar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Çınar
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

hipermiş işleri biter ama o zaman tüketimi en az %10 artar

 

Abi motor soğukken rahatlıkla 2000 devirde gidebiliyorum. Ama motor emme sıcaklığı ne zaman 40 dereceye cıksın 2000 devirde sürüş pamuk ipliğine bağlanıyor. En ufak rampada çekiş yetmiyor. 

En kötü olaylardan biride ben ne zaman Cutt-Off yapsam intake sıcaklığı fırlıyor. 

Motor yakit gitmiyor , kelebek kapanmış. Katalizör soğurken ısınan hava kaput altından tahliye edilemiyor. Sonuç gaza basıcağin zaman motor sıcak hava emmeye başlıyor. Gücten düşüyor. 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Gücten düşüyor. 

havayı isterse tavandan emsin anlattıkların ile sıcağın soğunu ilgisi olmaz. gücü bu kadar.. insan bindiği araca alıştıkça araç gitmemeye başlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

havayı isterse tavandan emsin anlattıkların ile sıcağın soğunu ilgisi olmaz. gücü bu kadar.. insan bindiği araca alıştıkça araç gitmemeye başlar.

Aracı değiştirsek? 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Standart kullanimda emise giren oksijen artıkça yakıt ta artar. Çok fantazi yapacak olsam intercooler takarım. Ha emdiği hava sıcaklığı ne kadar düşer bilemem .ama soğuk hava ile alinacak güç yakıtla beslenecek. Ecu toleransı ile torkun artması yakıtını artıracak ki olayıniz o değil. İlla cold intake diyorsanız krom borudan uzatma yapıp motor havuzunda ısıya en uzak yere açık hava filtresi takın. Gaz tepkisi artar. Yada filitre kazanına giren boruyu panjurda uygun bı yere şnorkel ile uzatın o da etkili olur

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Standart kullanimda emise giren oksijen artıkça yakıt ta artar. Çok fantazi yapacak olsam intercooler takarım. Ha emdiği hava sıcaklığı ne kadar düşer bilemem .ama soğuk hava ile alinacak güç yakıtla beslenecek. Ecu toleransı ile torkun artması yakıtını artıracak ki olayıniz o değil. İlla cold intake diyorsanız krom borudan uzatma yapıp motor havuzunda ısıya en uzak yere açık hava filtresi takın. Gaz tepkisi artar. Yada filitre kazanına giren boruyu panjurda uygun bı yere şnorkel ile uzatın o da etkili olur

 

Soğuk hava emip çalışma devrini 2200 devre düşürmek istiyorum. Pendik sahil yolunda 4 yerine 5 nci vitesi kullanarak 60 km hızı koruyacak gücü olsun yeter. Motor soğukken rahat gidiyorum. Isındıkca tutamaz oluyor . Yüke binince gitmemeye başlıyor. Tam terazi noktası 40 derece. 60 70 derecede klima açarsam nack nackları sayarsın. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Motor soğuk iken araç zengin karışım ile gidiyor. Hava ısıs ile bağı yoktur 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Videonu izledim. Orjinal boruyu panjurin oraya yönelt. Derdini çöz. Focus 1 de 2.0 st170 şnorkel takan olmuştu 1.6 focusa. Verim almıştı kapalı ön panjur peteğini del boruyu o kısma yönlendir. Aşağı doğru uzatmakta çamur toz çektirir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Motor soğuk iken araç zengin karışım ile gidiyor. Hava ısıs ile bağı yoktur 

 

Motor sogukken kastım şu. Henuz motor kaput altındaki hava ısısı 40 derece geçmemiş. Yaklaşık yola göre 10 ile 15 dakika sürüyor. 

Bu arabayı yaz kış kullandığımdan şunu direk söyleyim. Kışın öncam buhusu çözülmesi için fan açtığımda otomatik klima açılır. Çok çok az hissedersin etkisini. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Dediğim eklenti focus ta su resimlerde daha bariz . Son resim farkı yaratan upgrade

Sen de bunu baz olarak bir boru ile panjurdan direk hava çekecek bir şey yapabilirsin.d98351f39b2c7e81e9a42901c6960b47.jpg681d51cbb1b03edeca2a1fbc707777c0.jpg8acb61d9fb0f7790dc7502beda461cab.jpg

Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Ne yaparsan yap ama o borunun önüne mutlaka ızgara gibi bir işlem koy toz kelebek kuş fara vs giremesin. Burada sanayii de tamir bekleyen arabanın kaput içine kuşlar yuva yapmıştı. Dikkat etmek lazım.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

İntake kit ile yağ tipini değişmene gerek yok bu arada. Kia farklı yağı o emme sıcaklığı nedeniyle değil başka teknik sebep yada tercihler ile değişmiştir

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Havayı önden emmesi iyidir bunu Mercedes de bilir oyak reno da 3cc153ef4becff2608dcdbc188629014.jpg2f783d5db7436ece113b60c12f84e770.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Arabayı degiş bunlar gecıcı çözümler, yada i20 nin perfonmansına razı olacaksın buna bir turbo atsana :))

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba değerli arkadaşlar. Sonunda bugün aklıma geleni yaptım. Çok büyük saçmaladığımı farkettim.. 

Araba zaten soğuk hava emiyormuş.... :(

havayı ısıtan çelik emme manifoldu imiş :(

motor bloğu ısındıkca oda ısınıyor. :(

video çektim yakında görürsünüz.. :(

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

motor bloğu ısındıkca oda ısınıyor.

demek ki takipsizsin, bu konuyu yazmıştım konunda

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Merhaba değerli arkadaşlar. Sonunda bugün aklıma geleni yaptım. Çok büyük saçmaladığımı farkettim.. 

Araba zaten soğuk hava emiyormuş.... :(

havayı ısıtan çelik emme manifoldu imiş :(

motor bloğu ısındıkca oda ısınıyor. :(

 

video çektim yakında görürsünüz.. :(

İçeri sıcak hava almak isteyen motoru bence üzmeyin. Atmosferik motorda güç için yakıt vermelisin. Sana uymaz ki

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

 

Merhaba 

İşte nasıl kendi kafamdaki projeyi çöp ettiğimi göstren video. Araba park edip sıcakken kaputu açarsam soğuk hava emerek arabanın intake sıcaklığı düşüceğini bekledim. Aksine habire artmaya başladı. Sonra anladımki, lpg i10 emme manifoldu çelik. Elime dokununca cıss etti. Hava emen boruyu tuttum gayet soğuk. 

Oysaki tamamen yanlış yorumlamışım. Air temp aslında emilen hava sıcaklığı, Yani outdoor sıcaklığı değil. O ayrı bir değer. Araba 24 derece hava emiyor. İntake manifoldunda 60 deeceye çıkıyor. Başından beri araba zaten hep soğuk hava emiyormuş :( 

 

 

Çelik Hava emme manifoldunun soğutamazsınız sadece ısınmasını durdurabilirsiniz. :( ZAten bu Manifold en yüksek 65 derecede kalıyor . 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

1.4 tsi motor sürekli dur kalk trafiğe girince çok tüketiyor. Yani turbo yoksa yakıt artıyor. 1.0 da havanın kütlesini azaltarak yakıtı kısıyor. Ekonomi sağlıyor. Araç daha zor kalkıyor ama en azından daha az yakıt harcıyor. Havayı ısıtmasa 1.4 gibi sizin şehir içi de iki haneli sayılara çok rahat çıkardı belki de

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...