İçeriğe Yönlendir

Teker Gücü Nasıl Hesaplanır ?


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba 

Şimdi elimde bir veri var.  3500 devirde 90 newton tork üretiyoruz.  

Şanzıman 5 nci vitese takınca 0,772 orana sahip. Son dişli oranı 4,6.

Teker çapı ise 583 milimetre. 

 

Benim yaptığım hesap şu. 90 newton torku önce 0,772 ile çarpıyorum. Sonuç 69 newton metre çıkıyor.  

Elimdeki 69 newton metre değeride 4,6 son dişli ile çarpıyorum 320 newton metre çıkıyor.  Çap hesaplama sitesi https://www.blocklayer.com/tire-size-calculator.aspx

3500 devirde teker 105 km hız yapıyor. Tekerin çapı ile hesaplayınca dakikada 951 devir çeviriyor teker.  Devir hız hesaplama sitesi : https://www.blocklayer.com/rpm-gear.aspx

 

Elimdeki 320 newton metre ile 951 teker devrini "tork hesaplayıcı ile çarpıştırınca 42,74 hp çıkıyor. 

 

Yani tekerde 42,74 hp güc iletiliyor. .  Hesaplama sitesi :http://wentec.com/unipower/calculators/power_torque.asp

 

Hesaplamadan kullandığım formülde sorun var mı ?  İşlem sırası doğrumudur. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

3500 devirde teker 105 km hız yapıyor.

i10 3500 devirde son viteste kaçla gidiyor?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

i10 3500 devirde son viteste kaçla gidiyor?

 

105 km hız yapıyor hocam. 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

105 km hız yapıyor hocam. 

6. vites şart mış

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

6. vites şart mış

 

Abi gps ölçüm 105 km

Kadranda 115 km

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

6. vites şart mış

 

Peki formüller doğrumu. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

rakamlar doğru gözüküyor yerlerine koyunca teker gücü hesabında

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

6. vites şart mış

Güç düşük, çeviremez ve daha fazla yakar bir çok yerde 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

3500 d/d da 105 le giden hipermilci araba olmaz olsun.. 2.0 mondeo daha hiperci demek

  • Beğen 3
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Değişik viteste, 4, 5 ve 6. Hız 90. Tüketim aynı oluyor. Kabin içi motor sesi farkı var o da dizel diye. 100 bg olsa araç o zaman mis olur 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)

Mondeo mk5 1.6 tdci 2000 devirde 111 km/h ile gidiyor.

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Efe Özer
Çağlar Bayur yazdı:

3500 d/d da 105 le giden hipermilci araba olmaz olsun.. 2.0 mondeo daha hiperci demek

2.0 a gerek yok 1.6 ile 6. viteste 3000 devirde 170 ile gidiyorum.6 litre tüketiyor.Dizel candır😀

Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten

Bir şey merak ettim daha güçlü uzun vites oranlı arabaların motor ömürleri daha uzun olabilir mi ? Aynı hızda daha düşük devirde çalışıyor buda daha az ateşleme daha az hareket daha az sürtünme demek ? Tabi sıkıştırma oranları vs başka değişkenlerde işin içine giriyordur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Efe Özer
Çağlar Bayur yazdı:

yazılım lazım ona bol dumanlı :f1:

Bizim orda gergin dizel cok bizimde bir farkimiz olsun😀

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Evet uzun ömürlü motorlar düşük devirli uzun strok oranlı oluyor genelde. Kamyon, otobüs ve gemi motorları gibi.

Vasfi Gişten yazdı:

Bir şey merak ettim daha güçlü uzun vites oranlı arabaların motor ömürleri daha uzun olabilir mi ? Aynı hızda daha düşük devirde çalışıyor buda daha az ateşleme daha az hareket daha az sürtünme demek ? Tabi sıkıştırma oranları vs başka değişkenlerde işin içine giriyordur.

 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Çağlar Bayur yazdı:

3500 d/d da 105 le giden hipermilci araba olmaz olsun.. 2.0 mondeo daha hiperci demek

80km ile gitmeli 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

 

Çağlar Bayur yazdı:

3500 d/d da 105 le giden hipermilci araba olmaz olsun.. 2.0 mondeo daha hiperci demek

 

3500 devir neki abi. Araba 6500 devire kadar yolu var. 5000 de sesi değişiyor. Sanırsın vtech var. Ama yok :)

 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan
 
 
3500 devir neki abi. Araba 6500 devire kadar yolu var. 5000 de sesi değişiyor. Sanırsın vtech var. Ama yok [emoji4]
 
 
 
Emme manifoldun da klape varsa ondan dolayı olabilir
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

 

3500 devir neki abi. Araba 6500 devire kadar yolu var. 5000 de sesi değişiyor. Sanırsın vtech var. Ama yok :)

 

 

 

Vtec açtı dersin ortamlarla. Kim bilecek :) doch motor dahil zaten vtec’in değişken supap zamanlamasını başka yollarla hallediyor

Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten
(düzenlendi)

3500 de motor sesi ve titreşim ne durumda ona bakmak lazım bana hiçte makul seviyede olacak gibi gelmiyor. Gerçi i10 çok küçük bir araba yüksek sürat ile gitmek ne kadar güvenli olur bilemedim 🙄

tarihinde Vasfi Gişten tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Vasfi Gişten yazdı:

3500 de motor sesi ve titreşim ne durumda ona bakmak lazım bana hiçte makul seviyede olacak gibi gelmiyor. Gerçi i10 çok küçük bir araba yüksek sürat ile gitmek ne kadar güvenli olur bilemedim 🙄

Benzinli için 3500 = dizel 2250 gibi bir şey. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Dakikada 4000 devirde 120 km hızla giderken, otobanda yolcularım uyuyordu :) 

 

İster 3500 ister 4000 devir. Motor yükte değilse motor sesi duymazsınız.  8,5 litre lpg yakıyor. 

Video 04:00 dakikaya bak :) orda tünerlde 6500 devir çeviriyor kesiciye giriyor. yinede ses çok az. :) 

 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Dakikada 4000 devirde 120 km hızla giderken, otobanda yolcularım uyuyordu :) 

 

İster 3500 ister 4000 devir. Motor yükte değilse motor sesi duymazsınız.  8,5 litre lpg yakıyor. 

Video 04:00 dakikaya bak :) orda tünerlde 6500 devir çeviriyor kesiciye giriyor. yinede ses çok az. :) 

 

 

 

Bu yol nerede yav, güzelmiş :) 

 

Aklıma bir şey geldi. Böyle rampa aşağı motor freni ile inerken kesiciye girince noluyor? Tekerler dönmek istiyor, motor devri kesiciye bindi, fren de yok. Ee? Fazla gücü kim absorbe ediyor?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...