İçeriğe Yönlendir

Escort - Birden Fazla Problemim Var


Mustafa Burak Kayabal

Recommended Posts

Mustafa Burak Kayabal
(düzenlendi)

Merhabalar. Öncelikle sayın admin ve diğer sistem yöneticisi arkadaşlara böyle bir ortamı oluşturup, canlı tuttukları için teşekkürler.

 

2000 yılında, 12000KM’de aldığımız şu anda 165000KM’de, 1998 Model Ford Escort 1.6 16v CLX Benzinli, tek nokta ateşlemeli, CFI, Klimasız, hiç LPG takılmamış, uzun zamandır sadece cumadan cumaya kullanılmış, düzenli bakıma gitmeyen, sadece problem çıkardığında ustaya götürülen bir aracımız var. Aracı babam Aydın/Didim’de kullanmaktadır. Az yağış alır, yıl ortalaması 22, kış ortalaması 12 derecedir.

 

Çok fazla araçlardan anlamamakla beraber, bir kaç görsel ve işitsel problem fark ettim. Beni bu problemler karşısında aydınlatabilirseniz çok sevinirim.

 

1) Motorun üst kapağının (Zetech yazan yer) olduğu tarafta birden fazla noktada gözle görülür yağ kaçakları var. Gerek üstten motora giden yağ borusunun kelepçesinden, gerekse (tahminimce) motor kapak contasından. Bu kaçak ufak damlalar halinde sol tekerin oradaki salıncak tarafından zaman zaman kaçırmakta. O kadar uzun zamandır araç yağ kaçırmış ki tam olarak nereden kaçırdığını görmek benim için imkansız.

 

2) Frenlerde bir anormallik var. Şöyle anlatayım. Düz bir yolda gidiyorsunuz ve 200 mt sonra trafik ışıkları var. Yavaşlamak için hafif hafif basıyorsunuz. Bizim arabamızda bu yavaşlama olurken sanki fren bir tutup bir bırakıyor gibi, sanki sizi sırtınızdan birisi ittirip bırakıyor bir hissiyat yaratıyor. Ve araba sanki motor teklermiş gibi öne arkaya sallanıyor. Hissettiğimi teknik olarak da şöyle açıklayayım sanki 360 derecelik diskin hep 60 derecelik kısmı çalışıyormuş gibi.

 

3) Sol ön tekerden kedi miyavlaması gibi ses geliyor. Fakat bunu sürekli yapmıyor. Hem belli bir hızda yapıyor hem arada yapıyor. Mesela otobanda 4 gişeden geçtim. Yanlardaki yol bariyerlerinden yankı yapınca ses geldiğini anladım. Ama mesela 10 saatlik yolda sadece birkaç kez sesi duydum. Hatta diğer araçlardan geldiğini zannettim.

 

4) Yolda V kayışım parçalandı(tamamen kopmadı 5-6cm lik kısım). Pazar günü olduğu için ustanın elinde ne varsa onu taktık. Performansta bir kayıp yaşamadım. Motorda anormal bir ses de yok. Tedirgin olduğum kısım markasına takıldım biraz bir de eski kayışın seri numarası ve modeli tam parçalanan yere denk geldiği için biraz göz kararı takıldı kayış. Marka olarak tam hatırlayamıyorum ama CSM olabilir ya da CMG’de olabilir. Bunun için bir şey yapmaya gerek var mı orijinal (daha kaliteli) bir V kayışı alıp değiştireyim mi ?

 

5) Bu aracımız için yağ tavsiyeniz ne olur? Ben ısrarla kitapçığında yazan 5-30 yağ koydurmaya çalıştıkça değiştiren kişiler ısrarla “5-30’a para vermeye değmez. 10-40 kullanın” diyorlar.

 

6) Vites topuzunda sola, sağa çok boşluk var. Vites geçişlerinde, güç anında tam oturmama, geçmeme, ileri geri oynama yok. Sadece sola sağa boşluk var.

 

7) Hız göstergesi sürüş zamanında bir süre + - 5 km yukarı aşağı oynuyor. Sonra düzeliyor.

 

8) Bir süre yol gittikten sonra özellikle 5. Viteste sürüş esnasında gazdan ayak çekilince veya debriyaja basınca araç ani bir kasma yapıyor. Normalde yavaş yavaş motor freni yapmasını beklenirken veya debriyaja basınca ayırmayı hissetmememiz gerekirken sanki anlık güç kaybı oluyormuş gibi hissediyorum.

 

😎 3-4 saat kesintisiz sürüşten sonra vites geçişlerinde zorlanma oluyor. Hiç geçmiyor değil ama bazen debriyaj tazelemek gerekiyor. Tabi bu sürüş anında olmuyor. Dur kalklarda bu durum hissediliyor.

 

Ayrıca işin en garip tarafı bu problemlerin tamamına yakını araç ilk çalıştığında olmuyor. Hep ilk 10dk’dan sonra yani motor yavaş yavaş ısınmaya başladıktan sonra oluyor.

 

Bu problemleri yaşayan, konu hakkında bilgisi olanlardan bu problemlerin neden yaşandığı ve nasıl çözümlenebileceği konusunda düşüncelerini rica ederim.

 

Saygılarımla.

 

Teşekkürler.

tarihinde Harun Kocaçalışkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Hurdaya verip yenileseniz :) bakımsız araca bakım yapmak ve sorunsuz hale getirmek hem zaman hem para gerektirir. Artı bir sorunu gidermek tek hamleyle mümkün olmayacaktır. 

 

Bununla uğraşacaksanız önce biraz araçlardan da anlamak lazım. Uğraşmak ilgilenmek lazım. Ustalar sizi görünce söğüşlemeye çalışacaklar

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hurdaya verip yenileseniz :) bakımsız araca bakım yapmak ve sorunsuz hale getirmek hem zaman hem para gerektirir. Artı bir sorunu gidermek tek hamleyle mümkün olmayacaktır. 

 

Bununla uğraşacaksanız önce biraz araçlardan da anlamak lazım. Uğraşmak ilgilenmek lazım. Ustalar sizi görünce söğüşlemeye çalışacaklar

Süper fikir ya arkadaşın aklına neden gelmedi hayret ettim. 

 

 

Mustafa Burak Kayabal yazdı:

2) Frenlerde bir anormallik var. Şöyle anlatayım. Düz bir yolda gidiyorsunuz ve 200 mt sonra trafik ışıkları var. Yavaşlamak için hafif hafif basıyorsunuz. Bizim arabamızda bu yavaşlama olurken sanki fren bir tutup bir bırakıyor gibi, sanki sizi sırtınızdan birisi ittirip bırakıyor bir hissiyat yaratıyor. Ve araba sanki motor teklermiş gibi öne arkaya sallanıyor. Hissettiğimi teknik olarak da şöyle açıklayayım sanki 360 derecelik diskin hep 60 derecelik kısmı çalışıyormuş gibi.

 

3) Sol ön tekerden kedi miyavlaması gibi ses geliyor. Fakat bunu sürekli yapmıyor. Hem belli bir hızda yapıyor hem arada yapıyor. Mesela otobanda 4 gişeden geçtim. Yanlardaki yol bariyerlerinden yankı yapınca ses geldiğini anladım. Ama mesela 10 saatlik yolda sadece birkaç kez sesi duydum. Hatta diğer araçlardan geldiğini zannettim.

 

4) Yolda V kayışım parçalandı(tamamen kopmadı 5-6cm lik kısım). Pazar günü olduğu için ustanın elinde ne varsa onu taktık. Performansta bir kayıp yaşamadım. Motorda anormal bir ses de yok. Tedirgin olduğum kısım markasına takıldım biraz bir de eski kayışın seri numarası ve modeli tam parçalanan yere denk geldiği için biraz göz kararı takıldı kayış. Marka olarak tam hatırlayamıyorum ama CSM olabilir ya da CMG’de olabilir. Bunun için bir şey yapmaya gerek var mı orijinal (daha kaliteli) bir V kayışı alıp değiştireyim mi ?

 

5) Bu aracımız için yağ tavsiyeniz ne olur? Ben ısrarla kitapçığında yazan 5-30 yağ koydurmaya çalıştıkça değiştiren kişiler ısrarla “5-30’a para vermeye değmez. 10-40 kullanın” diyorlar.

 

6) Vites topuzunda sola, sağa çok boşluk var. Vites geçişlerinde, güç anında tam oturmama, geçmeme, ileri geri oynama yok. Sadece sola sağa boşluk var.

 

 

2. Disk ve kaliperler kontrol edilmesi gerekiyor. Belki de fren vakumunda sorun vardır. Frencinini bakması lazım. Tek bir şeyden kaynaklı olmayabilir. .

3. Bilya ya da kaliper. Kaliper sıkıyor ve diske sürtüyor olabilir. Ya da diskler yamuk olduğu için belli bir süre sonra yapıyordur. Bende de vardı benzer bir sorun. Disk tornalatma sonrası düzeldi.

4. İşçilik ve parça ucuzsa aklınızda kalacağına değiştirin.

5. 5-30 ile 10-40 arasında ne kadar bir fiyat farkı var ki zaten kaç litre yağ alıyor bu araba. Ford ne diyorsa onu koyun.

6. Bence bunu kurcalamaya gerek yok. 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Süper fikir ya arkadaşın aklına neden gelmedi hayret ettim. 

 

 

 

2. Disk ve kaliperler kontrol edilmesi gerekiyor. Belki de fren vakumunda sorun vardır. Frencinini bakması lazım. Tek bir şeyden kaynaklı olmayabilir. .

3. Bilya ya da kaliper. Kaliper sıkıyor ve diske sürtüyor olabilir. Ya da diskler yamuk olduğu için belli bir süre sonra yapıyordur. Bende de vardı benzer bir sorun. Disk tornalatma sonrası düzeldi.

4. İşçilik ve parça ucuzsa aklınızda kalacağına değiştirin.

5. 5-30 ile 10-40 arasında ne kadar bir fiyat farkı var ki zaten kaç litre yağ alıyor bu araba. Ford ne diyorsa onu koyun.

6. Bence bunu kurcalamaya gerek yok. 

 

 

 

 

Bu bilgilerle arkadaş kendi bile yapabilir. Teşekkürler sipirmen. 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bu bilgilerle arkadaş kendi bile yapabilir. Teşekkürler sipirmen. 

Kendim yapacağım nasıl yapacağımı gösterin dememiş zaten sadece arızalar hakkındaki görüşleriniz nedir demiş. Siz sorunların çözümünü biliyorsanız söyleyin herkes faydalansın. 

tarihinde Harun Kocaçalışkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Burak Kayabal
(düzenlendi)

Tansu Bey öneriniz için teşekkürler, fakat bir süre daha aracımızı kullanmak istiyoruz. Aracımızın çok şükür kazası belası yok. Aracımızı seviyoruz. Bir süre sonra aklımıza yatacak, bu aracımızı sevdiğimiz gibi sevebileceğimiz bir araç bulursak neden olmasın.

 

Teşekkürler.

 

tarihinde Mustafa Burak Kayabal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Burak Kayabal
(düzenlendi)

Harun Bey teşekkürler.

 

Sanırım 2. ve 3. problemler ortak noktadan çözümlenecek.

 

V kayışı için continental önermiş ve kullanmış herkes fiyat çok değil bence 100 TL civarında. Ama bu işe girişmişken acaba komple trigger setini mi değiştirtsem bilemedim?

 

5-30 ile 10-40 yağlar arasında neredeyse yarı yarıya fark var gibi görünüyor. Castrol Magnatech 5-30 kullanmayı düşünüyorum.

 

Teşekkürler.

 

Saygılar.

tarihinde Mustafa Burak Kayabal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
Mustafa Burak Kayabal yazdı:

Merhabalar. Öncelikle sayın admin ve diğer sistem yöneticisi arkadaşlara böyle bir ortamı oluşturup, canlı tuttukları için teşekkürler.

 

2000 yılında, 12000KM’de aldığımız şu anda 165000KM’de, 1998 Model Ford Escort 1.6 16v CLX Benzinli, tek nokta ateşlemeli, CFI, Klimasız, hiç LPG takılmamış, uzun zamandır sadece cumadan cumaya kullanılmış, düzenli bakıma gitmeyen, sadece problem çıkardığında ustaya götürülen bir aracımız var. Aracı babam Aydın/Didim’de kullanmaktadır. Az yağış alır, yıl ortalaması 22, kış ortalaması 12 derecedir.

 

Çok fazla araçlardan anlamamakla beraber, bir kaç görsel ve işitsel problem fark ettim. Beni bu problemler karşısında aydınlatabilirseniz çok sevinirim.

 

1) Motorun üst kapağının (Zetech yazan yer) olduğu tarafta birden fazla noktada gözle görülür yağ kaçakları var. Gerek üstten motora giden yağ borusunun kelepçesinden, gerekse (tahminimce) motor kapak contasından. Bu kaçak ufak damlalar halinde sol tekerin oradaki salıncak tarafından zaman zaman kaçırmakta. O kadar uzun zamandır araç yağ kaçırmış ki tam olarak nereden kaçırdığını görmek benim için imkansız.

 

2) Frenlerde bir anormallik var. Şöyle anlatayım. Düz bir yolda gidiyorsunuz ve 200 mt sonra trafik ışıkları var. Yavaşlamak için hafif hafif basıyorsunuz. Bizim arabamızda bu yavaşlama olurken sanki fren bir tutup bir bırakıyor gibi, sanki sizi sırtınızdan birisi ittirip bırakıyor bir hissiyat yaratıyor. Ve araba sanki motor teklermiş gibi öne arkaya sallanıyor. Hissettiğimi teknik olarak da şöyle açıklayayım sanki 360 derecelik diskin hep 60 derecelik kısmı çalışıyormuş gibi.

 

3) Sol ön tekerden kedi miyavlaması gibi ses geliyor. Fakat bunu sürekli yapmıyor. Hem belli bir hızda yapıyor hem arada yapıyor. Mesela otobanda 4 gişeden geçtim. Yanlardaki yol bariyerlerinden yankı yapınca ses geldiğini anladım. Ama mesela 10 saatlik yolda sadece birkaç kez sesi duydum. Hatta diğer araçlardan geldiğini zannettim.

 

4) Yolda V kayışım parçalandı(tamamen kopmadı 5-6cm lik kısım). Pazar günü olduğu için ustanın elinde ne varsa onu taktık. Performansta bir kayıp yaşamadım. Motorda anormal bir ses de yok. Tedirgin olduğum kısım markasına takıldım biraz bir de eski kayışın seri numarası ve modeli tam parçalanan yere denk geldiği için biraz göz kararı takıldı kayış. Marka olarak tam hatırlayamıyorum ama CSM olabilir ya da CMG’de olabilir. Bunun için bir şey yapmaya gerek var mı orijinal (daha kaliteli) bir V kayışı alıp değiştireyim mi ?

 

5) Bu aracımız için yağ tavsiyeniz ne olur? Ben ısrarla kitapçığında yazan 5-30 yağ koydurmaya çalıştıkça değiştiren kişiler ısrarla “5-30’a para vermeye değmez. 10-40 kullanın” diyorlar.

 

6) Vites topuzunda sola, sağa çok boşluk var. Vites geçişlerinde, güç anında tam oturmama, geçmeme, ileri geri oynama yok. Sadece sola sağa boşluk var.

 

7) Hız göstergesi sürüş zamanında bir süre + - 5 km yukarı aşağı oynuyor. Sonra düzeliyor.

 

😎 Bir süre yol gittikten sonra özellikle 5. Viteste sürüş esnasında gazdan ayak çekilince veya debriyaja basınca araç ani bir kasma yapıyor. Normalde yavaş yavaş motor freni yapmasını beklenirken veya debriyaja basınca ayırmayı hissetmememiz gerekirken sanki anlık güç kaybı oluyormuş gibi hissediyorum.

 

😎 3-4 saat kesintisiz sürüşten sonra vites geçişlerinde zorlanma oluyor. Hiç geçmiyor değil ama bazen debriyaj tazelemek gerekiyor. Tabi bu sürüş anında olmuyor. Dur kalklarda bu durum hissediliyor.

 

Ayrıca işin en garip tarafı bu problemlerin tamamına yakını araç ilk çalıştığında olmuyor. Hep ilk 10dk’dan sonra yani motor yavaş yavaş ısınmaya başladıktan sonra oluyor.

 

Bu problemleri yaşayan, konu hakkında bilgisi olanlardan bu problemlerin neden yaşandığı ve nasıl çözümlenebileceği konusunda düşüncelerini rica ederim.

 

Saygılarımla.

 

Teşekkürler.

 

1) Üst kapak contasından yağ kaçırıyordur. Sol salıncağın üzerindeki yağ birikintisi genelde Hidrolik direksiyon kutusundan kaynaklıdır. Üst kapak contası ise uygun maliyetle değiştirilebilir. Hidrolik direksiyon kutusundan kaçırıyor ise salıncaklara zarar verebilir ayrıca muayenede ağır kusur sayılıyor.

2) Muhtemelen disklerde yamukluk var.

3) Balatadan yada diskten kaynaklı Frenler kontrol edilince çözülür

4) Bildiğim kadarıyla Dayco ve Conti markaları var @Coşku Mert kardeşimiz daha detaylı bilgi verecektir. Onun araç hakkınca birçok tecrübesi mevcuttur.

5) Yağ değişimi yapan yerler araç LPG li diye 10/40 yağ olur diyorlar. 5/30 da araç daha sessiz çalışıyor. Ayrıca sizin araçta LPG olmadığına göre bence 5/30 yağ konulabilir. Ben kendi aracıma 4 sene boyunca 5/30 motorcraft yağ kullanmıştım.

6) Tamirciniz vites topuzunun ayarı ile çözecektir.

7) Km teli aşındığı için ibre sapma yapar eğer görsel olarak rahatsızlık veriyorsa tel değişimi ile sorun çözülür.

8 ) Baskı balatan ile ilgili bir soruna benziyor.

 Kolay gelsin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Mustafa bey tüm yanıtları vermiş valla :)

Bir de aracı genel bakıma sokun. Triger değişsin. Değişen v kayışla beraber bilyeler de değişsin.

Ötme yapan tekerlek için teker bilyası bi kontrol edilsin.

 

İyi bakımla senelerce gider o araç.

 

Güle güle kullansın babanız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Burak Kayabal

@Mustafa YILDIRIM Bey verdiğiniz bilgiler ve yönlendirmeniz için teşekkürler.

@Sani Gerşon Bey teşekkürler. Bir süre araç bende. Güvenilir bir usta ile sorunları tamamen çözmeyi düşünüyorum.

 

Kocaeli - İzmit'te bize destek verebilecek bildiğiniz, önerebileceğiniz birileri var mıdır acaba ?

 

Saygılar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Burak Kayabal

@Sani Gerşon Bey;

 

@Servet Aydın Bey'in önerisine bağlı olarak gelebilirim tabi ki de sorun olmaz.

 

Eğer bu tarafta çözebilirsek tabi daha güzel olur.

 

Çözemiyorsak da atlar gelirim.

 

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Coşku Mert
(düzenlendi)

 

1- külbütor kapak contası muhtemelen işlevini yitirmiş. detaylı incelemede egzantrik veya krank keçesi kaynaklı sorunda olabilir. görmeden nokta atış yapmak zor.

2- fren merkezleri, fren kaliper silindirleri kontrol edilmeli. aracın bakımsızlığı göz önüne alınırsa disk ve balatalarda kontrol edilmeli.

3- yine fren merkezi kaynaklı balatanın diski bırakmaması nedenli ötme sesi yapıyordur. diğer ihtimal teker rulmanı ama devamlı gelmediği için ilk ihtimal kuvvetli.

4- klimasiz hid. direksyonlu araciniz icin kayış kodu 6pk1678 dir. marka olarak continental/dayco/gates tavsiye ederim

5- zetec için 5-30 uygundur. mümkünse tam sentetik. 4,25 litre filtre ile beraber.

6- vites tertibatının içindeki fiberin zamanla yıpranıp boşluk yapması kaynaklı bir sorun. sorunu iyi bir tornacı halleder

7- km teli yıprandığı veya yağsız kaldığı için bu tür titremeler olabilir. söküp yağlarsanız büyük ihtimal düzelir.

8- sanzıman yağlı takozunu değiştirin.

 

bir dahaki sefere sorunları bu kadar biriktirmezseniz seviniriz [emoji4] 

 

 

 

 

 

 

tarihinde Coşku Mert tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Araçlardan fazla anlamıyorum ibaresi ve bakımları bozuldukça yapıldı cümlesini görünce benim yorumum çok olumlu olmazdı. Hem vakit ayıracaksınız, hem kazıklanmamaya çalışacaksınız, hem bu sorunlar böyle anlatıldığı gibi şak diye olmayacak. Bakımsız araba daha çok masraf çıkaracak gibi şeyler var. Sizin tercihiniz tabi. 

 

Ya da buradan birilerinin önerdiği ustaya emanet edeceksiniz. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
(düzenlendi)

Tek tek bunlarla uğraşmaktansa güvenilir bir ustaya emanet etmek mantıklı olabilir. Kocaeli İstanbul uzak değil. Bir kaç gün Maslak'ta kalsa tüm sorunları çözülür.

tarihinde Selim Bilgin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Burak Kayabal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Araçlardan fazla anlamıyorum ibaresi ve bakımları bozuldukça yapıldı cümlesini görünce benim yorumum çok olumlu olmazdı. Hem vakit ayıracaksınız, hem kazıklanmamaya çalışacaksınız, hem bu sorunlar böyle anlatıldığı gibi şak diye olmayacak. Bakımsız araba daha çok masraf çıkaracak gibi şeyler var. Sizin tercihiniz tabi. 

 

Ya da buradan birilerinin önerdiği ustaya emanet edeceksiniz. 

 

Tansu Bey. Sizin fiyat tahmininiz aşağı yukarı ne olurdu ve yine tahmini olarak ne kadar sürede tamamlanır ?

 

Teşekkürler.

Coşku Mert yazdı:

 

1- külbütor kapak contası muhtemelen işlevini yitirmiş. detaylı incelemede egzantrik veya krank keçesi kaynaklı sorunda olabilir. görmeden nokta atış yapmak zor.

2- fren merkezleri, fren kaliper silindirleri kontrol edilmeli. aracın bakımsızlığı göz önüne alınırsa disk ve balatalarda kontrol edilmeli.

3- yine fren merkezi kaynaklı balatanın diski bırakmaması nedenli ötme sesi yapıyordur. diğer ihtimal teker rulmanı ama devamlı gelmediği için ilk ihtimal kuvvetli.

4- klimasiz hid. direksyonlu araciniz icin kayış kodu 6pk1678 dir. marka olarak continental/dayco/gates tavsiye ederim

5- zetec için 5-30 uygundur. mümkünse tam sentetik. 4,25 litre filtre ile beraber.

6- vites tertibatının içindeki fiberin zamanla yıpranıp boşluk yapması kaynaklı bir sorun. sorunu iyi bir tornacı halleder

7- km teli yıprandığı veya yağsız kaldığı için bu tür titremeler olabilir. söküp yağlarsanız büyük ihtimal düzelir.

8- sanzıman yağlı takozunu değiştirin.

 

bir dahaki sefere sorunları bu kadar biriktirmezseniz seviniriz emoji4.png 

 

 

 

 

 

 

 

Coşku Bey teşekkürler.

 

Uzun süre araç bende olmadığı için ilgilenemiyorum.

 

Sürekli kalacak olsa zaten bir yerden başlayarak devamını getireceğim ama şu anda maalesef ipin ucu kaçık durumda.

 

En kısa sürede toparlamayı ümit ediyorum.

 

Saygılar.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Mustafa bey selamlar. Kocaeli Gebze ilçesinde klasik sayılabilecek Ford marka araç onarımını hakkıyla yapabilen yok, tanıyıp bildiğim. Yeni modelleri yapıyorlar. Nacizane bende maslak noname diyorum. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Burak Kayabal
Selim Bilgin yazdı:

Tek tek bunlarla uğraşmaktansa güvenilir bir ustaya emanet etmek mantıklı olabilir. Kocaeli İstanbul uzak değil. Bir kaç gün Maslak'ta kalsa tüm sorunları çözülür.

 

Selim Bey teşekkürler.

 

Maslak için @Sani Gerşon Bey'den No Name Osman usta önerisi geldi.

 

Her ihtimale karşı (özellikle yoğunluk sebebiyle) sizin de önerebileceğiniz bir isim var mıdır ?

Yorum bağlantısı
Mustafa Burak Kayabal
Servet Aydın yazdı:

Mustafa bey selamlar. Kocaeli Gebze ilçesinde klasik sayılabilecek Ford marka araç onarımını hakkıyla yapabilen yok, tanıyıp bildiğim. Yeni modelleri yapıyorlar. Nacizane bende maslak noname diyorum. 

 

@Servet Aydın Bey çok teşekkürler.

 

Selamlar.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mustafa Burak Kayabal yazdı:

 

Tansu Bey. Sizin fiyat tahmininiz aşağı yukarı ne olurdu ve yine tahmini olarak ne kadar sürede tamamlanır ?

 

Ben biraz hasta ruhluyum mustafa bey. Direksiyon hidroliğini bile değiştiririm yani. Benim bakış açımla fren hidroliğiniz 20 senelik. Neler neler değişir orada. Hele sistem nem almışsa iş fren merkezine kadar gider. 

 

O yüzden benim fiyat hesabımı bence önemsemeyin. Ha, memlekette kullanıyoruz, götürsün getirsin yeter derseniz, motorda ve kapakta rektifiyelik durum da yoksa 4-5 bin liraya idare edilecek gelir diye düşünüyorum. Ama bu aracı hangi ustaya götürdüğünüze bağlı. Kimisi tekrar eski haline getirmek için çok değişim isteyecek. Kimisi de yürüsün yeterci çıkar. Ama yürüsün yeterci ustaya ne kadar güvenilir orası da malum tabi. 

 

Buradan referans alarak aracı götürün. Konuşun hocam. 20 yıllık bakımlı hatta yanlış bakımlı araç nasıl yaparız deyin. Cevaba göre artık

Yorum bağlantısı
Mustafa Burak Kayabal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

Ben biraz hasta ruhluyum mustafa bey. Direksiyon hidroliğini bile değiştiririm yani. Benim bakış açımla fren hidroliğiniz 20 senelik. Neler neler değişir orada. Hele sistem nem almışsa iş fren merkezine kadar gider. 

 

O yüzden benim fiyat hesabımı bence önemsemeyin. Ha, memlekette kullanıyoruz, götürsün getirsin yeter derseniz, motorda ve kapakta rektifiyelik durum da yoksa 4-5 bin liraya idare edilecek gelir diye düşünüyorum. Ama bu aracı hangi ustaya götürdüğünüze bağlı. Kimisi tekrar eski haline getirmek için çok değişim isteyecek. Kimisi de yürüsün yeterci çıkar. Ama yürüsün yeterci ustaya ne kadar güvenilir orası da malum tabi. 

 

Buradan referans alarak aracı götürün. Konuşun hocam. 20 yıllık bakımlı hatta yanlış bakımlı araç nasıl yaparız deyin. Cevaba göre artık

 

Estafurullah Tansu Bey. Neden hasta ruhlu olasınız. Bence ayrıntıcısınız ki bu da güzel birşey bence.

 

Çocuk gibi bu araçlar. Nasıl yetiştirirsen öyle karşılık veriyor sonuçta.

 

Önerileri inceleyeceğim.

 

Tekrar teşekkürler.

 

Saygılar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mustafa Burak Kayabal yazdı:

 

Selim Bey teşekkürler.

 

Maslak için @Sani Gerşon Bey'den No Name Osman usta önerisi geldi.

 

Her ihtimale karşı (özellikle yoğunluk sebebiyle) sizin de önerebileceğiniz bir isim var mıdır ?

 

Rica ederim.

 

Osman usta aracınızın dilinden anlar. Yapılması gerekeni yapar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

cfi motorun enjeksiyon tasarımı Otosan da yapılmıştır ucuz mantıklı bosch parçaları ile çözümdür. Lpg takmayın, onun diliniden anlayan lpg ustası yok. yağ 5/30 nokta. V kayışını kontrol ettirn bu şekilde riskli . diğer tüm yazdıklarınızın çoğu basit işlemler ford ehil ellerde

Yorum bağlantısı
Mustafa Burak Kayabal
Çağlar Bayur yazdı:

cfi motorun enjeksiyon tasarımı Otosan da yapılmıştır ucuz mantıklı bosch parçaları ile çözümdür. Lpg takmayın, onun diliniden anlayan lpg ustası yok. yağ 5/30 nokta. V kayışını kontrol ettirn bu şekilde riskli . diğer tüm yazdıklarınızın çoğu basit işlemler ford ehil ellerde

 

Teşekkürler Çağlar Bey.

 

Saygılar.

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Mustafa Burak Kayabal yazdı:

7) Hız göstergesi sürüş zamanında bir süre + - 5 km yukarı aşağı oynuyor. Sonra düzeliyor.

Bunu ben de '99 Civic'te yaşıyorum. Bizim araçtaki mekanizma şu şekilde: Şanzımanın içine giren bir sensör var, hızı o ölçüyor. Sonra hız bilgileri elektronik olarak gösterge saatine iletiliyor. Ben sensörü değiştirdim düzelmedi. 15 gün boyunca arabayı yoğun kullandım çok büyük bir düzelme oldu. Muhtemelen arabanın hareketsiz kalmasından ötürü oluşan paslanma-yağsız kalma sorunu. Bu da muhtemel göstergenin içinde bir yerlerde. Sökülüp tamir edilebilir diye düşünüyorum.

 

Mustafa Burak Kayabal yazdı:

1) Motorun üst kapağının (Zetech yazan yer) olduğu tarafta birden fazla noktada gözle görülür yağ kaçakları var. Gerek üstten motora giden yağ borusunun kelepçesinden, gerekse (tahminimce) motor kapak contasından. Bu kaçak ufak damlalar halinde sol tekerin oradaki salıncak tarafından zaman zaman kaçırmakta. O kadar uzun zamandır araç yağ kaçırmış ki tam olarak nereden kaçırdığını görmek benim için imkansız.

Bunu da yaşıyordum. Külbütör kapak contası değişti düzeldi. Ben alt tarafta bir de karter contası değiştirttim. Eskiden terleme vardı değişim sonrasında bildiğiniz damlatmaya başlamıştı. Sonrasında 2 kere daha değişti de biz işi ancak öyle çözebildik. Yedek parçaların hiç biri orijinali gibi değil. Orijinali ise siparişle geliyor ve çok pahalıydı. O yüzden şimdilik sadece külbütör kapak contasından başlayın.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...