İçeriğe Yönlendir

Focus III - Çiğ Mazot Kokusu


Mithat Tuğrul

Recommended Posts

Mithat Tuğrul

Merhabalar. Focus 3 aracım var. Ara ara çiğ mazot kokusu alıyorum. 6-7 ay önce 1 enjektör değişti ve würth enjektör temizleme kullanıldı. O işlemlerden sonra herhangi bir koku kalmamıstı. Şimdi tekrar çiğ kokusu gelmeye başladı egzozdan. Enjektör temizleyicimi kullanmalıyım yoksa enjektörlere mi baktırmalıyım. 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Mithat Tuğrul yazdı:

Merhabalar. Focus 3 aracım var. Ara ara çiğ mazot kokusu alıyorum. 6-7 ay önce 1 enjektör değişti ve würth enjektör temizleme kullanıldı. O işlemlerden sonra herhangi bir koku kalmamıstı. Şimdi tekrar çiğ kokusu gelmeye başladı egzozdan. Enjektör temizleyicimi kullanmalıyım yoksa enjektörlere mi baktırmalıyım. 

Arabada bir probleminiz yoksa gazlamaya devam edin. 

Yorum bağlantısı
Yunus Kızıl

Hocam duyduğum bildiğim kadarı enjektörlerin biri değişince geri kalan 3 nede ayar çekilmesi gerekiyo diye biliyorum yada değişimde hepsinin değişmesi gerekiyo diye söyleniyo

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Yunus Kızıl yazdı:

Hocam duyduğum bildiğim kadarı enjektörlerin biri değişince geri kalan 3 nede ayar çekilmesi gerekiyo diye biliyorum yada değişimde hepsinin değişmesi gerekiyo diye söyleniyo

 

Bende bunu daha önce merak edip sormuştum bilgisine güvendiğim çok iyi bir ustaya. Enjektörlerden birinde sorun varsa, o enjektörü söksek yerine yenisini taksak olmazmı dedim. O da olmaz dedi. Enjektörleri 4'ünün birden uyum içinde çalışması gerektiği için 1 enjektör değişse bile 4 enjektörün birden makinaya bağlanıp yeni kod alınarak arabaya tekrar takılması gerektiğini söyledi.

 

Delphi enjektörler için konuşuyorum tabi. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yakıtı değiştirip, denk geldiğinde bir saat falan devirli kullanın.. 

Yorum bağlantısı
Mithat Tuğrul

Enjektörler söküldüğünde, yenisini aldığım yer ayarlamasını yaptı. Ondan sonra pek problemim olmadı 6-7 ay. Şimdi yeniden çiğ kokusu gelmeye başlayınca foruma danışayım istedim.

Mehmet Ozyurek yazdı:

Yakıtı değiştirip, denk geldiğinde bir saat falan devirli kullanın.. 

 

4. vites 2500 üstü devirle 20-25dk arası kullanmıstım. 

6.viteste mi yüksek devir önerirsiniz?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mithat Tuğrul yazdı:

4. vites 2500 üstü devirle 20-25dk arası kullanmıstım. 

6.viteste mi yüksek devir önerirsiniz?

Vitesin önemi yok, devir yüksek olmalı. İsterseniz 1. viteste 4bin çevirin :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Enjektörler söküldüğünde, yenisini aldığım yer ayarlamasını yaptı. Ondan sonra pek problemim olmadı 6-7 ay. Şimdi yeniden çiğ kokusu gelmeye başlayınca foruma danışayım istedim.
 
4. vites 2500 üstü devirle 20-25dk arası kullanmıstım. 
6.viteste mi yüksek devir önerirsiniz?

Yoo çok zorlamaya gerek yok.
Doğal davranın sadece biraz yüksek devirlerde vites büyütün. Hızlanırken küçük viteste kalın vs. yeter
Yorum bağlantısı
Alper Koçak

Hocam tahminimce o kokunun kaynağı 1. Soguk motordaykendir

2. Dpf tıkanmıştır, mehmet beyin dediği gibi sıcak motorda yüksek devirde dpfyi temizleme moduna sokmaya çalışın, euro5 dotorlarda kuru dpf var tıkandığında egzos ısısına göre temizlik moduna girer hissedersiniz zaten 

Yorum bağlantısı
Yücel Metin

Çok basit bir sorunda olabilir. O motorlarda enjektör pulları sıkıntı çıkarabiliyor, yeni Değişenin belkide sızdırıyordur enjektör dibi mazot olmuştur. Yeni değişince belli bir süre sonra sıkılıyor tekrar diye biliyorum 

Yorum bağlantısı
Furkan Akyol

Soguk havalarda fln benim arabada ilk calistirmada çiğ mazot kokusu geliyor. Buyuk bir problem değil. Bir kaç ustaya sordum. Bir sorun olmadığını söylediler. Zaten sürekli yoksa bu koku. Onemli degil bencede. Aracim 43500 kmde 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...