H.Cenk Bayrakçı

Fikirlerinizi Alayım: Tiguan Garanti Uzatma

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Gökhan Tongay yazdı:

Ben de boeingciyim zaten :)

Geniş gövde mi kaptan? :) 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tahir Ak
Performans işleri yapınca turbo dayanamadı default_smile.png serviste değişim işçilik 9000 tl tuttu.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
He tamam :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Tongay
Geniş gövde mi kaptan?  

B737-300-900 bir de max


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
Gökhan Tongay yazdı:


B737-300-900 bir de max


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Benim 2.kaptan arkadaş ekrem de 733 kullanıyordu. Sabihadaydı. Sonra bir şeyler olmuş kota açılmış. Şu an 777 de. Ama geçiciymiş. Keyifli uçuşlar bu arada. Thy’de boeing uçurmak hamallık diyorlar. Airbuslar ile daha çok saat daha az iniş kalkış yapılıyor sanırım. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon
Gökhan Tongay yazdı:


B737-300-900 bir de max


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Daha daha daha daha fazla detay bekliyoruz.

Uçuş videoları biraz belki. Biraz uçak tanıtımı :)

Hepimiz arabalarımızı tanıtıyoruz, daha uçağını tanıtan bi @Servet Aydın bi de @Haşmet Güngörabi oldu. Gözler 3.'yü arıyor.

Not: O ikisi tek motorlu cesna ile uçtuklarını sanıyorlar. Boeing'i anlatın da, ağzımızın suyunu silelim :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
H.Cenk Bayrakçı

Evet siz takılın, ben de Tiguan'ın garantisini bir araştırtayım. Belki de satıp airbus alırım. Boeing beni kesmez. :D

Amcamın oğlu yani kuzenim de THY'de pilot, Uzakdoğu, Amerika, Avustralya, Maldivler falan uçuyor Airbus'la. Ona sorayım bari...✈️

  • Beğen 1
  • Mutlu 5

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Tongay

Boeing 737 filosu biraz ağır yükü taşıyor. İç hat ve dış hat afrika uçuşlarımız var.

Uçağın konfigurasyonu şirketlere göre değişiyor.

Thy Kırmızı kuyruk bussiness ve ekonomi olarak iki tip

Anadolujet mavi kuyruk 189 ekonomi koltukları var.

79015 kg maksimum kalkış ağırlığı var 737 800 lerin 737 900 ler 86500 kg dı sanırım maksimum kalkış ağırlığına sahip.

737 800 ler 21 ton yakıt alıyor 900 ler ekstra tank ile 24.5 ton alıyor. uçağın uçtuğu yükseklik girilen performans ayarlarına ve uçağın ağırlığı dış hava sıcaklığına bağlı olarak ortalama 1 motor saatte 1 ton yakıt harcıyor. Airbuslara göre daha problemsiz bir uçak ve yerde yattıkça arıza çıkartıyor.airbuslar uçtukça problem çıkartıyor.Yerde yatmak için tasarlanmış bir uçak yani :) . Boeing bilek geliştirir herşey sizin elinizde nereye kumanda verirseniz uçak oraya döner.Airbus sınırlıdır belli başlı limitler içerisinde uçar.Bizim inişlerimiz bizim yeteneğimiz iken airbus kendisi iniş açısında gelir.Biz bu açıyı ortalama 10-20 ft yükseklikte 3-7m ye denk gelir biz kendimiz yaparız.

İnişler kısa pist uzun pist ıslak ve kuru pist olarak değişir.Kısa ve ıslak pistlerde genelde sert iniş olur.Hem uçağın yere iyi tutunmasını sağlarız Hydroplaning suda kızaklama olayını engelleriz hem de uçağın iniş sırasındaki süratinin bir kısmını burada eritmiş oluruz.

Uçaklar rüzgara göre uçar.İniş ve kalkışlarda rüzgarın estiği yöne doğru kalkış yaparız.Birgün istanbulda karadenize kalkarken ertesi gün rüzgar ters dönerse marmaraya doğru kalkarız.

Uçaklarda hemen hemen her sistemin en az 1 yedeği olur. Tek motor uçağı maksimum ağırlıkta kaldırmak ve indirmek için yeterlidir.Yetmediği zamanlarda kargo - yolcu bavulu - ve yolcu indirme işlemi uygulanır.Bavulunuz gelmediyse ya uçağa hiç ulaşmamıştır ya da biz indirmişizdir :=). Uçağa yolcu alma indirme kararı kaptanındır.Alkollu problemli yolcu daha yerdeyken problem çıkartırsa direk almayız uçağa.Havada problem çıkartırsa önce uyarılır hala devam ediyorsa ve fiziksel kaba kuvete başvurmuşsa başka meydana iniş yapılır ve yolcu indirilir.Şirketler böyle bir durumu istemezler ama genelde yolcudan masrafların karşılanması gibi davalar açılabilir ve yolcu gerekirse kara listeye alınır ve o şirketin uçuşlarına gelemez olay daha büyük olursa Türkiyedeki diğer şirketlerinde kara listesine eklenir.

 

Yakıt hesaplaması şöyle yapılır.

 

Park pozisyonundan pist başına kadar yakılacak yakıt + rota boyunca yakılacak yakıt + inemediğimiz durumlarda yedek meydana gidilecek yakıt + bunların %3-5 ve bunların dışında ön görülemeyen sebeplerden dolayı ekstra yakıt alınır.Bir de uçak indiğinde en az 1 ton yakıt olmak zorundadır.Yani 

 

istanbul antalya seferi için yeni meydanda en az 300 kg + 2-3 ton rota yakıtı + 1-2.5 ton yedek meydan yakıtı ve bunların %3-5 + ekstra yakıt olarak alınır. Aslında 3 ton yetecekken biz 6 7 ton gibi yakıt alıyoruz.

1 ton yakıtın maliyeti ortalama 650 700 dolar.

Bunlara bir de bakım maliyetleri ekip masrafları ve meydan hizmet ücretleri eklenir.

Daha fazlasını sonra yazarım ya da sorulara göre  cevap yapabilirim.

  • Beğen 5

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
Gökhan Tongay yazdı:

Boeing 737 filosu biraz ağır yükü taşıyor. İç hat ve dış hat afrika uçuşlarımız var.

Uçağın konfigurasyonu şirketlere göre değişiyor.

Thy Kırmızı kuyruk bussiness ve ekonomi olarak iki tip

Anadolujet mavi kuyruk 189 ekonomi koltukları var.

79015 kg maksimum kalkış ağırlığı var 737 800 lerin 737 900 ler 86500 kg dı sanırım maksimum kalkış ağırlığına sahip.

737 800 ler 21 ton yakıt alıyor 900 ler ekstra tank ile 24.5 ton alıyor. uçağın uçtuğu yükseklik girilen performans ayarlarına ve uçağın ağırlığı dış hava sıcaklığına bağlı olarak ortalama 1 motor saatte 1 ton yakıt harcıyor. Airbuslara göre daha problemsiz bir uçak ve yerde yattıkça arıza çıkartıyor.airbuslar uçtukça problem çıkartıyor.Yerde yatmak için tasarlanmış bir uçak yani :) . Boeing bilek geliştirir herşey sizin elinizde nereye kumanda verirseniz uçak oraya döner.Airbus sınırlıdır belli başlı limitler içerisinde uçar.Bizim inişlerimiz bizim yeteneğimiz iken airbus kendisi iniş açısında gelir.Biz bu açıyı ortalama 10-20 ft yükseklikte 3-7m ye denk gelir biz kendimiz yaparız.

İnişler kısa pist uzun pist ıslak ve kuru pist olarak değişir.Kısa ve ıslak pistlerde genelde sert iniş olur.Hem uçağın yere iyi tutunmasını sağlarız Hydroplaning suda kızaklama olayını engelleriz hem de uçağın iniş sırasındaki süratinin bir kısmını burada eritmiş oluruz.

Uçaklar rüzgara göre uçar.İniş ve kalkışlarda rüzgarın estiği yöne doğru kalkış yaparız.Birgün istanbulda karadenize kalkarken ertesi gün rüzgar ters dönerse marmaraya doğru kalkarız.

Uçaklarda hemen hemen her sistemin en az 1 yedeği olur. Tek motor uçağı maksimum ağırlıkta kaldırmak ve indirmek için yeterlidir.Yetmediği zamanlarda kargo - yolcu bavulu - ve yolcu indirme işlemi uygulanır.Bavulunuz gelmediyse ya uçağa hiç ulaşmamıştır ya da biz indirmişizdir :=). Uçağa yolcu alma indirme kararı kaptanındır.Alkollu problemli yolcu daha yerdeyken problem çıkartırsa direk almayız uçağa.Havada problem çıkartırsa önce uyarılır hala devam ediyorsa ve fiziksel kaba kuvete başvurmuşsa başka meydana iniş yapılır ve yolcu indirilir.Şirketler böyle bir durumu istemezler ama genelde yolcudan masrafların karşılanması gibi davalar açılabilir ve yolcu gerekirse kara listeye alınır ve o şirketin uçuşlarına gelemez olay daha büyük olursa Türkiyedeki diğer şirketlerinde kara listesine eklenir.

 

Yakıt hesaplaması şöyle yapılır.

 

Park pozisyonundan pist başına kadar yakılacak yakıt + rota boyunca yakılacak yakıt + inemediğimiz durumlarda yedek meydana gidilecek yakıt + bunların %3-5 ve bunların dışında ön görülemeyen sebeplerden dolayı ekstra yakıt alınır.Bir de uçak indiğinde en az 1 ton yakıt olmak zorundadır.Yani 

 

istanbul antalya seferi için yeni meydanda en az 300 kg + 2-3 ton rota yakıtı + 1-2.5 ton yedek meydan yakıtı ve bunların %3-5 + ekstra yakıt olarak alınır. Aslında 3 ton yetecekken biz 6 7 ton gibi yakıt alıyoruz.

1 ton yakıtın maliyeti ortalama 650 700 dolar.

Bunlara bir de bakım maliyetleri ekip masrafları ve meydan hizmet ücretleri eklenir.

Daha fazlasını sonra yazarım ya da sorulara göre  cevap yapabilirim.

Bilgiler için tşkler ☺️

 

Amerikalılar aslında daha problemli mekanik üreticiler. Ama burada iş değişmiş sanırım. Çalışan demir paslanmıyor. 

 

Valiz kaybolunca biz hata diye düşünüyorduk. Meğersem siz indiriyormuşsunuz 😁

 

taşkınlık yapan yolcu uygulamasında en son yolcuyu havada atıyoruz diyeceksin sandım :) 

 

son olarak, ne olacak bu istanbul havalimanı taxi uzunlukları. Yeni pist açılınca kısalacak mı? Bu yerdeki yolculuk hem zaman hem maddi ciddi kayıp

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Airbus'lar için halbuki hiç bir teknik kazası yoktur derler. Uçtukça sorun çıkarsa da, sanırım yere sağlam inebiliyorlar.

Boeing kullanması daha keyifli ama airbus daha güvenlidir derler.

Airbus'ın tek teknik kazası bildiğim kadarı ile, test uçuşunda oldu.

 

Onur air'de kaptan bi arkadaşım var. Bu kazadan sonra siparişlerini iptal etmeyen tek filo, onur air'miş. Airbus şimdi onlara ayrı bi özen gösteriyormuş.

 

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

Airbus'lar için halbuki hiç bir teknik kazası yoktur derler. Uçtukça sorun çıkarsa da, sanırım yere sağlam inebiliyorlar.

Boeing kullanması daha keyifli ama airbus daha güvenlidir derler.

Airbus'ın tek teknik kazası bildiğim kadarı ile, test uçuşunda oldu.

 

Onur air'de kaptan bi arkadaşım var. Bu kazadan sonra siparişlerini iptal etmeyen tek filo, onur air'miş. Airbus şimdi onlara ayrı bi özen gösteriyormuş.

 

 

Sayı anlamında boeing daha fazla ölümlü kazaya karışmış. Ama uçuş sayısını da oranlamak lazım buna. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Recep Selim Kaya

Uçaklar ile ilgili mesajlar, “Boeing mi Airbus mı?” başlıklı bir konuyu doyuracak cinsten.

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Tongay
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bilgiler için tşkler ☺️

 

Amerikalılar aslında daha problemli mekanik üreticiler. Ama burada iş değişmiş sanırım. Çalışan demir paslanmıyor. 

 

Valiz kaybolunca biz hata diye düşünüyorduk. Meğersem siz indiriyormuşsunuz 😁

 

taşkınlık yapan yolcu uygulamasında en son yolcuyu havada atıyoruz diyeceksin sandım :) 

 

son olarak, ne olacak bu istanbul havalimanı taxi uzunlukları. Yeni pist açılınca kısalacak mı? Bu yerdeki yolculuk hem zaman hem maddi ciddi kayıp

 

Yeni pist yapılıyor ama uzun sürecek o yapılınca terminal iki pist arasında kalcak ve şu anda kullanılan sol taraftaki pist kargo apronuna ait olacak. O yüzden taxi süreleri azalacak. En kısa yaptığım taksi kestirme alarak 10 15 dk arası en uzunu 49 dk o da büyük uçakların taxi sırasında frenlerinin ısınıp taxi yollarını engellemesinden dolayı bekledik.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sayı anlamında boeing daha fazla ölümlü kazaya karışmış. Ama uçuş sayısını da oranlamak lazım buna. 

Bu kaza uçağın alfa protectionunda kalmasından dolayı oldu.Uçak piste inecekken aslında yukarıda asılı kaldı.

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Göktürk

Derste anlatırız meşhur airbus kazaları var

Ancak uçuş kontrol bilgisayarı dillere destan sağlamdır bi ara anlatırım. 1 yerine 6 makine var ayrı programlama dili ayrı takımlar ve ayrı mikroişlemciler vs

Arian5 roketinde yenilen tokat sayesinde

Garantiyi uzatMA

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın
Sani Gerşon yazdı:

Daha daha daha daha fazla detay bekliyoruz.

Uçuş videoları biraz belki. Biraz uçak tanıtımı :)

Hepimiz arabalarımızı tanıtıyoruz, daha uçağını tanıtan bi @Servet Aydın bi de @Haşmet Güngörabi oldu. Gözler 3.'yü arıyor.

Not: O ikisi tek motorlu cesna ile uçtuklarını sanıyorlar. Boeing'i anlatın da, ağzımızın suyunu silelim :)

Simulatör ile 737 yi kaldırdım, Yunanistan üzeri turlayıp İzmir Gaziemir havalimanına indim. Film repliği olan aranızda pilot varmı olayı hasıl olursa ben varım diyebilecek haldeyim cicim 

737 kullanış olarak çesnadan kolay. Her yeri dijital. Utanmasa kendisi kalkış ve inişi yapacak halde 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon
Servet Aydın yazdı:

Utanmasa kendisi kalkış ve inişi yapacak halde 

Teknik olarak mümkün ama müsaade edilmiyor :) Utanmıyor, biz izin vermiyoruz merete :D

Simulatörde bi kere uçunca abi, o iş öyle olmuyor maalesef. Allah da hiç bir zaman o film repliğini duymamızı gerektirmesin :)

 

 

  • Mutlu 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fatih Keskin

Her uçağa bindiğim de sormalarını bekliyorum ama soran olmadı.

Bu arada tiguan ın garantisini uzatmaya bence gerek yok bakımlarını serviste yaptırırsan yeterli olur.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Teknik olarak mümkün ama müsaade edilmiyor :) Utanmıyor, biz izin vermiyoruz merete :D

Simulatörde bi kere uçunca abi, o iş öyle olmuyor maalesef. Allah da hiç bir zaman o film repliğini duymamızı gerektirmesin :)

 

 

Simülatör pilotu en son seattle da zevk için uçak kaçırmış, kaldırmış ve indiremeden düşmüştü. Uçak atr idi galiba. Kule konuşmaları mevcut. Vahim bi durum. Adam simulasyon biliyorum dedi. Epey uçtu. Sonra kule de bıraktı. Bari boş arsaya çakıl muhabbeti döndü ve adam çakıldı. 

 

Kule yönlendirmesi ile belki iniş yapabilirdi ama uçağı kaçıran yanaşmadı.

 

https://www.gzt.com/spor/abdde-ucak-kacirma-olayinin-ses-kayitlari-ortaya-cikti-3427740

 

İndirmek istese bence indirirdi ama yanaşmadı. Servet abi sende sıkıntı yok. Kolay. İndirilir :) 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Tongay
Simülatör pilotu en son seattle da zevk için uçak kaçırmış, kaldırmış ve indiremeden düşmüştü. Uçak atr idi galiba. Kule konuşmaları mevcut. Vahim bi durum. Adam simulasyon biliyorum dedi. Epey uçtu. Sonra kule de bıraktı. Bari boş arsaya çakıl muhabbeti döndü ve adam çakıldı. 
 
Kule yönlendirmesi ile belki iniş yapabilirdi ama uçağı kaçıran yanaşmadı.
 
https://www.gzt.com/spor/abdde-ucak-kacirma-olayinin-ses-kayitlari-ortaya-cikti-3427740
 
İndirmek istese bence indirirdi ama yanaşmadı. Servet abi sende sıkıntı yok. Kolay. İndirilir  
 

Onu kaçıran teknisyendi uçaklar otomatik inebilir ama kalkamaz.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet Ertugay

Garanti uzatmaya bence gerek yok, bakımları yetkili serviste devam ettikten sonra gerektiğinde iyi niyet garantisi yeter.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
Gökhan Tongay yazdı:


Onu kaçıran teknisyendi uçaklar otomatik inebilir ama kalkamaz.

Konuşmalarda geçiyor simülatör oynadım diye. Onu şey ettim ben. Bu arada tekfen’in konutlarında da epey pilot oturuyor galiba. Eşimin arkadaşının kocası thy 321’de. O da mimaroba da. Pilotların kendilerine has seçtikleri bölgeler var sanırım :) mesela eskiden halkalı avrupa konutları host ve hostes sitesiydi :) 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın
Gökhan Tongay yazdı:


Onu kaçıran teknisyendi uçaklar otomatik inebilir ama kalkamaz.

Yardıma ihtiyacın olursa ara çekinme ✈️

  • Beğen 1
  • Mutlu 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fatih Keskin
Servet Aydın yazdı:

Yardıma ihtiyacın olursa ara çekinme ✈️

Ben de arayayım mı range rover sport nasıldır 3.0 olandan ama

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın
Fatih Keskin yazdı:

Ben de arayayım mı range rover sport nasıldır 3.0 olandan ama

Lr2yi kime verdiğine göre değişir 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
Sani Gerşon yazdı:

Daha daha daha daha fazla detay bekliyoruz.

Uçuş videoları biraz belki. Biraz uçak tanıtımı :)

Hepimiz arabalarımızı tanıtıyoruz, daha uçağını tanıtan bi @Servet Aydın bi de @Haşmet Güngörabi oldu. Gözler 3.'yü arıyor.

Not: O ikisi tek motorlu cesna ile uçtuklarını sanıyorlar. Boeing'i anlatın da, ağzımızın suyunu silelim :)

benimde Planör brövem var Sani, kurtarmaz diye utancımdan ses edemiyorum, gidip bir boeing kursuna falan katılayım bari :)

Servet Aydın yazdı:

Lr2yi kime verdiğine göre değişir 

lr2 mi dedin :exc1: sd4 olacak amma :tongue:

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal

İnsanın ayağı yere basmalı ben bunu der bunu söylerim :) Köprü viyadük geçerken bile tedirgin olurum :)

 

Konuya dönersek yetkili serviste yıllık bakım 1000-2000 lira düzeyine geldi. Diğer ağır bakımlarda uç noktalarda artık. Uzatılmış garanti neyi kapsıyor önce onu bilmek gerek. DSG turbo vs patladığında karşılayacaksa eyvallah. Yoksa çokta gerekli görmüyorum. Zaten bakım+garanti uzatma parasına dışarda birçok sıkıntı halledilir.

Mesajı paylaş


Mesajın linki