İçeriğe Yönlendir

C-Max I - Mazot Pompası Mazot Kaçağı


Erdem Hakkı Bağama

Recommended Posts

Çağlar Bayur

yakıt basınçını ölçen sensör olabilir oraları girdiğim bir yer değil .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Erdem Hakkı Bağama

Uzun süre giremedim kusura bakmayın.

sanayiden metre işi hortum alarak geri dönüş hattındaki hortumların çoğunu değiştim. Bu mazot kaçağı ve mazot pompasının mazota bulanması konusunu çözmüş bulunduk.

Daha önce enjektör keçelerini değişeceğimden bahsetmiştim yaklaşık 5bin km lik bir yol yapacağımdan dolayı yola çıkmadan değişeyim dedim ama ne fayda.! 

Enjektör somonlarını kaliteli ve doğru torks ucla sökmeme rağmen 8 somon da sıyırdı enjektörleri daha öncekine göre biraZ daha gevşetmiş olduk ve öylece kaldı.😬

yola çıkmama 2 gün kaldığı için daha fazla kurcaşamadım 5 bin km yolu o şekilde yaptım.

• Araç yaklaşık olarak km de 40 kuruş yaktı.

• Gevşek enjektörlerin pullardan mazot kaçırması sonucu aracın motoru, aracın tabanı ve aracın sağ yan tarafı komple mazota bulanmış halde geZdim.

somonların saplama ile tanesi yaklaşık 20 lira civari idi bir sitede tanesini 2 liradan ve de orjinal ibareli görünce riske girim fazlasıyla 16 adet aldım.

saplamaları pulları ve keçeleri daha öncesinden almıştım.

ilk fırsatta enjektörlere dalacağım burdan paylaşım yapacağım sıyırmış somonları sökme işi gözümde büyüyor boru anahtarıyla deniyecem 😀

Çağlar Bayur yazdı:

yakıt basınçını ölçen sensör olabilir oraları girdiğim bir yer değil .

Yakıt sıcaklığını ölçen parçaymış.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Erdem Hakkı Bağama

Sıyıran enjektör somonlarını normalde Torx45 le açılıyordu sıyırdığı için Torx50 lokma ucunu tokmaklayarak somona sapladım ve sekizini de söktüm. Levye yardımı ile enjektörlerin 4 ünü de yerinden çıkardım enjektörlerin sıralamasını üzerine not ettim.

Yalnız enjektör bakır pulları öyle bir kaynamışki yerinden oynatamadım 4 üde yerinden çıkmadı düz tornavidayı pula saplayıp çıkarmayı defalarca denedim olmadı bununla alakalı yönteminiz varsa fikirlere açığım diğer yandan enjektöre mazot rekorlarının girdiği yerdeki memelerin altındaki ufak metal renkli pulları da değiştireceğim ama online olarak bulamadım oraya uyan herhangi bir pul koysam olur mu yoksa farklı özelliklere mi sahip.

Yorum bağlantısı
Ozan Cengiz

Üstat benim Cmaxın 1 ve 3 numaralı enjektör dibinde sürekli ıslaklık vardı motor rolantiside hoşuma gitmiyordu ayrıca ilk çalıştırınca biraz duman atmaya başladı.ustaya gittim. Enjektörler söküldü yuvalar temizlendi contalar pullar değişti ekzantirik kapağı contasıda değişti saplamalar iyiymiş değişmedi.Sonuç kaçaklar gitti rölanti mükemmel duman yok tamir takımı 75tl işçilik 150tl toplamda 225tl.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Ozan Cengiz yazdı:

Üstat benim Cmaxın 1 ve 3 numaralı enjektör dibinde sürekli ıslaklık vardı motor rolantiside hoşuma gitmiyordu ayrıca ilk çalıştırınca biraz duman atmaya başladı.ustaya gittim. Enjektörler söküldü yuvalar temizlendi contalar pullar değişti ekzantirik kapağı contasıda değişti saplamalar iyiymiş değişmedi.Sonuç kaçaklar gitti rölanti mükemmel duman yok tamir takımı 75tl işçilik 150tl toplamda 225tl.

cok iyi ucuzmuş

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ozan Cengiz
Okay Kaygusuz yazdı:

cok iyi ucuzmuş

Aslında parça pahalı 4 pul 4 conta 75tl??

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Ozan Cengiz yazdı:

Aslında parça pahalı 4 pul 4 conta 75tl??

enjektör sökümü deyince herkeste bir korku sarar pompacılara yanasmamak geliyor yani demem şu ki ucuza cıkmışsınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama

Ben hala daha enjektör diplerine mazot nereden geliyor çözemedim.

  1. Geri dönüşten gelmiyor.
  2. Yüksek basınçlı rekorların enjektörlere girdiği yerlerden gelmiyor.
  3. enjektör dibindeki bakır puldan gelir diyorlar ona da benim aklım ermiyor. Nasıl olur da yanma odasına püskürtülen mazot yanmadan tekrar yukarı çıkıp enjektör dibinde birikecek.

Bana mantıklı gelen tek ihtimal 2. seçenekteki rekor ile enjektör arasında kalan meme diye tabir edilen parçanın enjektör tarafında kalan ve enjektörün memesini sökünce yere düştüğünde fark ettiğim küçük pul. Ya pul özelliğini yitirdi ya da meme yeterince sıkı değil çünkü 14 anahtarla rekoru sıkıyoruz hatta sımsıkı asılıyoruz ama biz meme ile rekoru birbirine sıkılıyoruz meme ile enjektör arası yeteri kadar sıkı olmayabilir . Ben rekordan kaçak var mı diye kontrol ederken hep rekor ve meme birleşimine bakıyordum kaçak meme ile enjektör arasına bakmıyordum.

 

Şimdi gelelim asıl soruya bu görünüşünde her hangi bir deformasyon olmayan dış çap 9,5 mm iç çap 5,5 mm kalınlık 0,8 mm olan bakır olmayan metal renkli 4 küçük yaramazı değiştireyim mi yoksa memeyi güzel sıkarsam kaçak göçek olmaz mantığıyla devam mı edeyim ?

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama

Bugün enjektör yuvalarını temizledim yeni keçeleri taktım eski enjektör saplamaları söktüm yerine yeni saplamaları takarken farkettim ki 1. Ve 3. Enjektörün birer saplamasının yuvaları sıyırmış boşa dönüyor. Sinirlendim zaten bıkkınlıkta vardı tek taraftan saplamalarını sıkarak taktım bıraktım. Manifoldu ba. Takmadığım için çalıştırıp denemedim ama sıyırmış olan saplamalardan yağ kaçakları olacağı kesin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Okay Kaygusuz yazdı:

iyi sabırla acele etmeden yapıyorsunuz sanıyordum

Malesef sabır kalmadı 20 gündür araç yatıyor şarj dinamosunda da sıkıntı vardı onu da sökmüştüm diyot tablasını tam 3 kere aldım online olarak ucunde de ıptal ettıler poyasada bulamıyorum onun dısında enjektör dıbındekı bakır pullar sokene kadar anam agladı kaynamıslar soktum ama yuvalar hep bozuldu onları duzeltmek için de cok ugrastım. Havalar sogudu gecelerı calısıp gunduzlerı arabayla ılgılenıyorum evde hatun problem bugunde mı arbaya gıdeceksın dıye pres yapıyor :) dun nihayet enjektörleri takıyorum dedim bu sefer de saplamalar sıyırmıs daha sabrım kalmadı olduysa oldu olmadıysa yaza kaldı bır kac ay arabaya dokunmak ıstemıyorum 🙂

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Erdem Hakkı Bağama
(düzenlendi)

Yaklaşık bir hafta önce aracı 2 enjekterün birer saplaması sıyırmış şekilde topladım ve kullanmaya başladım.

 

  • Enjektör diplerinden oluk oluk mazot geliyor motor baştan aşağı mazota bulanıyor, özellikle arkadaşa dip gaz yaptırıp kendim baktım ne rekorlardan ne de geri dönüşlerden geliyor kesinlikle enjektörün dibinden yükseliyor.
  • 2500 3000  arasında bir yerde anlık yığılıp geri topluyor.Araç neredeyse 100ü geçmiyor gidesi yok.
  • Enjektör diplerinden malum pıst pıst pıst sesi yani kaçak sesi gelmiyor sadece mazot geliyor.
  • km de yaklaşık 60 kuruş yakıyor.
  • 1 haftada yaklaşık 200 km kullandım ve dün akşam fark ettim ki yağa mazot karışmış yağ incelmiş ve seviye epey yükselmiş. Bunu da rolantideki motor içindeki şakırtı lakırtı takırtı seslerinin yükselmesinden dolaya yağını kontrol edince anladım.

 

 

Enjektörleri söküp enjektörcüye götüreceğim sıralamasını karıştırmaz isek bizim enjektörlerde değişim olmaz ise kodlamaya gerek yokmuş.

Öncelikle enjektör saplamaları metrik 6 bu yüzden sıyıran enjektör yuvaları için metrik 6 helicoil set satın aldım.

Helicoil onarımı için üst kapağı üst bloktan ayıracağım bunun için triger kayışını vs. sökmek zorundayım,  hazır sökmüş iken yağ sızdıran ön krank keçesi ve yerinden oynatınca sızdırma ihtimali olan egzantrik milinin keçesini de aldım.

Yağ ve yağ filtresini de aldım. Bu sefer karteri söküp temizliğini yapıp silikonlarını yenileyeceğim onda da kaçaklar vardı.

Yeni enjektör keçe oring ve saplama setini de aldım.

İntercooler manifold arası hortumda patlak fark etmiştim onu da aldım.

 

Bakalım sonumuz ne olacak tek başımıza altından kalkabilecek miyiz ?

Buradan sonuç paylaşırım.

tarihinde Erdem Hakkı Bağama tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Erdem Hakkı Bağama yazdı:

 

Bakalım sonumuz ne olacak tek başımıza altından kalkabilecek miyiz ?

Buradan sonuç paylaşırım.

insallah çözersiniz beklerim conta almadınız silindir kapak

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Okay Kaygusuz yazdı:

insallah çözersiniz beklerim conta almadınız silindir kapak

Silindir kapak sökmeyeceğim. Silindir kapak üzerinde bulunan egzantrik milinin takılı olduğu kapağı sökeceğim. Contasız silikon sürerek takılıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Erdem Hakkı Bağama

Arkadaşlar aracı topladım.

Enjektörleri cihaza bağladığımızda 1. ve 2. enjektörler kendi gövdesinde alt kısmından 3. enjektör kendi gövdesinde kafa tarafından mazot kaçırıyordu  4. enjektör kaçaksızdı. 4 ününde temizliği ve oring değişimleri vs. yapıldı 200 lira verdim. Sökme takma bana ait olduğundan az tuttu.

Metrik 6 helicoil setini 210 liraya netten aldım bütün enjektör saplama yuvalarını yeniledim.(Harika bir icat uygulaması çok kolay sonuç olumlu)

Isıya dayanıklı sıvı conta netten 30 liraya aldım.( külbitör kapağı,yağ pompasi ve karter yağ kaçaklarından dolayı)

Enjektör saplamaları, pulları vs. netten 50 liraya aldım.

Krank ve egzantrik keçeleri ikisi 80 lira netten aldım.

Yağ ve filtresi yaklaşık 150 lira netten aldım.

Emme manifoldu intercooler arasındaki turbo hortumu netten 60 liraya aldım.

Günde bir kaç saatlik boşluklarda uğraşarak yaklaşık 15 günde hallettim.

Enjektörtör yağ ve mazot kaçakları ; yağ pompası ve karter yağ kaçakları giderildi.

 

İşin en önemli kısmı enjektör somonların bijon sıkar gibi sıkılmaması çok tatlı bir sıkılıkta sıkılması azıcık zorlarsak ya somon sıyırıyor ya saplama yuvasi sıyırıyor.

çoğumuzun enjektör dibindeki kaçaklar enjektör saplamaların yuvasından geliyor.

Bana enjektörcü kesinlikle saplamalara loctite ( civata sabitleme) sürmemi söyledi aksi halde zamanla gevşer yağ gelir dedi. Bende sürdüm.

100 km kullandım şimdilik kaçak yok.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama

Enjektörcünün dediğine göre bizim enjektörlerde sıralama yokmuş ben yinede söktüğüm sıraya göre taktım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Okay Kaygusuz yazdı:

eline saglık abi güzel iş cıkartmıssın fotograf yok sanıyorum

Sagolun maleeef tek başımaydım ellerim hep yağ kir idi. Telefonu elime hiç alamadım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...