İçeriğe Yönlendir

Ka - Hararet, Su Eksiltme Sorunu


Tolga Uç

Recommended Posts

Tolga Uç

Merhaba,

98 model Ford KA sahibiyim. Geçtiğimiz aylarda sıkışık trafikte radyatör hortumu yerinden çıktı ve duman çıkmasıyla fark edip servise götürdüm. Hortum değişikliği vs bir kaç işlem yapıldı. Bu arada daha önce aracıma hararet göstergesi taktırmıştım. Fan hep 100'de açıyordu ve hortumun bu sebeple, yani aşırı ısındığı için yerinden çıktığını düşünmüştüm. Tamire verdiğimde bunu da söyledim. Yapılan işlemlerden sonra fanın açtığı seviyede bir değişiklik olmadığı gibi su da eksiltmeye başladı. Tekrar farklı bir tamirciye götürdüğümde su koyulan haznenin hemen altında bulunan fan rölesinin bozuk olduğunu küçük fanın çalışmadığını, sadece büyük fanın çalıştığını söyleyip onu tamir etti. Bana da aradaki farkı gösterdi. (Ancak şunu belirtmeliyim ki 2 fan da birbirine yakın sıcaklıklarda devreye giriyor, yani motor bayaca ısındıktan sonra.)

Esas sorunuma gelince; 2 araba İstanbul trafiğinde yola çıkıyoruz. Arkadaşta 2001 Peugeot 306 var. 5dk'lık bir yolculuktan sonra benim hararet hemen 90'lara geliyor. Onda ise hiç kıpırdama yok. Bundan 5dk sonra benim sıcaklık 100'e gelip fan açıyor, onda yine hareket yok. Yani benim araç çok kısa süre içerisinde 90-100 derecelere geliyor. Eğer kalorifer sıcak olarak açık ise 100'e ulaşma süresi sıkışık trafikte 20-25dk'lara geliyor, yani sanırım normal. Ya da klima açıksa fan çalıştığından yine pek sorun olmuyor. Ama kalorifer ve klima kapalı ise kettle'da su kaynatır gibi çabuk ısınıyor araç ve kolay kolay da düşmüyor.

Sorunumun hangi parçadan kaynaklandığını bilmiyorum. Tecrübesi ya da fikri olanların yardımlarını rica ederim.

Tşkler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

2000 model ka ile aynı şey benim başıma geldi. trafikte hortum koyverdi alt ön bölümden. sonra yapıldı bir daha birşey olmadı. sizin hararet göstergeniz gerçek. arkadaşınızınki sembolik, bilgisayar tarafından filtre edilmiş. 100 derece değildir 90 derecedir muhtemelen. ve 90 normal diye hesaplanmış olabilir. fan çok geç açar ka da bence normal.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ama normal bir seyir halinde fanın açması bana pek mantıklı gelmedi..

Yorum bağlantısı
Tolga Uç

Beni rahatsız eden, hatta korkutan şey; her yolculuğumda mutlaka fan açıyor arabam. 15dk'lık bir yolculukta bile eğer trafik ışıklarına 2 kere denk gelirsem fan çalışıyor :) Daha önce kullandığım hiç bir araçta başıma gelmedi.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...

Hararet ile ilgili benimde problemim olduğunu obd cihazını bağlayınca farkkettim forumda ararken konuyu görünce farklı konu açmak istemedim buradan devam ediyorum. Sıkışık trafikte iken 100 dereceyi gösteriyordu bugün, manuel hararet göstergeside takılı ondada 95 civarıydı. acaba sorun nerededir. aracımda lpg var, biryerde lpg için su alınan hortumunu hava alması sonucu hararetin yükseldiği yazıyordu, ayrıca birazda su eksiltme olayı yaşıyorum. yalnız akan trafikte sıkıntı çıkmıyor zannedersem rüzgarla motor soğuyor. ne yapmam gerektiği konusunda yardımcı olmanızı rica ederim. Olmadı Hortumları değiştireceğim. şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ka 100'de fan açar, 90'a kadar fan çalışır. Sizde fan çalışıyor değil mi?

Antifreeze dereceniz kaç?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Daş gibidir o motor, kırmızı uyarı lambası yanmadıkça sorun çıkarmaz, suyu kaynatsa da sorun çıkarmaz, suyu da bitse gider, karter dibinde 1-2 lt. yağ olsun yeter.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ka 100'de fan açar, 90'a kadar fan çalışır. Sizde fan çalışıyor değil mi? Antifreeze dereceniz kaç?

fan çalışıyor birkaç kere denk geldim. Antifriz derecesini ölçtürmedim fakat bir ay önce komple suyu boşatmıştı, motora giden bir hortum kopmuştu. ondan sonra 1 lt antifriz ve su doldurdum, eksilttlikçe ekledim.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Şu an eksiliyor mu?

4lt kapasitesi vardı galiba soğutma sisteminin, 2lt antifreeze 2lt su olarak eklenmesi gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Daş gibidir o motor, kırmızı uyarı lambası yanmadıkça sorun çıkarmaz, suyu kaynatsa da sorun çıkarmaz, suyu da bitse gider, karter dibinde 1-2 lt. yağ olsun yeter.

hakikaten taşmış.

Yorum bağlantısı
Fatih Başaran

Su bittiğindede kırmızı ışık yanıyor mu hemen diyelim ki alttan aktı gitti duman felan görmedik biz yoksa ısı ile alakalımı sırt

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Su bittiğindede kırmızı ışık yanıyor mu hemen diyelim ki alttan aktı gitti duman felan görmedik biz yoksa ısı ile alakalımı sırt

Işık sadece hararet anında yanar. 110'da yanıyordu diye hatırlıyorum ama emin değilim.

Yorum bağlantısı

Su eksiltmeyi şuan yapıyor, haftada yarım litre civarı ekliyorum. Bir yerden kaçak var ama bulamadım henüz bütün hortumları değiştireyim diyorum. Acaba su hortumlarını test eden biryer veya test edebilecek bir yöntem varmıdır.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Basınç testi yapabilecek hepsi hortumları kontrol eder.

Zamanında benim en çok çektiğim, emme manifoldundan kaçırmasıydı. Sıfırı 500tl falan...

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Kamyon , kamyonetlerin çoğundan sürücü kapısı tarafında su seviye deposu var. Aman susuz binme der gibi. Su çok önemli demek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Tesisatlarda kullanılan manuel su testcihazıyla yapmaya çalışacağım bakalım, su hortumları ne kadar basınca dayanır acaba, olmadı basınç testide yaparım artık.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Tesisatlarda kullanılan manuel su testcihazıyla yapmaya çalışacağım bakalım, su hortumları ne kadar basınca dayanır acaba, olmadı basınç testide yaparım artık.

Kangoo için sorduğumda 1.5bar basınç olduğunu, test için 2.0 bar a kadar bastıklarını söylemişti renault servisi.

KA'da ne olur bilemem tabii.

Yorum bağlantısı
Alkım Hoşgör

Benim ka'da günde 2su bardağı kadar su eksiltmeye başladı. 2Haftadır her gün su ilave ediyorum, mümkün olmadıkça kullanmayıp, kesinlikle sıkıştırmıyorum. Biraz acemice olacak ama fan açtığını aracın içinden nasıl anlarım? Hiç ses gelmiyor fan açmıyor olabilir mi? Dün gece 5km yol gittim hiç sıkıştırmadan. Su ilave etmek için su kapağını açarken püskürecek gibi oldu, yavaş yavaş açtığımda yükselip alçalarak 1lt den fazla suyu dışarı taşırdı. Bu hafta ustaeller ford'a gidicem fakat sizce sorunum ne olabilir?

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

alkım kardeş sıcak motorun su kapagını acman pek iyi değil ordaki su zaten 90 ile 100c arasında olduğu için dısarı fırlar,

yüzüne gelirse yanma tehlikesi var,

benim enişte usta ilk dediği sey motor sıcakken su deposu kapağını açma tecrübeli arkadaşlar sana yardımcı olup gerekli açıklamayı yapıcaklardır

Yorum bağlantısı
Alkım Hoşgör

cevap için teşekkür ederim. sıcakken açmanın yanlış olduğuna katılıyorum. eksilttiğini bildiğim için ilave etmek için yaptığım birşeydi o. artık soğukken ilave ediyorum da niye eksiltir diye araştırıp duruyorum işler biraz yoğun servisede gidemedim araç yatıyor.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Guest Fatih Acar

selamlar. aranıza 98 model bir ford ka ile yeni katılım. hanıma aldık bu arabayı. zaten radyatör çok küçük takdir edersiniz. dolayısıyla ısınması da bir o kadar çabuk oluyor. ben hararet müşürünü 77-82 derecede açan bir müşürle değiştirdim. yazın problem cıkarmaz. bıraz cok yakar ama ne kadar hırpalansa da hararet yaptırmayı bu durum engelleyecektır. bu durumun ılacı bence şu; arabayı düzgün kullanacak ve sıkıştırmayacaksın...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...