İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Marş Sesi Geliyor Ama Araba Çalışmıyor


Murat Aksum

Recommended Posts

Murat Aksum

Merhaba arkadaşlar.

3 ay önce 2008 ford fiesta 1.4 tdci van modelinden aldım. Ara ara giderken tekleme yapıyordu. Dün sabah çalıştırdıktan on saniye sonra durdu ve tekrar çalışmadı. Marş sesi geliyor ama motor çalışmıyor. Biraz araştırıp bujilerden kaynaklanabileceğini okudum. Hava filtresini söktüm ama bujilerin yerini bir türlü bulamadım. Sizce sorun ne olabilir ? Birde bu modelde buji nerededir ?

Değerli yorumlarınızı bekliyorum. Çok teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Murat bey merhaba, Arac dizel sanirim🤔 Benzinli araclardaki gibi bir buji yok aracta. Kizdirma bujisi vardir. Oda sekilsel olarak biraz farklidir. Akunun durumu nedir? 

Enjektor ne durumda? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

murat bey sizin aracınızda benzinli araçlar gibi buji bulunmaz yani arızanın buji ile alakası yok. sizin aracınızda Alpay beyin dediği gibi kızdırma  bujisi bulunur. kızdırma bujisinin görevi soğuk havalarda silindir içersin de bulunan havayı ısıtarak aracın kolay çalışmasını sağlamaktır. bu mevsimde kızdırma bujiniz çalışmasa bile araç ikinci olmadı üçüncü marşta çalışır. sizin araç önce çalıştı sonra stop etti demişsiniz buda bujiler ile ilgili olmadığını gösterir. sizin aracınızdaki problem büyük olasılık ile yakıt sistemi ile ilgili gibi görünüyor. araç hava yapmış olabilir 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Aksum

Çok teşekkür ederim yorumlarınız için. Evet araç dizel. Ara ara tekleme yapıyordu öncesinde mazot aldığım yeri değiştirmiştim hafiflemişti ama geçmemişti. Dün araç on saniye çalıştı fakat sonra stop etti , tekrar çalışmadı. Akü yeni açıkcası . Marşa basınca gayet gür ama motor çalışmıyor. Yakıt sistemi dediğiniz yakıt pompası falan mı ?  Evim biraz ters yerde. Çekici getirmeden sorunu çözmek biraz zor gibi gözüküyor anlaşılan.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
(düzenlendi)
Murat Aksum yazdı:

Çok teşekkür ederim yorumlarınız için. Evet araç dizel. Ara ara tekleme yapıyordu öncesinde mazot aldığım yeri değiştirmiştim hafiflemişti ama geçmemişti. Dün araç on saniye çalıştı fakat sonra stop etti , tekrar çalışmadı. Akü yeni açıkcası . Marşa basınca gayet gür ama motor çalışmıyor. Yakıt sistemi dediğiniz yakıt pompası falan mı ?  Evim biraz ters yerde. Çekici getirmeden sorunu çözmek biraz zor gibi gözüküyor anlaşılan.

yakıt sistemi parçalarının tamamında sorun olabilir, sistem hava yapmış olabilir görmeden usta bakmadan tespit yapmak biraz zor

kademe kademe gidelim.

araçta mazot varmı? ne kadar var 

bu konuya bir bakın https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/231857-yakit-sisteminin-havasi-nasil-alinir/page/2/

https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/257599-c-max-hava-yapma-problemi/ 

araç hava yapmış ise yakıt borusu üzerinde yeşil bir vak vak pompa (küçük kare düğme gibi bir parça) olması lazım oradan basarak havayı almaya çalışın. 

eğer bunlar çözüm değil ise o zaman bir usta bulmanız gerekecek. 

 

 

tarihinde Mehmet Kazancıoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eray Çalışkan

Tekleme yapıyorsa ve daha sonra çalışmaz duruma geldiyse benim de tahminim yakıt sistemi ile alakalı bir sorun var. Mazot filtresi tıkanmış olabilir, sistem hava yapmış olabilir. Enjektörler tıkanmış olabilir. Daha bir çok büyüklü küçüklü ihtimal var bu şekilde.

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Yakıt pompası arızasına benziyor. Öncesinde tekleme yaptırır sonra da marş motoru döner lakin araç çalışmaz. Geçmiş olsun. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bu kasalar enjektörden kaçırmasıyla meşhur. Hava yapıyor olabilir sistem.

Yorum bağlantısı
Murat Aksum

Çok teşekkürler yorumlarınız için. Açıkcası bir önceki mazot alışım ışık yandıktan sonra olmuştu. Şuan bir diş mazot var gözüküyor. Akşam eve geçince önerdiğiniz gibi  havasını alacağım. Yine çalışmazsa yakıt sisteminde ki sorun için bir ustaya göstermek gerekecek.

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Vak vak üzerinden pompalayarak hava alıp marşa basmayı deneyin, karşıdan bakınca hava filtresinin solunda kalıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Murat Aksum yazdı:

Çok teşekkürler yorumlarınız için. Açıkcası bir önceki mazot alışım ışık yandıktan sonra olmuştu. Şuan bir diş mazot var gözüküyor. Akşam eve geçince önerdiğiniz gibi  havasını alacağım. Yine çalışmazsa yakıt sisteminde ki sorun için bir ustaya göstermek gerekecek.

araç meyilli bir yerde duruyor ise yakıt hava yapmış olabilir tam çekememiş olabilir siz önce depoya ilave yapın sonra havasını alıp tekrar deneyin 

Yorum bağlantısı
Murat Aksum

Dediğiniz gibi vak vak ile 5 dk pompalayarak havasını aldım. Marşa bastım araç çalıştı ama 3 sn sonra tekrar stop etti. Tekrar havasını aldım , marşa bastım çalışmadı. Mazot alıp ilave ettim.  Havasını alıp tekrar marşa bastım. Yine çalışmadı. Acaba hava almanın bir limiti yada göstergesi falan var mı ?

Yorum bağlantısı
Murat Aksum
(düzenlendi)

Merhaba, 

 

3 ay önce aldığım Ford Fiesta Van 1.4 Tdci aracım çalıştırdıktan 10 sn sonra stop etti ve çalışmadı. Havasını aldım çalıştı ve yine stop etti ve tekrar çalışmadı. Aracı çekiciyle arkadaşın önerdiği ustaya götürdüm. Usta pompacıyı çağırdı. Inceledir. Ertesi gün pompacı mazot pompa müşürü ,geri besleme hortumu için 500TL, usta sökme bedeli işçilik 150 TL gibi bir ücret istedi. Benim fazla bilgim olmadığı için siz değerli ustalarıma sormak istedim. Bu ücret bilgisi normal mi yoksa ustayı değiştirsem daha yerinde bir karar mı vermiş olurum ? 

 

Bu arada araçta herhangi bir problem yoktu. Sadece az mazot vardı ve yokuş yukarı koymuştum.

 

Teşekkürler 

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Az yakıt varken çalıştırmaya çok uğraştıysanız yakıt pompasına zarar vermiş olabilirsiniz. Yakıtı çekemediği için daha fazla ısınıp bozulmuş olabilir. Pompa müşürü de büyük ihtimalle bu noktada pompayı çalıştırmıyor. Geri dönüş hortumu zamanla çatlak olabilir ya da uç kısmında bozukluk vardır hava alıyordur görmeden konuşmak zor. 

 

Fiyat olarak bu parçaları internetten araştırın, yan sanayi mi orjinal mi ona göre fiyatı değişir. İşçilik için normal diyebilirim çünkü basit şeylere bike 50-100 lira istiyorlar artık. 

Yorum bağlantısı
Murat Aksum
Ü.Emre Kartal yazdı:

Az yakıt varken çalıştırmaya çok uğraştıysanız yakıt pompasına zarar vermiş olabilirsiniz. Yakıtı çekemediği için daha fazla ısınıp bozulmuş olabilir. Pompa müşürü de büyük ihtimalle bu noktada pompayı çalıştırmıyor. Geri dönüş hortumu zamanla çatlak olabilir ya da uç kısmında bozukluk vardır hava alıyordur görmeden konuşmak zor. 

 

Fiyat olarak bu parçaları internetten araştırın, yan sanayi mi orjinal mi ona göre fiyatı değişir. İşçilik için normal diyebilirim çünkü basit şeylere bike 50-100 lira istiyorlar artık. 

Bir diş yakıt vardı açıkcası, yamaçtaydı araba. Çok uğraşmadım ama bir kere hava alınca daha da çalışmadı. O zaman fiyat normal dediğiniz göre. Çok teşekkür ederim yorumunuz için.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vak vak denen hortum geri kaçırıyordur. rakam bilmem ama teşhis doğru gibi

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Selçuk Bakış

Muhtemelen filtre problemi de olabilir, mazot gelmiyor motora, ben öyle yorumladım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...