İçeriğe Yönlendir

Değer Kaybı Parası Kimde Kalır


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Ecnebi sigorta şrketleri ile hayatımıza giren malum bir değer kaybı var. Kusurlu tarafın trafik sigortasından talep ediliyor ve X meblağ alınıyor.

Sonra dikkatimi çeken: hiçbir 2.el ilanda , mesela 1000 Tl değer kaybı aldım şu tarihte , dolayısı ile bunu düştüm, satış fiyatım da budur diye yazan ilan görmedim. Gören var mı acaba? veya pazarlık aşamasında dile getireni duyan var mı acaba? Ne kadar ahlaki bir durumdur? Tramerde neden yazmaz bu meblağ? sigorta şirketi bunu hangi kalemde gider gösterir acaba?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

Ecnebi sigorta şrketleri ile hayatımıza giren malum bir değer kaybı var. Kusurlu tarafın trafik sigortasından talep ediliyor ve X meblağ alınıyor.

Sonra dikkatimi çeken: hiçbir 2.el ilanda , mesela 1000 Tl değer kaybı aldım şu tarihte , dolayısı ile bunu düştüm, satış fiyatım da budur diye yazan ilan görmedim. Gören var mı acaba? veya pazarlık aşamasında dile getireni duyan var mı acaba? Ne kadar ahlaki bir durumdur? Tramerde neden yazmaz bu meblağ? sigorta şirketi bunu hangi kalemde gider gösterir acaba?

abi ben aldım a3 de 11400 tl hasar oluştu aracımda ben 4300 tl değer kaybı aldım. 

aracım satarken hasarsız olanı ile arasında en az 8-9 bin tl ucuz sattım bu olur mu

birde şimdiki aracımda değer kaybı almadım araç bende önce kazalı idi ama aracımın kaputu değişik diye kimse almıyor bu olur mu 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ilana yazdın mı? pazarlık ederken rakam telaffuzu oldu mu onun araştırması içindeyiz

Mehmet Kazancıoğlu yazdı:

aracımın kaputu değişik diye kimse almıyor

kapıda yandan nokta iz var diye almayanı gördüm normal hadise onlar. kaputu değişenlkeri denize döküyoruz biz :keyifli:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hiç bir ilanda görmedim.. Ancak, boyalı yada değişenli araç zaten diğerlerinden en az alınan değer kaybı kadar ucuz satılıyor.. 

Ha yazmalı mı.. evet iyi olur, biliriz ne kadar ucuz almamız gerektiğini.. 

Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Bence de kesinlikle çağlar abinin dediği gibi yazmalı bence ve satarken 10bin tl değer kaybı aldım bundan dolayı 7-8 veya 10 bin süşük yazdım fiyatını demeli. Gerçi bizim insanımız piyasasına göre 10bin düşük yazınca kesin bu arabada bir iş var alınmaz diye de önyargılı davrandığından oda işlerine gelmez😊

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

1: Yazılmaz gereksiz. Manevi tazminat o bedel. 30 yıl biriktir, biri gelip gözün gibi baktığına dalsın. İçini yaksın.  

 

2: Passatın hasarı 3800 tl karşıya yansıyan. Değer kaybı aldım 5000 misal. Arabanın sıfır kusurlu olanı 170bin, boyalı passatın 155bin. Nerede 15bin? 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

Ecnebi sigorta şrketleri ile hayatımıza giren malum bir değer kaybı var. Kusurlu tarafın trafik sigortasından talep ediliyor ve X meblağ alınıyor.

Sonra dikkatimi çeken: hiçbir 2.el ilanda , mesela 1000 Tl değer kaybı aldım şu tarihte , dolayısı ile bunu düştüm, satış fiyatım da budur diye yazan ilan görmedim. Gören var mı acaba? veya pazarlık aşamasında dile getireni duyan var mı acaba? Ne kadar ahlaki bir durumdur? Tramerde neden yazmaz bu meblağ? sigorta şirketi bunu hangi kalemde gider gösterir acaba?

e değer kaybını aldım cebe attım, araçtaki hasar zaten belli satarken fiyatı düşecek, sorun ne o zaman :)

 

  ne yazılır ne tramerde çıkar nede kimseyi ilgilendirir, kime ne benim aldığım paradan, değer kaybında olan bana olmuştur, bende bu yüzden parayı almışımdır,  aracı satarken zaten fiyatıda ona göre olacaktır sorun yok....

 

Servette haklı, nerede 15 bin :D

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Arif Aykın yazdı:

Bence de kesinlikle çağlar abinin dediği gibi yazmalı bence ve satarken 10bin tl değer kaybı aldım bundan dolayı 7-8 veya 10 bin süşük yazdım fiyatını demeli. Gerçi bizim insanımız piyasasına göre 10bin düşük yazınca kesin bu arabada bir iş var alınmaz diye de önyargılı davrandığından oda işlerine gelmez😊

  kendiliğinde çözüldüya zaten, neden emsallerden düşük çünki şusu var busu var hasarı var, bende fiyatı o yüzden düştüm ahanda bitti gitti...

 

 

 

burada sıkıntı ne?  sıkıntı değer kaybından alınan para sanırım, sen o parayı aldıysan ben senden araç alırken onu düşeceksin, yani uyanıklık, yok yeaaaa, araçtaki hasara göre zaten düşmüşüm ben fiyatını, hasar kaybı 3000 tl iken misal ben 5000 almışım sigortadan, sanada 5000 mi düşeceğim, yine yok yeaaa baby :D

 

tam benzemiyor ama mantık benzer, biz taşerona iş veriyoruz mesela, devletten alıyoruz 10 lira, taşeronda bakıyor sen aldın 10 lira banada aynı hakedişte aldığından vereceksin; yok yeaaaa diyoruz ona, benim o parada masraflarım var, karım var, varda var, sen en başta ne anlaştıysan onu alırsın, doğru fiyat vereydin, ben 10 aldım senle 5 e anlaştım, 5 alırsın bitti, deriz...

o zaman ne demeye vereyim taşerona.... :)  arabada benzer durum, ben emek vermişim mesela, hasar varsa zaten satarken fiyatıda düşmüşüm, bendeyken edinilen kar varsa onları sana neden vereyim, yok yeaaaa :tongue:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mehmet Ozyurek yazdı:

Hiç bir ilanda görmedim.. Ancak, boyalı yada değişenli araç zaten diğerlerinden en az alınan değer kaybı kadar ucuz satılıyor.. 

Ha yazmalı mı.. evet iyi olur, biliriz ne kadar ucuz almamız gerektiğini.. 

Değerini neye bakıp bilicez ki kaybını ondan düşelim. Kasko değerini kıstas alayım diyorum misal takaslarda.  Adam diyorki sen bizim aracı kaç saydın da bu rakamı üste istiyorsun :).

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Ben toplamda 2000 gibi bir meblağ aldım satarken de hasarsız fiyatından o kadar düşerim.
Gerisi nerede 15 bin hesabına girer.

Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Tramer kaydının yasallığı var mı acaba? Yani onarım için ödeme yapıldıysa kayıt oluşturmak şart mı? Konuyu okuyunca aklımda ister istemez şöyle bir hinlik belirdi. Sigorta şirketi değer kaybı talebinde bulunana bu bedel yerine kayıt açmamayı teklif ederse, hangisi tercih edilir? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Recep Selim Kaya yazdı:

Tramer kaydının yasallığı var mı acaba? Yani onarım için ödeme yapıldıysa kayıt oluşturmak şart mı? Konuyu okuyunca aklımda ister istemez şöyle bir hinlik belirdi. Sigorta şirketi değer kaybı talebinde bulunana bu bedel yerine kayıt açmamayı teklif ederse, hangisi tercih edilir? 

 

@Necat Ertan'da bugün aynı şeyi soruyordu :)

 

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

@Necat Ertan'da bugün aynı şeyi soruyordu :)

 

 

Sigorta şirketleri hayli hayli düşünmüştür bunu o zaman. 😀 Akıllarına gelmediyse bile yerin kulağı vardır. Sustum ben. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

tramer falan anca bilgi verir, ne bilelim kayıt dışı tamirat olmadığını , o yüzden bir uzmanla araca bakarak anlarsın  ne olduğunu, fiyat belirlemekte kolay aslında, hasar varsa  ona uygun kafana göre birşey söylersin olur biter, sonuçta araba bu, ne olacak yani, bu kadar düşünmeye ne gerek var....

 

ben bakarken şunlara bakıyorum, ufak tefek boya badana çamurluk kapı sacı değişimi-kapı değişimi (kapı değişimi olabilir ama bağlı olduğu yerde hasar direkler yamulma varsa değeri sıfır benim için)  düzeltme çizik taş izi vs. bunlar varsa biraz düşerim fiyat, kısaca kabuk kısmındaki hasarlar önemli değil, araç temiz olacak boyası güzel boyanmış olacak, ama en ufak kaynak varsa, punto çektirme varsa, şasede oynama varsa, heleki kes biç varsa kesin bitmiştir gözümde o araç, almam....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emrah Uludağ
Recep Selim Kaya yazdı:

Tramer kaydının yasallığı var mı acaba? Yani onarım için ödeme yapıldıysa kayıt oluşturmak şart mı? Konuyu okuyunca aklımda ister istemez şöyle bir hinlik belirdi. Sigorta şirketi değer kaybı talebinde bulunana bu bedel yerine kayıt açmamayı teklif ederse, hangisi tercih edilir? 

Değer kaybı hesabının - bildiğim kadarıyla- hasar kaydı ile doğrudan bir bağlantısı yok. Kaportada boyanan değişen parçalar ile alakalı. Ben iki kez aldım, ikisinde de hemen hemen aynı parayı verdiler ama birinin hasar kaydı 1300(kaput boyandı) diğeri 4000 (arka çamurluk boya + amortisör değişti) . Servise sormuştum neden daha çok vermediler diye, onlar sadece kaportaya göre ödeniyor demişti. 

Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten

Boyasız araçlar bile zor satılırken kazalı araçlarda alınan değer kaybını bence çok kafaya takmaya gerek yok çünkü boyasızlara göre hem zor hemde ucuza gidiyor. Tavan kaput  bagaj kapağı hariç heryeri boyalı fiestam vardı kimse aramadı sormadı bile aracıda boyaları yapan servis aldı. Halbuki araç çiçek gibiydi.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Önceden hatasızı 100 liraya satılan aracın kazalısı 100 liraya satılıyordu da değer kaybı çıktıktan sonra hatasızı 100 liraya satılanın kazalısı "100-değer kaybı" olacak diye bir durum yok bence. 

Yani insanlar önceden kazalı araçlarını hep fiyat düşürerek (100-değer kaybı) satıyordu, yani zarar ediyordu. şimdi değer kaybını alınca zararı giderilmiş oldu. 

Bence yazmaya gerek yok. Zaten hasar yazılmışsa/biliniyorsa hasarsız muadilinden düşük olmadığı sürece çok zor satılıyor. (Hasar gizleme ayrı konu)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Lö şante dö tea içerken konuşalım 

land yemiştir onu ahanda sana çıkış yolu :)

Vasfi Gişten yazdı:

Boyasız araçlar bile zor satılırken kazalı araçlarda alınan değer kaybını bence çok kafaya takmaya gerek yok çünkü boyasızlara göre hem zor hemde ucuza gidiyor. Tavan kaput  bagaj kapağı hariç heryeri boyalı fiestam vardı kimse aramadı sormadı bile aracıda boyaları yapan servis aldı. Halbuki araç çiçek gibiydi.

öyle olur zaten, millet uyanık, sıfır ayarda araba istiyor, kardeşim 2. el bu, 2-3 yaşından sonra bakmayacaksın o işe,  gidip sıfır alacaksın alamıyorsan piyasada tek tük zor bulunan hasarsız boyazısız bulursan onu alacaksın onada  basacaksın parayı yoksa çamur atmayıp oturacaksın paşa paşa, yoksa paran yürüyeceksin, yok öyle, cillop araba olacak km olmayacak ucuz olacak yok yeaaaa :D iyi araba iyi para bitti...

 

benim aracada takasta en yüksek fiyatı hatta galeriden daha fazla veren aldığım bayii idi, adamlar tarihini biliyor aracın....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

 Mk3 mondeom var. Üzerine bırak taşı yaslanan olmadı. Piyasa değeri 50bin tl. Önden tıkladım şahine. Farlarım, panjur ve radyatör sizlere ömür. Hasar kaydı 20bin. 

Araba yapıldı ve satışa çıkardım. 50bine geldi aldı biri. Değer kaybı olan 6000tl cebimde. Noter çıkışı al sana 6000 derim. 

Varmı böyle bir müşteri. Çıksın ortaya, tam boy büstünü yapıp Kadıköy meydanda olan boğayı atıp onun büstünü koyacağım 

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...