Çağlar Bayur 17 Eylül 2019 Paylaş 17 Eylül 2019 Ecnebi sigorta şrketleri ile hayatımıza giren malum bir değer kaybı var. Kusurlu tarafın trafik sigortasından talep ediliyor ve X meblağ alınıyor. Sonra dikkatimi çeken: hiçbir 2.el ilanda , mesela 1000 Tl değer kaybı aldım şu tarihte , dolayısı ile bunu düştüm, satış fiyatım da budur diye yazan ilan görmedim. Gören var mı acaba? veya pazarlık aşamasında dile getireni duyan var mı acaba? Ne kadar ahlaki bir durumdur? Tramerde neden yazmaz bu meblağ? sigorta şirketi bunu hangi kalemde gider gösterir acaba? 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 17 Eylül 2019 Paylaş 17 Eylül 2019 Çağlar Bayur yazdı: Ecnebi sigorta şrketleri ile hayatımıza giren malum bir değer kaybı var. Kusurlu tarafın trafik sigortasından talep ediliyor ve X meblağ alınıyor. Sonra dikkatimi çeken: hiçbir 2.el ilanda , mesela 1000 Tl değer kaybı aldım şu tarihte , dolayısı ile bunu düştüm, satış fiyatım da budur diye yazan ilan görmedim. Gören var mı acaba? veya pazarlık aşamasında dile getireni duyan var mı acaba? Ne kadar ahlaki bir durumdur? Tramerde neden yazmaz bu meblağ? sigorta şirketi bunu hangi kalemde gider gösterir acaba? abi ben aldım a3 de 11400 tl hasar oluştu aracımda ben 4300 tl değer kaybı aldım. aracım satarken hasarsız olanı ile arasında en az 8-9 bin tl ucuz sattım bu olur mu birde şimdiki aracımda değer kaybı almadım araç bende önce kazalı idi ama aracımın kaputu değişik diye kimse almıyor bu olur mu Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Eylül 2019 Yazar Paylaş 17 Eylül 2019 ilana yazdın mı? pazarlık ederken rakam telaffuzu oldu mu onun araştırması içindeyiz Mehmet Kazancıoğlu yazdı: aracımın kaputu değişik diye kimse almıyor kapıda yandan nokta iz var diye almayanı gördüm normal hadise onlar. kaputu değişenlkeri denize döküyoruz biz Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Eylül 2019 Paylaş 17 Eylül 2019 Hiç bir ilanda görmedim.. Ancak, boyalı yada değişenli araç zaten diğerlerinden en az alınan değer kaybı kadar ucuz satılıyor.. Ha yazmalı mı.. evet iyi olur, biliriz ne kadar ucuz almamız gerektiğini.. Yorum bağlantısı
Arif Aykın 17 Eylül 2019 Paylaş 17 Eylül 2019 Bence de kesinlikle çağlar abinin dediği gibi yazmalı bence ve satarken 10bin tl değer kaybı aldım bundan dolayı 7-8 veya 10 bin süşük yazdım fiyatını demeli. Gerçi bizim insanımız piyasasına göre 10bin düşük yazınca kesin bu arabada bir iş var alınmaz diye de önyargılı davrandığından oda işlerine gelmez😊 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 17 Eylül 2019 Paylaş 17 Eylül 2019 1: Yazılmaz gereksiz. Manevi tazminat o bedel. 30 yıl biriktir, biri gelip gözün gibi baktığına dalsın. İçini yaksın. 2: Passatın hasarı 3800 tl karşıya yansıyan. Değer kaybı aldım 5000 misal. Arabanın sıfır kusurlu olanı 170bin, boyalı passatın 155bin. Nerede 15bin? 4 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Eylül 2019 Yazar Paylaş 17 Eylül 2019 Servet Aydın yazdı: Nerede 15bin? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Eylül 2019 Paylaş 17 Eylül 2019 Çağlar Bayur yazdı: Ecnebi sigorta şrketleri ile hayatımıza giren malum bir değer kaybı var. Kusurlu tarafın trafik sigortasından talep ediliyor ve X meblağ alınıyor. Sonra dikkatimi çeken: hiçbir 2.el ilanda , mesela 1000 Tl değer kaybı aldım şu tarihte , dolayısı ile bunu düştüm, satış fiyatım da budur diye yazan ilan görmedim. Gören var mı acaba? veya pazarlık aşamasında dile getireni duyan var mı acaba? Ne kadar ahlaki bir durumdur? Tramerde neden yazmaz bu meblağ? sigorta şirketi bunu hangi kalemde gider gösterir acaba? e değer kaybını aldım cebe attım, araçtaki hasar zaten belli satarken fiyatı düşecek, sorun ne o zaman ne yazılır ne tramerde çıkar nede kimseyi ilgilendirir, kime ne benim aldığım paradan, değer kaybında olan bana olmuştur, bende bu yüzden parayı almışımdır, aracı satarken zaten fiyatıda ona göre olacaktır sorun yok.... Servette haklı, nerede 15 bin Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Eylül 2019 Paylaş 17 Eylül 2019 (düzenlendi) Arif Aykın yazdı: Bence de kesinlikle çağlar abinin dediği gibi yazmalı bence ve satarken 10bin tl değer kaybı aldım bundan dolayı 7-8 veya 10 bin süşük yazdım fiyatını demeli. Gerçi bizim insanımız piyasasına göre 10bin düşük yazınca kesin bu arabada bir iş var alınmaz diye de önyargılı davrandığından oda işlerine gelmez😊 kendiliğinde çözüldüya zaten, neden emsallerden düşük çünki şusu var busu var hasarı var, bende fiyatı o yüzden düştüm ahanda bitti gitti... burada sıkıntı ne? sıkıntı değer kaybından alınan para sanırım, sen o parayı aldıysan ben senden araç alırken onu düşeceksin, yani uyanıklık, yok yeaaaa, araçtaki hasara göre zaten düşmüşüm ben fiyatını, hasar kaybı 3000 tl iken misal ben 5000 almışım sigortadan, sanada 5000 mi düşeceğim, yine yok yeaaa baby tam benzemiyor ama mantık benzer, biz taşerona iş veriyoruz mesela, devletten alıyoruz 10 lira, taşeronda bakıyor sen aldın 10 lira banada aynı hakedişte aldığından vereceksin; yok yeaaaa diyoruz ona, benim o parada masraflarım var, karım var, varda var, sen en başta ne anlaştıysan onu alırsın, doğru fiyat vereydin, ben 10 aldım senle 5 e anlaştım, 5 alırsın bitti, deriz... o zaman ne demeye vereyim taşerona.... arabada benzer durum, ben emek vermişim mesela, hasar varsa zaten satarken fiyatıda düşmüşüm, bendeyken edinilen kar varsa onları sana neden vereyim, yok yeaaaa 17 Eylül 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 17 Eylül 2019 Paylaş 17 Eylül 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Hiç bir ilanda görmedim.. Ancak, boyalı yada değişenli araç zaten diğerlerinden en az alınan değer kaybı kadar ucuz satılıyor.. Ha yazmalı mı.. evet iyi olur, biliriz ne kadar ucuz almamız gerektiğini.. Değerini neye bakıp bilicez ki kaybını ondan düşelim. Kasko değerini kıstas alayım diyorum misal takaslarda. Adam diyorki sen bizim aracı kaç saydın da bu rakamı üste istiyorsun :). 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 17 Eylül 2019 Paylaş 17 Eylül 2019 Ben toplamda 2000 gibi bir meblağ aldım satarken de hasarsız fiyatından o kadar düşerim.Gerisi nerede 15 bin hesabına girer. Yorum bağlantısı
Selim Kaya 17 Eylül 2019 Paylaş 17 Eylül 2019 Tramer kaydının yasallığı var mı acaba? Yani onarım için ödeme yapıldıysa kayıt oluşturmak şart mı? Konuyu okuyunca aklımda ister istemez şöyle bir hinlik belirdi. Sigorta şirketi değer kaybı talebinde bulunana bu bedel yerine kayıt açmamayı teklif ederse, hangisi tercih edilir? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Eylül 2019 Paylaş 17 Eylül 2019 Recep Selim Kaya yazdı: Tramer kaydının yasallığı var mı acaba? Yani onarım için ödeme yapıldıysa kayıt oluşturmak şart mı? Konuyu okuyunca aklımda ister istemez şöyle bir hinlik belirdi. Sigorta şirketi değer kaybı talebinde bulunana bu bedel yerine kayıt açmamayı teklif ederse, hangisi tercih edilir? @Necat Ertan'da bugün aynı şeyi soruyordu Yorum bağlantısı
Selim Kaya 17 Eylül 2019 Paylaş 17 Eylül 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: @Necat Ertan'da bugün aynı şeyi soruyordu Sigorta şirketleri hayli hayli düşünmüştür bunu o zaman. 😀 Akıllarına gelmediyse bile yerin kulağı vardır. Sustum ben. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Eylül 2019 Paylaş 17 Eylül 2019 (düzenlendi) tramer falan anca bilgi verir, ne bilelim kayıt dışı tamirat olmadığını , o yüzden bir uzmanla araca bakarak anlarsın ne olduğunu, fiyat belirlemekte kolay aslında, hasar varsa ona uygun kafana göre birşey söylersin olur biter, sonuçta araba bu, ne olacak yani, bu kadar düşünmeye ne gerek var.... ben bakarken şunlara bakıyorum, ufak tefek boya badana çamurluk kapı sacı değişimi-kapı değişimi (kapı değişimi olabilir ama bağlı olduğu yerde hasar direkler yamulma varsa değeri sıfır benim için) düzeltme çizik taş izi vs. bunlar varsa biraz düşerim fiyat, kısaca kabuk kısmındaki hasarlar önemli değil, araç temiz olacak boyası güzel boyanmış olacak, ama en ufak kaynak varsa, punto çektirme varsa, şasede oynama varsa, heleki kes biç varsa kesin bitmiştir gözümde o araç, almam.... 18 Eylül 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Emrah Uludağ 17 Eylül 2019 Paylaş 17 Eylül 2019 Recep Selim Kaya yazdı: Tramer kaydının yasallığı var mı acaba? Yani onarım için ödeme yapıldıysa kayıt oluşturmak şart mı? Konuyu okuyunca aklımda ister istemez şöyle bir hinlik belirdi. Sigorta şirketi değer kaybı talebinde bulunana bu bedel yerine kayıt açmamayı teklif ederse, hangisi tercih edilir? Değer kaybı hesabının - bildiğim kadarıyla- hasar kaydı ile doğrudan bir bağlantısı yok. Kaportada boyanan değişen parçalar ile alakalı. Ben iki kez aldım, ikisinde de hemen hemen aynı parayı verdiler ama birinin hasar kaydı 1300(kaput boyandı) diğeri 4000 (arka çamurluk boya + amortisör değişti) . Servise sormuştum neden daha çok vermediler diye, onlar sadece kaportaya göre ödeniyor demişti. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 17 Eylül 2019 Paylaş 17 Eylül 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Naaptın len 15 bini. Lö şante dö tea içerken konuşalım Yorum bağlantısı
Önder Özcan 17 Eylül 2019 Paylaş 17 Eylül 2019 Bende 15 binin. Harcayacağın zaman gel benden al. Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten 17 Eylül 2019 Paylaş 17 Eylül 2019 Boyasız araçlar bile zor satılırken kazalı araçlarda alınan değer kaybını bence çok kafaya takmaya gerek yok çünkü boyasızlara göre hem zor hemde ucuza gidiyor. Tavan kaput bagaj kapağı hariç heryeri boyalı fiestam vardı kimse aramadı sormadı bile aracıda boyaları yapan servis aldı. Halbuki araç çiçek gibiydi. Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil 18 Eylül 2019 Paylaş 18 Eylül 2019 ben bu konuya girmeyeyim çok dertliyim bu konuda... Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 18 Eylül 2019 Paylaş 18 Eylül 2019 Önceden hatasızı 100 liraya satılan aracın kazalısı 100 liraya satılıyordu da değer kaybı çıktıktan sonra hatasızı 100 liraya satılanın kazalısı "100-değer kaybı" olacak diye bir durum yok bence. Yani insanlar önceden kazalı araçlarını hep fiyat düşürerek (100-değer kaybı) satıyordu, yani zarar ediyordu. şimdi değer kaybını alınca zararı giderilmiş oldu. Bence yazmaya gerek yok. Zaten hasar yazılmışsa/biliniyorsa hasarsız muadilinden düşük olmadığı sürece çok zor satılıyor. (Hasar gizleme ayrı konu) Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 18 Eylül 2019 Paylaş 18 Eylül 2019 (düzenlendi) Servet Aydın yazdı: Lö şante dö tea içerken konuşalım land yemiştir onu ahanda sana çıkış yolu Vasfi Gişten yazdı: Boyasız araçlar bile zor satılırken kazalı araçlarda alınan değer kaybını bence çok kafaya takmaya gerek yok çünkü boyasızlara göre hem zor hemde ucuza gidiyor. Tavan kaput bagaj kapağı hariç heryeri boyalı fiestam vardı kimse aramadı sormadı bile aracıda boyaları yapan servis aldı. Halbuki araç çiçek gibiydi. öyle olur zaten, millet uyanık, sıfır ayarda araba istiyor, kardeşim 2. el bu, 2-3 yaşından sonra bakmayacaksın o işe, gidip sıfır alacaksın alamıyorsan piyasada tek tük zor bulunan hasarsız boyazısız bulursan onu alacaksın onada basacaksın parayı yoksa çamur atmayıp oturacaksın paşa paşa, yoksa paran yürüyeceksin, yok öyle, cillop araba olacak km olmayacak ucuz olacak yok yeaaaa iyi araba iyi para bitti... benim aracada takasta en yüksek fiyatı hatta galeriden daha fazla veren aldığım bayii idi, adamlar tarihini biliyor aracın.... 18 Eylül 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 18 Eylül 2019 Paylaş 18 Eylül 2019 (düzenlendi) Mk3 mondeom var. Üzerine bırak taşı yaslanan olmadı. Piyasa değeri 50bin tl. Önden tıkladım şahine. Farlarım, panjur ve radyatör sizlere ömür. Hasar kaydı 20bin. Araba yapıldı ve satışa çıkardım. 50bine geldi aldı biri. Değer kaybı olan 6000tl cebimde. Noter çıkışı al sana 6000 derim. Varmı böyle bir müşteri. Çıksın ortaya, tam boy büstünü yapıp Kadıköy meydanda olan boğayı atıp onun büstünü koyacağım 18 Eylül 2019 tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts