İçeriğe Yönlendir

S - Max - Keyif ve Çile


ilhami Coşkun

Recommended Posts

ilhami Coşkun

Sayın Forumdaşlar, yaa

 

Yaklaşık 1 yıldır 2008 otomatik TDCI S-Max sahibiyim. Büyük heves ile aldığım otomobili maalesef keyif ile kullanamadım ve son 2 aydır motor sorunları ile uğraşıyorum. S-Max'ı satın aldığım günden bu yana forum'u takip ediyor ve bir çok konuda bilgi sahibi oluyorum. Bu vesile ile deneyimlerini burada paylaşan her üye'ye ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Yaşadığım problemleri sizle ile paylaşmak, Fikir ve önerilerinizden istifade etmek istiyorum.

 

Aracımı satın aldım ve bakımları için kime, Nereye götüreyim diye araştırmaya başladım, Eş dost tavsiyesi ile sanayi sitelerinde FORD'cu ***** ustalara götürdüm. Bazıları içime sinmedi bazılarıda arabayı

görünce C MAX olduğunu söylediler hayırlı işler dileyip çıktım. Forumdan aldığım bir tavsiye ile tamir ve bakımlarını HERFORD Ataşehir'de yaptırıyorum.

 

Problemlere gelince; Motor su eksiltmeye başladı öyleki 20km'lik bir seyahatte 3 litre su ekler oldum, Seyahatlerden sonra daha önce varlığından haberdar olmadığım fan'ın uzun süre çalıştığını gördüm. Su eksilmesine ve yüksek motor hararetine rağmen hararet göstergemde herşey normal idi. Yeni ekledim su vardır zannı ile kontrol etmeden ve havaalanına yetişmek için acele ile çıktığım bir gün kaput'dan gelen dumanlar ile kenara çektim ve sonrasında motorun yandığını öğrendim. Orjinal parçalar ile yapılacak tamiratın çok yüksek maliyeti nedeni ile çıkma motor satın aldım, Bu motorun montaj ve bakımı HERFORD trafından yapıldı ve Mevla tekrar göstermesin diyerek S-Max'ımı kullanmaya başladım. Onarım sonrası ISTANBUL -  ANTALYA- MUĞLA - İZMİR -İSTANBUL güzergahında 2600km yol yaptım. Bu uzun yol maceramda klima'nın çalışmadığını, Yakıt sarfiyatının 100km/10.4lt olduğunu ve en kötüsü rampalarda hız ve çekişin 80km'ye kadar düştüğü'ne şahit oldum (Mevlam hiçbir S-MAX kullanıcısına böyle bir acı yaşatmasın) dönüşde HERFORD'a gittim ve problemleri izah ettim, Kapsamlı bir kontrol yapacakların söylediler ve bakım için S-MAX'ı bırakmam gerekti. Günlerden cuma idi ve hafta sonu ANKARA'ya düğün davetine gideceğimi Pazartesi bırakacağımı söylerek çıktım. Cumartesi günü su ve yağ kontrolü yaparak yola çıktım, Bolu'yu biraz geçtim ve S-MAX çekiş'den düşmeye başladı, Ne oluyor demeden kaput'dan gelen duman ile kenara çektim. Motor su kaynatmıştı ve hararet göstergem hala herşey normal diyordu. Motorun soğumasını bekledim tekrar çalıştırır su ilave eder yoluma devam ederim sandım. Maalesef yatak sarmış ve S-MAX çekicinin sırtında İstanbul'a HERFORD'a geri döndü. (Umarım kimse S-MAX'ın fotoğrafını çekmemiştir). Şimdi motor yeniden yapılıyor o iyileşecek fakat ben hastalandım, S-MAX'dan soğudum ve dün kendimi Grand Picasso, 5008, Scenic ilanlarına bakarken yakaladım.

 

Bu hareret göstergesi neden işini yapmaz?, Motor verimi eskisi gibi olurmu?, S-MAX'dan sonra diğer 7 koltuklu'lar zevk verirmi? Taziye ve önerilerinize son derece muhtacım.

 

 

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Geçmiş olsun talihsizlik ler üst üste gelmiş

Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Geçmiş olsun. Zor bir durum. Ford motorları için genel olarak yağsız çalışır ama susuz asla derler. İnşallah performanslı ve sağlıklı günlerine geri döner. Farklı bir araç arayışı varsa Vito, Transporter vs. seçenekler arasında olabilir. 

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Çok geçmiş olsun. Keşke arızalı araçla yola çıkmasaydınız.

Her iki seferde de hararetin normal göstermesi çok tuhaf. Ben de yıllardır Herforda giderim, Nihat usta iyi arkadaşımdır. Diğer mekanikçileri de iyidirler. Umarım minimum masrafla ve sorunsuz hallolur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Çok geçmiş olsun, yalnız birazda suç sizde kusura bakmayın, her iki durumdada bile bile lades demişsiniz....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ilk motorun neden suyu kaynattığı tam belli olmadan tamirat sonlandırlmamalı idi. çıkma motorun kondüsyonu her zaman belirsiz kabul edilip üst kapak sökülmeden takılmamaması gerketiğini sıkça belirlitrler.

su bir şekilde sistemden gitmişse hararet ibresi bir şey göstermez bunun da söylenmiş olması lazımdı.

100 tl lik doğru onarım yerine 70 tl harcanırsa, daga sonra 120 tl bile yetmeyebilir, yani her zaman ilk doğru tamir en ucuzudur. su eksilten aracın yatak sarması için çok zuun süre motor şienee kadar zorlamak gerkir, belki çıkma alınan da daha önce benzer hararerete maruz kalmıştı bilinmez.

geçmiş olsun.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

İlk seferde de sorun motorda değilmiş demekki.

Hoşunuza gitmeyebilir belki ama, Bundan sonrası için ve diğer arkadaşlar için öneri olması vesilesi ile yazmak zorundayım.. 

20 km'de 3 litre su eksilten motor, en fazla 20 km uzaktaki tamirciye götürülür. Oraya da 10 km'de bir su ekleyerek götürülür. 

Yazık etmişsiniz güzelim arabaya. 

Çok geçmiş olsun. 

İkinci motor da çok gereksizce yakılmış.

 

Yenisi için, 7 koltuğa ihtiyaç var mı.. Ona göre bir tercih yapalım.. 

 

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

 Biz koca arabayı "triger değişecek" dediler diye bayramda dahil olmak üzere 2 ay garajımızda yatırdık. Bir şekilde ele para geçtikce arızalarını çözdükte öyle köye gönderiyorduk ki, termostat gövdesi patlattık. Yenisi hemen aldık kısa süre test edip öyle gönderdik arabayı. 

 

Ben bu foruma bir çok kez değerli abilerime arabayı anlattım, onlarda yol gösterdi sağ olsunlar. Ama sizin yaptıkların çok cesaret işi. 20 km de bir su dolurmak felan " ben kontak bile açmazdım" 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ferhat Genç

Çok geçmiş olsun. Umarım yeni alacağınız araçlarda sorun yaşamazsınız. Fakat kusura bakmayın anlattıklarınıza bakınca kabahat sizde diye düşünüyorum.

 

Ben de S-Max kullanıcısıyım. Hatta ailemizde 2 tane S-Max var. Ben 7 kişilik diğer otomobiller hakkında tavsiyede bulunmak istiyorum. Bakmış olduğunuz Scenic, 508 ve Picasso konfor, iç mekan hacmi ve sürüş keyfi olarak S-Max'den gerideler (hepsini kullandım). 7 koltuk olayına da gelince, bakmış olduğunuz modellerin en arka sıra koltukları ile S-Max arasında pek fark yok. S-Max'in koltukları biraz daha geniş. Zaten en arka sıra koltukların yetişkinler için olduğunu düşünmüyorum. Uzun yolculuklarda yetişkinler ancak değişmeli otururlarsa olabilir. Sİze 7 kişilik olarak tavsiyem Kia Carnival, Chrysler Voyager ve Ssangyong Rodius olur. Bu modellerin koltukları büyük ve yetişkinler için. Kia Carnival sahibi olmuştum.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Geçmiş olsun. Bayramda hararet sıkıntısı yaşayan biri olarak bende arkadaşlara katılıyorum, iyi cesaret yaptığınız. Ben usta getirttim yaptırıp devam ettim.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mustafa Ortataş

Aracın o derece su eksiltmesi nedeni kapakla alakalı oldugunu düşünmüyorum büyük bir kaçak vardı galiba çekiş düşmesinin nedeni hararete baglı bu araçlar yüksek hararet olursa limp mode galiba  Türkçesi topal mod yanlış hatırlamıyorsam ona geçiyor ve çekiş çok düşüyor benim başıma turbo control valfi arıza yapınca meydana geldi  araç anlık hızlı hararete bindi güç kesilmişti..geçmiş olsun zor arabaya uzay meki muamalesi yapıyorlar sanayide bu ne ya gümrük çıkması mı bu alamancıdan mı aldın ehli bir ustaya getirmekte fayda var Allah yardımcınız olsun tekrar geçmiş ola

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...