İçeriğe Yönlendir

Dpf


Mehmet Atlıhan

Recommended Posts

Alptuğ Özcan

Ben aracımı neredeyse 1,5 senedir kullanıyorum ilk başlarda Opet’ten alıyordum kışın ilk çalıştırmada kötü koku geliyordu ve yanlış hatırlamıyorsam 1 defa rejenerasyon yaptı. Daha sonra Shell’den mazot almaya basladim. Shelle geçtiğimden beri hiç rejenerasyon yaptığını hatırlamıyorum. Kötü koku da almıyorum artık. Bakalım kış iyice gelince koku olacak mi takip edeceğim. 

Sirf DPF,enjektör tedirginliği yüzünden tekrar benzinli araca geçmek istemiyor değilim. 

Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten
Vasfi Gişten yazdı:

Ben dpf temizliğinin herhangi bir doluluğa göre devreye girmediğini düşünmeye başladım vw e yada poloya has birşeyde olabilir. Sebebine gelirsek en son yakıt almaya giderken dpf temizliği başlamıştı benim arabada çok bariz belli oluyor rolanti devri hemen yükseliyor ve fan açıyor farketmeme gibi bir durum yok. Geçen yakıt aldığımda arabaya ne kadar az yaktırabilirim diye hep yavaş ve düşük devir kullanmıştım bir dahaki dpf temizliği başladığında yakıt aldıktan sonra 370km olduğu yazıyordu neyse o temizlikten sonra 2. temizliğin başladığını farkettiğim yakıt aldıktan sonraki km 740 idi tam iki katı. Daha sonra takip etmedim geçen yine yakıt almaya giderken dpf temizliği yapıyordu yakıt aldım bugün yine temizlik

başladı ve km 370 i gösteriyor. Ya büyük tesadüf yada belirli bir km olunca otomatik

yapıyor.


Bugün yine dpf temizliğine başladı araba km ye baktım ve tam 740km artık tesadüf olduğuna inanmıyorum araç 370km de bir dpf temizliğine başlıyor.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Bugün yine dpf temizliğine başladı araba km ye baktım ve tam 740km artık tesadüf olduğuna inanmıyorum araç 370km de bir dpf temizliğine başlıyor.


Hocam bence sizin enjektörlerde sorun var. Düşük tüketip gösterip fazla harcama yapmasını da değerlendirince, muhtemelen işeme yapıyor. Bi enjektörcüye göster geç kalmadan.
Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten
Mert Yeldan yazdı:

 


Hocam bence sizin enjektörlerde sorun var. Düşük tüketip gösterip fazla harcama yapmasını da değerlendirince, muhtemelen işeme yapıyor. Bi enjektörcüye göster geç kalmadan.

 


Bu bahsettiğiniz problem ne gibi belirtiler yapar ki ilk defa dizel araba kullanmıyorum araçta bir anormallik hissetmiyorum hiç yol bilgisayarı sapması haricinde. Bu araç yetkili servisede gitti bir sıkıntı olasıydı anlamazlarmıydı ?

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Bu bahsettiğiniz problem ne gibi belirtiler yapar ki ilk defa dizel araba kullanmıyorum araçta bir anormallik hissetmiyorum hiç yol bilgisayarı sapması haricinde. Bu araç yetkili servisede gitti bir sıkıntı olasıydı anlamazlarmıydı ?

İki belirti var.

1- Sık Dpf temizliğine girmesi
2- Gerçekte tüketim yol bilgisayarına göre normalin dışında yüksek çıkması.

Bir şeyler yanlış ki fazla kurum oluşuyor sık dpf yapıyor. Bir şeyler yanlış ki fazla tüketiyor az gösteriyor.

Beyin programlandığı üzere enjektörün açık kalması gereken süreye göre hesaplıyor ama muhtemelen enjektör kaçırıyor. Kaçırdığı içinde sağlıklı yanma olmuyor kurum oluşuyor dpf temizliğine düşüyor.
Kilometre kaçtı? Bir de motor kodu ne acaba?
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten
Mert Yeldan yazdı:


İki belirti var.

1- Sık Dpf temizliğine girmesi
2- Gerçekte tüketim yol bilgisayarına göre normalin dışında yüksek çıkması.

Bir şeyler yanlış ki fazla kurum oluşuyor sık dpf yapıyor. Bir şeyler yanlış ki fazla tüketiyor az gösteriyor.

Beyin programlandığı üzere enjektörün açık kalması gereken süreye göre hesaplıyor ama muhtemelen enjektör kaçırıyor. Kaçırdığı içinde sağlıklı yanma olmuyor kurum oluşuyor dpf temizliğine düşüyor.
Kilometre kaçtı? Bir de motor kodu ne acaba?


dpf sık devreye giriyor ama benim takıldığım nokta her 370km de bir başlaması eksik yada fazlası yok sıkı takip ettim. Motor kodu cusa trendline dada aynı kod olmasına rağmen onun son hızı daha düşük. Araç 78bin oldu aldığımda 71bindi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten

Ayrıca bu araç ekspere girdi birde eksper doktor stetoskop u ile motoru dinledi birşey demediler zaten eksperlere hiç güvenim yok ya neyse. Ayrıca izmirin en meşhur özel servisi s.nezire bakıma götürmüştüm birşey demedi. Yetkili servise sapma var diye götürdüm birşey demedi gerçekten sıkıntı varsa bu 3 yerde bunu atlamışsa yazık yani.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten
Mert Yeldan yazdı:

Ben enjektörün kaçırdığını düşünüyorum. İlk çalışmalar nasıl soğuk havada?

Araba saat gibi saniyesinde çalışıyor start-stop kapatmıyorum oda kusursuz çalışıyor. Rolanti devrinde hiç dalgalanma yok. Bir sıkıntı yoksa ona bunada kurcalatmak istemiyorum açıkcası arabayı. Araba çalışırken bir video ceksem motor sesinden anlaşılabilecek birşey mi ? Ayrıca geçen depo hep az yaksın diye sakin kullandım 370km de bir girdi bu depoda tam aksine hep keyifli yakıtı düşünmeden kullandım yine 370km de girdi. Ayrıca geçen ortalama 4.6lt çıktı şimdi 5lt gibi birşey çıkacak 🧐

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Muhammed Said ÖZER
Selçuk Bakış yazdı:

Mazot filtresi için ısıtıcı veya depoya mazotun donmaması için katkı işe yarar. Benim söylediğim sıcaklıklar -15 civarından başlıyor. 

Kışa girerken katkı koyacağım.

Selçuk bey, 

Mazot filtresinde standart ısıtıcı olması lazım. Benim 2011 galaxy'de filtre kutusuna iki adet Kablo giriyor. Kutunun kapak kısmında metal bir mekanizma var. Bir defa ustaya sordum "by nedir?". Isıtıcı dedi.

Mert Yeldan yazdı:


İki belirti var.

1- Sık Dpf temizliğine girmesi
2- Gerçekte tüketim yol bilgisayarına göre normalin dışında yüksek çıkması.

Bir şeyler yanlış ki fazla kurum oluşuyor sık dpf yapıyor. Bir şeyler yanlış ki fazla tüketiyor az gösteriyor.

Beyin programlandığı üzere enjektörün açık kalması gereken süreye göre hesaplıyor ama muhtemelen enjektör kaçırıyor. Kaçırdığı içinde sağlıklı yanma olmuyor kurum oluşuyor dpf temizliğine düşüyor.
Kilometre kaçtı? Bir de motor kodu ne acaba?

Mert hocam.

Benim aracım (2.0 tdci galaxy) da yol bilgisayarının gösterdiğinden fazla yakıyor. 

Ev-iş arası Eskişehir'de çevre yolundan 25 km (gidiş - dönüş 50 km).

Bazen eskişehir-ankara gidiyorum. Uzun yolda bilgisayar 5,4 lt gösteriyor ama pompaya gidince 7 lt ortalama çıkıyor. 

Bugün özellikle kontrol ettim, 4000 devirde bile egsozdan siyah veya beyaz duman çıkmıyor. Aracın çekişinden de memnunum çok şükür. Ama yakıt tüketiminin bilgisayarla bu kadar farklı olması çok canımı sıkıyor 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Muhammed Said ÖZER yazdı:

Mazot filtresinde standart ısıtıcı olması lazım

Maalesef her modelde olmayabiliyor, benim 500de -20 civarında donuyordu, harici ısıtıcı kullanmak için satın aldım ama araç gidince takamadım

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İnan Çınar
Selçuk Bakış yazdı:

Harici ısıtıcı kullanmak için satın aldım ama araç gidince takamadım

Araç değişikliğinden elinizde  patlayan  harici ısıtıcılarınız değerinde  alınır.

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
İnan Çınar yazdı:

Araç değişikliğinden elinizde  patlayan  harici ısıtıcılarınız değerinde  alınır.

😅 Isıtıcıya araba alacaz gibi, Doblo var onun için yedekte duruyor şimdilik.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...