İçeriğe Yönlendir

Otomobillerin Rampa Performansı


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba 

Talep üzerine konuyu buraya taşıdım. Bu gün 45 dakika uğraşıp yaptığım teorik olarak belli başla 4 arabanın tırmanma kapasitelerini yazdım. 

Kapasiteyi hesaplamak adına, şanzıman oranı krank milinden aldığı deviri en az kayıpla difransiyele veren oranı kullandım. 

 

Krank devrine en yakın oranlar 

Fiesta için 4 ncü vites . Yalnız 90 ile giden dizel araba nasıl 2650 devir çeviri anlamışda değilim :) 

İ10 için 4 ncü vites

Mazda için 3 ncü vites

Cruze izin 4 ncü vites 

 

Yüksek devir çeviren dizel fiesta %13 lük rampayı 90 km hızla çıkabilir. Bu da onu birinci yapıyor

Fluence yerine Cruze koydum. Oda 1,12 vites oranı ile %12 gibi bir rakamla 90 km hızla rampa çıkabiliyor

Mazda direk 1 oranı ile %15 tork konverter kaybına rağmen 90 km hız ile %11 rampayı tırmana biliyor. 

İ10 ise 4,6 diff ve 0,905 gibi bir oranla 3200 devir cevirerek 90 km hız ile %9 rampayı rahatlıkla çıkabiliyor. 

 

Rampada vites düşürmeden dizel tırmanır yarışına, "madem öyle fiesta neden 5 de çıkmasın" dedim. Malumunuz halk arasında vites küçültmek büyük bir günah haline gelmiş. 

Bir tane daha fiesta ekledim. 5 nci vitesin 0,757 oranı ile 3,3 diff nedeniyle, rampada İ10 ve Fiesta kafa kafaya 

 

 

image.png

 

image.png

 

Bu koşullar deniz seviyesinde havanın yoğunluğu 1.22601 kg/m3 üzerinden yapılmıştır. Rampa çıkıldıkca hava yoğunluğu düşer güç ve çekiş azalır. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Amaç nedir bu test ile 

 

Aşağidaki konuda geçen dialoglar üzerine , hesaplamam istendi. 

@Alpay Sumer talebi üzerinede yeni başlık açtım. 

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Merhaba 

Talep üzerine konuyu buraya taşıdım. Bu gün 45 dakika uğraşıp yaptığım teorik olarak belli başla 4 arabanın tırmanma kapasitelerini yazdım. 

Kapasiteyi hesaplamak adına, şanzıman oranı krank milinden aldığı deviri en az kayıpla difransiyele veren oranı kullandım. 

 

Krank devrine en yakın oranlar 

Fiesta için 4 ncü vites . Yalnız 90 ile giden dizel araba nasıl 2650 devir çeviri anlamışda değilim :) 

İ10 için 4 ncü vites

Mazda için 3 ncü vites

Cruze izin 4 ncü vites 

 

Yüksek devir çeviren dizel fiesta %13 lük rampayı 90 km hızla çıkabilir. Bu da onu birinci yapıyor

Fluence yerine Cruze koydum. Oda 1,12 vites oranı ile %12 gibi bir rakamla 90 km hızla rampa çıkabiliyor

Mazda direk 1 oranı ile %15 tork konverter kaybına rağmen 90 km hız ile %11 rampayı tırmana biliyor. 

İ10 ise 4,6 diff ve 0,905 gibi bir oranla 3200 devir cevirerek 90 km hız ile %9 rampayı rahatlıkla çıkabiliyor. 

 

Rampada vites düşürmeden dizel tırmanır yarışına, "madem öyle fiesta neden 5 de çıkmasın" dedim. Malumunuz halk arasında vites küçültmek büyük bir günah haline gelmiş. 

Bir tane daha fiesta ekledim. 5 nci vitesin 0,757 oranı ile 3,3 diff nedeniyle, rampada İ10 ve Fiesta kafa kafaya 

 

 

image.png

 

image.png

 

Bu koşullar deniz seviyesinde havanın yoğunluğu 1.22601 kg/m3 üzerinden yapılmıştır. Rampa çıkıldıkca hava yoğunluğu düşer güç ve çekiş azalır. 

 

İki sorum var. 
 

1.si tork konvertördeki planet dişliler, düz vites oranlarıyla aynı mantıkta mı? Teker gücü hesaplanırken direkt vites oranını alabiliyor muyuz? Çünkü basit ve birbirini çeviren iki dişli yok. Güneş ve gezegen dişliler ve daha fazlası var. Merak ettim bunu. 
 

2.bu kadar hesabı araştırarak yapıyorsun. zaman tabi bunlar. Evde hanım bırak artık şu arabayı demiyor mu

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

2.bu kadar hesabı araştırarak yapıyorsun. zaman tabi bunlar. Evde hanım bırak artık şu arabayı demiyor mu

 

Bence bu birinci sorudan daha fazla merak uyandırıcı. Ayrıca bir soruda benim olacak. Lisede fizik dersin kaçtı Ali? 😊

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

VW’ler rampada çok başarılı.

Fordlar (Mondeo-Kuga hariç) hep hız düşüyor, gazlasan da çıkmıyor, en fazla yaptığı sabit hızda takılı kalmak oluyor.

 

Aynı şartlarda Passat-Jetta-Polo (hepsi dizel) düz yolda gibi çıkıyor, gazladıkça hızlanıyor.

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

%13 nasıl bir rampadır?

 

Değer teorik abi

Alternatör şanzıman klima kayıpları dahil değil.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İki sorum var. 
 

1.si tork konvertördeki planet dişliler, düz vites oranlarıyla aynı mantıkta mı? Teker gücü hesaplanırken direkt vites oranını alabiliyor muyuz? Çünkü basit ve birbirini çeviren iki dişli yok. Güneş ve gezegen dişliler ve daha fazlası var. Merak ettim bunu. 
 

2.bu kadar hesabı araştırarak yapıyorsun. zaman tabi bunlar. Evde hanım bırak artık şu arabayı demiyor mu

 

Hanım Ağzına sağlık diyo. Yakında boşarda :)

 

içki, sigara, kumar yok.

Maç , fanatizm ve kahvehane kultürüm yok.

Bana "kocacığım beni şuraya götür" dese gideriz.

 

Öpsün başına kosun beni.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 7
  • Mutlu 8
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Celal Aydın yazdı:

VW’ler rampada çok başarılı.
Fordlar (Mondeo-Kuga) hariç hep hız düşüyor, gazlasan da çıkmıyor, en fazla yaptığı sabit hızda takılı kalmak oluyor.

Aynı şartlarda Passat-Jetta-Polo (hepsi dizel) düz yolda gibi çıkıyor, gazladıkça hızlanıyor.

 

Fiat'ın 105 ve 120 beygirlik, 290 ve 320 torklu olanlarını da denemelisin. 😉😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
 
Fiat'ın 105 ve 120 beygirlik, 290 ve 320 torklu olanlarını da denemelisin. [emoji6][emoji4]


Yanılmıyorsam 290 tork Lineada vardı sürdüğüm. 2.000 devirden sonra çok başarılıydı. [emoji4]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Celal Aydın yazdı:

 


Yanılmıyorsam 290 tork Lineada vardı sürdüğüm. 2.000 devirden sonra çok başarılıydı. emoji4.png

 

 

2010 Bravo'm vardı. 120'lik. Oda 290 NM idi. Rampa falan hakgetire. Düz yolda gider gibiydim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

İzmitten girip istanbula kadar full otoban

Hız sabitleyici olmadıgı için çok fazla pedalla oynuyorum. 

Bu videoda merak ettiğiniz rampaya kadar videoyu kaydırıp 90 newtonluk arabanın performans ını değerlendirebilirsiniz. 

Hız gps verisidir. Kadranda 110 130 okuyorum.

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

%13 nasıl bir rampadır?

B.çekmece tüyap rampası %9 eğim. %13 eğimde 1,6 dizeller 100 km hızını korusun öpüp başına koysun. Turbosuz benzinlileri hiç saymadım bile :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

B.çekmece tüyap rampası %9 eğim. %13 eğimde 1,6 dizeller 100 km hızını korusun öpüp başına koysun. Turbosuz benzinlileri hiç saymadım bile :) 

 

Tüyap rampasını 3 ncü vitesde 90 km hızla çıkabilirmisin. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Ali Darbaz yazdı:

 

Aşağidaki konuda geçen dialoglar üzerine , hesaplamam istendi. 

@Alpay Sumer talebi üzerinede yeni başlık açtım. 

 

 

Minik kedim oldu anne ve yoğun bakımda. Keşke bu foto olmayaydı 

Çağlar Bayur yazdı:

%13 nasıl bir rampadır?

Off-Road parkurlarında olan bir eğim galiba 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Tüyap rampasını 3 ncü vitesde 90 km hızla çıkabilirmisin. 

Anasını bile ağlatırım. Ama %13 çok ciddi bir eğim. 6000 çevirmem lazım. Yukarıdaki yorumum belki abartı ama gerçekten ciddi rampalardan bahsediyoruz. 
 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Celal Aydın yazdı:

VW’ler rampada çok başarılı.

Fordlar (Mondeo-Kuga hariç) hep hız düşüyor, gazlasan da çıkmıyor, en fazla yaptığı sabit hızda takılı kalmak oluyor.

 

Aynı şartlarda Passat-Jetta-Polo (hepsi dizel) düz yolda gibi çıkıyor, gazladıkça hızlanıyor.

 

Fordlar genelde gitmez karde zaten, hep bir güç kısma var sanki modellerinde, sadece spor versiyonlar fena değil, o yüzden birazgıcık oluyorm bu Forda, 180 beygir koymuş adam ama gidiş 110 luk gibi.... bu arada kuga 1.5 dizel zaten tırt, o motorla yazık etmişler modele, 1.5 ekobustu denemedim, bu aracın gideri 2.0 motor, mondi keza öyle ama 1.6 dizeli çokta kötü değil, idare eder ama bununda gideri 2.0   kısaca bizde bu vergiler olduktan sonra kağnı moda devam ederiz arkadaş...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Tüyap rampasını 3 ncü vitesde 90 km hızla çıkabilirmisin. 

yazın her hafta 3-5 sefer oradayım, çok eğleniyorum viraj bilmeyenler de çok, başlangıçtaki soldan daralmayı anlamayanlar gırla....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

LPG performansı

 

 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

hep bir güç kısma var sanki modellerinde,

buralara gelirsen gezelim gel....

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Çok çok önemli hatırlatma.

Kendi aracımı 1 dakika bu kondisyonda süremem. Motoru elime alırım. 

Verdiğim örnekler tam yükte gecerli. Hangimiz arabasını tam yükte kullanırki. 

Ben katalizörü patlatırım korkusu ile %50 den fazla gaza basmıyorum.. 

Rakamlar çok teorik gibi dursada aslında dip gaz basıp elde edilebilir sonuçlara yakın

Soğutma sistemi bu hararete ne kadar dayanır. 

Krank ve piston sorunsuz ne kadar devam eder. 

Bunları hep aklınızda olsun.  Fiesta ile can kurtaran rampasında basa basa çıkıp aşırı hararetten conta yakma olasılığını unutmayın. 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu cadde %19 muş.
Çok dik.
%10 üstü otoyolda görmemişimdir muhtemelen.

3f6aaabf4b6c6902c1e3466c5b2b43c6.jpg

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Bu cadde %19 muş.
Çok dik.
%10 üstü otoyolda görmemişimdir muhtemelen.

3f6aaabf4b6c6902c1e3466c5b2b43c6.jpg


Otoyolda Kızılcahamam’a gelmeden %11 di diye hatırlıyorum o rampayı.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...