İçeriğe Yönlendir

Deger Kaybı Tazminat Başvurusu Hakkında


Kerem Kurluva

Recommended Posts

Kerem Kurluva

Malumunuz, maddi hasarlı kazalarda, karşı tarafın suçlu olduğu durumlarda, aracınızın daha önce aynı yerden onarım görmemiş olması koşulu ile, karşı tarafın trafik sigortasına, değer kaybı için talepte bulunmak mümkün.

 

Bu başvuruyu, kişisel olarak yapmanız ve sonuç almanız da, mümkün.

 

İnşallah kimsenin ihtiyacı olmaz, ancak, bu tür bir deneyimi yaşamış olarak, gerektiğinde faydası olabilir düşüncesi ile, başvuru hikayemin detaylarını buradan nakletmek isterim.

 

On ay kadar önce (araç km 20,000 civarında iken), seyir esnasında şeridime giren bir araca, kendi aracımın sağ ön çamurluk mıntıkasından sürtmemle neticelenen bir kaza yaşadım (bkz. fotograflar)

Karşı tarafın hatalı çıkma beklentisinin fazla olması nedeniyle, onarım işlemlerini, kasko üzerinden başlattım. 

 

Değişecek bir parça olmamasına rağmen, hem kapsamının daha geniş olması, hem de  işlemlerin her zaman kullandığım yetkili servisin bünyesinde yapılacak olması nedenleriyle, kaskoyu tercih ettim. 

 

Onarımdan birkaç gün sonra sonuçlanan ekspertiz raporunda da, karşı taraf hatalı olarak belirlendi.

 

Aracımın sağ ön çamurluğuna macun, çamurluk ve ön tamponun sağına da boya yapıldı (bkz. fotograflar).

 

Değer kaybı başvurusuna uygun bir duruma geldiğinizde, bu işin simsarlığını yapan firmalar kapınızı çalıyorlar. Aracın ilk hasarı olduğunu öğrendiklerinde ise, daha da istekli hale geliyorlar.

 

Bu firmalar, prosedürlerle uğraşmak istemeyeceğinizi düşünerek, tazminat ödemesinin %20 ila %30 arasında bir komisyon karşılığı, işlemleri sizin adınıza sonuçlandırmaya talip oluyorlar.

 

Bu işe bir arz talep meselesi olarak bakıp, normal karşılamak da gerekir. Dileyen, bir aracı firma üzerinden, dileyen de kendisi ilgilenerek, tazminat başvurusunda bulunabilir sonuçta..

 

Ancak, bu firmaların oturduğum yerde bana ulaşmaları, içime bir kurt düşürmüştü.

 

Birkaç tanesi ile görüşüp, şartlarını öğrendim. Yapılacak işlemlerden, paranın tahsiline kadar geçen süreçler için, bütün yetkinizi devrediyorsunuz. Sözleşmelerinin uçları açık. Tanımı yapılmamış bir masraf balonunu size yazıp, ödemenizden mahsup edebilmelerine cevaz veriyor.

 

Amacım üzüm yemek olduğu için, naif bir şekilde sözleşmelerini düzeltmelerini talep ettim.  Açık noktaları tek tek müzakere edip, neden düzeltmeleri gerektiğini, kendi açımdan  anlatmaya çalıştım. Hiçbir esneklik göstermemeleri üzerine, tamamen işkillendim.

 

Görüştüklerimden bir tanesi de, aracımın bir yaşında geçirdiği dolu hasarı ve boyasız göçük düzeltme işlemlerini öne sürerek, tazminat almanın mümkün olmayacağını belirtti. Aynı noktadan ikinci kez onarım yapılıyor olması, aracı tazminat dışı bırakıyormuş (aynı nokta olup olmadığı belirsiz ve yapılan işlemler de tamamen farklı idi oysa).

 

Ve sonunda, çakal besleyeceğime, tazminat almayıveririm deyip, aracı defterini kapattım.

 

Bir ay kadar süre geçtikten sonra, konu beni dürttü: bireysel başvuruda bulunsam, ne kaybederim? diye düşündüm. İnternet imdadıma yetişti.

 

Birtakım başvuru bilgilerine ve metinlerine ulaştım, ancak, bunların çoğunda, netice hakkında, somut bilgi yoktu. “Böyle yapın, alırsınız” diyorlardı.

 

Sonunda, bulabildiğim bilgileri derleyerek, bireysel bir başvuru hazırladım. Karşı tarafın trafik sigorta şirket merkezine, iadeli taahhütlü olarak yolladım.

 

İki hafta kadar sonra, sigorta şirketinden aldığım SMS mesajında, hasar dosyamla ilgili eksper ataması yapıldığı belirtiliyordu.

 

Bunun hemen ardından, sigorta eksperinin ofisi tarafından arandım. Kaza ve hasarla ilgili sordukları sorulara cevap verdim. Araçta daha önce boyasız göçük düzeltme tamirinin yapıldığını ve bunun dışında bir geçmiş hasarının olmadığını beyan ettim. Aracımın sağ ön çamurluk bölgesinde, dolu hasarı nedeniyle, boyasız göçük düzeltme yapılmış olabileceğini, ancak, bu işlemin, kaza neticesi yapılan, kaporta düzeltme - macun - boya işlemlerinden farklı bir işlem olduğunu da ekledim.

 

İki gün sonrasında, sigorta şirketinden, mutlu son SMS i geldi. Geçmiş olsun diyor, yapılacak ödemenin tutarını ve yapılacağı tarihi belirtiyorlardı.

 

Değer kaybı hesabı konusunda bir bilgim olmamasından ötürü, tamir fatura bedelini talep etmiştim. 1000 TL kadar tutan talebe karşılık, 1500 TL ödeme yapıldı.


Test edilmiş ve onaylanmış başvuru metnini burada paylaşıyorum: 
Araç Değer Kaybı Tazminat Başvurusu

 

Yazının ekinde yer alan dökümanlar, başvurunun önemli bölümünü oluşturuyorlar. Onları derleyip, düzenli bir şekilde yazıya ekledikten sonra, prosedür kendiliğinden işliyor.

 

Kazasız sürüşler dilerim herkese.
 

  • Beğen 9
  • Teşekkür 3
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

2018 sonu muydu, park halindeki Focusuma çarpmışlardı. Onarım kaskomdan yapıldı, karşı tarafın trafikten tahsil edildi. Onarımı yapan özel servisteki yetkili arkadaşım değer kaybı için başvuru yapıyorum? diye bana sordu, ben de onayladım (sadece imza attım). Süreç devam ederken bir numara beni aradı, " değer kaybı tazmini ile ilgili arıyorum, şu tarihte kazaya karışmışsınız, değer kaybı için başvurdunuz mu" dedi. Ama konuşma şekli resmi bir kurumdan arar gibiydi. Ben ilk önce başvurumuzla ilgili arıyor sandım. Biraz konuşunca özel bir firma olduğunu anladım. Whatsapp tan bana bir belge göndereceklerini, bunu noterde onaylatıp fakslamamı istediler, nedir dedim vekaletname dediler. Hem başvuruyu yapan servisime, hem Emmi ye danışmam neticesinde bunun resmi bir şey olmadığına kanaat getirip ilişkilerimi sonlandırdım.

1 ay falan sürdü mü hatırlamıyorum, bir bildirim geldi bankadan, hesabıma 1900 lira mı ne para yatmış. Başvurmak yeterli gelmiş. Gerisine karışmadık.

 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Cihat Eyüboğlu

yakın zamanda ben de yola fırlayan patlamış tır lastiğine çarpmak suretiyle kaza yaptım. ön tampon, alt koruma karteri, sis farı, sol marşpiyel ve ön tampon üstündeki aksesuarlar hasar aldı. %100 kusur tır sürücüsüne verildi. Sonuç olarak 2575 tl ödeme yapıldı. Ancak bende kaza resimleri yok. bu şekilde değer kaybı başvurusu yapsam değerlendirmeye alınır mı acaba?

not: benim sigorta ile tır sürücüsünün sigorta firması aynı.

Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
Cihat Eyüboğlu yazdı:

yakın zamanda ben de yola fırlayan patlamış tır lastiğine çarpmak suretiyle kaza yaptım. ön tampon, alt koruma karteri, sis farı, sol marşpiyel ve ön tampon üstündeki aksesuarlar hasar aldı. %100 kusur tır sürücüsüne verildi. Sonuç olarak 2575 tl ödeme yapıldı. Ancak bende kaza resimleri yok. bu şekilde değer kaybı başvurusu yapsam değerlendirmeye alınır mı acaba?

not: benim sigorta ile tır sürücüsünün sigorta firması aynı.

 

Diğer dökümanlarınız (servis faturası, ekspertiz raporu, onarım fotografları, vb.) tam ise, sorun olmayacağını düşünüyorum.

 

Önder Özcan yazdı:

2018 sonu muydu, park halindeki Focusuma çarpmışlardı. Onarım kaskomdan yapıldı, karşı tarafın trafikten tahsil edildi. Onarımı yapan özel servisteki yetkili arkadaşım değer kaybı için başvuru yapıyorum? diye bana sordu, ben de onayladım (sadece imza attım). Süreç devam ederken bir numara beni aradı, " değer kaybı tazmini ile ilgili arıyorum, şu tarihte kazaya karışmışsınız, değer kaybı için başvurdunuz mu" dedi. Ama konuşma şekli resmi bir kurumdan arar gibiydi. Ben ilk önce başvurumuzla ilgili arıyor sandım. Biraz konuşunca özel bir firma olduğunu anladım. Whatsapp tan bana bir belge göndereceklerini, bunu noterde onaylatıp fakslamamı istediler, nedir dedim vekaletname dediler. Hem başvuruyu yapan servisime, hem Emmi ye danışmam neticesinde bunun resmi bir şey olmadığına kanaat getirip ilişkilerimi sonlandırdım.

1 ay falan sürdü mü hatırlamıyorum, bir bildirim geldi bankadan, hesabıma 1900 lira mı ne para yatmış. Başvurmak yeterli gelmiş. Gerisine karışmadık.

 

 

Sonuçta, sigorta bir hizmet işi ve insan faktörü de, bu hizmetin kalitesindeki en belirleyici unsur. Aktardığınız tecrübe, buna çok güzel bir örnek olmuş.
Kendi durumumda, genişletilmiş kapsamlı kaskom olmasına rağmen, yetkili servis süpervizörü, "değer kaybı için başvuru yapabilirsiniz" deyip, arkasına yaslanmıştı.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Cihat Eyüboğlu yazdı:

yakın zamanda ben de yola fırlayan patlamış tır lastiğine çarpmak suretiyle kaza yaptım. ön tampon, alt koruma karteri, sis farı, sol marşpiyel ve ön tampon üstündeki aksesuarlar hasar aldı. %100 kusur tır sürücüsüne verildi. Sonuç olarak 2575 tl ödeme yapıldı. Ancak bende kaza resimleri yok. bu şekilde değer kaybı başvurusu yapsam değerlendirmeye alınır mı acaba?

not: benim sigorta ile tır sürücüsünün sigorta firması aynı.

 

Kaporta bölümü hasar almadığı, araç yaşının, km vs gibi durumlar mevcut.

Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Detaylı bilgi için teşekkürler Kerem Bey. 

Bu metni kopyalayamıyor muyuz.. 

 

Paylaşım ayarları gözümden kaçmış, şimdi düzelttim. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Cihat Eyüboğlu
Metin Akbal yazdı:

 

Kaporta bölümü hasar almadığı, araç yaşının, km vs gibi durumlar mevcut.

aracım 2011 model, 118.000 km

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Abdullah Erman KILIÇ

ben de fatura tutarını talep etmiştim,kuruşu kuruşuna gönderdiler. Asıl doğru olan miktar belirtmeden talepte bulunmak sanırım. Kendi eksperleri zaten hesaplıyor.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ömer Çayırtepe

2 ay önce Kadıköy Belediyesi'nin kamyoneti bir sokağın girişinde birden durup geri geri gelerek aracıma çarptı. Kamyonun kasası benim arabanın kaputunda ve tamponda göçüğe sebep oldu. Hasar kaydı fazla çıkar falan gibi şeyleri pek düşünmediğim için düzgünce yapılsın diye yetkili servise götürdüm, sonucunda 9.800 TL tutarla kaput ve tampon değişti. İç tarafta motorda falan herhangi bir işlem olmadı. Değer kaybı için kendim karşı tarafın sigortasına başvurdum ve 4 gün içerisinde 1280 TL ödeme yaptılar. Aracım 2015 model, 98.000 km'de ve önden daha önce bir hasarı yoktu. Kaput değişiminden dolayı satarken değer kaybının çok daha fazla olacağını düşünüyorum, görüşleriniz nedir? İtiraz etmeli miyim? @Mehmet Ozyurek abi senin de yorumunu merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ömer Çayırtepe yazdı:

2 ay önce Kadıköy Belediyesi'nin kamyoneti bir sokağın girişinde birden durup geri geri gelerek aracıma çarptı. Kamyonun kasası benim arabanın kaputunda ve tamponda göçüğe sebep oldu. Hasar kaydı fazla çıkar falan gibi şeyleri pek düşünmediğim için düzgünce yapılsın diye yetkili servise götürdüm, sonucunda 9.800 TL tutarla kaput ve tampon değişti. İç tarafta motorda falan herhangi bir işlem olmadı. Değer kaybı için kendim karşı tarafın sigortasına başvurdum ve 4 gün içerisinde 1280 TL ödeme yaptılar. Aracım 2015 model, 98.000 km'de ve önden daha önce bir hasarı yoktu. Kaput değişiminden dolayı satarken değer kaybının çok daha fazla olacağını düşünüyorum, görüşleriniz nedir? İtiraz etmeli miyim? @Mehmet Ozyurek abi senin de yorumunu merak ediyorum.

Aracımın ilk kazası ve sol arkadan vurdular. 1238TL'lik faturaya 1600TL değer kaybı alabildim. 2017 model ve 150bin'e satılan bi arabadan bahsediyorum.

1280TL'ye itiraz etmemenizi öneririm :)

Yorum bağlantısı
Ömer Çayırtepe
Sani Gerşon yazdı:

Aracımın ilk kazası ve sol arkadan vurdular. 1238TL'lik faturaya 1600TL değer kaybı alabildim. 2017 model ve 150bin'e satılan bi arabadan bahsediyorum.

1280TL'ye itiraz etmemenizi öneririm :)

 

Şükredeyim o zaman tamam 😁Bu arada uzun süredir forumu takip edemedim, hayırlı olsun aracın 🧿

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ömer Çayırtepe yazdı:

Aracım 2015 model, 98.000 km'de ve önden daha önce bir hasarı yoktu. Kaput değişiminden dolayı satarken değer kaybının çok daha fazla olacağını düşünüyorum, görüşleriniz nedir? İtiraz etmeli miyim? @Mehmet Ozyurek abi senin de yorumunu merak ediyorum.

 

İtiraz etme, şöyle ki ; Aracın kilometre ve modeli esastır, sonrasında değişen boyanan parçaya bakarlar. Tablosu da nettir. 

Sizin kilometre yüksek olduğu için rakamın  normal olduğunu düşünüyorum. 

Ömer Çayırtepe yazdı:

 

Şükredeyim o zaman tamam 😁

 

Aynen :)

Geçmiş olsun

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...