İçeriğe Yönlendir

Otomatik Şanzıman Takmak


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba 

Bir arabaya sonradan otomatik şanzıman takmak mümkünmü. Çıkma otomatik şanzıman alıp, arabaya taksam neler başıma gelebilir :) 

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Çıkma şanzıman bozuk olabilir mesela.

Arabaların bakımını zor yaptırıyoruz, temel hataları zor gideriyoruz, böyle bir maceraya gerek var mı sizce? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

91-92 model integra da otomatikten manuele çok geçen vardı, terside mümkün olur herhalde. Yeni nesil araçlarda durum nedir bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Ali Darbaz yazdı:

Merhaba 

Bir arabaya sonradan otomatik şanzıman takmak mümkünmü. Çıkma otomatik şanzıman alıp, arabaya taksam neler başıma gelebilir :) 

Tam tersi sürekli yapılıyor. Otomatiklerin sorununu çözemeyen eskisini 1.000 liraya sayıyor 3.000 liraya manuelini veriyor :)

Otomatikten öanuele dönmüş araç kullandım ama manuelden otomatiğe geçen denk gelmedi :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Emre Şimşek yazdı:

Çıkma şanzıman bozuk olabilir mesela.

Arabaların bakımını zor yaptırıyoruz, temel hataları zor gideriyoruz, böyle bir maceraya gerek var mı sizce? 

 

Amacın , tork konverterin kilitleyip dana ekonomik yolculuklar için imkan sağlamak. 

Bu manual şanzıman.  Yandakide otomatik . 

 

4343011.gif4345011.gif

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Yapılan masraf kaç ekonomik yolculukla çıkartacak

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Yapılan masraf kaç ekonomik yolculukla çıkartacak

 

Bu arabanın otomatiği için 2010 modeline 52000 tl istiyorlar. 2014 modeli 56000 tl. 

Fabrikasyon lpgli hız sabitlemeli ve otomatik olursa kim bilir kaç para eder i10 :)

Yorum bağlantısı
Ali Gök

sadece şanzımanla bitmiyorki

 

beyin vs bir çok şey değişmeli

 

harcanan paraya otomatiği zaten alınır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

sadece şanzımanla bitmiyorki

 

beyin vs bir çok şey değişmeli

 

harcanan paraya otomatiği zaten alınır

 

Gördüğüm kadarı ile şanzıman ve vites kolu takımları gerekiyor 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Ali Darbaz yazdı:

 

Gördüğüm kadarı ile şanzıman ve vites kolu takımları gerekiyor 

beyin de değişmesi lazım

 

ruhsata otomatik olarak işletip muayeneden geçirmek lazım 

 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Şanzımanı takmak en basiti. Zor olan beyin, tesisat, pedal grubu, vites kulesi gibi aksamlar. 
Ayrıca fabrikasyon olarak o motor seçeneğinde otomatik şanzıman yoksa sonradan çevirmenin mümkün olup olmayacağı meçhul. Belki de imkansız. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Ali Darbaz yazdı:

 

Bu arabanın otomatiği için 2010 modeline 52000 tl istiyorlar. 2014 modeli 56000 tl. 

Fabrikasyon lpgli hız sabitlemeli ve otomatik olursa kim bilir kaç para eder i10 :)

senin araba 45 ediyor ise zaten bu işe sen 5 6 binlira harcarsın. 50 bini geçer maliyeti

 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Çıkan manuel şanzıman kaç para eder bilmem ama 5-6 bin bence iyimser bir rakam. Ben daha yüksek tutar diye tahmin ediyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Galiba bu durum olmuyacak. Çünkü şazınmanın olduğu kısımda lpg ekipmanları var. :(

Yorum bağlantısı
Hakan Tarım

Şanzıman, gerekli elektrik kablolamaları, vites kolu, otomatiğe uygun beyin, şaft vs başlıca masraflarınız. Ve bunları yapıp takacak USTA :D

Yenice otomatiği manuele vitese çeviren biri olarak söyleyeyim, uğraşılıyor bilgin olsun. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Manuelinden az yakan kaç tane otomatik var? Ben bir DSG biliyorum. EDC de öyle mi?

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Senin hipermil ile elde ettiğin tasarrufun tamamı veya iki katı para gider.

Güzel macera olur.

Manuel araç satılır otomatik alınır daha mantıklı olunur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

ali abi canın sıkıldıkca konu buluyorsun negüzell bir sistemli hpermille calısıyorsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eray Çalışkan
Ali Darbaz yazdı:

 

Bu arabanın otomatiği için 2010 modeline 52000 tl istiyorlar. 2014 modeli 56000 tl. 

Fabrikasyon lpgli hız sabitlemeli ve otomatik olursa kim bilir kaç para eder i10 :)

 

Bence çok para etmez. Hatta 2. elde satılma ihtimali düşer bence. 

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)

TLC ve discovery de araç tadilat programlarında ara sıra yapıyorlar. Sadece vites kutusu değişmiyor, Konsol hatta gösterge panelinin bile birlikte değişmesi / tadilat yapılası gerekiyor.Yeni tiplerde aracın beyninin de değişmesi gerekebilir. Satıp orjinalini almak daha mantıklı.

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Hyundai şanzımanlarıni inceledim. Son derece gereksiz bir skala çıktı. Bu benim normal 5 ileri şanzımanım. 6 ileri i20 şanzımanın vites oranlarıda aynı. Hatta birebir aynı son dişli oranını kullanmaktayız. sadece 3 ncü vitesimiz ile 4 ncü vites arasında 1 vites daha geliyor. 

 

image.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...