Coşkun Basan 27 Eylül 2019 Paylaş 27 Eylül 2019 Ne gerek varki başka araçlar alıp onlarında sürüş keyfine motor performansı na bakmak varken neden böyle bir macera ? Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 27 Eylül 2019 Paylaş 27 Eylül 2019 E39 535 540 alan gazcı tayfa arabayı al sat yapmıyorsa genelde otomatikten manuele çevirir, staj yaparken manuelden otomatiğe çevrilmiş bitane cj5 gelmişti kampana bakımı için. Arabayı manuelden otomatiğe çevirmek için şanzıman, beyin, pedal takımı, elektrik tesisatı vs birsürü şey gerekli. Yapılırmı yapılır ama işin ehli usta yapmazsa sonuçları tahmin edemiyorum 1 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 27 Eylül 2019 Paylaş 27 Eylül 2019 Dsg takalım araba roket olur Ebrar Tüfek yazdı: E39 535 540 alan gazcı tayfa arabayı al sat yapmıyorsa genelde otomatikten manuele çevirir, staj yaparken manuelden otomatiğe çevrilmiş bitane cj5 gelmişti kampana bakımı için. Arabayı manuelden otomatiğe çevirmek için şanzıman, beyin, pedal takımı, elektrik tesisatı vs birsürü şey gerekli. Yapılırmı yapılır ama işin ehli usta yapmazsa sonuçları tahmin edemiyorum ebrar takacak usta bulabılsem bende t4 e dsg taktırcam ama nerde :)) Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 27 Eylül 2019 Paylaş 27 Eylül 2019 Erkan Işık yazdı: Dsg takalım araba roket olur ebrar takacak usta bulabılsem bende t4 e dsg taktırcam ama nerde :)) Abi takılır para varsa ailemin yarısı sanayide usta ama kimseye kefil olamam o yüzden bi usta ismi vermiyorum sana ama yapan çok var yani emin olabilirsin hatta engelliler için ileri ve geri itilen kol ile gaz ve fren yapan aleti bile takıyorlar kolu ileri itince gaz geri çekince frene basıyor 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Eylül 2019 Paylaş 27 Eylül 2019 Metin Akbal yazdı: EDC de öyle mi? Az mı bilmiyorum ama, en azından aynı yaktığını söyleyebilirim. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 27 Eylül 2019 Paylaş 27 Eylül 2019 Ali Darbaz yazdı: Hyundai şanzımanlarıni inceledim. Son derece gereksiz bir skala çıktı. Bu benim normal 5 ileri şanzımanım. 6 ileri i20 şanzımanın vites oranlarıda aynı. Hatta birebir aynı son dişli oranını kullanmaktayız. sadece 3 ncü vitesimiz ile 4 ncü vites arasında 1 vites daha geliyor. amaç ekonomi ise ve o kadar büyük bütçe varsa son dişliyi yeniden imal ettirin bir metal işleme atölyesine. cnc ile neler yapıyor adamlar. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 27 Eylül 2019 Paylaş 27 Eylül 2019 (düzenlendi) 1.0 i10 ile i20 6 vites dişlisi nasıl aynı olur çok mantıksız geldi bana. Son dişli farklıdır herhalde. 27 Eylül 2019 tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Eylül 2019 Yazar Paylaş 27 Eylül 2019 Evren Erakçora yazdı: 1.0 i10 ile i20 6 vites dişlisi nasıl aynı olur çok mantıksız geldi bana. Son dişli farklıdır herhalde. İ20 6 ncı vitesi ile i10 5nci vites aynı oranda. Ama diff farklı. Difransiyel son dişli oranı i20 de biraz daha büyük. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Tork konvertörlü bir şanzıman takıp nasıl bir tasarruf hedefliyorsun Ali. Kilit demişsin ne kilidi ? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Tork konvertörlü bir şanzıman takıp nasıl bir tasarruf hedefliyorsun Ali. Kilit demişsin ne kilidi ? Türbin kilitlenince az yakar sanmış. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Son dişli ile oynamak yakıtı düşürmez bilakis artar. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Türbin kilitlenince az yakar sanmış. Manuel, her viteste her devirde kilitli. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Son dişli ile oynamak yakıtı düşürmez bilakis artar. Abi 1.6 B5.5 Passat a 1.8T 5. vites dislisi takildi 3000 devirde 100 km yapan arac yanlis hatirlamiyorsam 120 km yapiyordu ve 0.5 litre tuketim azalmisti. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Son dişli ile oynamak yakıtı düşürmez bilakis artar. Düz yolda düşer gibi geliyor bana, yapan var abd de, gassaver diye site vardı. 1 Yorum bağlantısı
Tahir Ak 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Son dişli ile oynamak yakıtı düşürmez bilakis artar. Düz yolda/ uzun yolda düşmeme ihtimali yok gibi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Motor gücü yeterli ise düşer. 1.0 atmosferik aracınki düşmeyebilir. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 (düzenlendi) Metin Akbal yazdı: Servet Aydın yazdı: Son dişli ile oynamak yakıtı düşürmez bilakis artar. Abi 1.6 B5.5 Passat a 1.8T 5. vites dislisi takildi 3000 devirde 100 km yapan arac yanlis hatirlamiyorsam 120 km yapiyordu ve 0.5 litre tuketim azalmisti. Evren Erakçora yazdı: Servet Aydın yazdı: Son dişli ile oynamak yakıtı düşürmez bilakis artar. Düz yolda düşer gibi geliyor bana, yapan var abd de, gassaver diye site vardı. Tahir Ak yazdı: Servet Aydın yazdı: Son dişli ile oynamak yakıtı düşürmez bilakis artar. Düz yolda/ uzun yolda düşmeme ihtimali yok gibi Mehmet Ozyurek yazdı: Motor gücü yeterli ise düşer. 1.0 atmosferik aracınki düşmeyebilir. İzleyelim görelim. Roller üzerinde test yapayım daha iyi olur. 28 Eylül 2019 tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Şanzıman oranları ve don dişli çok iyi hesaplamalar sonucu üretilir. Volvo s80 1,6 d ile focus 1,6 peugeot bipper 1,6 aynı motoru kullanmasına rağmen hız ve yük taşıma miktarları ve yakıt sarfiyatı fazla. Mk5 mondeo 1,6 tdci son dişli oranı 3,818 6.viteste 105 km/h yapıyor. Son dişli oranını 3,618 indirdiğinde 111 km/h hıza çıkıyor. Tabi bunlar kağıt üstünde gerçek yol ve yük şartlarında durum ne olur bunu ford mühendisleri çok daha iyi hesaplarlar diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Abi dizellerde zaten vites oranı çok uzun, ama benzinlilerde araba daha rahatlar gibi geliyor ,düz yolda. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Hocam, aracın sabit hızda harcadığı kw belli. Vites dişli oranı değişiminin faydası olmayacaktır. 18 vites bisikleti düşün, düz yolda sabit hızda 15.vites ile 18.vites arasında pedala basma gücünde fark olmayıp turun azalması gibi. İkisinde de pedala 5kg ile basacağız, hatta 18. viteste en ufak eğimde 6 kilo olacak basma kuvvetimiz. Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Bu işin sonu psikiyatri masrafı, ciddiyim. 5 Yorum bağlantısı
Recommended Posts