İçeriğe Yönlendir

Otomatik Şanzıman Takmak


Ali Darbaz

Recommended Posts

Coşkun Basan

Ne gerek varki başka araçlar alıp onlarında sürüş keyfine motor performansı na bakmak varken neden böyle bir macera ?

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

E39 535 540 alan gazcı tayfa arabayı al sat yapmıyorsa genelde otomatikten manuele çevirir, staj yaparken manuelden otomatiğe çevrilmiş bitane cj5 gelmişti kampana bakımı için. Arabayı manuelden otomatiğe çevirmek için şanzıman, beyin, pedal takımı, elektrik tesisatı vs birsürü şey gerekli. Yapılırmı yapılır ama işin ehli usta yapmazsa sonuçları tahmin edemiyorum 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Dsg takalım araba roket olur 

Ebrar Tüfek yazdı:

E39 535 540 alan gazcı tayfa arabayı al sat yapmıyorsa genelde otomatikten manuele çevirir, staj yaparken manuelden otomatiğe çevrilmiş bitane cj5 gelmişti kampana bakımı için. Arabayı manuelden otomatiğe çevirmek için şanzıman, beyin, pedal takımı, elektrik tesisatı vs birsürü şey gerekli. Yapılırmı yapılır ama işin ehli usta yapmazsa sonuçları tahmin edemiyorum 

ebrar takacak usta bulabılsem bende t4 e dsg taktırcam ama nerde :)) 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Erkan Işık yazdı:

Dsg takalım araba roket olur 

ebrar takacak usta bulabılsem bende t4 e dsg taktırcam ama nerde :)) 

 

Abi takılır para varsa :) ailemin yarısı sanayide usta ama kimseye kefil olamam o yüzden bi usta ismi vermiyorum sana :) ama yapan çok var yani emin olabilirsin :) hatta engelliler için ileri ve geri itilen kol ile gaz ve fren yapan aleti bile takıyorlar :) kolu ileri itince gaz geri çekince frene basıyor :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Metin Akbal yazdı:

EDC de öyle mi?

Az mı bilmiyorum ama, en azından aynı yaktığını söyleyebilirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Darbaz yazdı:

Hyundai şanzımanlarıni inceledim. Son derece gereksiz bir skala çıktı. Bu benim normal 5 ileri şanzımanım. 6 ileri i20 şanzımanın vites oranlarıda aynı. Hatta birebir aynı son dişli oranını kullanmaktayız. sadece 3 ncü vitesimiz ile 4 ncü vites arasında 1 vites daha geliyor. 

 

image.png

amaç ekonomi ise ve o kadar büyük bütçe varsa son dişliyi yeniden imal ettirin bir metal işleme atölyesine. cnc ile neler yapıyor adamlar. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)

1.0 i10 ile i20 6 vites  dişlisi nasıl aynı olur çok mantıksız geldi bana. Son dişli farklıdır herhalde.

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Evren Erakçora yazdı:

1.0 i10 ile i20 6 vites  dişlisi nasıl aynı olur çok mantıksız geldi bana. Son dişli farklıdır herhalde.

 

İ20 6 ncı vitesi ile i10 5nci vites aynı oranda. Ama diff farklı. Difransiyel son dişli oranı i20 de biraz daha büyük. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tork konvertörlü bir şanzıman takıp nasıl bir tasarruf hedefliyorsun Ali.
Kilit demişsin ne kilidi ?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Mehmet Ozyurek yazdı:

Tork konvertörlü bir şanzıman takıp nasıl bir tasarruf hedefliyorsun Ali.
Kilit demişsin ne kilidi ?

Türbin kilitlenince az yakar sanmış. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Türbin kilitlenince az yakar sanmış. 

Manuel, her viteste her devirde kilitli.
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Son dişli ile oynamak yakıtı düşürmez bilakis artar. 
Abi 1.6 B5.5 Passat a 1.8T 5. vites dislisi takildi 3000 devirde 100 km yapan arac yanlis hatirlamiyorsam 120 km yapiyordu ve 0.5 litre tuketim azalmisti.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Son dişli ile oynamak yakıtı düşürmez bilakis artar. 
Düz yolda düşer gibi geliyor bana, yapan var abd de, gassaver diye site vardı.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tahir Ak
Son dişli ile oynamak yakıtı düşürmez bilakis artar. 
Düz yolda/ uzun yolda düşmeme ihtimali yok gibi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Motor gücü yeterli ise düşer. 1.0 atmosferik aracınki düşmeyebilir.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:
Servet Aydın yazdı:
Son dişli ile oynamak yakıtı düşürmez bilakis artar. 

Abi 1.6 B5.5 Passat a 1.8T 5. vites dislisi takildi 3000 devirde 100 km yapan arac yanlis hatirlamiyorsam 120 km yapiyordu ve 0.5 litre tuketim azalmisti.

 

Evren Erakçora yazdı:
Servet Aydın yazdı:
Son dişli ile oynamak yakıtı düşürmez bilakis artar. 

Düz yolda düşer gibi geliyor bana, yapan var abd de, gassaver diye site vardı.

 

Tahir Ak yazdı:
Servet Aydın yazdı:
Son dişli ile oynamak yakıtı düşürmez bilakis artar. 

Düz yolda/ uzun yolda düşmeme ihtimali yok gibi

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Motor gücü yeterli ise düşer. 1.0 atmosferik aracınki düşmeyebilir.

İzleyelim görelim. Roller üzerinde test yapayım daha iyi olur. 

 

 

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Şanzıman oranları ve don dişli çok iyi hesaplamalar sonucu üretilir. Volvo s80 1,6 d ile focus 1,6 peugeot bipper 1,6 aynı motoru kullanmasına rağmen hız ve yük taşıma miktarları ve yakıt sarfiyatı fazla. Mk5 mondeo 1,6 tdci son dişli oranı 3,818 6.viteste 105 km/h yapıyor. Son dişli oranını 3,618 indirdiğinde 111 km/h hıza çıkıyor. Tabi bunlar kağıt üstünde gerçek yol ve yük şartlarında durum ne olur bunu ford mühendisleri çok daha iyi hesaplarlar diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Abi dizellerde zaten vites oranı çok uzun, ama benzinlilerde araba daha rahatlar gibi geliyor ,düz yolda.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Hocam, aracın sabit hızda harcadığı kw belli. Vites dişli oranı değişiminin faydası olmayacaktır. 

 

18 vites bisikleti düşün, düz yolda sabit hızda 15.vites ile 18.vites arasında pedala basma gücünde fark olmayıp turun azalması gibi. İkisinde de pedala 5kg ile basacağız, hatta 18. viteste en ufak eğimde 6 kilo olacak basma kuvvetimiz. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...