İçeriğe Yönlendir

Yeti Deneyimlerim 2 - Tadilat ve Dokunuşlar


Kerem Kurluva

Recommended Posts

Servet Aydın

Araba fabrikaya geri gitse biz öyle bir araç yapmadık, yapamadık derler 😃

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva

İlave Bagaj Lambası

 

Yeti’ inin bagajında, soldaki (sabit) halojen ve sağdaki (sökülebilen) halojen+led aydınlatmaların her ikisi de, kuvvetli ışık isteyen aktivitelerde biraz cılız kalıyorlar.

 

İlave bagaj aydınlatması için, kablo ve tesisatla uğraşmadan, yüksek verimli led ışıklardan faydalanmak mümkün.

 

Bunun için kendi çözümüm, aşağıdaki arkadaşı, mevcut bagaj ışıklarına takviye olarak,  yardıma çağırmak oldu. Bir süredir, bizzat deneyip, memnun kaldığımdan, sizlere de rahatlıkla önerebiliyorum. 3 Adet AA (kalem) boy batarya kullanarak, uzun süre aydınlatma sağlayabiliyor.



LMH1I5R1y7XeIGuxE1EtZ3osSJCcJL2U39Cgn2bTArUjl2zhr0askb3JWSRlDBrloijsmwU4BdOiMZtEqPfeQjN6bRVc_MJKokdOgwlJXgiC9jnT9tR0pqLTmqX71PzvVALALVGq   kR_Qub_Uv30Z_qsyYpC8y90kSyLQ7hr6fgKVbxUh3zgJK63BYS6vJBw7MMK0TQAwVsdGlyts21PwQqWRSVU939yf7SjE7QLHOpdLbv7Ti8EcyJAwLCadb-zfntDS3PAB1SKobQbl

 

Bagaj duvarlarına ince metal sac tutturak, veya, velcro (cırt) bant kullanarak, bu tür ışıklar için park yeri yapmak mümkün.

 

Kendi uygulamamda, bagaj yan duvarındaki askı çubuklarına, esneyebilen (lastikli) cırt bant ile bir sabitleme noktası yaptım ve davlumbaz kenarına da, metal bir şerit yapıştırdım. Böylece, ışığı iki farklı noktada sabitleyebiliyorum. Detayları, fotograflardan görebilirsiniz.

 

Birinci sabitleme noktası:
RpcJRI0hGcTLYpo7_spghZ7ztWyVvTBwOYxRm_hYaRkuxWyQlcoRVK-q_lna7-cWzkaG7mqk7cEIuR_tevZys-cTduGZgmlGB-IhxHOjBiIqcc6Z8vqsEJGKuubc0t9krcGE0_kr
 

Birinci sabitleme noktası (2): lamba aydınlatma pozisyonunda:
kxpgCHJv8DPehNJ1yfHHxCUiyR8gzSqV0xuJDTSfu5OwL83I_Yhf6ZjOAaTs06zhR-2GxeB30JSiisoltM2CJWnxt6iHYmPaHJ4rjtUd0R7DzLCOXsCZHWxF5hfHLyP5brkaRDlO
 

İkinci sabitleme noktası (lamba metal plaka üzerinde):
OWUbIthkzUX28Bsu47ThPGNHbr431XSpgb1FnNnTwKwI7Foa7CteHV6HYwSTmYfJQD4PZ2i2HahnasnIyNnRf6hLHSxHGKgArzRd3P_S0esqb-sFUr7aWs51MQjr04wOIPlWSl41








 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva

 

(Ön Koltuk altı) Kutular


 

Aracınızdaki eşya saklama yerleriniz, ne kadar değerli?

 

Yeti sahipleri, mutemelen, bu sorunun cevabını pek çok defa düşünmüşlerdir.

 

Nispeten küçük bagaj hacmi ve kabin içinde bulundurulan bazı eşyaların kolayca tıkıştırılabilir olmaları ihtiyacı, biz kullanıcıları, araç içindeki eşya saklama alanlarını gözden geçirmeye itmiştir.

 

Amaca uygun yerler arasında, ön koltuk altları bulunuyor. Ayrıca, aksesuar olarak, sağ ve sol koltuk altı çekmeceleri de var.

 

iJqBKCYYG9iOR9TvVlVIyDsxobH7A4NmlRYoUYamalTfNuvfXoAfL9InZdbRmDYL_G8c8v5f_QlcFonHMDgd6eVfsuPPadKB4vXfWAGNQ-ycq0DVJNMMoFOWa85xtTEznUJj1QWC

 

Bazı araçlarda, sağ ön koltuk altında BT ünitesi bulunabiliyor. Mesela, kendi aracımda olduğu gibi.. Bu nedenle de, sonradan çekmece monte etmeye müsait olmayabiliyor.


knTkImqcsKV9X-n-GjJufgY2AficNcAdR-tKAd1z5_oOx20VOto1cqhFfanUgUpsqkwJgLRVimRJ5q7VND5XZgGrtnTXriSMN_cEBSdO4D9vemoZrXpZAyRPPSRRLm9m97p0OMRm

 

Netice olarak, hem sağ koltuk altında, hem de sol koltuk altında, ama az, ama çok, yer bulunuyor.

 

Ve bu yerler, değerli :)


xPZHh19Ue93480Om8piXr3hfpC6ptX-kncph3hNGsPHt2H-E4cYOayeY9RFL_yLWsdAPD69sKbo_jT8q0NSP_E0esIST5QWd27_D_rosxPr9Gb8BOAR8HPqyXImdqF0NI58bCraN

 

Kendi aracımda, sağ ön koltuk altında, BT birimi ile koltuk iskeleti arasında, yaklaşık 5 cm yüksekliğinde bir boşluk olduğunu görünce, ilk evvela burası için bir çözüm arayışına girdim.

 

Amacım, araçtaki bazı dökümanları buraya atıp, torpido gözünü rahatlatmak idi.

 

Eni ve boyu yarım A4 kağıdından az büyük ve kalınlığı da 5 cm kadar olan plastik bir sunum dosyasını, kasa olarak kullandım. 


wrx2V_N0aYVObIC5FXjQM-DkQjWVeHuvc-WjlhjJC3ss2loOmr0vykiPUEhhubVNhS0BMjdRv6jEqozAKwzBxXlwwjrlUPXxsU-XN5P-f5FzjxOYi9f2bTGMgVjd86fjUKAL4EK0

 

Bu kasayı, BT kutusunun üzerine takılabilir hale getirdim. Cırt bantlar, bu kasayı tutturmak için gerekli desteği sağladılar sağ olsunlar.

 

-zIDwNJrISU_5_OCLPMBUarWnaB-feOX4CDiYFqd-lO8Zfh47hjUUSO5DWZE_zW2zXHGqtnrX48MtHWJ7I3CPz1PMAhea_L6BlWTO4TcxgdTZmauowaqr9d7RS0ZN7DngJUt1tpd

 

Sonuç olarak,alttaki resimlerde de görüldüğü gibi, araçtaki bütün belgeler ve dökümanlar, ayak altına yerleşip, ayak altından çekilmiş oldular :)


HbBmCnmCWE22wDAcIR0g4rlo0x1zEQVpQA-gx4mZMvdq3uae8lXC1HKsdtVf8kaxQQF93vR50t1GPomTAnVmudu_y9WaNICM-sbEWyHFAywqSoydVi34_HxFWQ1SfsTQUntVnEii

 

aMQeSreGq_kjMNJT62-ezjcNre6PWDUKdqGhtWimuinJ15PblyM1FjqAyxYh6M04xrfWBZdt3MDOlfnPu69DRNN0zfHxxsOoupwrqTfGGUKnMV7RgiJ8drhCKwaBRtcJ69gEeKIk

 

Daha sonra, sol ön koltuk altına yöneldim. 

 

Yaklaşık ebatlarını, 28 x 22 x 13 cm olarak ölçtüğüm bu boş alan için, araç tefrişine de uygun düşebilecek, bir kutu arayışına girdim (bkz. en üstten 3. fotoğraf).

 

Neredeyse, tam bu ebatlarda olan bir kutuya, tesadüfen, Bauhaus da rastladım ve arayışım mutlu sona ulaştı :)


cIyOxCIWtH6CdCAwM2OvYvIQxWhN8PV9fHFnFvXbneQRUiID4L0sp4MwzFkun52yL9DGDpiWhAjO8DzkGo_IoSJkTNsUrFv86iETC1J0sBfI1HLpLfY-4lSGHs0PQ7sVVU5GeQNK


pPQTCfqppwmCoCYJIYjFLiyachSQyyTQK9IAKIQGh1-bKTQTBxP44tzJBFfDk_9Cd4xyuB8EYOcTgqq8TP2gtgrdc3ibVDoONBD7UnI-uWuzY_bUH06DDUT1VIk0pdd288AJzT9M

wwZszPlW9TZ1Kp9BHs93mfEF2ojT3gdNtwHA3SZBaAXNBqbRazghBJYcuwZiVN40QWkJtP-8hozemLo2U37lNhNf0p4lT7ebpjeqaZpwH1_3N1a4YSWqwLKajn-dOeOvzbptyYX-

 

uauSHzeQtLRIWOMzSkBDtRJQQcSVdLneqmVBP7fnmavQCfQkiiW7Csy9DVIvzFwB5Kq-8i8-X2Ijhi21oiq05CcWX_QgWEzHx8uhDNVD0NtUUWXBgr99Je9x2i8PxA2ntWrfYjLC






 

bu konu, burada da yayınlandı:

http://www.skodaturkey.com/showpost.php?p=633049&postcount=46

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva

 

Pedal Seti Montajı


 

Mevcut pedal setini, temizliğin daha kolay olacağı ve estetik görüneceği düşünceleri ile, kromajlı malzeme içeren bir set ile değiştirdim.

 

İnternet piyasasında, geniş bir fiyat skalasında gezinen pek çok ürünün arasından, uygun fiyatlı bir tanesini seçip, sipariş verdim. Çin sitesinden verdiğim sipariş, bir ay içerisinde elime ulaştı.

 

Aşağıdaki elemanlardan oluşan setin parçaları, plastik altlıklar üzerine tutturulmuş, ince kromajlı birer levhadan ibaretler.dFC7HjdSFR0GJ_Xy7TJBFgMhE81vJz6tshJkTVEsG5Bm75tkkiI8U7ycqNsCr1AQ7xNWQUMu-uP8rglAbJTLDz6B8l8OasOaaKRmo9DJ6wxAL_ggvo3tpUMyxBOTlkr7rj6JBQS7

 

Plastik altıklar üzerinde yer yer boşluklar mevcut. Kullanım esnasında bu boşluklardan alta toz ve çamur inmemesi isteniyorsa, montajdan önce kapatılmaları gerekiyor.

 

Montajda, aracımın orjinal plastikten imal ayak dayama parçası ve kauçuktan imal fren pedalı kaplaması çıkartılarak, yukarıdaki muadil parçalar ile değiştirildiler. 

 

Orjinal gaz pedalı için ise, herhangi bir söküm işlemi yapılmadı. Gelen giydirme parça, yanlarında mevcut metal tırnaklarla, orjinal pedalın üzerine sabitlendi.

 

Montaj sırasında, biraz ekstra çaba isteyen kısım, ayak dayama bölümü oldu. Orjinal parçayı çıkartmak için iki adet işlem gerekiyor. Birinci işlem, bu parçanın hemen yanındaki bagaj açma düğmesinin içine gizlenmiş vidanın sökülmesi. İkinci işlem de, kapı contasının çıkartılarak, plastik kapı eşiğinin esnetilmesi.

 

3aj8PD_boZLRIimFeOUy5Sd6nAtZ4NchxpS5GV3d2MWXpzKop6ipXRghU5FJVYj-s8-ijUjggDHOnpMo-0X9RPl0fqo8eNsh31rlBsa7AQ0s2MAEHDXm5OHJJz31L3JYF0mw1dav 

 

 Ymxh7PPar6wG7SIqctA18CAerY0eC1B96eP7A1ooT326jxoitGdvsOnE6WnIW2CKLYMnfCwdWL6xYQgVAig0IICM4_daXQ2g6qf4cbbxBysXRJRZj6QPEDtxw4uA6GERvfzpGoRD

 

Pedal setini yaklaşık bir buçuk senedir kullanıyorum. Memnun muyum derseniz, görünümü dışında, pek memnunum diyemem.

 

Temizleme kolaylığı için tercih ettiğimi yukarıda yazmıştım. Üzerindeki çıkıntılı plastik parçalardan oluşan doku nedeniyle, orjinal sete nazaran, temizlenmesinin biraz daha meşakkatli olduğunu ve, yine aynı doku nedeniyle de, daha kolay kirlendiğini söyleyebilirim.

 

Şu anda bir seçim yapıyor olsa idim, ya daha farklı detayda bir ürünü seçer, ya da orjinali muhafaza ederdim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
Selçuk Bakış yazdı:

Kılıfların görüntüsü çok güzelmiş ama sıcak ve soğukta sıkıntı :) 

 

 

istanbul için konuşursam, soğukla ilgili bir sıkıntı yaşadım diyemem. sıcak için de, bel minderi etkiyi oldukça hafifletiyor diyebilirim. teşekkürler.

 

Serkan Karakoca yazdı:

maşallah emeğinize elinize sağlık kesenize bereket ...

 

teşekkür ederim. tadilatlar, konuyu yazma hızında yapılsalardı, bolca bereket gerekebilirdi :)

 

Servet Aydın yazdı:

Araba fabrikaya geri gitse biz öyle bir araç yapmadık, yapamadık derler 😃

 

Burada olumsuz örnek çok, onlardan etkilendim. aslında masumum ben. :)

 

 

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Süper işçilik ya, tebrik ederim. Yeti benim şimdiye kadar sürdüğüm en zevkli araçlardan biriydi. Denk gelse 2.0 Tdi 4x4 Elegance almak isterdim ama ilanlara pek düşmüyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
Mert Yeldan yazdı:

Süper işçilik ya, tebrik ederim. Yeti benim şimdiye kadar sürdüğüm en zevkli araçlardan biriydi. Denk gelse 2.0 Tdi 4x4 Elegance almak isterdim ama ilanlara pek düşmüyor.

 

4x4 deneyebilmeyi, ben de çok isterdim. dizel (2 lt) ve benzinli (1.4 lt 150bg) versiyonları var. her ikisi de, nadir. kazasız olanları, yaş itibarı ile, artık yok seviyesindeler.

teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bu araba tiguan 5n in platform kardeşi filan olmalı.

Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
Dogan Arsiray yazdı:

bu araba tiguan 5n in platform kardeşi filan olmalı.

 

Platformlar kardeş, ama aynı değil :)

 

Tiguan PQ46 (A6), Yeti PQ35 (A5)
 

Bunun dışında, aks mesafeleri yakın. Tiguan 2.60m, Yeti 2.58m

 

Alt düzen parçaları yakın (belki aynıdır. arka aksları dışarıdan aynı görünüyor zira)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Kerem Kurluva yazdı:

zFBjdgBxsTEPNYEJ9FYMd3ZouIumOmoNCh5EX5v5bncfz1DdopYqhwj0k27Suny4Wj5C17poIZ8J4JYSiHYN4F3eGNg5sYCCHRicTJ7qRygDtvHBHkGHJ0C3fMJClNHpzAwcrzSJ

 

Şu iş çok hoşuma gitti, benim gibi ıvır zıvır taşıyanlar için ideal :) 

Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Şu iş çok hoşuma gitti, benim gibi ıvır zıvır taşıyanlar için ideal :) 

 

Malzeme olarak, orada ahşabı ben pek sevemedim. ses yapma, ağırlık, nem alma gibi handikaplarından ötürü.. Ama, yapısal olarak çok iyi gerçekten.. belki pvc veya aluminyum gibi malzemelerle yapılır :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
(düzenlendi)
Kerem Kurluva yazdı:

 

Malzeme olarak, orada ahşabı ben pek sevemedim. ses yapma, ağırlık, nem alma gibi handikaplarından ötürü.. Ama, yapısal olarak çok iyi gerçekten.. belki pvc veya aluminyum gibi malzemelerle yapılır :)

 

Ben Mk4 Mondeo ya Strafor dan kesmiştim, sanırım şu dış cephe kaplamalarında kullanılan malzemeydi.

Sonrada halıfleks ile kaplamıştım.

tarihinde Hasan Karabekiroglu tarafından düzenlendi
imla ve ilave
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Ben Mk4 Mondeo ya Strafor dan kesmiştim, sanırım şu dış cephe kaplamalarında kullanılan malzemeydi.

Sonrada halıfleks ile kaplamıştım.

 

Hafiflik, sağlamlık ve yalıtım gibi sebeplerle, (yüksek dansiteli) strafor,  en iyi seçenekler arasında bence.

Zaten bu yüzden,  yakın bir malzeme olan, polistreni kullandım ben de.. Noktasal yük oluşturan iki adet katlanır bisikletin teker yükleri altında, canları çıkamadı henüz :)

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Kerem Kurluva yazdı:

 

Platformlar kardeş, ama aynı değil :)

 

Tiguan PQ46 (A6), Yeti PQ35 (A5)
 

Bunun dışında, aks mesafeleri yakın. Tiguan 2.60m, Yeti 2.58m

 

Alt düzen parçaları yakın (belki aynıdır. arka aksları dışarıdan aynı görünüyor zira)

ön koltuklar ve çekmeceler aynı.

Kerem Kurluva yazdı:

 

Malzeme olarak, orada ahşabı ben pek sevemedim. ses yapma, ağırlık, nem alma gibi handikaplarından ötürü.. Ama, yapısal olarak çok iyi gerçekten.. belki pvc veya aluminyum gibi malzemelerle yapılır :)

tiguan ın ince stepnesi tam olaran bu şekilde saklı. köpükten bir muhafazası var ve yanı böyle oyukları var.

Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
Dogan Arsiray yazdı:

ön koltuklar ve çekmeceler aynı.

tiguan ın ince stepnesi tam olaran bu şekilde saklı. köpükten bir muhafazası var ve yanı böyle oyukları var.

 

vag' ın platform politikası gereği, dahili ve harici ortak parça sayısı fazla..

fakat, yeti' nin esas parça ortaklığı, golf 5 ve golf 6 ile..

konsolları bile neredeyse aynı.

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Kerem Kurluva
(düzenlendi)

Kaput izolatörü montajı

Hastalıklar kol geziyor. Motorumu üşütmemem lazım deyip, üzerini örttüm :)

 

TSI motorlu araçların, TDI motorlulardan nesi eksik, sorusunun bir cevabı da, benim için ortadan kalktı böylece.

 

Motoru daha hızlı ısıtabilme ve ilave ses yalıtımı için, bir süredir düşündüğüm kaput altı izolatörünü, çıkmacıları ve yurtdışını da araştırdıktan sonra, Özaydın dan temin edip, taktım.

 

Montaj işlemi basit. Parça, üzerinde montaja hazır klipsleri ile geliyor. Yeri ise, zaten hep hazır :)

 

Ses farkını ölçmedim, ama, montajdan sonra, kulaklarım motor sesinin biraz daha derine indiğini söylüyorlar.

 

Skoda Özaydın yedek parça bölümü, iletişim ve tedarik konusunda başarılı. Ödemeyi yaptıktan bir gün sonra, keçe elime ulaştı. Öncesinde de, sorduğum sorulara hızlı ve bilgili şekilde geri dönüş yaptılar (Bu yüzden, isim vererek yazdım).

 

Konu ile ilgili fotoğraflar:

https://photos.app.goo.gl/pGJ2gKp7TRXaGM8G7

 

tarihinde Kerem Kurluva tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yok iken de kötü bir görünüm varmış gerçekten. bayağı iyi olmuş bu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
Dogan Arsiray yazdı:

böyle basit ve ucuz birşeyi neden takmazlarki??


model / segment (ve hatta, marka) gibi kategoriler oluşturduktan sonra, bunların içini doldururken kullanılabilinecek en uygun kisvelerden birisi maliyet olduğu için, olabilir.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Dogan Arsiray yazdı:

böyle basit ve ucuz birşeyi neden takmazlarki??

2004 Fusion arabamda sağ ön tavan el tutamağı yoktu, 2016 fiesta arabamda hiç tutacak yok maliyeti ne kadarsa.....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Metin Uzunoğlu yazdı:

2004 Fusion arabamda sağ ön tavan el tutamağı yoktu, 2016 fiesta arabamda hiç tutacak yok maliyeti ne kadarsa.....

tavan hava yastığı vardır yeni olanda. :)

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Dogan Arsiray yazdı:

tavan hava yastığı vardır yeni olanda. :)

İkisindede yoktu ama 4x25=100 tl lik maliyet hesabı var 🙂

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
Metin Uzunoğlu yazdı:

İkisindede yoktu ama 4x25=100 tl lik maliyet hesabı var 🙂

100 lira diyoruz da eskiden bir geyik dönüyordu. Thy yemekten bir zeytin çıkarmış şu kadar kar etmiş diye. Devir ekonomi devri, artık herkes kısmaya başladı. 80gr lık çikolatalar bile 63 gr, 200ml lik sütler de 180 ml ye düştü farkettirmeden. Adamlar da yılda ürettikleri 100 bin araçtan araçtan 1 parça çıkartıp tanesinden 10 euro kar etse 1 milyon eur tasaruf etmiş olur. Aslında resim çok büyük. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
Erhan Doruk yazdı:

100 lira diyoruz da eskiden bir geyik dönüyordu. Thy yemekten bir zeytin çıkarmış şu kadar kar etmiş diye. Devir ekonomi devri, artık herkes kısmaya başladı. 80gr lık çikolatalar bile 63 gr, 200ml lik sütler de 180 ml ye düştü farkettirmeden. Adamlar da yılda ürettikleri 100 bin araçtan araçtan 1 parça çıkartıp tanesinden 10 euro kar etse 1 milyon eur tasaruf etmiş olur. Aslında resim çok büyük. 

 

Bence ikisi tam olarak aynı değil.

 

Endüstriyel bir ürünün gramajını %10 azaltarak aynı fiyata satmak, üreticinin, kabaca, %10 daha fazla ciro yapma potansiyelini ortaya çıkartır.

 

Üretici bir kulbu ya da keçeyi eksik sattığında ise, sadece eksik satmış olur. bu eksikliğin maliyeti ölçüsünde satışı/cirosu artmaz.

 

şöyle de bir durum var ki, "maliyeti nedir?" sorusunun cevabı, üreten ve tüketenler için aynı değil.

 

üretici, ekstra saydığı donanımı/aksesuarı, ürününde kullanmadığı zaman, yıllık cirosunun (belki) milyonda birine denk gelecek bir tasarruf sağlamış olabiliyor.

 

peki, ya tüketici? ekstra saydığı donanımı/aksesuarı kullanmak istediği zaman, ayırdığı araç bütçesinin ne kadar üzerine çıkması gerekiyor?

 

talep edilen ekstraların aracın satış fiyatına oranı ile, üretim sürecindeki tasarruf oranları bir mi?

 

üretici ve tüketicinin tasarruf / ekstra harcama oranları arasında böyle bir eşitsizliğin olması, üreticinin kendi hasılatını maksimize etmeye yönelik yaptığı bir harekettir, bana göre.

 

büyük resime baktıktan sonra, resim tarafına geçip kendime baktığımda, benim gördüklerim bunlar.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...