İçeriğe Yönlendir

Yeti Deneyimlerim 2 - Tadilat ve Dokunuşlar


Kerem Kurluva

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

eline sağlık, sende satamayacaksın bu aracı, artık belli oldu :)

 

Not: pandizot kesik, araç mındar ve pert, hayatta satamazsın :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay
 
Pandizot tadilatı:
 

Pandizotu, enine ve boyuna katlanır hale getirdim.

 

95sz1Iu_z8g4QV6wCD_yE6WWI2K7ZvCFzxqr-jXNrO8Y3jh3xIq1wbnK2xYNL0EtNvLlTXWD7UOQ4tm3MaB9lM-afx3EqpiupLpOe-Ha4W1GnkYYM_QDTXTVs81r9bkCMDQv9POc

 

mMvIthN8CjP63D6_DY9fSxAczfvoUB0EjM9utSen2kSyE5ujHPcU92wuvQYbzmH5h8PCVCq4wVXd2P7gAxoqaAkIt80vDqoxte7FCgBASP_lW6wa3DnOd-_EIC-DyZW-8uxSuPId

 

Resimlerdeki orjinal araç pandizotumu, neredeyse, aracı aldığımdan beri kullanmıyordum. Sebeplerini ve yerine kullandığım file+neopren kumaş düzeneğini, tadilatlar konusundaki mesajımda yazmıştım.

 

Zaman içinde, kullanımda yaşadığım eksiklikler ve orjinal pandizotun stok maliyetinden (işgal ettiği yerden) kurtulma düşünceleri arasında, öze dönüş planları yapmaya başladım

 

File+kumaş sisteminin kullanımında yaşadığım en önemli eksiklik, zaman içinde oluşabilen sarkma ve deformasyonlar sebebiyle, üzerinde duran kumaşı düzgün halde tutmanın zorlaşmasıydı.

 

Değişiklikteki amacım, orjinal pandizotu boy ekseni (kısa ebat) etrafında katlanır yapıp, bagajın bir köşesinde taşınabilir hale getirmekti. Böylece, gerektiğinde, bisiklet gibi yüksekliği olan eşyaları, pandizotu araçtan çıkartmadan bagajda taşıyabilecektim.

 

Plan yapmaya başlayınca, kısa yöne ilaveten, uzun yön ekseni etrafında da katlanırlık olmasının, gündelik kullanımda işime çok yarayacağını düşündüm.

 

Hangi malzemelere ihtiyaç var, nereden keserim, nasıl keserim soruları arasında, hazırlıklar başladı.

 

Önce menteşe seçimi yapıldı. Katlanma halinde, başlarının fazlalık oluşturmaması için, vidaların menteşelere gömülü olması gerekiyordu. Sağlam ve yeterince geniş vida yuvaları olan, resimdeki menteşeler ve bunlara uyacak düz başlı vidalar seçildi.

 

7fzdIabhvjVx8i7F-rCCz4NYOGUDAAS4EngUxuBh0bUMTdqEiuOGOGHWoEshv5MhilP47JcPrF9z9_n7YeXvevYUWLcavBpiSuaRzO12wqIO6F42IM5B-aLvk5dnFGaj0oR5l4yz

 

Lazd9r4K4a-2MbxlUUFR28bUFLqS5gqI_s1ggKa1N31UmPbQDY2C2hDKIOPy_M0D7UukQY-hKTFXKCwPMy67yoXgeERjQeZTB6musM5xY335SJnTVgA1QRjgegsqBH-dN9IazKhW

 

Ayrıca, çift yönlü kesim yapacağım ve pandizotu elma gibi dörde ayıracağım için, bazı destek elemanlarına ihtiyacım olacaktı. Bunun için resimdeki klips setini sipariş ettim.

 

6hvKzgqnapeZBy9SPqT-aCvzS5BWzsL4fS-YuBLvWxLO_bLl20VHl7_4K39kaNZzSmLpxh1rgH_Iw-zDtCJbr02ZQS_AolKxbcb9ub4D_ERBDJojOZ9znm9b-IMAqUFxFL-JrmeU

Elimde çıkma olarak  mevcut olan, bakalit ve aliminyum boru parçalarını, bu klipslerle pandizota sabitleyerek, kesilen parçaları birleştirip sabitleyen destek(ler) oluşturmaktı amacım..

 

Kısa yönde (aracın tekerlek davlumbazlarının üzerinde yer alan doğal mesnetler nedeniyle) desteğe ihtiyaç yoktu.

 

Uzun yönde ise, herhangi bir mesnet olmaması nedeniyle, boru ve yukarıdaki klipslerden oluşan bir sabitleme sistemi gerekiyordu.

 

Önce, kesim hatları maske bandı ile işaretlendi, Dremel ve el testeresi ile kesme işlemi  tamamlandı.

 

Daha sonra, menteşeler, M5 cıvatalar ile ve somun altlarına pul atılarak, sabitlendi.

 

Son olarak da, boru çapına uygun klipsler, M4 cıvatalar ile yerlerine takıldı.

 

İlk başta, sağlamlık için, katlanma eksenlerine dörder adet menteşe takmayı düşünmüş olsam da, geometrik kısıtlamalar buna izin vermedi, her bir eksen için, ikişer adet menteşe kullanabildim (Her iki eksende, sorunsuz açılıp kapanabilme için, menteşelerin aynı düzlemde monte edilmiş olmaları gerekiyordu ve pandizot üzerinde, bu kritere uyan yeterince montaj alanı yoktu).

 

Netice olarak, aşağıdaki fotoğraflarda göstermeye çalıştığım bir pandizotum oldu.

 

Bitmiş (kesilmiş ve montajlar yapılmış) hali:

 

fa2G56YrSp7MID-yqHtHNHHLf0ZpjI18mh4ykbxb0HbEOgZCbVaIxjH5-SjbT5nuu9HRF3cKK6Ooq_ngA3LL16OZs8VzLQ9p1V5XUlY52GTvGjVRPRxFSaknExGWRRmmudINnn6u

 

eTH0an4Kn0rN_e1F1qt4KBVHgRBY_IXe4zqRis20f0SWcX6N0L2m4kG42fIqmLkS_0R3zbDKfysphGsdVCbDZEDa-RDF_4JSAsvDMruTTp5qNgCClIjxPyau9CuHjjVtjvw25MMt

 

 

Katlanma pozisyonları:

 

rZHSXj3LaE1yqCwI5RBt0CiJ3rf5v3D9a07CCS1Xzv773xRzvhcz596fbgjvFQ3xL6QrYXfc371vucDKOmmkYN5Df5LhcpKzdpxWCdO72wAv0Tihn2AqOeA0730sw048wGKz1BIF

 

5OhQs98y2g1UBmXfi3TscGWugt3gRbr-3WSJVD1cDQolT2hkStsU3VZh1AYR_UWOD9jt_c8COtl1KzWyysIrruUV0HkJ69qCqdhyvFpbcBvleZVY2znn9lY5gVGom2JiBOO150Fd

 

_mg_--5pO8TaHiONLRcYd5yC5g_G-8h08BzbNEQo7tqAD1j4UE6w-Zj3lXkqCQcX-DeWA0c-LInTn08DvTJndC8zNLA_wM1023FRxlmbcANtJFXPUFOo6mst_uR_WmiQTmUebfrf

 

 

Montajlı hali:

qZGdhSqi8jzkg7VMd-fUIsGa7SwWcYhiPVcdAFtEpaBHG5Nqk0av0ifVk9GR31VVNOf9XsSegnGtq1J8HWZiW45UAYB3-GJoSD1GnzuWHDAftqMSaE82i-_ij8i7WBaaVmlHET4B

 

6i6gH70-l72AhWV1BbS_sg9slfEnrINYp3XZ7SYW9ZXsK4x6WBpFEYOwwCj3ROx8z8_YV7BvgyfDuX5TiLGmun5vKCfHLQjyXi009dlROq4y7IRrL73MndQAlvdLmWoQADUX2pTB

 

f0APDhUubjBHEIavb6JjecL_RmrRpiRV0DTIeEtMt1hhghJIsjtjGqJdOuUR1O0pvuIXY8E4GA7iXdT_bTG40BrgTqHjQh5I-nnn8TUdNnRiksTnlxWUFw9cFBaTAVGExK7ejvP4

 

Montajlı fotoğraflar, az ışık ile çekildiler.

 

Montaj işleminden sonra, birkaç ilave / modifikasyon daha yaptım.

 

Güncel ve daha ışıklı çekimler ile, fotoğrafları bilahare güncelleyebilirim, umarım.

 

Birinci ilave, pandizotun üzerine, derzleri gizlemek için, neopren kumaştan bir örtü kestip, cırt bant ile ortasındaki alanı örttüm.

 

İkinci ilave, parçaların göreceli hareket etmesini azaltmak için, biribirlerine tutturdum. Özellikle, iki kesim derzinin kesiştiği orta noktadaki göreceli hareketler göze battığı için, bu parçaları bagaj lastiği ve bagaj bantları ile alttan gerginleştirerek biribirlerine tutturdum.

 

Bu ilavelerle ilgili mevcut fotoğraflar da, aşağıdakilerdir.

 

Pandizotun katlanarak, bagaja konmuş hali:

XrXkYYf9duPqoKOUXg9Is7E11sKK2QrWjQaVCMoU_5Urr3RMJjRmsF25ZiGGd6cYDGEa5iAuj-3w01lIALND5XgZPsafBuNjHnOvgBbmC_lkcUawqa9jVok4nmXYE2sh-T2Gflgc

 

Kaplama örtüsü:

YFsn0oLhr-wPnYMmuq_AHk9niHBgUtoBbCmOlA-gFuf_zLI5Avhxf2U22x7qwxByxMel2-cwiVlgooaa8i4ZeNwfIMyVmJBtSO6Vj6hXMiHGdXUxrnqq3ue-T0AtuwEnj91w7QY5

 

Sonuç: Gitti caanım fabrikasyon pandizot. İkinci elde değer kaybım olur mu acep?

 

 

Valla bence gayet iyi olmuş
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
Ali Cihangiroğlu yazdı:

eline sağlık, sende satamayacaksın bu aracı, artık belli oldu :)

 

Not: pandizot kesik, araç mındar ve pert, hayatta satamazsın :D

 

Şimdiye kadar, 7 yaşından önce sattığım bir aracım olmadı :)

 

Yeti ile de aynı hesap.. derken, piyasa güncellendi, süre uzayacak gibi duruyor. Bari zevkini çıkartalım :)

 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...