Mert Gulkokan

Vw Polo Elektrik Destekli Direksiyon Sertleşmesi

Recommended Posts

Mert Gulkokan

Merhabalar

Benim araç 2014 model makyajlı kasa 6c1 diye geçen polo düz vites 1.2 tsi

Bu araçlarda elektrik desteli hidrolik direksiyon var komple elektrikli mi o konuda emin değilim şöyle diyim direksiyonu çevirirken rölanti devrinde dalgalanma olmuyor

İlk sahibiyim yıl sonunda 5. Senesi bitecek

Sorunum aracın şu anda direksiyonunda belirli bir oranda sertleşme var 30 km günlük kullandığım için fark edebiliyorum

2 yıl öncede yaklaşık 1 ay boyunca hissedilir sertleşme vardı o dönemde 1600km yol yapmıştım tatilden dönüp servise gidip gösterecektim ki yumuşamıştı şimdi yeniden sertleşti

Akü hala orjinal aküsü start stopu kullanmadığım için dayandı şu an akünün durumu iyi start stop devreye gidiyor lastikler yaz başında değişti fabrika çıkışı takılan lastiklerin aynısını aldım

Sizce sorun nedir arabada arıza ışığıda yok yetkili servis çok kötü aracı bağlayıp arıza ışığı yoksa bir sorun yok deyip geri gönderiyorlar sizin fikirlerinizi almak istedim

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Direksiyon kutusunda mekanik sıkışma olabilir, servis cihazı ile sistemin çalışma akımı şartları vs kontrol edilebilir ama bilen adam lazım. Tamamen servo olsa tamamen durur. Son olarak, hıza göre direksiyon setleşiyor. Acaba kalibrasyon vs gerekiyor olabilir mi 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mert Gulkokan
Direksiyon kutusunda mekanik sıkışma olabilir, servis cihazı ile sistemin çalışma akımı şartları vs kontrol edilebilir ama bilen adam lazım. Tamamen servo olsa tamamen durur. Son olarak, hıza göre direksiyon setleşiyor. Acaba kalibrasyon vs gerekiyor olabilir mi 
Valla ozaman yumuşadığında neye göre yumuşuyor
Burada servis doğuşa ait değil
Vukuatı çok
Sanayideki pislik içindeki dükkan daha rahat çözüm üretebilir

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Gitme oraya. Başka eli ayağı düzgün yer yok mu? Üniversal cihazlar bile self test yapabilir 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon
Servet Aydın yazdı:

Gitme oraya. Başka eli ayağı düzgün yer yok mu? Üniversal cihazlar bile self test yapabilir 

Vagcom belki?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Olabilir 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Vasfi Gişten
(düzenlendi)

Arkadaşımda 1.2tsi 2015 polo var benimkini zaten biliyorsunuz benimki bariz bir sekilde onunkinden daha yumuşaktı. Benim lastik basıncı biraz fazla ondan olabilir diye düşünüyordum. Sizdeki sıkıntı çok bariz değilse lastik havalarını kontrol etmenizi tavsiye ederim. Direksiyon yavaşken yumuşak hızlandıkça sertleşen bir yapıda ben çok başarılı buluyorum. Akü ile çok alakası olduğunu sanmıyorum benim aracın aküsü orijinaldi marş basarken abs ışığı yakıyordu ona rağmen direksiyon yumuşaklığında bir sıkıntı yoktu.

tarihinde Vasfi Gişten tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal

Vag com dan fren ve debriyaj müşirleri için arıza testi yapılabiliyordu (fren lambası yanmasına rağmen müşir arızalanabiliyor ve ikaz vermiyor) direksiyon içinde benzer birşey olması lazım ama bilen adam lazım.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fatih Evcin

Twingo araçlarda bu sorun genelde oluyor ve çözümü çok basit belki yol gösterebilir diye paylaşmak istiyorum.

Direksiyon sertleşiyor , km sıfır gösteriyor ve ekranda direksiyon ikazı çıkıyordu. Çözümü Kilometre kaptörü denen bir parçası var ya soket girişinde arıza oluyor söküp temizleyip yerine takınca geçiyor yada o parça değişiyor işlem çözülüyor. Belki bi yardımı olur.

geçmiş olsun.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mert Yeldan

Yağı değiştin mi hiç aldığından beri?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mert Gulkokan
Yağı değiştin mi hiç aldığından beri?
Direksiyon yağına bakılmadı ama kaputu açıp bakacağım bir yerde dolum yeri falan var mı ?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Gök
Mert Gulkokan yazdı:
Mert Yeldan yazdı:
Yağı değiştin mi hiç aldığından beri?

Direksiyon yağına bakılmadı ama kaputu açıp bakacağım bir yerde dolum yeri falan var mı ?

 

üzerinde direksiyon işareti olan genellikle sarı bir kapak olur. onun bidonundan yağa bakılabilir

 

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gencay Bengli

Başıma gelen bir olayı sizinle paylaşmak isterim. 2009 model polo aracımda Antalya'dan İstanbul'a dönerken sarı direksiyon işareti  ekranda yandı. Direksiyon 10 saniye içinde taş gibi oldu. Zar zor sağa çektim. Kontak kapattım açtım.Işık söndü yoluma devam ettim. Yaklaşık bir 400 km geldikten sonra yine aynı olay oldu. Yine aynı manevra ile İstanbul'a kadar geldim.

Işık yanık durumda iken bilgisayara bağlatma imkanım olmadı. Söndükten sonra bağlattım. Onda da bir şey çıkmadı. Sağına soluna yağına suyuna baktık herşey normal. Yanınca kontak kapatmadan gel dediler. Bende mümkün değil direksiyon taş gibi oluyor dedim. 

Neyse uzun lafın kısası biraz internetten araştırdıktan sonra bir ihtimal aküden kaynaklı olabilir bilgisine ulaştım. Araçta da akü değişim zamanı yıldan dolayı gelmişti(5. senesine yaklaşmıştı). Akü ölçtüklerinde çıkan değeri hatırlamıyorum ama plakaların gidik demişlerdi.

Akü değiştikten sonra bir daha direksiyon uyarısı almadım.

Bazı ustalara sorduğumda  aklımda kalan bilgi, ne kadar doğrudur bilemem ama akü yeterli gerilimi sağlayamayınca bir noktadan arıza ışığı yakabilir senin aracında da direksiyondan yaktı. Muhtemelen direksiyon pompası görevini yapmayı bıraktı. Dediler

 

Bu arada akünün kötü durumda olduğuna dair araçta hiçbir işaret almamıştım.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Nalet olasıca akıllı şarj sistemi dengesizliği olmuş. Seyir halinde şarj kesiliyor sistemin kararına göre. O anda elektroservo direksiyon akım çekince akü dayanmıyor. Beceriksiz mühendis tasarımı yaparken akünün olası problem yapması anında şarj gerilimini yükselt demeyi öğretmemiş arabaya. 

Sizdeki durum bu. 

Mert, sende de aynısı olabilir 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet Aydın
(düzenlendi)

Astra h aracımda şarj dinamosunun kömürleri bittiğinde direksiyon dönmüyordu. Sertleştiği sırada araç şarj ediyor mu ölçmek lazım. 2015 1.2 TSİ 6c araç sahibiyim şuan için öle bir sıkıntım yok fakat 2 sene önce garanti kapsamında aküm değişti. Çakmaklıktan sürekli aracın akü voltajını takip ediyorum. Çok değişkenlik gösteriyor. Astra h aracımda böyle değildi. 

tarihinde Ahmet Aydın tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mert Gulkokan

Arkadaşlar selam
Benim dieksiyon sisteminde hidrolik yağı ya da pompası yok vw tabiri ile elektro mekanik sistem
Yani tüm işi yapan basitçe elektrik motoru...
Bir site buldum orada anlatmış

https://otomobilteknoloji.blogspot.com/2017/05/elektromekanik-servo-direksiyon-servotronik-direksiyon.html?m=1

Şu an için iyi ancak 3 gün önce aracı kullandım sorun yok bir yere uğradım çalştırdım sertti biraz kullanıp yine park ettim bu sefer yumuşaktı

Yorumunuz nedir ?ec0aab529b7ead34086e49b709289f0e.jpg

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mert Gulkokan

@Servet Aydın yetkili bir abiye benziyorsunuz
@Mert Yeldan beni arabada hiç hidrolikte yokmuş ya la

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mert Yeldan

Ala ala

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mert Gulkokan
Ala ala
Senin direksiyonda böyle
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mert Yeldan
Mert Gulkokan yazdı:
Mert Yeldan yazdı:
Ala ala

Senin direksiyonda böyle

 

:D

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Hallederiz gel sen 💰

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

gidip geliyor demek direksiyon

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mert Gulkokan
Hallederiz gel sen
Bankada para var sorun değil asıl sorun gelirken yanımda olması gereken tatlı nedir ?
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki