İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - Vuruntu ve Titreme


Fatih Yılmaz44

Recommended Posts

Fatih Yılmaz44

Merhabalar

 

Ford Fiesta 1.4 TDCI  (2011) model aracım düşük hızlarda gazdan ayağımı çektiğimde yığılıyor gaz verdiğimde ani gaz vermişim gibi atılıyor.

ileri geri zıplayarak gidiyorum.Denemek için araç düşük hızda 1.yada 2 .viteste ayağımı debriyaj ve frenden çekip gaza yükleniyorum  bazen normal ivmeleniyor bazende ileri atılıyor.

Gazdan ayağımı çekinde fren yapmışım gibi yığılıyor.

Ayrıca 1.vites devrinde araç hareket halindeyken 1.vitese geçmiyor 2.viteste kalsam devir düşük olduğu için subab vuruyor.Mecbur fren yapıp durma noktasına gelip biraz zorlama ile 1.vitese takıyorum.

Sürüş zevki diye bişey yok, acemi söför gibi geziyorum.

Özellikle motor soğukken daha sık oluyor.Bu sorun için mazot filtresi ve debriyaj müşürünü değiştirdim eskiye göre sorun baya baya azaldı ancak ara ara devam etmektedir.

 

-Baskı balata değişti -Volan sabit olduğu için sorun yok denildi.

-Şanzıman yağı baskı değişirken değişti. Motul Motylgear 75w80 kullanıldı.(Kendim aldım)

-Hava filtresi,Mazot Filtresi değişti. (Orjinal)

-Şanzıman takozu değişti. YTT marka yerli ürün takıldı.Bir usta takozdan olabilir dediği için tekrar taktığım yere Motor ve şanzıman takozlarını kontrol ettirdim sorun yok denildi. 

-Yakıtı Shell V Power alıyorum.

-Sabahları motor ilk çalıştığında egzosdan kuruma benzer bir koku geliyor ,1-2 dk sonra geçiyor.

-Motor soğukken rolanti stop edecek gibi oluyor toparlıyor ama çok sürmüyor. 1-2 dk sonra motor kendine geliyor.

-Motor soğukken motor daha bir sesli çalışıyor.Sanki çok az vurma sesi geliyor ama 2-3 dk çalıştıktan sonra geçiyor.

-Motor sıcakken motor çalışması normal duruyor.Çok azda olsa titreme mevcut.

 

Forumlarda gördüğüm kadarı ile  fiesta ,focus ve bu motoru kullanan diğer markalarda hep bu sorun mevcut ancak çoğu insan sanırım bu şekilde kullanıyor.

Fordlarda hastalık yada normal deniliyor. Daha evvel clio 1.5 DCI  (2016)  aracım vardı, sürüşü çok güzeldi.

Bu konu altında çözüm bulabilirsek sanırım bir çok insana yardımcı olmuş olacağımızı düşünüyorum.

 

Saygılarımla

Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Ömer Kar
(düzenlendi)

Aracın km si nedir? Bu tür sorunlar genelde motor içerisinde (emme hattı, yanma odası, subaplar, sekman yuvaları) sanayi diliyle kurum teknik ifadesiyle karbon birikiminden kaynaklanıyor. Carbon clean uygulaması yaptırırsanız kuvvetle ihtimal bu sorun giderilecek yada büyük ölçüde azalacaktır.

 

Fakat belli bir km üzerindeki motorda carbon clean biraz risk teşkil etmekte çünkü yüksek kmden ötürü özellikle yanma odası içerisinde biriken karbon atıklar sonradan oluşan bir takım hasarları gizler örtbas eder (kılcal çatlaklar, kaçaklar gibi) keza sekman yuvalarında biriken karbonun ister istemez kompresyon oluşumuna yardımcı olması gibi. Yapılan uygulamada biriken karbonlar temizlendiği için arkasında kalan gizli sorunlar gün yüzüne çıkar kendini gösterir. Sorun yaşayan çoğu araçta kompresyon düşüklüğünden kaynaklı çekiş sorunları ve fazla yakıt tüketim sorunları görülür.

 

Mesela tecrübe ettiğimiz 260bin deki audi aracımıza carbon clean uygulaması yaptırdıktan sonra motoru bir daha düzgün çalıştıramadık sonra 5. silindirde kompresyon kaçağı olduğunu tespit ettik. Kapağı açtığımızda conta hasarı olduğunu gördük contayı değiştirip kapağı kapattık sorun kalmadı. Muhtemelen biriken karbon atıkların altından conta bir şekilde zarar gördü fakat zarar gören kısmın üzeri karbon atıkla kaplı olduğu için bir sorun yaşamıyorduk ne zaman ki pislik temizlendi sorunu gizleyecek bir şey de kalmadı.

 

Böyle bir tecrübe yaşayabilirsiniz bu da şansınıza artık.

tarihinde Ömer Kar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Maf sensörü temizliği düzelmez ise orijinal parça ile değişimi öneririm.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Kökoğlu

Aracımı o kadar çok seviyorum ama çok sorunlu bir araç aynı sorun bende de var. Ve artık görmemezlikten gelmeye çalışıyorum. İlk arabam olduğu için sabır gösteriyorum diğer araçların nasıl konforlu olduğuna dair çok bilgim de yok. Sanırım başka bir aracı 1 hafta kullansam direk aracımı satarım.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
(düzenlendi)
Selçuk Bakış yazdı:

Maf sensörü temizliği düzelmez ise orijinal parça ile değişimi öneririm.

İşe yaramıyor temizlik.Daha birkaç gün önce temizledim.  Aynı sorun için parça değişimi de birçoğunda işe yaramıyor.

tarihinde Çağatay Kılınç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
İşe yaramıyor temizlik.Daha birkaç gün önce temizledim.  Aynı sorun için parça değişimi de birçoğunda işe yaramıyor.
Bende işe yaradı.
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Selçuk Bakış yazdı:
Çağatay Kılınç yazdı:
İşe yaramıyor temizlik.Daha birkaç gün önce temizledim.  Aynı sorun için parça değişimi de birçoğunda işe yaramıyor.

Bende işe yaradı.

Değişim mi temizlik mi selçuk bey?

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Değişim mi temizlik mi selçuk bey?
Temizlik
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Selçuk Bakış yazdı:
Çağatay Kılınç yazdı:
Değişim mi temizlik mi selçuk bey?

Temizlik

Aracınız 1.5 mi 1.4 mü?

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Aracınız 1.5 mi 1.4 mü?
1.4 idi sattım, şu an farklı bir araç kullanıyorum. 4 yıl kullandım.
Yorum bağlantısı
Fatih Yılmaz44
Fatih Yılmaz44 yazdı:

Merhabalar

 

Ford Fiesta 1.4 TDCI  (2011) model aracım düşük hızlarda gazdan ayağımı çektiğimde yığılıyor gaz verdiğimde ani gaz vermişim gibi atılıyor.

ileri geri zıplayarak gidiyorum.Denemek için araç düşük hızda 1.yada 2 .viteste ayağımı debriyaj ve frenden çekip gaza yükleniyorum  bazen normal ivmeleniyor bazende ileri atılıyor.

Gazdan ayağımı çekinde fren yapmışım gibi yığılıyor.

Ayrıca 1.vites devrinde araç hareket halindeyken 1.vitese geçmiyor 2.viteste kalsam devir düşük olduğu için subab vuruyor.Mecbur fren yapıp durma noktasına gelip biraz zorlama ile 1.vitese takıyorum.

Sürüş zevki diye bişey yok, acemi söför gibi geziyorum.

Özellikle motor soğukken daha sık oluyor.Bu sorun için mazot filtresi ve debriyaj müşürünü değiştirdim eskiye göre sorun baya baya azaldı ancak ara ara devam etmektedir.

 

-Baskı balata değişti -Volan sabit olduğu için sorun yok denildi.

-Şanzıman yağı baskı değişirken değişti. Motul Motylgear 75w80 kullanıldı.(Kendim aldım)

-Hava filtresi,Mazot Filtresi değişti. (Orjinal)

-Şanzıman takozu değişti. YTT marka yerli ürün takıldı.Bir usta takozdan olabilir dediği için tekrar taktığım yere Motor ve şanzıman takozlarını kontrol ettirdim sorun yok denildi. 

-Yakıtı Shell V Power alıyorum.

-Sabahları motor ilk çalıştığında egzosdan kuruma benzer bir koku geliyor ,1-2 dk sonra geçiyor.

-Motor soğukken rolanti stop edecek gibi oluyor toparlıyor ama çok sürmüyor. 1-2 dk sonra motor kendine geliyor.

-Motor soğukken motor daha bir sesli çalışıyor.Sanki çok az vurma sesi geliyor ama 2-3 dk çalıştıktan sonra geçiyor.

-Motor sıcakken motor çalışması normal duruyor.Çok azda olsa titreme mevcut.

 

Forumlarda gördüğüm kadarı ile  fiesta ,focus ve bu motoru kullanan diğer markalarda hep bu sorun mevcut ancak çoğu insan sanırım bu şekilde kullanıyor.

Fordlarda hastalık yada normal deniliyor. Daha evvel clio 1.5 DCI  (2016)  aracım vardı, sürüşü çok güzeldi.

Bu konu altında çözüm bulabilirsek sanırım bir çok insana yardımcı olmuş olacağımızı düşünüyorum.

 

Saygılarımla

Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

İnanmayacaksınız belki ama bugün şunu farkettim.Araç boşta iken kendi kendine hızlanıyor.düz yoldada denedim inanamadım.Nasıl olur bilen varmı?

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Dizel focus düşük devirde kendi gaz veriyor, 1000 devirin altına indirmiyor, sorun mu özellik mi bilmiyorum.

Diğer sıkıntıları çözersiniz inşallah.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Şanzıman yağını yanlış seçmişsiniz 75/90 olmalı ama parçacılara sorsanız 75/80 derler büyük hata sonra ilerde şanzıman uğultu yapıyor. 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Metin Taşcı yazdı:

ben bi hata edip en kaliteli yağ olan mobil shc 75w90 aldım, araç sogukken neredeyse vites geçmedi, 1e takarken neredeyse dişli sesi geliyordu, total 75w80 aldım (fransız araçlar için geliştirilmiş) şanzıman rahatladı

Orjinali aslında castrol 75/90 bende onu kullandım bir sıkıntı yaşamadım daha. Zaten yetkili serviste onu kullanıyor. Mobilde kaliteli yağdır aslında ama şanssızlık mı desem bilemedim geçmiş olsun. 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Benim Focus dizel için aldığım yağı öneriyor Castrol. 75w 90 yani.

 

d0f37aadfbd49f486c35a83602a0bdce.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Fatih Yılmaz44

Merhabalar

 

Sonunda beni araba tamircisi kadar bilgi sahibi yapan ve kafama çok taktığım sorun kendiliğinden belli oldu.

Mazot pompası arızalıymış ,araba yolda kaldı.Mazot pompası yapıldıktan sonra araba değişti.

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...