İçeriğe Yönlendir

Baskı Balata


Sami Ulusman

Recommended Posts

Sami Ulusman

Arkadaşlar,arabamın çekişi iyi yokuşta kaçırması hissedilir değil, mazot yakması gayet güzel,bir defa servis ve iki ayrı usta dedi,daha gider ama baskı Balata sona gelmiş dedi araba 125binde,hemen acil olarak değiştireyim mi yoksa kacirmasini,ve çok yakmasinimi bekleyeyim....bu konuda fikirleriniz her zaman olduğu gibi değerli benim için...

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin

Zaten zamanı gelince illa ki değiştireceksiniz baskı balatayı. Şimdiden değiştirin hem yolda kalma korkunuz olmaz hemde daha rahat sürüş yaşarsınız. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Ozen

benim 195.000 km kaçırma falan yok sadece boşta iken ses yapıyor onun haricinde hiçbirşey yok.karar sizin

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten

Peki baskı balata çok biterse volana zarar verebilir mi biraz daha tasarruf edelim derken daha fazla masraf ile karşı karşıya kalabilir miyiz ?

  • Teşekkür 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

balata yüzeyi perçine kadar inerse veya durmadan sıyıyırısa çizer/yakar volant yüzeyini

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Bendeki şikayeti söyleyeyim sana; kaçırma, hızlanmama, rampalarda hızlanmama,ilk kalkışta titreme ve pedalin sertliği. Taaki baskı balatayı değiştirene kadar . Değiştirdim ve hepsi yok oldu. Çok ama çok farketti iyiki değiştirmişim şuan acayip zevk alıyorum. 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
balata yüzeyi perçine kadar inerse veya durmadan sıyıyırısa çizer/yakar volant yüzeyini

Aynen öyle, hiç şikayet yoktu oynar volant sesinden başka ama çaktırmadan bitmiş ve volant yüzeyi yanmış 187 binde.

 

 

 

36d08ad55aa63c050e55cad914892eab.jpg

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Vasfi Gişten yazdı:

Peki baskı balata çok biterse volana zarar verebilir mi biraz daha tasarruf edelim derken daha fazla masraf ile karşı karşıya kalabilir miyiz ?

 

Kalabilirsiniz. Başıma geldi. Daha önce servis uyardı baskı balata bitmiş en kısa zamanda değiştirin diye. Bugün yarın derken 15bin km gittim. En sonunda yolda kaldım. Volanda bitikti yaptırdığımda.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

hafiften belirti verdiğinde değiştirmek bence en güzeli, bazen arabaya yazın bile sabah bindiniz çalıştırdınız attınız 1 e 2 ye atacaksınız baktınız az zor çıkıyor 1 den, az ısındmı geçiyor sıkıntı, bazen böylede yapıyor baskı, buda başka bir belirti haberiniz olsun, çaktırmadan Ahmet beyin dediği gibi perçine inmeden böyle belirtide verebilir aklınızda bulunsun, bu arada şanzıman yağı tamam ve sıfır kaçak var, yani sebeb yağ değil...

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tahir Ak
Peki baskı balata çok biterse volana zarar verebilir mi biraz daha tasarruf edelim derken daha fazla masraf ile karşı karşıya kalabilir miyiz ?
Volana zarar verene kadar belli eder durup duruken Volana zarar veremez. Kalkışta her türlü titrer hızlanmaz araç sağır olur
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Sami Ulusman

Çok teşekkür ederim hepinize,ben üçüncü sahibiyim Hyundai İX20 alalı 3ay oluyor bir servise ugradim nesi var nesi yok diye 10mt sürdü baskı Balata sona gelmiş dedi,tamirci çocuk hiçbir şeyi yok dedi(2ay önce hiçbir şey yok demiştin dedim,o zaman böyle değildi dedi) sonuçta bu işin gerçek ustasını bulup bulmamakta... geçenlerde inanılmaz dik bir yokuşu 2 ile gayet güzel çıktı, sürüş ekonomik,silkeleme yok, ama bende sizinle aynı fikirdeyim, degistirirsem araba bana ait olur.LUK marka orijinal 610 TL,montaj ve işçilik 400tl..

Paylastiginiz için hepinize teşekkür ederim...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

tireme kaçırma ses vs. yoksa kullanmaya devam et, bitmesine yakın belirti verir zaten, pedaldanda hissedersin zaten...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten

Biraz daha ömrü varsa bile değişim sürüş konforunu arttırıyor. Sonuna kadar beklemek bana mantıklı gelmiyor.

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

Konusu ayağıma gelmis bende sorayim,
135k da aracim önceki sahibi değiştirme bilmiyorum. Yaylı volan var. Balatayı değiştirmeyi dusunuyorum. (Yukarda kavrıyor, ve sanki kaçırıyor gibi).
Ivolan değişimi şart mı her seferinde?

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

oynar volant ses yaptığı için değişim öneriliyor, ileriki saffada kirilabiliyorda ama şart değil değişim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Aracı 3. vitese alın el freni çekili debriyajı yavaşça bırakın. Erken erken stop etmeye çalışırsa araç daha müddeti var demektir.

 

Daha önceki kullanımları bilmem ama eski aracımda 125 bin km de değişim olmadı ve durumu gayet iyiydi denildi satarken. Araç 85 bin km dir bende idi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Sami Ulusman yazdı:

 

geçenlerde inanılmaz dik bir yokuşu 2 ile gayet güzel çıktı, sürüş ekonomik,silkeleme yok

Benzeri bir yokuşa 1.nci vitesle girip, araç devirlendikten sonra 2.nci vitese atıp hızlanın. 

Devir saati yükseliyor fakat araç gerektiği gibi hızlanmıyorsa, debriyaj kaçırıyor demektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Çalışkan

Rampaları çıkarken araba bi anda vites boşa atmış gibi saniyelik boşalıp tekrar devam ediyor. Yokuşta kaçırma diye bahsettiğiniz şey bu mu? Ayrıca çekişi de çok düşük. Ben bunu kasasının ağırlığına (1255 kg 1.4 motor) bağlıyodum. Debriyaj sert ve çok dur kalk yapınca kokuyor. Yakıtı da fazla gibi. Expere gösterdim baskı balata bitik çıktı. Tüm bu sorunların sebebi bende de baskı balatadan olabilir mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

işler değşiyor bu anlatılan baskı balata her saniye yolda bırakabilir

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Muhittin Kaplan yazdı:

Konusu ayağıma gelmis bende sorayim,
135k da aracim önceki sahibi değiştirme bilmiyorum. Yaylı volan var. Balatayı değiştirmeyi dusunuyorum. (Yukarda kavrıyor, ve sanki kaçırıyor gibi).
Ivolan değişimi şart mı her seferinde?

 

Kötü şeyler düşünmeyin diyorum hep :)

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

Ankarada MKE önünde kaldım. Birkaç sinyal vermişti ama çabucak gelişti herşey.

Mehmet abinin dediği gibi çagirmamak gerek. Sonra çıkıp geliyor masraf.

 

Baskı balata yayli volan ve birkaç birşey daha değişti.(prizdirek rulmani vb)

Ama yazmadan edemeyeceğim, face de c5 sayfasından tanıdığım Murat Demirkan (ankara demirkan oto) çok yardımcı oldu. Kendisine buradan da teşekkür ediyorum.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sami Ulusman

Ben kisisel tecrubemi yazayim benim arabamda debriyaj bittigine dair hicbir isaret yoktu,sadece geri vitese cok zor geciyordu gaciiiirt diye ses,bir iki sozum ona usta debriyaj degistirsen iyi olur dedi,bende tekrarladim kalkista silkeleme yok,yokusta cekis iyi,debriyaj pedali sert degil,..ama bir genc cocuk bu isleri bilen iki defa denedi arabayi debriyaj iyi alt ust merkezleri degistir dedi,kisaca acildi motor debriraj hic de oyle degistirilmesi gereken bir durumda degildi,ama degisti (eh fena degil bu lastikte dis varken lastik degistirmeye benzedi),..sonra is debriyaj ayarina geldi pompala pompala yok tutmuyor ust merkez gitmis abi dedi....geldikmi o cocugun dedigine UST MERKEZ ARIZALI OLURSA VITES GECMEDE SIKINTI OLUR neyse  simdi alt ust merkez (yaklasik 750 tl ben 600 e aldim)...siparis edildi geliyor...Fethiye gibi yerde gercek iyi usta bulmak zor,herkes birsey soyluyor,bende buraya sizlerin fikirlerine sigindim...

Baski balata LUK marka 610+iscilik 400 mal oldu...simdi birde alt ust merkez masrafi geliyor...

 

 

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Vasfi Gişten yazdı:

Peki baskı balata çok biterse volana zarar verebilir mi biraz daha tasarruf edelim derken daha fazla masraf ile karşı karşıya kalabilir miyiz ?

Çizildimi degişmek zorunda volant genelde ayagını debriyajda tutanlarda olan sorun ama 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...