İçeriğe Yönlendir

Opel Corsa C - Test


Ebrar Tüfek

Recommended Posts

Ebrar Tüfek

Corsa C -Test

 

Merhaba, multivan birkaç günlüğüne ankaraya gidince bana verilen 2006 Opel Corsa aracını, iki gündür 110 km civarı kullandım, bir kaç gün daha bende duracak.

 

İlk olarak araç 214 bin km dedir. Yazacaklarım 214 bin km gitmiş bir arabanın yorumlarıdır, daha düşük kilometreli olanlarda bazı yazdıklarım farklı olabilir.

Araç babamın kuzeninin, 2006 yılında sıfır alındı. 13 yıldır kendisi kullanmakta, 214.000 km boyunca rutin bakım hariç motora anahtar değmemiş, şanzımanda herhangi bir tamirat tadilat yapılmamış bir araç. 2004 de başlayıp 2006 da biten makyajlı kasanın son üretimi. Z13DT kodlu motoru 16 valfli, 4000 devirde 70 beygir, 1750 devirde 170 nm tork verir. Common rail yakıt sistemi kullanır. Essentia donanım. Ağırlığı 1035 kg, bagajı 260 litre, yakıt deposu 44 litre. 3.8 metre uzunluğunda tatlı şirin bi araba. Sürtünme katsayısı 0.32.

Frenler ön disk,arkalar kampana ağırlığına göre güzel tutuyor korkutmuyor, abs erken devreye giriyor.

175/65/14 orjinal lastik ebadı

 

0-100 16 saniye diyor, ama bence doğru değil, araç ara hızlanmalarda çok atik, şehir içinde bayaa tatmin edici hızlanması var, tabi kişiye göre değişir.

Şanzıman:

Easytronic 5 ileri yokuşta geri kaydırıyor, 2008 öncesi eski easytronic, şanzıman yazılımı eski versiyonunda çok ani frende stop edebiliyordu, galiba sistem yeterince hızlı vites küçültemiyor ya da debriyaja basıp kavramayı kesemiyordu servisde yazılım güncellendikten sonra böyle bir sorun kalmadı.

3 den 2 ye, 2 den 1 e atarken araç çok fazla sarsılıyor. İnsanoğlu yoğurttan yaratılsaydı bu aracı kullananlar sıkışık trafikte ayran olabilirdi. Otomatik konumda rampa çıkarken vites seçimleri genelde yanlış oluyor, sürekli vites yükseltip arabayı boğma eğiliminde, trafikte arkadan takip edenlerle akraba yapabilir. Benmi yanlış kullanıyorum diye düşündüm ama 3 senede 5 tane otomatik arabam oldu. Tork konvertörlü koleos, tam otomatik daihatsu yrv turbo. yarı otomatik olarak toyota MMT, peugeot Auto6R, çift kavrama fluence EDC şanzımanlı araçlarım oldu, uzun süreler kullandım. Otomatik şanzımanlı araba kullanmayı biliyorum, sorun opelde. 3. 2. 1. Viteslerde düşürürken sürekli sarsılıyor, yükseltirken de emme basma tulumba gibi ileri geri gidiyorsunuz, tabi bi zaman sonra vites atacağı deviri öğrenip tam vites değiştirirken ayağınızı hafifçe gazdan çekerseniz sallanma biraz azalıyor.4 ve 5. Viteslerde sarsıntı hissedilmiyor, ilk 3 vites kullanırken sizi araçtan soğutabilir. Hızlanırken çalkalanmaya alışkınım 308 den corolladan. Robotize şanzımanın kötülüğü işte.

 

Bu model araca sahip olan üyelerimiz için ufak bir bilgi vereyim, arabaya test yapabiliyorsunuz, önce fren ve gaza sonuna kadar basıyorsunuz sonra kontağı yarım çevirince ekranda çıkanlara göre arabada bi arıza varsa görüyorsunuz. Şanzıman ekranında F yanıp sönerse aktüatör arızası, F yanıp sönmeden yanarsa vites seçici arızası, N yanıp sönüyorsa krank sensör arızası, motoru çalıştırırken N yazıyor, vitese takınca M yanıp sönüyorsa fren lambaları veya pedal müşürü arızalı.

İyi yandan bakarsak diğer otomatiklere göre yedek parçasının daha ucuz olduğunu düşünüyorum, şanzıman robotu komple 2560 lira orjinal gm

 

Kliması çok güzel ama klima açıldığında, normalden biraz fazla titreme oluyor, direksiyonda derinlik ayarını geç, yükseklik alçaklık ayarı bile yok. Direksiyon koltuğa göre biraz yukarıda, arabayı kullanırken sol kolunuz pek rahat edemiyor. Camın olduğu yere kol sığmıyor aşşağıdaki cam kumandalarının olduğu yere koyarsanız da çok aşşağıda kalıyor. Elektrikli direksiyon düşük hızda yumuşak, yüksek hızlarda gayet sert, boşluk hissi yok uzun yolda çok iyi, şehir içinde gayet rahat kullanım sağlıyor. Hatta şöyle birşey farkettim araba yavaş giderken direksiyonu sola çevirirken daha yumuşak sağa çevirirken daha sert. Bizim corsada böyle, hepsinde aynı mı bilmiyorum belkide bendekinde bi sorun vardır, saçma sapan detayları farketme gibi bi huyum var.

 

Multivandan inip buna binince yolda popom yere sürtecekmiş gibi hissettim. 2000 devirden sonra motor sesini içeriye çok veriyor. Motor sesi olarak yalıtım çok zayıf, amortisörleri kütük gibi çok sert. Çukura girdiğinde aracın içinde hissediyorsunuz çukuru, araba değilde siz çukura girmişsiniz gibi.

Far açma kapatma anahtarının üstüne dokunduğunuzda iç aydınlatma ışığı yanıyordu, akşam koçtaştan çıktım farları açtım arabanın bagajı yüklüydü, iç ışıklar dakikalarca yandı, kenara çektim bütün kapıları açtım kapattım bagajı açtım kapattım yok arkadaş, ışık sönmüyor. Eve gidince bakarım dedim, kapıda açtım internetten baktım, meğerse far açıp kapatma düğmesinin üzerine dokunduğunda açılıyormuş, ilk defa orda gördüm değişik geldi.

Aracın yakıtı şehir içi 5 litre, şehir dışı 3.8 litre civarı. Şehir içinde şanzıman manuelde kullanılırsa yakıt daha da düşüyor. Vitesin kış modu çok güzel çalışıyor, denediğimde kalkışların yavaşladığını ve gazı bırakınca aracın daha az silkelendiğini gördüm. Yakıtı koklayan, heryere giren çıkan küçücük minicik bi araba. Direksiyon altında ve vitesin önündeki eşya gözleri çok kullanışlı, kapı cepleri yarım litrelik yatay pet şişeden biraz daha geniş, iç kullanım alanı yeterli geliyor. Kullanım esnasında aracın içinde daralmıyorsunuz, şöför koltuğuna yayılarak oturuluyor, sürüşü zevkli bir araç. Emanet olduğu için yavaş ve sakin gidiyorum, limitlere çıkmadım, çıkamam :) Şahsi görüşüm. Klimalı 1.7 tek kapı yada 1.4 benzinli manueli alınır yıllarca binilir evin ikinci arabası olur. Zaten sahibide bu şekilde kullanıyor, mercedes b180ide var corsa ile işe gidip geliyor. Şehir içi arabası, ama otomatik vitesli olanı değil.

Bu arabadan düşünenler almak isteyenler, sorularınız olursa yazın araba bir iki gün daha bende, elimden geldiğince bakıp cevaplamaya çalışırım. Fotoğrafları akşam üzeri çektim karanlık çıktı, detaylı isteyen olursa yarın eklerim. Araç benim olmadığından plakayı gizledim.58dadd546c92c08ff6fa3a8c5d2186c3.jpg40ab3b9265ad61a0a3a9d25df8dc278e.jpg

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Güzel inceleme olmuş elinize sağlık. Bu kasayı görünce aklıma hep dumanlı 1.7 DTI lar geliyor.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Koray Demir yazdı:

Güzel inceleme olmuş elinize sağlık. Bu kasayı görünce aklıma hep dumanlı 1.7 DTI lar geliyor.

 

Çok sağolun, 1.7 dti hastasıyım, keşke yıllar önce para biriktirip bitane alsaydım diyorum, şimdi hepsi 300 400 binde km düşürülmüş canı çıkmış. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Sorunsuz sallamadan çalkalamadan vites atan tam otomatikler varken insan niye böyle bişeyi üretir ki :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Eline sağlık. Robotize şanzımanların geneli öyle. 207’de kullandım hemen hemen aynı hisleri yaşatıyordu. 
Passat’ı almadan önce arkadaşta beyaz bir tane vardı. Ağır hasar kayıtlıydı, büyük işleri halledilmiş ufak tefek incik boncuk işleri vardı. Alıp almamakta kararsız kalmıştım. Sonra bütçeyi yükseltince vazgeçmiştim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mustafa Arıkan yazdı:

Eline sağlık. Robotize şanzımanların geneli öyle. 207’de kullandım hemen hemen aynı hisleri yaşatıyordu. 
Passat’ı almadan önce arkadaşta beyaz bir tane vardı. Ağır hasar kayıtlıydı, büyük işleri halledilmiş ufak tefek incik boncuk işleri vardı. Alıp almamakta kararsız kalmıştım. Sonra bütçeyi yükseltince vazgeçmiştim. 

 

Çok teşekkür ederim, peugeot daki nispeten biraz daha iyi, eğerki auto6r ise tabi. 8 ay civarı bindim 308 de vardı. Ama tabi oda akılsız robot. Rampa aşşağı 2. Viteste sakince inerken durduk yere 1 e atıp arabayı sarsarak bağırtır, arabadaki yolcuları öne doğru yığdırırdı. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...