İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Benzin + LPG Otomatik Silindir Kapak Contası Değişimi


Fatih Çetinbaş

Recommended Posts

Fatih Çetinbaş

2004 Mondeo Benzin + LPG Otomatik aracim var.

 

Uzun zamandir az miktar su eksiltme problemim vardi. Zamanla eksiltme miktari artti.

Sık sık su takviyesi yapiyordum ve sonunda kacinilmaz olarak 1 ay kadar once su deposunu doldurup 250km yol yaptiktan sonra seyir halinde iken hararet gostergesinin 120'ye dayandigini fark ettim, hemen kenara cektim. 30dk bekleyip su ekledim. Babamin tamirhanesi var. Ertesi gun hortumdaki kacagi tespit ettik, giderdik. Ancak son 1 ayda 3-4 sefer farkli farkli hortumlarda surekli kacak tespit ettik. Problemi gideriyoruz kisa sure sonra baska yerden benzer problem yasiyoruz.

 

Babam genelde piyasada peynir ekmek gibi bulunan araclarin tamir ve bakimini yapar. Ama bilmedigi arabalara da pek mudahele etmez.

Daha once mondeo mk3'un detayli tamirini yapmadigi icin cekiniyor.

Artik silindir kapak contasini kontrol etmekten baska caremiz kalmadi gibi gorunuyor.

Ancak silindir kapak contasinda problem olsa aracta tekleme olmali, beyaz duman atmali, cekisten dusmeli gibi yorum yapiyor.

Bu problemlerin hicbiri aracimda yok ancak surekli su eklemek, hararet takibi yapmak, hangi hortum yine patladi diye dusunmek can sikmaya basladi.

 

Ozetle,

 

Bu aracta tekleme yok (sadece ilk calistirma aninda bazen 1-2 saniye gaz istiyor)

Cekis problemi yok

Duman atma yok

Yaga su karisma problemi yok (en azindan fark edilir seviyede yok)

 

Bu problemler yokken silindir kapak contasinda problem olma ihtimali nedir?

Eger silindir kapak contasinda problem yoksa neden surekli hortumlarda problem yasiyorum, su takviyesi yapmak zorunda kaliyorum?

 

En mantiklisi silindir kapak contasini kontrol, gerekirse kapak taslama ve conta degisimi diyorsaniz bu aracin silindir kapak contasi degisiminde standard disi bir durum var mi?

Ozel bir ekipman, arac gerec gerekiyor mu? Triger zinciri ile isimiz var mi? Ozellikle dikkat edilmesi ve bilinmesi gereken puf noktasi var mi?

 

Destek icin simdiden tesekkur ederim, herkese kazasiz, belasiz, arizasiz keyifli yolculuklar dilerim 😃

Yorum bağlantısı
Fatih Çetinbaş

Siz de bi yardimci olun da iyilestirelim bu yakisikliyi 😎

 

568415aecf.jpeg

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Tıkalı bir su kanalı olabilir mi blokta? Belki o yüzden basınç artıyor ve patlıyor bi yerden.

Conta da buna sebep olabiliyor. Sanki açılması şart gibi.

 

Kocaeli'nde üyelerimiz var, Ford servisi için yardımcı olurlar size.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fatih Çetinbaş yazdı:

Bu problemler yokken silindir kapak contasinda problem olma ihtimali nedir?

teşhisi kolay, kompresyon testi yapılsın buji deliklerinden

Fatih Çetinbaş yazdı:

Problemi gideriyoruz kisa sure sonra baska yerden benzer problem yasiyoruz.

hortumların ömrü dolmmuşsa yeni su+antifriz ile başka yer patlar, noraml bir durum

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

icerisindeki sogutma sivisi karisimi nedir ?

Yorum bağlantısı
Fatih Çetinbaş
(düzenlendi)

Son donemde antifriz eklemedik problem cozulunce ekleyelim diye dusunduk. Yani duz musluk suyu var sadece

tarihinde Fatih Çetinbaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Fatih Çetinbaş yazdı:

Son donemde antifriz eklemedik problem cozulunce ekleyelim diye dusunduk. Yani duz musluk suyu var sadece

Bu problem başlamadan önce araç hararet yapmış mıydı ?

Seneler önce benimde başıma gelmişti. Genelde uzun yolda hararet yükseliyordu.

Sebebi silindir kapak contasında ki ince bir çizik çıktı. Su kanalına hava verdiği için, ya hortum patlatarak yada suyu başka bir yerden atarak harareti yükseltiyor.

Yorum bağlantısı
Fatih Çetinbaş
Çağlar Bayur yazdı:

teşhisi kolay, kompresyon testi yapılsın buji deliklerinden

hortumların ömrü dolmmuşsa yeni su+antifriz ile başka yer patlar, noraml bir durum

bugun bakacaklar, insallah sadece conta ile kurtaririz.

Ersin Gökdemir yazdı:

Bu problem başlamadan önce araç hararet yapmış mıydı ?

Seneler önce benimde başıma gelmişti. Genelde uzun yolda hararet yükseliyordu.

Sebebi silindir kapak contasında ki ince bir çizik çıktı. Su kanalına hava verdiği için, ya hortum patlatarak yada suyu başka bir yerden atarak harareti yükseltiyor.

insallah bende de durum sadece conta degisimi ile cozulur. Forumda birebir ayni problemleri yasayan bi kullanici rektefiye ile ancak toparlayabilmis durumu. Insallah o kadar buyuk bi sikinti yoktur. Bu sabah dukkana biraktim arabayi. Kompresyon testi ile baslayacaklar incelemeye.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Uzun zamandır sadece su kullanılıyor ise farklı noktalardan kaçak vermeye başlaması normal. En baştan beri antifriz kullanımı bunun için önemli zaten. Belki de hortumların ömrü doldu sadece. 
 

diğer seçenek tıkanıklık. Basınç yükseliyor ve zayıf yerden patlıyor olabilir. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Çetinbaş

Silindir kapak contasinda problem oldugu tespit edildi. Kapak taslamaya gonderildi, conta degisecek. Ayrica fotografini ekledigim parcadaki boru uclari cok yipranmis. Arac 15 yasinda sonucta ve gecmisinde sogutma sivilarina ne kadar dikkat edildigi belli degil. Muhtemelen calistigim isyerinde bu parcayi daha iyi hale getirebilirim, sonra da yerine takilacak tekrar. Cikmasini buldum 150TL. Sifirini da bir yandan arastiriyorum.

 

Aracin yaninda olsam bol bol motor ici fotograf paylasirdim ancak sadece yipranmis parcanin resmini alabildim simdilik.

 

Destek olan herkese tesekkurler. Tamir bitince tekrar guncellerim.

 

87145e4932.jpeg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fatih Çetinbaş

Termostat yuvasini isyerimde tamirledik. Sonuc mis 😃

 

Conta vs temin edildi, bugun ya da yarin toparlayacagiz insallah.

 

9b9bd19184.jpeg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fatih Çetinbaş
(düzenlendi)

Cumartesi gunu teslim aldim aracimi. Contalar 530TL tuttu, kapak taslamaya para vermedik, onun haricinde ufak tefek masraflarla yaklasik 650TL toplam masraf oldu. Motoru dagitma toplama isini babam yaptigi icin orda da bir masraf olmadi. Kallavi bi yemek borclandim sadece 😃 Bundan sonra su eksiltme olup olmadigini takip ededecegim. Insallah problem kalmadi diye umuyorum.

tarihinde Fatih Çetinbaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Adamın dibisin, evin direğisin babaaa babaaaaa

Dünya ticaret bankası gibisin babaaa babaaaaa

Şartsız kefilsiz kredi verirsin babaaa babaaaaa  :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Geçmiş olsun.

Onarılan parçanın termostat yuvası olduğuna emin miyiz? Termostat nereye giriyor? Çok küçük geldi ama göz yanılması da olabilir.

Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu
(düzenlendi)
Fatih Çetinbaş yazdı:

Termostat yuvasini isyerimde tamirledik. Sonuc mis 😃

 

Conta vs temin edildi, bugun ya da yarin toparlayacagiz insallah.

 

9b9bd19184.jpeg

 

Şu onarımı nasıl yaptınız ? 

Benim aracımda da alttaki küçük hortum yırtıldığı için tamir ederken üstteki büyük su çıkışını sökmek zorunda kalmıştım ve durumu çok  iyi değildi.

Bunun için yuva açıp kılavuzla bir işlem mi yapıldı ? 

Biraz detay bilgi verirseniz  benim de bu tür bir onarım yapmam gerektiğinde elimde data olur. 

Bu arada umarım araç tamamen düzelmiştir.

Sani Gerşon yazdı:

Geçmiş olsun.

Onarılan parçanın termostat yuvası olduğuna emin miyiz? Termostat nereye giriyor? Çok küçük geldi ama göz yanılması da olabilir.

 

Termostat yuvası değil,  termostat yuvası doğrudan bloğa bağlı gibi duruyor ve aracın ön sağ kısmında ( direksiyon hidroliği deposunun tam altında)

Bu değişen parça ise ateşleme bobini arkasında kalıyor. Küçük boruya su taşırma kabından hortumu geliyor (bende bu yırtılmıştı) 


Büyük olan da kalorifere gidiyor. LPG varsa eğer lpg regülatörüne giriyor. 

 

Ama onarım çok iyi duruyor, bağlantı diş açılarak mı yapıldı o kısmı merak ettim. 

 

 

EHAvg8.jpg

* Foto: Termostat yuvası. 

Motor: 2.0 LT /benzinli / Duratech  

tarihinde Tolgahan Köroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Çetinbaş
Metin Akbal yazdı:

Adamın dibisin, evin direğisin babaaa babaaaaa

Dünya ticaret bankası gibisin babaaa babaaaaa

Şartsız kefilsiz kredi verirsin babaaa babaaaaa  :D

 

Allah basimizdan eksik etmesin 😊

Yorum bağlantısı
Fatih Çetinbaş
Sani Gerşon yazdı:

Geçmiş olsun.

Onarılan parçanın termostat yuvası olduğuna emin miyiz? Termostat nereye giriyor? Çok küçük geldi ama göz yanılması da olabilir.

 

Hayir, emin degilim. Tamirledigim parcanin kodunu biliyorum (1S76 8k556 AH).

Bu kodu arattigimda "thermostat housing" diye cikiyor. Bu yuzden thermostat yuvasi diye tanimladim.

 

Ayrica arac semasindan da 1360282 koduna ulasiyorum, onu da aratinca yine ayni parca cikiyor.

Kullandigim sema kaynagi : https://catalogs.ssg.asia/ford/

 

15dee8fe94.jpeg 1600f1bd9d.png

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Çetinbaş
(düzenlendi)
Tolgahan Köroğlu yazdı:

Şu onarımı nasıl yaptınız ? 
Bunun için yuva açıp kılavuzla bir işlem mi yapıldı ? 
Biraz detay bilgi verirseniz  benim de bu tür bir onarım yapmam gerektiğinde elimde data olur. 
Bu arada umarım araç tamamen düzelmiştir.

Ama onarım çok iyi duruyor, bağlantı diş açılarak mı yapıldı o kısmı merak ettim. 

 

Yenilenmis olarak gorunen 2 aluminyum boruyu isyerimdeki arkadaslarim  imal ettiler.

Onceden dişli degil, gecme parcalar vardi. Belki bu gecme parcalar daha once de guncellenmis ama yipranmis olabilir. Orijinali oldugunu pek sanmiyorum.

Biz kilavuz, dis + loctite ile sabitledik. Yukaridaki babamin eli ile tuttugu fotografta hemen elinin altinda kalan 90° bukumlu boruyu da once aluminyumdan yaptilar ama büküme dayanmadi, kirildi. Sonrasinda krom boru ayarladilar. Cok takip etmedigim icin asiri detayli bilgim yok. Bu yazdiklarim yeterli degilse daha detayli bilgi alip iletebilirim.

tarihinde Fatih Çetinbaş tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Çetinbaş

Bu arada henuz cok yol yapmadim (sehir ici 60/70km belki) su eksiltme, hortum patlatma sikintisi simdilik yok.

Yorum bağlantısı
Fatih Çetinbaş
(düzenlendi)

1667c3f512.jpeg1667c1e4ec.jpeg1667cdabde.jpeg

tarihinde Fatih Çetinbaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu
Fatih Çetinbaş yazdı:

 

Yenilenmis olarak gorunen 2 aluminyum boruyu isyerimdeki arkadaslarim  imal ettiler.

Onceden dişli degil, gecme parcalar vardi. Belki bu gecme parcalar daha once de guncellenmis ama yipranmis olabilir. Orijinali oldugunu pek sanmiyorum.

Biz kilavuz, dis + loctite ile sabitledik. Yukaridaki babamin eli ile tuttugu fotografta hemen elinin altinda kalan 90° bukumlu boruyu da once aluminyumdan yaptilar ama büküme dayanmadi, kirildi. Sonrasinda krom boru ayarladilar. Cok takip etmedigim icin asiri detayli bilgim yok. Bu yazdiklarim yeterli degilse daha detayli bilgi alip iletebilirim.

 

diş + loctite çok iyi uygulama olmuş cidden.  Parçaların şeması vs var mı sizde en kötü  ben değiştireceğim desem yapıp gönderme durumu olur mu ? 

zira burada onu çizdirmek  ve imal etmek zor olur. 

Kütük olan kısma diş açılır onu hallederiz bir şekilde.  Metrik mi çalışıyor firmanız  özel bir diş aralığınız yok değil mi? 

Ben yapılan işi çok beğendim çok kaliteli olmuş. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Kaya
Fatih Çetinbaş yazdı:

2004 Mondeo Benzin + LPG Otomatik aracim var.

 

Uzun zamandir az miktar su eksiltme problemim vardi. Zamanla eksiltme miktari artti.

Sık sık su takviyesi yapiyordum ve sonunda kacinilmaz olarak 1 ay kadar once su deposunu doldurup 250km yol yaptiktan sonra seyir halinde iken hararet gostergesinin 120'ye dayandigini fark ettim, hemen kenara cektim. 30dk bekleyip su ekledim. Babamin tamirhanesi var. Ertesi gun hortumdaki kacagi tespit ettik, giderdik. Ancak son 1 ayda 3-4 sefer farkli farkli hortumlarda surekli kacak tespit ettik. Problemi gideriyoruz kisa sure sonra baska yerden benzer problem yasiyoruz.

 

Babam genelde piyasada peynir ekmek gibi bulunan araclarin tamir ve bakimini yapar. Ama bilmedigi arabalara da pek mudahele etmez.

Daha once mondeo mk3'un detayli tamirini yapmadigi icin cekiniyor.

Artik silindir kapak contasini kontrol etmekten baska caremiz kalmadi gibi gorunuyor.

Ancak silindir kapak contasinda problem olsa aracta tekleme olmali, beyaz duman atmali, cekisten dusmeli gibi yorum yapiyor.

Bu problemlerin hicbiri aracimda yok ancak surekli su eklemek, hararet takibi yapmak, hangi hortum yine patladi diye dusunmek can sikmaya basladi.

 

Ozetle,

 

Bu aracta tekleme yok (sadece ilk calistirma aninda bazen 1-2 saniye gaz istiyor)

Cekis problemi yok

Duman atma yok

Yaga su karisma problemi yok (en azindan fark edilir seviyede yok)

 

Bu problemler yokken silindir kapak contasinda problem olma ihtimali nedir?

Eger silindir kapak contasinda problem yoksa neden surekli hortumlarda problem yasiyorum, su takviyesi yapmak zorunda kaliyorum?

 

En mantiklisi silindir kapak contasini kontrol, gerekirse kapak taslama ve conta degisimi diyorsaniz bu aracin silindir kapak contasi degisiminde standard disi bir durum var mi?

Ozel bir ekipman, arac gerec gerekiyor mu? Triger zinciri ile isimiz var mi? Ozellikle dikkat edilmesi ve bilinmesi gereken puf noktasi var mi?

 

Destek icin simdiden tesekkur ederim, herkese kazasiz, belasiz, arizasiz keyifli yolculuklar dilerim 😃

LPG hortumlarını dirseklerini T borularını tek tek kontrol edin. 3 defa aynı sebepten gittim. Sonunda tüm T leri ve hortumları değiştirdim de kurtuldum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...